Minulla on nyt 125cc 2-t crossi, mutta olen ruennut mielailemaan 250 4-t crossia, koska siinä on parempi ajomukavuus ja jaksaa vääntää hyvin. Olen ajanut molemmilla ja 4-t oli parempi ajomukavus, koska ei tarvitse ajaa "kierroksilla". Joten kertokaa omista kokemuksistanne tänne, kumpiko kannattaa olla. Ei sitten mitään semmosia "2-t on paska", vaan myös perustelu.
Kumpiko
3
102
Vastaukset
- vdffd3r
Hommaa mielummin nelipuokki, huoltotarve on paljon vähäisempi ja niitä saa melkee samoihi hintoihin.
- reyreyrrr
Täältä löytyy 250cc nelari ja tyytyväinen olen.
Nelarin hyviä puolia on juuri tasaisempi tehon ulostulo ja laajempi tehoalue.
Piikkinen hyytyy jos kierrokset pääsevät laskemaan, joten pitää polkea pienempää vaihdetta. Nelari ei hyydy niin pahasti vaikka kierrokset laskisivat. Amatöörikuskina ajan yleensä samalla vaihteella koko kierroksen. Piikkisellä tämä on hankalampaa. Tosin piikillä oppii pakolla nopean vaihteiden vaihdon.
Itselleni suuri nelarin plussa on moottorijarru. Usein hidastan kurviin vain löysäämällä kaasua jolloin vauhti tippuu nopeasti. Kaksitahtinen ei kestä pitkää moottorijarrutusta ja moottorijarru on myös heikkotehoisempi.
Nelarissa huolto on vähän hankalampaa ja kalliimpaa.
450cc nelarilla en ole radalla ajanut, mutta kuskit jotka niillä ajavat sanovat sen olevan paljon raskaampi ajaa kuin 250cc. Raskaus ei tässä tarkoita painoa.
Itse olen niin heikkokuntoinen etten halua lajista enää yhtään raskaampaa.
- KuuTeeÄmm
Jaa-a, itse on tullut ajeltua 250/300cc 2T Kotareilla ja tullut kokeiltua kavereiden 250 EXC-F pärriä ja nelaria joutuu myös kierrättämään, tosin ei nin paljon kuin piikkistä 2T pyörää.
Kottaraisen saa säädettyä aika hyvin erilaiseen menoon pa-jousilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379