mistä apua vauvan koliikkiin Mikkelissä?

äiti ja typy

Tuore äiti kaipailee vinkkejä mistä saisi apua 6 viikkosen vauvan itkuisuuteen? auttaisiko vyöhyketerapia? Voiko joku suositella jotakin?

13

1573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koliikkiäiti

      mulla oli kans aika rankka koliikki vauveli, josta kehittyi mitä mainioin ja ihanin tytär. Tilanne oli silloin aivan kamala ja tuntui ettei apua saanut mistään, mutta seuraavan tyttäreni kanssa olin astetta viisaampi, menin vauvan ehdoilla... eli paljon syliä ja nukuttiin ainan silloin kun vauveli nukkui. Sillä ettei kotityöt tule tehdyksi, ei ole mitään merkitystä. Silloin kun olet itse levännyt jaksat olla vauvan kanssa ja nauttia niistä itkuttomista hetkistä :D Apteekista saa vapaasti ilmavaivoihin sopivia tippoja, niitä kannattaa kokeilla. Vauva on aika herkkä vaistoamaan tilanteita ja jos äiti on ihan poikki, niin se vaikuttaa vauvaan... koliikkiin ei auta oikeasti yhtään mikään... mutta se että jaksat sen 3-4kk pitää itsesi rauhallisena ja levänneenä, siihen kannattaa panostaa... lämpöiset kylvyt ja kevyt silittely rauhoittaa vauvaa paljon. Ota vauva vatsasi päälle pelkässä vaipassa masulleen, anna hänen kuulla sydämmesi syke... vietätte tälläisiä läheisyyden hetkiä peiton alla ja vauva rauhoittuu sinun rauhallisuudestasi. Äidistä tuntuu todella pahalta nuo koliikki itkut, mutta yritä pitää itsesi rauhallisena, silloin vauva myös hiukan rauhoittuu... Voimia äidille ja vauvelille.

    • Spending

      Osta Pentikiltä semmonen pieni peitto 500e:lla ja usko sen voimaan!

      • aina äiti

        Läheisyys on parasta hoitoa, minulla myös kokemusta koliikki vauvasta mutta siitä selvittiin. Ota syliin ja pidä lähellä. Kyllä se siitä iloksi muuttuu, nyt "vauva" jo 17 v.


    • joujou3

      Ja vielä kotona lussuttamassa tissiä!!!!!!!!!! on varmaan vielä seuraavat viisi vuotta

    • ex-koliikki

      Vie vauva vyöhyketerapiaan. Meillä auttoi heti. 3kk valvottiin. En tiedä missä Mikkelissä on vauvoihin erikoistuneita. Itse löysin Hesasta vanhemman kätilön, joka vaihtanut uraa vyöhyketerapeutiksi. aivan mahtava oli nukkua yöt! Voimia ja toivotaan et löydät.

      • Äiti minäkin

        Heippa, ja voimia kovasti sinne pikkuisen kanssa.
        Meillä vauvalla "diagnosoitiin" koliikki ja silloin Mikkelissä toimi vyöhyketerapeutti Tarja Antikainen, joka kävi kotona antamassa hoitoja. Sain häneltä myös hyvät kirjalliset ja suulliset ohjeet, kuinka voisin tehdä samankaltaista "hierontaa" itsekin vauvalle.
        Ja sellainen Gracon vauvakeinukin meillä oli käytössä ja sekin tuntui rauhoittavan auttavan, kun itse oli ihan rättiväsynyt jatkuvaan kantamiseen ja hyssyttelyyn.
        Vyöhyketerepia rauhoitti vauvaa, mutta meillä itkujen ja tuskaisen kiemurtelun syyksi paljastui loppujen lopuksi maitoallergia. Ja kun saatiin taistelujen jälkeen maitoasiat kuntoon, niin vauvasta tuli kuin toinen lapsi. Rauhallinen ja syöntien jälkeen levollinen ja tyytyväinen.
        Toivottavasti saatte apuja.


    • apuva5

      Hei! joku kätilö Mikkelin synnärillä osaa vyöhyketerapiaa. Kysäise sieltä, tietävät varmaan. Hoitaako hän myös vauvoja?

    • Kiisseli 69

      Ehkäisystä!

    • kilam

      Vyöhyketerapeutti refleksologi Päivi Haapalehto, Mikkeli, on löytynyt apu koliikkiin ja kasteluun ym vauva/ lapsi vaivaan!

      • Neuvot myöhämattina

        Tammikuussa aloitus. . .Kaitpa nyt jo vauva iso ja koliikkiaika ohi.


    • Väsynyt valvoja

      Auttaako vyöhyketerapia myös iäkkäämmän naisen huutamiseen.
      Minulla akka huutanut koko avioliiton ajan yötä päivää kun olen läsnä, ilmeisesti sekin on koliikkia, koliikki pahenee, jos olen viikonlopun viihteellä ja saattaa jatkua monta viikkoa todella pahana tämän jälkeen.

    • Kolikkobakteeri

      Tämähän nyt ei oikein asiaan liity, mutta tuli tuosta koliikki sanasta mieleen, että itselläni oli kolikkkobakteeri. Se on semmoinen bakteeri, mikä tarttuu, kun hautoo pelikoneesta voittamiaan kolikkoja liikaa. Rahakuumeeksikin voisi kutsua. Kyllä ne kolikot kannattaa laittaa takaisin koneeseen mahdollisimman pian, ettei se bakteeri tartu!

    • moi! Refleksologi Päivi Haapalehto Mikkeli ja apu löytyy vauvoista vaariin. Myös muuhun hyvinvointiin! 0408390815

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      39
      2627
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1639
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1525
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      135
      1453
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1239
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      322
      1005
    7. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      964
    8. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      80
      903
    9. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      900
    10. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      845
    Aihe