Itselläni on tämä kyseinen tulehdus... Viimekuun lopulla se oli herneen kokoinen, mutta nyt se on melkein kuin kananmunan kokoinen.. Paripäivää sitten kävin lääkärissä, päivystyksessä, todettiin tämän tulehduksen olevan minulla, mutta kun se ei ollut tarpeeksi ns.iso (vasta alussa on minulla) niin sitä ei voitu puhkaista. Antibiootti kuurilla nyt oon. Tuntuu että antibiootit ei auta yhtään! Kipu on niin järkyttävä välillä varsinkin kun istuu! Huh... Haluis olla koko aika ilman housuja ja vasen jalka ylhäällä. Ihmettelen vain että miten isoksi ja kipeäksi sen pitää vielä "kasvaa" ennenkuin sille tehdään jotain. Pelottaa niin kauheasti tämä...
Olenkin jo moneen otteeseen lukenut "kauhutarinoita" bartholin rauhasen tulehduksesta, keskusteluja. Mietin minkälainen se leikkaus on? Entä se puhkaisu jollakin neulalla? Miten olet toipunut? Onko kellään ollut niin hyvää tuuria että se häviää pelkällä antibiootilla?
Bartholin rauhasen tulehdus
2
286
Vastaukset
- ,,,,,,,,,,,,,
Mulla patti kasvoi yhdessä yössä kananmunan kokoseks. Kipu oli niin valtavaa etten pystyny istua enkä kävelläkkään. Kävin tk:ssa ja sain heti lähetteen keskussairaalaan. Siellä patti "puudutettiin" jääsprayllä ja puukolla avattiin. Toimenpide teki toooosi kipeetä, mutta kivut jäi kyllä siihen. Tuoreeseen haavaan laitettiin tamponi, jossa oli vuotoa tyrehdyttävää ainetta ja jouduin jäädä osastolle yhdeksi yöksi. Aamulla kotiin. Pari buranaa jouduin enää ottamaan toimenpiteen jälkeen. Antibioottikuurin sain myös kotiin. Istuminen oli pitkään hieman kivuliasta, mutta asian kanssa pärjäsin hyvin. Patin avaamisesta on nyt 5 vuotta, eikä mitään oireita ole sen jälkeen ollut. :) Suosittelisin sua kyllä käymään siellä lääkärissä! Selviät siitä ihan varmasti ja pääsetpä kurjasta vaivasta eroon.
- Pelottaa.
Minulla myös viikko sitten oli herneen kokoinen patti ja todettiin tk:ssa että Bartholinin rauhasen tulehdus. Sain antibiootit siihen viikoksi. Eilen olin uudestaan lääkärissä kun antibioottikuuri on ohi, mutta patti on vain kasvanut, se on nyt semmonen ehkä 3 cm x 2 cm kokoinen ja aristaa muttei särje tms. Tulehdusarvot oli koholla. Sain lähetteen sairaalaan naistentautien polille, minne pääsen kai noin viikossa. Tk-lääkäri oli sitä mieltä eilen, ettei mun patti ollut puhkaistavaa laatua.
Olen ruvennut pelkäämään kaikenlaista, kuten että jos tämä onkin jotain vakavampaa eikä Bartholinin rauhasen tulehdus. (Ei pitäisi googletella..)
Onko teillä, joilla kyse on ollut Bartholinin rauhasen tulehduksesta, ollut se kyhmy/patti aina tosi kipeä? Vai tuleeko se kipeäksi vasta sitten kun kasvaa tietyn kokoiseksi? Kun mulla tuo tosiaan vain aristaa koskettaessa, ei siihen muuten niin satu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135243
- 675044
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 391774
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628