Mites on..Onko tämä yläasteelta aivan vieras käsite "läksyjen lukeminen" myös lukiossa?
Itse luen/teen läksyt aina aineissa, missä tulee "oikeasti" läksytehtäviä (esim.kielet).
Mutta sitten se toinen osapuoli, eli Biologia,maantieto,uskonto jne jää nuo lukemiset aika vähiin. Tiedän sen, että koeviikolla olisi paljon helpompaa, kun voisi lukea "tuttuja asioita". Mutta ongelmani on se, etten pysty keskittymään siihen lukemiseen, koeviikolla pystyn tietenkin, mutta silloin se on vain liian myöhäistä joissain aineissa. Ajatukset "koe on vasta monen viikon päästä" jne.. pyörii päässä niin keskittyminen on aika vaikeeta. Että en vetäisi tätä ihan suoraan laiskuuteen vaikka silläkin on pieni osansa, aina.
Kuulostiko tutulta?
Läksyjen lukeminen?
Gallup
2
342
Vastaukset
- Laiska, mutta hyvä
Itse en ole lukenut lukuaineden läksyjä kertaakaan koko lukioaikanani, mutta siitä huolimatta vedän lähes kokeesta kuin kokeesta sellaisen 8-10. Kunhan lukee kokeeseen hyvin, niin se riittää, näin ainakin itselläni. Sen sijaan matikka, fysiikka, ruotsi ym. todellista osaamista vaativien aineiden läksyt kannattaa tehdä lähestulkoon aina tai muuten ei kunnian kukko laula. Nimim. "numerot laskevat kuin lehmän häntä".
- jaah
Luen niistä aineista läksyt joihin haluan panostaa tulevassa realissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."442176Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1841978- 1161372
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933825- 56716