Olisin vaan kysellyt että onko teillä muilla esiintynyt vastaavaa, vai pitäiskö alkaa huolestumaan. Mulla meneillään rv 7 4 ja masu on kun ilmapallo...Masukki on vielä niin pieni ettei mun ymmärtääkseni pitäis näkyä vielä mitään. Mun masu on kuitenkin pinkeä ja turvoksissa riippumatta siitä mitä syö...Onkohan siellä jotain vialla, viikon päästä ois lääkäri, mut pitäisköhän mennä aiemmin...?
Kaikki vinkit/kommentit erittäin tervetulleita! Kiitos jo etukäteen :)
Masua turvottaa...
6
996
Vastaukset
- rv8+1
Mulla on myös esiintynyt mahan turvotusta, viikko pari sitten enemmän kuin nyt. Kai se kuuluu asiaan...
- Aurora
Se on ihan yleistä että turvottaa kamalasti alkuraskaudessa(kin)! Ostin pari päivää sitten ekat äitiysfarkut (tosin mahan alle jäävät), vaikka viikkoja vasta 9 risat! Helpottavat vähän vatsaan kohdistuvaa painetta. Ei ole ruoansulatusvaivoja, näyttää ja tuntuu vaan siltä että viikkoja olisi kasassa enemmänkin.
Nappi auki housuista istuessa, kevyt kesähame ja kotona lököverkkarit, siinä ainoa lääke. =)
Tietääkö muuten kukaan pitemmälle ehtinyt helpottaako tämä jossain vaiheessa vai vaihtuuko turvotus suoraan vauvamahaan?- puputtaja87
JUUUUU AIVAN! kauheen tärkeää on että vatsaa ei saa mikään vaate kiristää! Ei alushousujen kuminauha eikä housut, silloinkaan kun istuu! Voi kuvitella miten mukavalta vauvasta tuntuu jos joku painaa kokoajan. Mulla viikko 18 alussa, tasan viikko sit kerroin kotona, ja just silloin maha plumpsahti ulos, eli oli pakko kaivaa äitin vanhat äitiysalushousut,ja kirpparit koluta, niin paljon alko parissa päivässä kiristää masua. Onneks omistan muutamat löysemmät housut, mut silti on iso projekti alla että pitää löytää päällyshousujaki jotka ei kiristä. ja nyt ku tulee syksy, nii muistakaa peittää maha vaatteilla, ettei kylmety! ite käytän jo kokonaan mahan peittäviä alushousuja, ne on mukavia ja lämpimiä.
- 14 rv
Hormonimuutokset saavat aikaan sen, että suoli laiskistuu ts. tulee ummetusta. Kannattaa siis pitää masusta hyvää huolta, ja kuunnella kehoaan siinä mitä syö (itselläni oli kyllä sellainen pahoinvointi, että mikään ei maistuntut).
Apteekista voi ostaa maitohappobakteerivalmisteita (tosi hyviä kun vetäsee aamulla pari kolme kapselia naamaan) tai käyttää gefilus/bifidus tms. hapanmaitotuotteita tai hapankaalia. Kuidun saannista kannattaa pitää huolta, vaikka kuidun lisääminen alkuun voi pahentaakin turvotusta.- rv8+2
kyllä turvotus johdu mitenkään suolen laiskistumisesta tai ummetuksesta, sillä tuntuu että suoli toimii melkein paemmin kuin ennen raskautta!!
- Aurora
Eipä johdu tämäkään pömppis hidastuneesta ruoansulatuksesta. Sen kyllä huomaisi tukalasta olosta. Turvotus on vielä kerääntynyt vatsan seudulle, eikä tasaisesti. Sormukset ehkä kiristävät hieman...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381319
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä38879Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad30623Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597- 14590
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26568Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30536- 24531
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17523Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16502