Onko tullin ohjeet muuttuneet?

Tarttee tietoa:)

Tilasin normaalisti iHerbistä normaaleja luontaistuotteita, viime vuoden lopulla. Tullista tuli ilmoitus; "tulliselvitettävän lähetyksen saapumisilmoitus" ja ilmoitetaan että jos tavaroiden arvo ylittää 22€, tavarat tulee tullata (ja maksaa vero).

Olen ymmärtänyt että ainakin aiemmin Iherbistä raja on ollut 80$. Onko tilanne muuttunut? Ainakaan Iherb ei ilmoittanut mitään tilatessa.

12

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maiskis vaan sulle

      Joo,. muistan lukeneeni vuoden lopussa että tullausraja muuttuisi juuri tuohon suuntaan. En muista mistä luin sen mutta harmittihan moinen tieto. iHerbistä kun juuri on tullut tilattua tähän asti aina vähintään 50 eurolla kerta, niin jatkossa pitää tehdä sitten paljon pieniä tilauksia ja maksaa suhteessa enemmän postikuluja, jos ei halua selvitellä asiaa tullissa joka kerran. :(

      • ap..

        ja onks niin että lähetyksen arvo saa olla 22€ rahteineen veroineen ? Tullin ohjeissa sanotaan;

        "Tullittomuus ja verottomuus tavaran arvon perusteella
        Tuontitullittomuus myönnetään, jos lähetyksen sisältämien tavaroiden kokonaisarvo on enintään 150 euroa. Tätä arvorajaa ei kuitenkaan sovelleta alkoholituotteisiin, tupakkaan, tupakkatuotteisiin, hajuvesiin eikä eau de toilette -tuotteisiin. Arvonlisäverotuksessa vastaava lähetyksen arvoraja on 22 euroa. Tupakkatuotteisiin, alkoholiin, alkoholijuomiin ja hajuvesiin ei kuitenkaan sovelleta tätä verottomuuden rajaa arvonlisäverotuksessa, kuten ei myöskään valmisteverotuksessa alkoholiin, alkoholijuomiin ja tupakkatuotteisiin." ja

        "Arvonlisäveron perusteena eräitä poikkeuksia lukuun ottamatta tavaran maahantuonnissa on tavaran tullausarvo eli tavarasta maksettu hinta, johon lisätään kuljetus-, lastaus-, purkaus- ja vakuutuskustannukset sekä muut maahantuontiin liittyvät kustannukset kuljetussopimuksen mukaiseen
        ensimmäiseen Suomessa olevaan määräpaikkaan tai muuhun EU:n alueella sijaitsevaan määräpaikkaan saakka. Niihin lisätään vielä maahantuonnista tullauksen yhteydessä valtiolle tai yhteisölle maksettavat muut verot, tullit ja muut mahdolliset maksut. Myös Suomen ulkopuolella maksettavat verot ja muut maksut sisällytetään veron perusteeseen."

        Tuohan ilmeisesti lähes lopettaa jenkeistä tilaamisen...


      • kalaöljykapselit

        uskallanko tilata new chapterin kalaöljykapseleita? Jotkut kalaöljykapselit fimean lääkelistalla



        f


      • ap..
        kalaöljykapselit kirjoitti:

        uskallanko tilata new chapterin kalaöljykapseleita? Jotkut kalaöljykapselit fimean lääkelistalla



        f

        Mitkä ja missä ? Onko nettiosoitetta?


      • tuolta..
        ap.. kirjoitti:

        Mitkä ja missä ? Onko nettiosoitetta?

        nuita new chapterin fish oil kalaöljykapseleita on iherb.com ja luontaistuotteita voi tilata 35.80 euron edestä niin ei mene veroja?


      • ap..
        tuolta.. kirjoitti:

        nuita new chapterin fish oil kalaöljykapseleita on iherb.com ja luontaistuotteita voi tilata 35.80 euron edestä niin ei mene veroja?

        Mistä sulla tuollainen tieto. Kun tullin ohjeissa lukee 22€ ?


      • näin...
        ap.. kirjoitti:

        Mistä sulla tuollainen tieto. Kun tullin ohjeissa lukee 22€ ?

        lisäravinteista 14% alv. luin tuolta vitamiinit keskustelusta


    • ei oo enää halpaa

      Tilausohjeet:

      "1. Tilatessa yli 40 dollarilla Airmail postikulut ovat vain 4dollaria (normaalisti 6dollaria).

      Lisäksi ensitilaajat saavat ensimmäisestä tilauksesta, joko 5 dollaria alennusta (ostokset alle 40 dollaria) TAI 10 dollaria alennusta, mikäli ostosten arvo on yli 40 dollaria.

      2. Paino vaikuttaa postikuluihin. Alle 1,814kg:n (tai 4 pounds) tilaukset kulkevat edullisesti airmaililla. Joko 6$ tai 4$ riippuen ostoksien summasta.

      3. Kannattaa muistaa tullirajat. EU:n ulkopuolisissa tilauksessa verot peritään, mikäli verojen osuus on yli 5euroa, eli ALV 24% tuotteissa raja on 20,83 euroa. Luontaistuotteet (elintarvikkeet/lisäravinteeet) menevät ALV 14% mukaan (raja 35,71 euroa). Itse pidän iHerbin ostokset 40 dollarin tuntumassa, että saa halvemmat postikulut, ja tulliin paketin jääminen on epätodennäköistä.

      4. Pidä silmällä "serving size" kohtaa, joka kertoo annoskoon. Joitakin tuotteita pitää ottaa moninkertaisesti, että saa päivittäisen suosituksen verran. Eli pillereiden määrä jaettuna hinnalla, ei välttämättä tarkoita hinta/laatusuhteeltaan parasta tuotetta.

      6. Muista valita ilmainen näyte mukaan tilaukseen (Ylhäältä kohdasta: "Freebies!"). Huom! vain yksi ilmainen näyte per tilaus. Muuten ylimääräisistä näytteistä veloitetaan."

      kopsattu täältä:
      http://kummablogi.blogspot.fi/p/iherb-opas.html

    • vapaakauppa
      • gfhfgjhhjghj

        Voisiko joku laatia paremman adressin? Neljänkympinkin tullittomuusraja on aivan liian alhainen. Monia terveystuotteita ei saa Suomesta ja ne on pakko tilata muualta tai kuolla.


    • VoiOllaTai SittenEi.

      Minä ymmärsin tullin uudet ohjeet seuraavasti;
      Kun lähetyksen arvo rahteineen on alle 35€, niin ei tartte maksaa tullia, eikä vissiin muitakaan ylimääräisiä maksuja. Tuo tarkoittaa tämän päivän kurssilla että lähetys on alle 47$:aa.

    • Uusi tilanne;

      Näyttää seuraavalta, ainakin joidenkin tuotteiden osalta;
      - Iherbissä on niin halvat tuotteet että kannattaa maksaa se 6$:n tai 4$:n rahtimaksukin. Ainakin niissä tuotteissa joita itse käytän.

      Olen yrittäyt etsiä Euroopasta luontaistuotefirmoja, olen löytänyt seuraavat;
      http://eu.lef.org/index.php
      http://www.ciao.fr/
      http://www.vitamarket.net/fi/
      http://www.amazon.co.uk/ref=gno_logo/280-8428778-6735860
      Toi viimeinen on sellainen että se toimii useassa maassa, mutta rahti on pirun kallis.
      Itse yritän tehdä sillai että kasaan ostokset 40$:n päälle rahti 4$, niin se on yhteensä alle 35€, joka lienee tullittomuus raja. vai onkohan. Itse tilasin juuri, saa nähdä tuleeko tullia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe