Valuutanvaihto

Henry the Horse

Terve! Mikähän mahtaa olla paras vaihtoehto puntosten hankkimiseen? Pankki/Forex kotimaassa, vastaavat laitokset Lontoossa, vai ehkä seinästä ottaminen luotto- tai debitkortilla?

4

976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+9

      Valuutan vaihtamiseen on Forex (tai vastaava laitos, ei kuitenkaan enää lentokentällä) edullisin (ja pankki kallein). Lontoossa on myös helppo maksaa kortilla oikeastaan kaikkialla, mikä lienee helpoin vaihtoehto.
      Lontoossa valuutanvaihtaminen on ollut kalliimpaa kuin Suomessa, tai sitten en vaan ole löytänyt oikeaa vaihtopaikkaa.

    • pe2101

      Tästä on keskusteltu usein aiemminkin, itsekin olen aiemmin tähän allaolevaan ketjuun kirjoittanut nimimerkillä pe2101:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10200780#comment-51909088

      Kalleinta on Forexissa tai TravelExissä. Jos kuitenkin lasketaan kaikki kokonaiskustannukset, niin kaikkein kalleinta on ostaa kortilla ja nostaa rahaa automaatista ulkomailta.Itselläkin on kuitenkin aina parikin luottokorttia varalla mukana.

      Valuuttakurssit ovat heikentyneet viime vuosina huomattavasti suhteessa puntaan, mutta aiemmassa viestiketjussa esittämäni perusasiat pitävät vieläkin paikkansa eikä kukaan ole niitä kumonnut.

      Itse otan edelleenkin euroja mukaan riittävästi ja vaihdan paikan päällä edullisella kurssilla ja maksan kaiken käteisellä, näin tein viimeksi keväällä 2012 ja hyvin onnistui. Kävin samassa paikassa, minkä mainitsin viimeksi viestiketjussa.

      Jopa useassa kadunvarsivaihtopaikassa oli paljon paremmat kurssit kuin missään pankissa tai Suomessa eikä mitään palkkioita peritty. Huonoja kursseja tosin löytyi ihan turistipaikkojen vierestä.

      Visalla on esim. omat huonot vaihtokurssit, nostopalkkiot, pankkien palvelukulut jne., joten ainakin pienemmät ostokset maksavat helposti lähes 10 % enemmän kuin käteisellä. Helppoahan on kortilla maksaa, mutta siitä palvelusta täytyy olla sitten valmis maksamaankin.

      Linkkejä löytyy viestiketjusta vaihtopaikkoihin ja Visan perimiin palkkioihin.

      Pieni varakassa puntia pitää kuitenkin olla mukana, että pärjää aluksi.

    • 7+19

      Jaa-a, mä olen aina nostanut automaatista pankkipuolelta käteistä jos ja kun olen sitä tarvinnut. En muuten ole koskaan katsonut mitä se kustantaa. Suomessa olen vaihtanut etukäteen sen verran että tulee ensalkuun tilanteessa kuin tilanteessa toimeen :)

    • köpikseen

      On kellään tietoa miten Kööpenhaminassa rahanvaihto onnistuu...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe