talvikon kuoleman syy =,(

surullinen

omistin vielä tuossa kesällä ihanan kääpiöhamsteri talvikon, mutta se kuoli =,( en tiedä syytä... se oli melkein 1,5 vanha... se oli laihtunut aika paljon ja se oli alkanut juomaan ihan hirveästi.. se ei enää juossut pyörässään.. mutta se söi kyllä ruokansa. eläinkaupassa sanottiin, että sillä on sokeritauti, mutta eläin lääkäri sanoi, että se on terve... se oli "nukahtanut" pesäänsä kun sen löysin... olikohan se kärsinyt vai oliko se ihan vain nukahtanut pois??? toivon, että joku voisi auttaa... sen kuoleman jälkeen minulla oli niin huono omatunto, sen takia että olisin hoitanut sitä väärin, vaikka kylläkin olin hoitanut sitä erittäin hyvin =( mutta eihän talvikoiden elin ikä oli kuin 1,5 vudesta 2,5 vuoteen.

4

438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vili

Otan osaa suureen suruun, mulla kuoli kaks- ja puoli-vuotias robo-herra heinäkuun alussa, tosin vanhuuteen. :,(
      Kyllä talvikkosi oli aika nuoren oloinen, mutta eihän meistä kukaan elä kovin pitkään..
      En tiedä paljoa hamsterin sairauksista, mutta oliko hamsu syönyt jotain sopimatonta?
      Millainen sen turkin kunto oli?
      Ehkäpä tätä kannattaa kysyä ammattilaiselta, eläinlääkäriltä, jos asia painaa.

• Maisa

Miun okahiiri kuoli samaan vaivaan noin 1 1/2 vuotta sitten. Lääkäri ei uskonut että sillä olis diabetes...olin ihan varma et se kuoli siihen. okani sairaus vaikutti samalta kun siun hamsun. otan osaa suruusi.
      Nyt miulla on terve kiinankääppäri=)

• Tiinu

Sokeritaudin oireina ovat mm. laihtuminen ja runsas juominen. Voi siis olla, että kyseessä oli sokeritauti. Sokeritauti on yleinen capbelleilla, mutta voi sitä talvikollakin olla. Hamsusi on luultavasti vain nukkunut pois. Ja älä kanna huonoa omaatuntoa. Se eli varmasti onnellisen elämän.

• Twi

Meilläkin vanha (päälle 2v) talvikko neiti, ollut aivan ihana otustin, mutta nyt se on alkanut juomaan todella paljon, ja vähän 'vanhuuden höperöltäkin' näyttää jo. Liekö sitten olisi sokeritauti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2130
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1903
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1332
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1150
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      952
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      899
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      849
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe