Kappadokiaan maaliskuussa...?

Olen lähdössä maaliskuussa Kappadokiaan viikoksi. Antalyan kautta, sinne lento ja sieltä bussikuljetus. Kattelin keskilämpötiloja sille ajalle. Alimmillaan nollan kieppeillä, ylimmillään vähän toistakymmentä. Eli.kuinka kylmää siellä ihan oikeasti on? Mainoksessa luki, että bussi on ilmastoitu. Minkäköhöän takia?
Ja kuinka rankkoja nämä Wow -matkojen Kappadokian patikkareteket ovat? Olin syksymmällä vastaavalla reissulla, käytiin mm. Pamukkalessa bussilla. Matka oli edullinen, hotellit ja ruoat hyvät, mutta ainakin kolmessa erilaisessa ostoparatiisissa käytiin. Mattokaupassa, korukaupassa ja nahkatakkikaupassa. Tosin kertoivat paljon niitten valmistuksesta, ettei reissu ihan hukkaan mennyt. Tuo Kappadokia vähän nyt alkoi arveluttaa, kun mä olen vähän huono patikoimaan pitkiä matkoja. Minkälaisin varustein sinne pitäisi lähteä ja saako niiltä patikoilta luistaa jo sei jaksa?

-Pentti

4

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+19

      En ole ollut Wow-matkoilla enkä patikkaretkellä mutta Kappadokia on kyllä tuttu.

      Eiköhän ne päiväpatikkamatkat ole ihan kohtuuden rajoissa. Maisemat ovat kertakaikkisen upeat! Maasto on vaihtelevaa ja paikoin "liukasta"; on irtokiveä ja sitten sitä "tuhkakiveä", joka välillä meinaa luistaa tossun alla. Kunnon patikkakengillä varmaan pärjäät; omani eivät olleet patikointiin suunnitellut =) Alue on laaja ja erityyppistä nähtävää riittää. Itse kuvasin kolmessa päivässä satoja toinen toistaan upeampia muodostelmia.

      Ei varmasti ole lämmin tuohon vuodenaikaan. Itse olin kesäkuun puolivälin paikkeilla ja silloinkin käytin välillä puuvillaista neuletakkia. Välillä viileä tuulikin pyyhki aika kylmästi yli. Jos olet käynyt Turkin rantalomakohteissa niin unohda niiden olot. Kappadokia on sisämaata ja säältään aivan eri juttu. Eli lämmintä ylle.

      Mutta Kappadokia kannattaa katsastaa. Aivan huikea paikka. Voisin lähteä uudestaankin ja vaikka tuollaiselle mainitsemallesi patikkareissulle, jossa saisi ajan kanssa katsella noita huikaisevia muodostelmia.

    • Ankara Turkki

      6-13.3. on meilläkin varattu Kappadokian reissu. Olen ollut vain kerran aikaisemmin Turkissa. Se oli juuri noihin aikoihin, mutta Alanyassa, ja siellä oli kyllä todella aurinkoista ja lämmintä. Mutta, Kappadakia on tosiaan 500 kilsaa sisämaahan päin, joten todennäköisesti ei kovin lämmin ole. Toisaalta kovin kuumassa ei jaksa kävelläkään.

      Jos kellä on lisää kokemuksia ko. reissusta, niin olisi mukava kun kirjoittelisitte:)

    • telle1

      Hei,
      Onko kenelläkään tietoa miksi matkat ovat niin halpoja ?
      149 € 120€ ruoka ja retkipaketti yhteensä .
      Onkohan ihan kunnon matkasta kyse?
      Telle

      • -Karita-

        Moi! Samaa asiaa täälläkin pohditaan. Uskaltaako noille matkoille lähteä?
        -Karita-


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe