Välineurheilua

Ukko3

Valokuvaus on pahinta välineurheiua mitä olla voi! Digiaika on pilannut hienon harrastuksen. Myydään kalliita järjestelmiä mitä "hienoimmilla" ominaisuuksilla ihmisille jotka eivät niitä tarvitse. Käsisäätöistä kameraa tai optiikkaa ei löydy mistään. Kaikki pitäisi olla automaattista. Ennen oli toisin kun kuvattiin filmikameroilla. (kaikilla ei ole varaa ostaa Leicaa.) Itsellä ei ainakaan ole. Lopetin koko touhun. Käy sääliksi ihmiset joita kamerakauppiaat säälittä kusettaa. surullista.

7

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusinta uutta

      Pahinta on kun ei perinteisiä kunnon peilietsimiä enään juuri kameroissa ole kosketusnäytöllä ei mitään tee pahas pakkasessa
      ankarissa oloissa rukkaset kädessä kuvatessa olemattoman kokosta kameraa pidellessä josta ei saa mitenkään ees tukevaa kuvausotetta.
      Kameranvalmistajat ne on mitkä kusettaa halvoilla ratkaisuilla heitten valmistaa kameranostajia.

    • Hemmynen

      minua ei kuseta. minä vaan latelen päästäni tiskillä mitä saisi mulle myydä.
      niin kamerat kun tietokoneet.

    • ghftukg

      "Valokuvaus on pahinta välineurheiua mitä olla voi!"
      Olen livenä nähnyt sauvakävelijöitä marimekko kuosisissa sauvoissa, joita laahataan perässä kävellessä.
      Tiukka paikka, mutta pahimman välineurheilun pallille ei niin helposti päästäkkään. Kilpailu tittelistä on kovaa.

      • Vesitiivis olympus

        Minulla ennen filmikamera leica. Ei varmaan hajoa koskaan. Senjälkeen on pari digikameraa hajonnu. Olen sellainen "hetken ikuistaja" joten kamera aina mukana. Olen kuullut että olympoksen tg1 ja tg2 ovat hyviä ja kestäviä ja niihin saa muutaman lisäobjektiivin tarvittaessa. Olen vaan huomannu että mielipiteet vaihtelee. Minä en mitään ihmevekotinta ole etsimässä eli mitkä on mielipiteet tg1 ja tg2 kameroista entä muiden merkkien vastaavat? Takuu noilla em kameroilla 2v


      • ghftukg
        Vesitiivis olympus kirjoitti:

        Minulla ennen filmikamera leica. Ei varmaan hajoa koskaan. Senjälkeen on pari digikameraa hajonnu. Olen sellainen "hetken ikuistaja" joten kamera aina mukana. Olen kuullut että olympoksen tg1 ja tg2 ovat hyviä ja kestäviä ja niihin saa muutaman lisäobjektiivin tarvittaessa. Olen vaan huomannu että mielipiteet vaihtelee. Minä en mitään ihmevekotinta ole etsimässä eli mitkä on mielipiteet tg1 ja tg2 kameroista entä muiden merkkien vastaavat? Takuu noilla em kameroilla 2v

        En osaa sanoa tähän hätään. Olympukselta ei löydy kennon kokoa ja dpreview avaa, jonkun ihme ikkunan ikuisuuslataukseen, kun haluaa saada kameroiden speksit näkyviin.
        Niiden tietojen avuin mitä tuosta tällä hetkellä tiedän, niin tuo näyttää aika hyvältä, mutta haluaisin saada valovoiman myös telepäässä ja kennon koon tietooni ennen kuin ostaisin.

        Tässä vaiheessa molemmat vaikuttavat vielä hyviltä korvaajilta vanhalle uskolliselle c7070- mallille, joka minulla on.

        "Takuu noilla em kameroilla 2v "
        Nykyään tällä ei ole niin merkitystä, koska kulutuselektroniikan pitää kuitenkin kestää se kaksi vuotta, takuu on vain ns. ylimääräinen valmistajan antama kikkare.

        Ps. Lisäobjektiivit pokkareihin, kannattaa jättää kauppaan. Osta mieluummin järkkäri, jos haluat mahdollisesti polttoväliä muuttaa myöhemmin.
        -Kallis ja huonolaatuinen verraten järkkärin objektiiveihin.


    • ghgdhqgh

      "Myydään kalliita järjestelmiä mitä "hienoimmilla" ominaisuuksilla ihmisille jotka eivät niitä tarvitse."

      Kumpa ne hienot ominaisuudet edes toimisi käytännössä.
      Toistaiseksi "parempiin" kameroihin saa vielä manuaalitoiminnot, mutta ne ei ole enää käteviä heti käteen osuvia, kuten ennen.

      Ennen ei ollut väliä, millä rungolla kuvasi. Halpa Zenith tai Praktica teki yhtä hyvän kuvan, kuin paras pro, kun siihen laittoi hyvän objektiivin.
      Jos "kenno" ei miellyttänyt, niin vaihdettiin filmiä. Nyt jos on huono onni ja saa suttukennon pitää vaihtaa koko lelu.
      Ennen kamerat kesti pojan pojalle, mutta nyt poika ehtii loppuun käyttämään monta kameraa, ennen kuin itse alkaa tienaamaan.

      Mikään ei ole enää aitoa, vaan kaikkea vääristellään jälkikäsittelyssä.

      Eräs ammattikuvaaja luonnehti omaa työskentelyään digiin siirryttyään.
      "päivä kuvaamassa, loppuviikko tietokoneen ääressä".

      • Vesitiivis olympus

        Niinpä se ikävä kyllä on. Silloin kun käytin filmikameraa siinä oli oma viehätys manuaalisäätöjen kanssa. Kun halusi hämärässä saada taivaan sävyn juuri oikeanlaisena filmille. Tuli kokeiltua eri filmityyppejä, valotusaikoja ja teettää ne tietyssä kuvaamossa jossa kehityskin tehtiin käsin jos asiakas halusi. Juteltiin omistajan vanhempi mies . Sanoi että filmit säilyy. Digikuvat ei säily, tallennusmediat muuttuu. Ei tarvi kun avata komeron ovi ja vastassa röykkiö videokasetteja ei jaksa millään tallettaa digimuotoon. Sama on digikuvien kanssa.
        Eli minun filmit on ok kunnossa varmasti pitkään mutta digikuvat makaa usb tikulla tai tkoneen kiintolevyllä jonne unohtuvat kun kone uusitaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe