Terve! Mikähän mahtaa olla paras vaihtoehto puntosten hankkimiseen? Pankki/Forex kotimaassa, vastaavat laitokset Lontoossa, vai ehkä seinästä ottaminen luotto- tai debitkortilla?
Valuutanvaihto
4
1200
Vastaukset
- 5+9
Valuutan vaihtamiseen on Forex (tai vastaava laitos, ei kuitenkaan enää lentokentällä) edullisin (ja pankki kallein). Lontoossa on myös helppo maksaa kortilla oikeastaan kaikkialla, mikä lienee helpoin vaihtoehto.
Lontoossa valuutanvaihtaminen on ollut kalliimpaa kuin Suomessa, tai sitten en vaan ole löytänyt oikeaa vaihtopaikkaa. - pe2101
Tästä on keskusteltu usein aiemminkin, itsekin olen aiemmin tähän allaolevaan ketjuun kirjoittanut nimimerkillä pe2101:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10200780#comment-51909088
Kalleinta on Forexissa tai TravelExissä. Jos kuitenkin lasketaan kaikki kokonaiskustannukset, niin kaikkein kalleinta on ostaa kortilla ja nostaa rahaa automaatista ulkomailta.Itselläkin on kuitenkin aina parikin luottokorttia varalla mukana.
Valuuttakurssit ovat heikentyneet viime vuosina huomattavasti suhteessa puntaan, mutta aiemmassa viestiketjussa esittämäni perusasiat pitävät vieläkin paikkansa eikä kukaan ole niitä kumonnut.
Itse otan edelleenkin euroja mukaan riittävästi ja vaihdan paikan päällä edullisella kurssilla ja maksan kaiken käteisellä, näin tein viimeksi keväällä 2012 ja hyvin onnistui. Kävin samassa paikassa, minkä mainitsin viimeksi viestiketjussa.
Jopa useassa kadunvarsivaihtopaikassa oli paljon paremmat kurssit kuin missään pankissa tai Suomessa eikä mitään palkkioita peritty. Huonoja kursseja tosin löytyi ihan turistipaikkojen vierestä.
Visalla on esim. omat huonot vaihtokurssit, nostopalkkiot, pankkien palvelukulut jne., joten ainakin pienemmät ostokset maksavat helposti lähes 10 % enemmän kuin käteisellä. Helppoahan on kortilla maksaa, mutta siitä palvelusta täytyy olla sitten valmis maksamaankin.
Linkkejä löytyy viestiketjusta vaihtopaikkoihin ja Visan perimiin palkkioihin.
Pieni varakassa puntia pitää kuitenkin olla mukana, että pärjää aluksi. - 7+19
Jaa-a, mä olen aina nostanut automaatista pankkipuolelta käteistä jos ja kun olen sitä tarvinnut. En muuten ole koskaan katsonut mitä se kustantaa. Suomessa olen vaihtanut etukäteen sen verran että tulee ensalkuun tilanteessa kuin tilanteessa toimeen :)
- köpikseen
On kellään tietoa miten Kööpenhaminassa rahanvaihto onnistuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1396631Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745832386Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk461660Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141371Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna891222Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481055- 661048
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631042Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271029- 63956