Huijaaminen VERIKOKEISSA

Viivuuuu

ettei jäisi päivittäisestä, välillä rajustakin oksentelusta kiinni? Edes parantaisi tuloksia. Riittääkö 6 päivän oksentelu tauko edes parantamaan? Tai joidenkin ruokien syöminen? Auttakaa ihanat

21

2470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaaalium

      Apteekista saa kalium-tabletteja ilman reseptiä.

      • Viivuuuu

        Kuinka nopeesti mahtaa vaikuttaa? 16. päivä on labrat, heti aamulla ja pitää olla syömättä ja juomatta.

        kiitos vinkistä!

        Muita neuvoja?


    • Sairas...ihminen

      Määki haluisin tietää et miten voi parantaa bulimia haittoja , eiks joku kivennäisvedi juttu ainaki paranna ? Oon joskus kuullu mut en tiiä

    • Faktisk

      Kalium on elintärkeä mm. sydämen toiminnalle. Omatoimisesti sitä ei kyllä missään nimessä pitäis alkaa nappaileen, sillä liika-annostuksena se on hengenvaarallinen! Samoin kuin kaliumin puute.
      Mahdoton sanoa mikä on liika-annostus, kun vain verikokeissa paljastuu na-ca-tasapaino. Siitä selviää myös monenmoista muuta, mm. useat vitamiinit, mineraalit jne. joiden tuotanto heikentyy tai jopa loppuu tuon ruokahäröilyn myötä.
      Mikään kivennäisvesi ei todellakaan auta, eikä muukaan "itsehoito".
      Veriarvot muuttuu pitkällä aikavälillä, ja lääkäri näkee verratessaan eri arvoja ja lukemia toisiinsa, jos jotain on vinossa. Mikään hevoskuuri sitä-tai-tätä ei auta.

    • Apua:(((

      Apua.... Koitan silti pistää nasmaani suolakurkkuja yms :(

    • tilda.

      Mulle lääkäri on sanonut, ettei kaliumtabuja voi syyä liikaa. Mulle on märätty niitä yhdeksänkin päivässä. En oksentele nykyään, mutta suola-arvoni ovat pohjamudissa aliravitsemuksen seurauksena. Ylimääräinen kalium poistuu kyllä munuaisten kautta ulos.

      En tiiä, onko mun fiksua kertoa tätä, mutta astrup (Happo-emästasapaino, josta oksentelu on havaittavissa. Otetaan sormenpäästä tai ruiskulla suonesta.) on verikokeissa helppo normalisoida yksinkertaisesti pidättämällä henkeä ennen näytteen ottoa. Veri näet reagoi hapenpuutteeseen nopeasti happamoitumalla. Oksentelevan veri kun taipuu olemaan liian emäksistä.

    • Siiruliii

      Sun oli järkevää kertoo toi, kai? - mietin jo vaihtoehtoja itsemurhalle jos jään kiinni. En välttämättä sitä pystyis siskojen takii tekemään mut mä en kestä jos jään kiinni... Kiitos sulle ihana

    • nova

      KALIUMIN YLIANNOSTUS ON VAARALLISTA..
      Alkää hyvät ihmiset mainostako täällä ERITTÄIN kyseenalaisia temppuja jo muutenkin sairaillle ihmisille!!!
      En ymmärrä millainen lääkäri (jokin vale-sellainen?) esittää väitteen, että sitä voisi vetää mielin määrin!!! Sen lääkärin pitäisi kiireesti menettää lisenssinsä.
      Toivottavasti ETTE ala leikkiä tuolla asialla! Ja onneksi meillä ainakin (apteekissa) kaliumvalmisteet on myyjän takana vaikka käsikaupassa ovatkin. Vastuullisessa apteekissa kyllä kysytään mihin tarvitset ja miksi.
      Kalium on väärin käytettynä myrkky joka äkkiä johtaa sydämen rytmihäiriöihin ja sitä kautta sydänpysähdykseen > kuolema.

      • tilda.

        Pidän kyllä yhä lääkärini kannasta kiinni. En usko hänen olevan valelääkäri, endokrinologiaan taitaa olla erikoistunut, enkä ole hänen ensimmäinen syömishäiriöpotilaansakkaan.

        Liika kalium on vaarallista vain, jos ihmisen maksan toiminassa on jotain häikkää.

        Seuraava lainaus on Terveyskirjaston Hyperkalemia-artikkelista. Sinusta se kai on ihan huuhaa-sivusto, vai?

        "Terveen ihmisen veren kaliumpitoisuus ei voi nousta liian suureksi, vaikka suun kautta nauttisi runsaasti kaliumia sisältävää ruokaa tai kaliumtabletteja. Munuaiset erittävät kaliumin ylimäärän virtsaan."

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00855


    • Skeptisk

      "... TERVEEN ihmisen"...!?

      Väitätkö, että mitä tahansa sh-ta sairastavan elimistö on täysin tasapainossa eli ns terve?

      • tilda,

        En väitä. Kuten huomaat, olen lainannut kyseisen tekstipätkän Terveyskirjastosta. Artikkelissakin "terveellä ihmisellä" viitataan nimenomaan henkilöön, jonka munuaiset toimivat normaalisti. Muulla kehon tasapainolla ei tässä tapauksessa ole edes väliä. En todellakaan väheksy syömishäiriöiden tuomia terveyshaittoja, itsekin pompin haudan reunalla veriarvoineni, aliravitsemuksineni ja rytmihäiriöineni.

        Enkä väitä sitäkään, etteikö syömishäiriö voisi laukaista munuaisongelmia, sillä sekin on kai mahdollista. Tällöin liika kalium alkaa todellakin varastoitua, mikä voi olla kohtalollista, kuten "nova" ylempänä mainitsikin.

        Kuitenkin hypokalemia on hyperkalemiaa huomattavasti yleisempi, ja enemmän rytmihäiriöitä ja kuolintapauksia aiheuttanut, puutostila.


      • Help,please
        tilda, kirjoitti:

        En väitä. Kuten huomaat, olen lainannut kyseisen tekstipätkän Terveyskirjastosta. Artikkelissakin "terveellä ihmisellä" viitataan nimenomaan henkilöön, jonka munuaiset toimivat normaalisti. Muulla kehon tasapainolla ei tässä tapauksessa ole edes väliä. En todellakaan väheksy syömishäiriöiden tuomia terveyshaittoja, itsekin pompin haudan reunalla veriarvoineni, aliravitsemuksineni ja rytmihäiriöineni.

        Enkä väitä sitäkään, etteikö syömishäiriö voisi laukaista munuaisongelmia, sillä sekin on kai mahdollista. Tällöin liika kalium alkaa todellakin varastoitua, mikä voi olla kohtalollista, kuten "nova" ylempänä mainitsikin.

        Kuitenkin hypokalemia on hyperkalemiaa huomattavasti yleisempi, ja enemmän rytmihäiriöitä ja kuolintapauksia aiheuttanut, puutostila.

        Jos ja kun syljen amylaasi mitataan myös verikokeissa miten se tehdään ja kuinka kauan pitäisi olla oksentamatta ettei ihmeempiä näkyisi? Vinkkejä? Onko bulimikolla vähäinen syljeb eritys vai runsas?


    • koettu on

      Kyllä on tildalle (vale)lääkäri antanut valetietoa: kaliumtableteista todellakin voi saada yliannostuksen = > hyperkalemian. Yhdeksän - 9 - kaliumtablettia on hirvittävä määrä, enkä usko, että olisit kaliumtasoltasi 2 tai alle, muuten olisit kaliumTIPASSA sairaalassa.

      Kalium on suorassa yhteydessä sydämen toimintaan: hypokalemiassa mm. T-aallot laskevat rajusti, mikä näkyy ihan rytmihäiriöinä, kovana väsymyksenä ja vetämättömyytenä ja hengenahdistuksena. Olen lukemattomat kerrat ollut kaliumtipassa sydänvalvonnassa, koska kalium on ollut vain 2, ja osastollakin vaikka kaliumia on annettu tablettina tai liuoksena, on kaliumarvoja tarkkailtu AINA joka aamu, ja jos arvo on ollut normaalin arvoissa, lääkitys on lopetettu HETI.
      Tiedän myös eräänkin tytön (nykyisin ex-sh), joka alhaisen kaliumtason takia oli ca-tipassa, ja kaliumit nousi yli 7. Tyttö joutui teholle pahan hyperkalemian takia.

      Ca-tabletteja/liuosta ei ikinä pidä mennä omin päin syömään! Aina pitää lääkärin todeta hypokalemia verikokeella ja tehdä sitten päätökset.
      Kuten sanoin, kalium on suoraan kytköksissä sydämen toimintaan: kaliumin suuret heilahtelut tappaa hyvinkin nopeasti.

      Tilda-tyttönen, ehkä sekoititkin kaliumin ja natriumin sekaisin...

      • Hullukuollut

        Vinkkejä lisää!


      • Klik!!!!
        Hullukuollut kirjoitti:

        Vinkkejä lisää!

        Kokemuksia yms.


      • Auttakaa_joku!
        Klik!!!! kirjoitti:

        Kokemuksia yms.

        Auttakaa.:(


    • Kesäkandi

      Nyt hölmöt menette lääkärin ja itse myönnätte sairastavanne bulimiaa. Itseänne ja läheisiänne vain satutatte kun ette tule toimeen.

      • parantuva mia

        Samaa mieltä kesäkandin kanssa. Vaikka kuinka haluais sairautensa piilottaa,on parempi mennä sinne labrakokeisiin vaikka olis koko edellisen päivän oksentanut ja sitä edellisen paastonnut ja kiskonut laksatiiveja. Itselleen siinä valehtelee,ja on hyvä tietää missä mennään sairauden kanssa ja takia. Itse olen oksennellut,paastoillut ja neuroillut syömisteni kanssa vuosikaudet,mutta kiltisti käynyt joka lähetteellä labroissa. On löytynyt anemiaa,hypokalemiaa,vitamiininpuutosta,ja luuntiheysmittauksessa vakavaa alenemaa selässä ja lonkissa. Tieto lisää tuskaa,mutta mua se ainakin auttoi tekemään asialle jotain. Ei houkuttele ajatus saada sydänkohtaus ja murtumia. Nykyään menee jo ok,puoli vuotta oksentamatta,olo on parempi,veriarvot paremmat,eikä painokaan hullunlailla noussut. Rehellisyys kannattaa. Ja kikkailuneuvot vois kyllä poistattaa,niillä saattaa pahimmassa tapauksessa tappaa jonkun.


      • Alotusviestinkirjottaja
        parantuva mia kirjoitti:

        Samaa mieltä kesäkandin kanssa. Vaikka kuinka haluais sairautensa piilottaa,on parempi mennä sinne labrakokeisiin vaikka olis koko edellisen päivän oksentanut ja sitä edellisen paastonnut ja kiskonut laksatiiveja. Itselleen siinä valehtelee,ja on hyvä tietää missä mennään sairauden kanssa ja takia. Itse olen oksennellut,paastoillut ja neuroillut syömisteni kanssa vuosikaudet,mutta kiltisti käynyt joka lähetteellä labroissa. On löytynyt anemiaa,hypokalemiaa,vitamiininpuutosta,ja luuntiheysmittauksessa vakavaa alenemaa selässä ja lonkissa. Tieto lisää tuskaa,mutta mua se ainakin auttoi tekemään asialle jotain. Ei houkuttele ajatus saada sydänkohtaus ja murtumia. Nykyään menee jo ok,puoli vuotta oksentamatta,olo on parempi,veriarvot paremmat,eikä painokaan hullunlailla noussut. Rehellisyys kannattaa. Ja kikkailuneuvot vois kyllä poistattaa,niillä saattaa pahimmassa tapauksessa tappaa jonkun.

        Hienoa, että sulla menee nykyään paremmin!

        Olen aloitusviestin kirjoittaja. Verikokeissa ei nähty mitään ihmeellistä. Tai jotain pientä, mutta ei vakavaa. Jee! Ja se, että mä haluan kuolla, ei saa mua olemaan rehellinen. Haluan kuolla aliravitsemukseen, ja jos se ainoa asia multa viedään pois, niin pakko hypätä junan alle tai täyttää huoneeni häkästä. Vihaan valehdella, mutta ikäväkyllä se on sen arvosta


      • parantuva mia
        Alotusviestinkirjottaja kirjoitti:

        Hienoa, että sulla menee nykyään paremmin!

        Olen aloitusviestin kirjoittaja. Verikokeissa ei nähty mitään ihmeellistä. Tai jotain pientä, mutta ei vakavaa. Jee! Ja se, että mä haluan kuolla, ei saa mua olemaan rehellinen. Haluan kuolla aliravitsemukseen, ja jos se ainoa asia multa viedään pois, niin pakko hypätä junan alle tai täyttää huoneeni häkästä. Vihaan valehdella, mutta ikäväkyllä se on sen arvosta

        Noin oon ajatellut mäkin. Aliravitsemuksesta ja koko elämäntilanteesta vakava masennus,psykologikäynneistä jotain apua,ja todella ymmärtäväisestä sairaanhoitajasta. Masennuslääkkeitä ja rauhottavia söin myös,ja joku apu niistäkin,kun mun kuolemantoiveet ja itsemurha-ajatukset olivat voimakkaimmillaan. Nykyään,kroonikko kun olen,en tunne oloani kovin hyväksi,mutta näen kuitenkin jo sieltä mustasta aukosta jotain iloakin,esim.koirat,parisuhde,työ,harrastukset. Usein vielä toivoisin pääsemään hiipumaan pois,tai sairastuvani syöpään,mutta ne huonot kaudet loppuvat aikanaan,kun saan toteuttaa ja purkaa itseäni. Raivareissa saatan siivota koko päivän,huutaa ja mellastaa,mutta enää en ainakaan pahaa oloani niele. Sulla AP vain tämä yks elämä,toivoisin että haet apua,sieltä suosta on kuitenkin suurin osa noussut. Sori,hieman kökösti kirjotan,tänään ei parhaat moodit,joskaan ei sieltä huonoimmastakaan päästä. Voimia Sinulle!!!!!!!!!


      • Aloitusviestinkirjoittaj
        parantuva mia kirjoitti:

        Noin oon ajatellut mäkin. Aliravitsemuksesta ja koko elämäntilanteesta vakava masennus,psykologikäynneistä jotain apua,ja todella ymmärtäväisestä sairaanhoitajasta. Masennuslääkkeitä ja rauhottavia söin myös,ja joku apu niistäkin,kun mun kuolemantoiveet ja itsemurha-ajatukset olivat voimakkaimmillaan. Nykyään,kroonikko kun olen,en tunne oloani kovin hyväksi,mutta näen kuitenkin jo sieltä mustasta aukosta jotain iloakin,esim.koirat,parisuhde,työ,harrastukset. Usein vielä toivoisin pääsemään hiipumaan pois,tai sairastuvani syöpään,mutta ne huonot kaudet loppuvat aikanaan,kun saan toteuttaa ja purkaa itseäni. Raivareissa saatan siivota koko päivän,huutaa ja mellastaa,mutta enää en ainakaan pahaa oloani niele. Sulla AP vain tämä yks elämä,toivoisin että haet apua,sieltä suosta on kuitenkin suurin osa noussut. Sori,hieman kökösti kirjotan,tänään ei parhaat moodit,joskaan ei sieltä huonoimmastakaan päästä. Voimia Sinulle!!!!!!!!!

        Tutulta kuulostaa. :( Tosi harmillista, että
        Olet joutunut kokomaan kaiken tuon, ja edelleenkin painimaan tämän sairauden kanssa. Älä kuitenkaan ikinä luovuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      163
      6863
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4067
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1581
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1555
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe