Mikä avuksi kuiviin limakalvoihin? Multa on tutkittu sukupuolitaudit, tulehdukset, VTI ja papa otettu jossa tulehdus joka jo hoidettu. Kaikki testit negatiivia. Mutta silti jatkuvasti yhdynnän jälkeen aivan järkyttävä polttelu/kirvely ja lievä kutina emättimessä ja sisemmissä häpyhuulissa ja VTI-oireita (jatkuva pissahätä). Epäilen että minulla on kuivat limakalvot koska liukkaria pitää käyttää kun en itse kostu tarpeeksi. Vaivani alkoi kun aloitin uudet e-pillerit joten ne aion kyllä lopettaa saman tien.. Mikä siis avuksi kuiviin limakalvoihin etenkin tuonne emättimen sisälle, onko jotain emätinpuikkoja tms? Ceridalia käytän ulkoisesti, auttaa jonkin verran.. Aivan KAMALA olotila tällainen. Ei saa edes nukuttua :(
Kuivat limakalvot, apua!
9
3339
Vastaukset
- löldsdff
Joo meinasinkin kysyä että käytätkö pillereitä, mutta hyvä jos olet lopettamassa ne. Varmaan sekin jo ihan helpottaa. Mulla auttoi kuivuuteen terolut-keltarauhashormonikuuri (tai muutama sellainen, sitä siis syödään aina kierron puolivälistä alkaen 10 päivää ja sitten tulee menkat). Siis just siihen sisäiseen, kun olin niin kuiva ettei valkovuotoakaan tullut ollenkaan ja oli tosi hankala olla. Mulla kuivuus ei johtunut e-pillereistä kun en niitä käyttänyt ollenkaan, mutta jotain hormonihäikkää se kai oli kun se Terolut auttoi niin valtavan hyvin.
Sitten on myös tällaisia http://www.apteekkituotteet.fi/Cicatridina-emaetinpuikot-10-kpl
En ole itse testannut noita, mutta ne on kosteutukseen nimenomaan tarkoitettu.
Acon intiimipesuöljy on tosi hyvää myös ulkoisille alueille, tykkään paljon enemmän kuin Ceridalista, joka on jotenkin "kovan" tuntuista. Toi Aco on tosi miellyttävää ja kosteuttavaa. - eleina2
Kiitos paljon! Pitäisi varmaan kysellä tuosta Terolut-kuurista lääkäriltä. Olen tänään menossa apteekkiin hakemaan jotain emättimen kosteutukseen. Olen syönyt e-pillereitä jo kauan mutta nämä oireet ilmaantuivat kun vaihdoin pillerimerkkiä, voi varmaan tietystä e-pillerimerkistäkin johtua tai olla sattumaa.. Huomasin tänään että valkovuoto on sellaista tahmaista ja vähän kokkareista, ilmeisesti varsin ärhäkkä hiivakin päällä.. Voi prkl.
- löldsdff
Voi toki olla, että se pelkkä pillereiden lopettaminenkin auttaa ettei välttämättä tuota Terolutia tarvi. Jos aiot jatkaa toisilla pillereillä niin sitten toki ei samanaikaisesti voi syödä tuota Terolutia, mutta mä ainakin tuossa tilanteessa lopettaisin pillerit kokonaan.
- löldsdff
Kannattaa muuten kysyä jotenkin hienovaraisesti tyyliin "oliskohan siitä jotakin haittaa jos kokeilisin sitä terolutia kun olen kuullut että se on monilla auttanut kuivuuteen", sitä kun ei käsittääkseni määrätä mitenkään rutiininomaisesti kuivuuteen vaan menkkojen säännöllistämiseen. Mulle sattui tosi asiallinen lääkäri joka luotti mun omaan arvioon ja määräsi mulle tuota Terolutia. Joku nihkeämpi voi vaan pitää ärsyttävänä nettidiagnosointina sitä jos itse ehdottaa jotakin hoitokeinoa...
- tietäjä x
Osta E-epa ja syö niitä.Voit ostaa apteekista myös ilam reseptiä Pausanol-voidetta joka hoitaa limalkalvojasi.Tai pyydät vagifem-reseptin lääkäriltä.Sitä(kapseli) laitetaan emättimeen 2ker/vko.Sitä määrätään myös usien imettäville naisille kun limakalvot huutaa hoosiannaa..
- ...........
Kiitos teille paljon! :) Kauankohan kestää että alapää palautuu normaaliksi pillereiden lopettamisen jälkeen? Mitenhän tuota Pausanolia saisi emättimeen asti tungettua vai voiko ylipäänsä käyttää emättimeen?
- löldsdff
Sellainenkin voide on kun Ovestin, se on estrogeenivoidetta, tarkoitettu periaatteessa vaihdevuosi-ikäisille, mutta nuoretkin voivat tarvittaessa käyttää. On vahvempaa estrogeenia kuin Pausanol. Siinä tulee sellainen asetin jolla voiteen saa sisään.
Tuo E-epa -vinkki oli hyvä myös. Öljyjä kannattaa syödä jos on kuivuutta. Tosin niiden vaikutuksen huomaamiseen voi mennä kuukausia. Mä en ole varma auttoiko mulla öljyt vai ei, kun käytin tosiaan niin monia konsteja. Terolut oli ainut, jolla oli aivan ilmiselvä vaikutus. Sellaisiakin tabuja on kuin omega 7, ne ovat tyrniöljykapseleita ja tarkoitettu nimenomaan limakalvojen hyvinvointiin. Syötäviä öljykapseleita siis, vähän tyyriin puoleisia.
- Toimiii!!
Ostappa multi-gyn:iä apteekista :)
http://www.multi-gyn.fi/
Toimii! - kostea kaiken ikää
Ravinto vaikuttaa tähänkin.
Osta tyrniöljykapseleita. Edullisimmin saa Citymarketin luontaistuotehyllystä se suurempi pakkaus.
Auttaa kaikenlaiseen kuivumiseen.
Syöthän Omega-3 rasvahappoja tai runsaasti villiä kalaa?
http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849