Miten suhtaudutte työpaikallanne työtätekevään sairaseläkeläiseen. Olen tullut siihen tulokseen että tekevät töitä ja kun etelänmatkarahat ovat koossa ilmoitetaan ettei olekaan käytettävissä seuraavaan kuukauteen, ja eläkerahat juoksee etelänloman aikana. Nuoria ihmisiä kuitenkin kyselee töitä koko ajan.
Sairaseläkeläisen työnteko
17
537
Vastaukset
- ouzooo
Pidä huoli omista asioistasi! Vai eikö niitä ole?
- Saanen ihmetellä
Sitä vähän ihmettelen, että ihminen on sairaseläkkeellä, jos on kerran työkykyinen.
Toisaalla jotkut eivät millään pääse sairaseläkkeelle vaan pitää yrittää jotenkin jaksaa töissä tosi huonokuntoisena, vaikka takana on jo yli 30 vuoden työputki.- 10+13
Sairauksia on monenlaisia, jos et ole tätä tiennyt! On parempia ja huonompia jaksoja sairaudessa (esimerkiksi) tai sairaus estää vain tietyntyyppisen työn. Nykyään ei saa ammatillista kuntoutusta, että saisi uuden ammatin, niin laittavat helposti eläkkeelle.
- jalluuuuu
sairaseläkettä ei ole se on työkyvyttömyyseläke. työkyvyttömyyseläkeellä saa tiena noin 700 €/kk ilman seurauksia.
Jospa sinä lopettaisit sen toisten asioihin puuttumisen ja keskityisit vain omaan elämääsi.- Mitä puuttuu
Kyllä puutun toisten asioihin, kun työkaverikseni tulee työkyvyttömyyseläkeläinen, joka noin vain jättää minut selviytymään yksin töiden kanssa siksi aikaa kun milloin hyvänsä lähtee kuukaudeksi palmujen katveeseen.
Ja niin puuttuisit muuten sinäkin, koskapa puutuit juuri äskenkin. - Höpsö
Mitä puuttuu kirjoitti:
Kyllä puutun toisten asioihin, kun työkaverikseni tulee työkyvyttömyyseläkeläinen, joka noin vain jättää minut selviytymään yksin töiden kanssa siksi aikaa kun milloin hyvänsä lähtee kuukaudeksi palmujen katveeseen.
Ja niin puuttuisit muuten sinäkin, koskapa puutuit juuri äskenkin.Älä kadehdi!!
- Etkö tiennyt?
Sairaseläkeläinen saa tienata sen 700e/kk siihen päälle.
- hölmötyksiinit
Voi pyhä yksinkertaisuus,
tietysti lähtee vaikka sinne palmujen katveeseen kun on sen 700 luvallista euroa tienannut. Enempää ei saa luvallisesti tienatakaan sen eläkkeensä lisäksi. Tee vain työsi äläkä narise.. tai narise vaan jos se on niin kivaa ja antoisaa:)- Noeinoin
Puppua kirjoittelet: tuo 700€ ei ole yläraja. Ansaita voi laskennallisen palkan ja eläkkeen erotuksen verran ilman että vaikuttaa maksettavan eläkkeen suuruuteen.
Työkyvyttömyyseläkkeen päälle saa ansaita n.700-900 € ja ihan laillisesti. Eläkkeelle on niin tavattoman vaikea päästä, että sen saaneet ovat taatusti eläkkeensä ansainneet ja pirun tiukan seulan läpikäyneet. Ja kokopäivätöihin heistä ei tietenkään ole.
Minun puolesta saavat pienen eläkkeensä lisäksi käydä hakemassa vaikka ne etelänmatkarahat :)- Noeinoin
Edelleenkin puppua. Ei ole euromääräistä ylärajaa. Kts. edellinen kommenttini ja yritä ymmärtää lukemasi. Itse voisin ansaita eläkkeeni lisäksi työelämässä 1500€ / kk. No, eipä kiinnosta. Tulen hyvin toimeen ja matkustelenkin vaikka verottaja viekin ison osan eläkkeestäni.
- tietoa1
Noeinoin kirjoitti:
Edelleenkin puppua. Ei ole euromääräistä ylärajaa. Kts. edellinen kommenttini ja yritä ymmärtää lukemasi. Itse voisin ansaita eläkkeeni lisäksi työelämässä 1500€ / kk. No, eipä kiinnosta. Tulen hyvin toimeen ja matkustelenkin vaikka verottaja viekin ison osan eläkkeestäni.
Täyden työkyvyttömyyseläkkeen saaja voi ansaita enintään 40 % ja osaeläkkeen saaja enintään 60 % eläkettä edeltävien vuosien ansiotuloista. Eläkkeen rinnalla voit kuitenkin ansaita aina vähintään 733,80 euroa kuukaudessa. Jos ansiosi ovat tätä suuremmat, sinun tulisi ottaa yhteyttä eläkelaitokseen ja tarkistaa henkilökohtaiset ansiorajasi ennen ansiotyön alkua.
Tarkka ansioraja ilmoitetaan eläkepäätöksessä. Jos ansiorajat ylittyvät, työkyvyttömyyseläkkeen maksu voidaan keskeyttää, jättää lepäämään tai muuttaa täysi eläke osaeläkkeeksi.
Kuntoutustuen tai työkyvyttömyyseläkkeen saajalle kertyy ansiotyöstä uutta eläkettä 1,5 % vuodessa. Ansioista on maksettavatyöeläkemaksut. Uusi, karttunut eläke lisätään työkyvyttömyyseläkkeen jälkeen alkavaan vanhuuseläkkeeseen.
http://www.ilmarinen.fi/Production/fi/tietopankki/05_elakkeensaaja/09_ansiotyo/03_kuntoutustuki_tyokyvyttomyyselake/index.jsp#.UPaNRydSTtI
- Kyllästynynt
Vihaan kateellisia ihmisiä, siksi en kaveeraa työkavereiden kanssa missään muodossa. En edes Facebookissa. Parempi olla kertomatta sanallakaan omista menoistaan ja elämän tilanteestaan, ja terveydestään. Tekee vain työnsä, lähtee kotiin ja pitää omat asiansa ominaan. Näin parempi mielenterveyden kannalta. Minua on moitittu vähäpuheiseksi omista elämän asioistani. Mitä hemmettiä, minulle riittä kun teen työni ja häivyn työmaalta. Se on nähty niin monta kertaa, mitä seuraa kun puhuu liikaa. Riittää kun puhuu säästä ja julkkis juoruista.
- sairas2
miten tämä voi olla edes mahdollista terve on kateellinen sairaalle sairaudesta.jos olis mahdollista vaihtaa sairaus ikuiseen köyhyyteen vaihtasin mielelläni sinun kanssasi KANELI saisit tästä kunnon ms taudin ja pääsisit sit ulkomaille kun nyt vaihto ei ole mahdollinen enkä minä voi parantua niin sinä voit tökkiä itteäsi narkkareitten käytetyillä neuloilla ja toivoa saavasi täys osuma jolla sitten pääset hakemaan eläkettä
- 16+12
Itse olen kohta 42v ja ollut eläkkeellä 10v. Haaveilisin kovasti jostain osa-aikatyöstä, niin ei tarvitsisi ihan tyhjän panttina olla. Mitään kovin raskasta/stressaavaa en kuitenkaan pysty tekemään. Taitaa kaikki työt nykyään vaan olla raskaita/stressaavia ja kiven alla.
- jeeees
Eläkkeellä oleskelu on ihmisen parasta aikaa; )
- hahhaa ja juhannusta
Jos s-työkaveri on alunperin sopinutkin, ett tekee vaikka 700 edestä töitä/kk? Miksei sitt lähtisi etelän lämpöön? Jäähän työt sitt muille.. työnantaja voi olla kiinnostunut osa-aikatyöläisistä enemmän kuin kokoaikasellaisista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559