adhd/add/masennus

miltä kuulostaa ? ?

Oon niin pihalla. Mulla on todettu puolitoista vuotta sitten kesällä masennus. Jota ei kylläkään hoidettu pois, tietyistä syistä jotka liittyy koulun käyntiin ja asumis muotoihin. Joka tapauksessa se hoito jäi kesken ja sitten lähdin syksyllä opiskelemaan, joka loppui jo kuukauden päästä, koska olin niin ahdistunut enkä jaksanut käydä koulua enkä herätä aikaisin aamulla. Sitten talven vaan oleskelin ja seuraavana syksynä eli 2012 syksyllä lähdin taas päättäväisesti koulun penkille. Eri paikkaan kuin aikaisemmin. Nyt sitten seki loppui muutaman kuukauden kuluttua aloituksesta. Poissaoloja lähemmäs 100 ehti tulla. Väsymyksen ja krapulan takia. Mutta yritin silti tehdä kaikki isot itsenäiset tehtävät, mutta niiden aloittaminen oli aina liian vaikeaa. Sitten kun jonkun sai alotettua ja se oli tarpeeksi mielenkiintoinen/helppo niin sain tehtyä loppuun. Nyt taas kotona olen vaa, ja kaikki kaverisuhteetkin meinaa kaatua siihen kun ei itse jaksaisi pitää niitä yllä. Ja monesti kun kaveri soittaa niin helpompi painaa vaan hiljennä koska ei ikinä tiedä kuinka paljon kaverilla on asiaa jota en jaksaisi kuunnella just siinä hetkessä. Elikkä, oon miettiny että tämän masennuksen lisäksi onko mahdollista että olis myös joko adhd tai add ? Ja eihän adhd:ta voi tutkia ennen kuin on pois suljettu/hoidettu masennus. Joten ois kiva saaha mahdollisia tietoja että kuulostaako yhtään muulta kuin masennukselta?

5

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romualdo2

      itselläni on todettu keskivaikea masennus ja myös kaksisuuntaista mielialahäiriötä on epäilty... viimeksi oireidenhallinta kurssilla Kokkolassa. Viimeksi kun kävin Lestijokilaakson psyk.polilla niin en muistanut silloinkaan mainita erikoissairaanhoitajana työskentelevälle miespuoliselle uskotulleni että voisitko järjestää minulle sen laajamittaisen testin. Muistini on melko ...hmm tai unohtelen asioita liikaakin, mikä tietysti kuuluu tähän kaikkeen....
      Olisihan se helpottavaa saada jonkinlainen nimi tälle koko ikäni kestäneelle enempivähempi melankoliselle ja usein toistuneille enempivähempi vahville masennusjaksoille, hyvin spontaanille käytökselleni, tavaroiden potkimisille, epäjräejstyksen pidolle... melko mustavalkoiselle ja provosoivalle käytökselle (siis se toinen puoleni... kaikella on aina kääntöpuolensakin....!) Toivon että Sinäkin saat selvennystä asioihisi... tsemppiä! ....

      • kiitti vastauksesta

        Joo siis oireita kuulemma on myös jotka viittaavat kehittymässä olevaan epävakaaseen persoonallisuuteen.. Siis tuli ilmi silloin puolitoista vuotta sitten kun kaikenlaisia testejä osastojaksolla tein . Mutta pitää nyt yrittää hoitaa ensin tämä masennus pois ja jos vielä on oireita jotka viittaa esim adhd:seen niin sitten pyrkiä niihin testeihin.. Pitäähän se yrittää ratkaisu löytää ongelmiin. Kiitos ja tsemppiä myös sulle!


      • matroona56
        kiitti vastauksesta kirjoitti:

        Joo siis oireita kuulemma on myös jotka viittaavat kehittymässä olevaan epävakaaseen persoonallisuuteen.. Siis tuli ilmi silloin puolitoista vuotta sitten kun kaikenlaisia testejä osastojaksolla tein . Mutta pitää nyt yrittää hoitaa ensin tämä masennus pois ja jos vielä on oireita jotka viittaa esim adhd:seen niin sitten pyrkiä niihin testeihin.. Pitäähän se yrittää ratkaisu löytää ongelmiin. Kiitos ja tsemppiä myös sulle!

        Siinäpä pulmaa. Masenuksesta riippumatta voidaan nuo ADHD testit tehdä. Sinulla voi olla ADHD masennus, tai ADHD ja persoonalisuushäiriö, tai ADHD ja kaksisuuntainen. Oikea diagnoosi olisi hyvä oikeansuntaisen hoidon saamiseksi. Unohtelu voi kyllä liittyä masennukseenkin. -TOIVON, ETTÄ LÖYDÄT sinulle sopivan avun! :)


    • auttaa ja paljon

      ravinto kuntoon ainakin

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm

      Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.

      C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin puute on maailman yleisin ravitsemuksellinen puutos.

      C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
      D-vitamiinia 50-100µg / vrk
      Magnesium (sitraattia) 300-400mg/vrk
      Omega-3 rasvahappoja

    • ota selvää

      Tunge ne vitamiin tabletit perseeseen! Ei auta ADHD:een lue käypähoito, idiootti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      180
      1345
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1014
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      997
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      882
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      848
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      818
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      768
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      762
    Aihe