Kipua keuhkoissa

tuula682

Osaako joku kertoa onko syytä huoleen kun keuhkoissani tuntuu kipua lähes jatkuvasti? Teen raskasta ruumiillista työtä ja töissä se tuntuu vielä voimakkaammin. Välillä niinkuin joku muljahtaisi keuhkoissa ja välillä kurkussakin tuntuu kipua. Ja välillä tuntuu verenmaku suussa. Työnteko tuntuu joskus hieman raskaalta ja tapahtuu hitaasti. Tupakkaa en polta, joten siitä tämä ei johdu. Kun olen rauhassa sohvalla niin kipu hellittää.

6

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -52kohta

kyllä itse olisin huolissani asiasta.
      varsinkin jos se sohvalla helpottaa,niin kysehän on rasituskivusta

• Henna

Kannattaa varata lääkärille aika, jotta asiaa tutkittaisiin.

• jussi...........

Lääkärille heti,eivät keuhkot tunne kipua vaan sulla on sydänvaivoja.

• jussi........... kirjoitti:

Lääkärille heti,eivät keuhkot tunne kipua vaan sulla on sydänvaivoja.

Tokihan keuhkoputkentulehdus on hyvin kivulias tapaus. Tiedän kun olen kokenut niitä lapsesta asti. Vasta yli keski-ikäisenä kohtaus oli niin raju, että se pakotti lääkäriin.
        Jankutin lääkärille kokeneeneeni keuhkoveritulpan. Lääkäri torppasi väitteen nopeasti katseltuaan otettuja rtg-kuvia. Keuhkosi pinnat ovat aivan arpia täynnä, sanoi.

Tilanteessa tulehdustila oli kestänyt jo viikon. Sinnittelin vahvalla lääkekuurin avulla niin kauan, koska projekti oli pakko saada valmiiksi. Antibiootikuuri tuhosi tulehduksen viikossa.

Pitää mennä terveyskeskukseen pyytämään rtg-lähetettä, jos hengittäessä tuntee pistävää kipua. Pitää myös tehdä jonkunlainen keuhkojen tilaa kartoittava PAH-puhalluskoe. Apteekitkin tietävät näistä.
        Pitää

• Keuhko tulehdus

Minulla on välillä ihan samaa ongelmaa.
      Keuhkoputken tulehdus, on aika vakavaa.
      Heti kun menet lääkärille, hän tutkii asiaa, ja lähettää sinut mahdollisesti sairaalaan, pidempiin tutkimuksiin...
      Toivottavasti tämä auttoi :)

• annelee2

Mulla on ihan sama juttu. En voi edes imuroida kun alkaa hengittäminen sattua. Pitää mennä sohvalle lepäämään hetkeksi niin menee ohi. Ja kylmän ilman hengittäminen sattuu myös. Vaikea käydä edes lähikaupassa kävellen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe