Siis Zaziroissa ainakin minulla olleissa 06-mallisissa on samanlainen takaluukun lukko kuin Astrassa joka minulla oli. Muistaakseni mallia 06 sekin.
Sen Astran ostin uutena, ja takuuaikana siihen vaihdettiin takaluukun lukon kahva, eli se aivottomien idioottien suunnittelema kumilottero joka toimii imupumppuna joka vetää vettä sen lukkorasian sisälle. Pakkasella se sisällä oleva vesi jäätyy ja luukku ei aukene. Sama vika on ollut kaikissa kolmessa autossa.
Opel- huollossa valehtelevat/ihmettelevät, maahantuoja ei ota kantaa.
Kyselkää muiltakin 06-mallisten hatchback- Astrojen ja Zafiroiden omistajilta onko ollut ongelmia ja kertokaa palstalla.
Käsittääkseni vika syntyy luukun aukomisesta silloin kun se lukon alue on märkä:
Kun kumipalje painuu kasaan sormien alla, puristuu ilma kotelosta ulos, ja kun puristus vapautetaan, imeytyy ilmaa ja vettä tilalle, koska se rakenne ei tietenkään ole täysin tiivis. Korjasin edellisessä Zafirassa asian purkamalla koko paskan atomeiksi ja kasaamalla uudelleen käyttäen joka saumassa butyylikumimassaa tiivisteenä. Se auttoi ainakin yhdeksi talveksi.
Jos luukkua aukoo vain satunnaisesti saattaa vika jäädä esiintymättä.
Takaluukun lukko.
Otta joskus kaaliin
1
218
Vastaukset
- Obelix
Jouduin vaihtamaan takaluukun mikro kytkimen.Autolla ajettu 250000 km ja malli 2006.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2214440Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223379Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2621945Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,61623Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381227Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611189Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin96905- 63755
- 30747
- 176740