Mietteitä tästä.

pipa 16

Antakaapa kaikki mietteitä tästä:

Puhujaveli saarnasi, että taivasten valtakunnan ovessa ei ole ovenkahvaa ulkopuolella, vaan ovi avataan vain sisältäpäin. Itse kuullessasi Jeesuksen äänen, niin et voi avata sitä ovea, vaan se avataan sisältäpäin sinulle. Raamattu kirjoittaa:

Ilm. 3:20

20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan,
ja hän minun kanssani.

29

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matt.
      7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
      7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

Jeesus itse on se ovi taivastenvaltakuntaan.

• Raattamaa keskellä

"Johannes 10:7-Niin Jeesus vielä sanoi heille:Totisesti, tosisesti minä olen lammasten ovi.
      Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua,ovat varkaita ja ryöväreitä;MUTTA LAMPAAT EIVAT OLE HEITÄ KUULLEET.
      Minä olen ovi;jos joku MINUN (Jeesukksen) kauttani menee sisällr, niin HÄN pelastuu, ja on käyvä sisällr ja uslos ja löytävä laitumen."

Turha on Lesta-saarnaajien nikkaroida kahvoja sinne taikka tänne. Lestadiolaisuus on on kadotuksen ovi. Pelastava ovi on Jeesus Kristus, mikään uskonsuunta ei pelasta .

• Aamenen sanoja

"""Lestadiolaisuus on on kadotuksen ovi. Pelastava ovi on Jeesus Kristus"""

AMEN!

• irtokahva

Puhujaveli on puhunut taivasten valtakunnasta, jonka ovi avataan Isän huneesta ja sen kahva ei ole ihmisen käsissä.

Sitten vertaat asiaa siihen, kun Jeesus kolkuttaa SYDÄMEN ovelle ja pyytää saada tulla henkensä kautta asukkaaksi ja sen sydämen oven avaamisesta päättää/valitsee ihminen.
      Huomaa, ettei Jeesusta voi ottaa sisälle, mutta Hänelle voi avata oven.

• >>Puhujaveli on puhunut taivasten valtakunnasta, jonka ovi avataan Isän huneesta ja sen kahva ei ole ihmisen käsissä.** Tarkoitat kai ”huoneesta”.
        Jeesuksen vastaan ottaminen on henkilökohtainen valinta, kuten ristin ryöväreillä, toinen valitsi Jeesuksen, toinen jätti valitsematta, tuloksen voit arvat, et varmaankaan tietää.
        Te ette saa valita Jeesuksen seuraamista, ainoastaan SRK;n.

>> Sitten vertaat asiaa siihen, kun Jeesus kolkuttaa SYDÄMEN ovelle ja pyytää saada tulla henkensä kautta asukkaaksi ja sen sydämen oven avaamisesta päättää/valitsee ihminen. ** Juuri näin, se on VALINTA.

>>Huomaa, ettei Jeesusta voi ottaa sisälle, mutta Hänelle voi avata oven. ** Voi ottaa, jopa omaan ruumiiseensa. Se tapahtuu kasteessa, jolloin veden alle jää vanha ruumis ja uusi luomus on Kristus- ruumis.
        Tätä ei voi kokea muut kun kastetut, uudestisyntyneet.
        Ensimmäinen kerta, kun Jeesus puhuu tästä, on Kaanaan Häät, kun Hän valmistaa vieraille viiniä. ( Mark 2;22) Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin viini pakahuttaa leilit, ja viini menee hukkaan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin.
        Vanha leili ei kestä uutta viiniä, vanha ihmisien ruumis ei kestä Kristusta, ennekuin se uudistetaan ylhäältä. Se kestää vain ”tapauskovaiset” toiminnan ei muuta.
        Tähän ruumiiseen ei synti tartu. Paavali kertoo: "Te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne Hänen jäseniänsä" (1Kor. 12:27).
        Kovemmin se sanotaan Joh. 3;33. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"
        Uudestisyntymisen SRK kieltää ja tiedän ainakin yhden rikkoneen tämän tabun, se on Weha, joka myönsi minulle olevansa US, n 3 vuotta sitten.
        Kes.

• irtokahva
        Kesitas kirjoitti:

>>Puhujaveli on puhunut taivasten valtakunnasta, jonka ovi avataan Isän huneesta ja sen kahva ei ole ihmisen käsissä.** Tarkoitat kai ”huoneesta”.
        Jeesuksen vastaan ottaminen on henkilökohtainen valinta, kuten ristin ryöväreillä, toinen valitsi Jeesuksen, toinen jätti valitsematta, tuloksen voit arvat, et varmaankaan tietää.
        Te ette saa valita Jeesuksen seuraamista, ainoastaan SRK;n.

>> Sitten vertaat asiaa siihen, kun Jeesus kolkuttaa SYDÄMEN ovelle ja pyytää saada tulla henkensä kautta asukkaaksi ja sen sydämen oven avaamisesta päättää/valitsee ihminen. ** Juuri näin, se on VALINTA.

>>Huomaa, ettei Jeesusta voi ottaa sisälle, mutta Hänelle voi avata oven. ** Voi ottaa, jopa omaan ruumiiseensa. Se tapahtuu kasteessa, jolloin veden alle jää vanha ruumis ja uusi luomus on Kristus- ruumis.
        Tätä ei voi kokea muut kun kastetut, uudestisyntyneet.
        Ensimmäinen kerta, kun Jeesus puhuu tästä, on Kaanaan Häät, kun Hän valmistaa vieraille viiniä. ( Mark 2;22) Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin viini pakahuttaa leilit, ja viini menee hukkaan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin.
        Vanha leili ei kestä uutta viiniä, vanha ihmisien ruumis ei kestä Kristusta, ennekuin se uudistetaan ylhäältä. Se kestää vain ”tapauskovaiset” toiminnan ei muuta.
        Tähän ruumiiseen ei synti tartu. Paavali kertoo: "Te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne Hänen jäseniänsä" (1Kor. 12:27).
        Kovemmin se sanotaan Joh. 3;33. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"
        Uudestisyntymisen SRK kieltää ja tiedän ainakin yhden rikkoneen tämän tabun, se on Weha, joka myönsi minulle olevansa US, n 3 vuotta sitten.
        Kes.

Kesitakselle.
        >>Tarkoitat kai "huoneestaTe ette saa valita Jeesuksen seuraamista, ainoastaan SRK:n.>Voi ottaa, jopa omaan ruumiiseensa. Se tapahtuu kasteessa

• irtokahva kirjoitti:

Kesitakselle.
        >>Tarkoitat kai "huoneestaTe ette saa valita Jeesuksen seuraamista, ainoastaan SRK:n.>Voi ottaa, jopa omaan ruumiiseensa. Se tapahtuu kasteessa

Ihmetyttää tuo kytkös, kaste/ lapsi?
        Mitä siinä on yhteistä? Raamattu ei tunne yhtään vauva/ lapsikastetta. Joten vastaat väärin, vastaat todella väärin perustein, luullen, että minä kirjoitan jostain vauvaripottelusta kasteena. Ei, se on Jumalan pilkkaa, koko toimitus.
        1. Piet. 3:21
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
        Siinä kaste on upotus ja vain Kristuksen Herraksi tunnustetulle annettuna.
        En ole kastanut yhtään, joka ei suulla tunnusta seuraavansa Jeesusta ja olevansa Hänen opetuslapsensa, mutta tunnustavia aika paljon.

>>Room. 10
        Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: "Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?" -- nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle.

Jumala ei ole luonut maanpäälle sellaista ainetta, jolla uuden liiton matkalaiset voivat syntinsä pestä pois. Kuten yllä näet, vanhurskauttaminen tapahtuu uskon kautta.** Nämä ei mitenkään liity kirjoitukseeni, mutta
        Ap. t. 22:16
        Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
        Kaste kuuluu uskoon Jeesukseen ja jos Sinulta se uupuu, et ole Jeesuksen seuraaja. Kaikki Kristuksen seuraajat, uudestisyntyneet on kastettu, upottamalla ja Heidän synnit pestiin siinä vedessä pois.
        Jos paheksut Wehan uudestisyntymistä, niin koetko Jeesusten valehtelijaksi?
        Hän nimittäen pani sen ehdoksi, Jumalan valtakunnan näkemiselle.
        Kes.

• etsivä-xx

Pipa 16

Olematta nipo, mutta mitenkäs Cornelius pääsi sisään?
      Riittikö että lakkaamatta rukoili. Sitähän Cornelius teki Raamatun mukaan.
      Enkelikin ilmestyi, mutta ei silti riitänyt sekään, ei tullut Pyhää Henkeä.

Voisiko pipa16 keroa oman vesionsa tästä.
      Lisäksi odotan sitä kastevastausta.
      Kenet kastetaan. Antaako kaste synnit anteeksi?

• etsivä-xx

Se, että taivasten valtakunnassa ei ole ovenkahvaa liittyy Kutsujan armoon. Ettei kenkään kerskaisi. Taivasten valtakuntaa ei voi avata ulkoa päin.

Room. 9:18
      Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. [2. Moos. 4:21]

15 Hän sanoo Moosekselle: "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon." [2. Moos. 33:19]
      16 Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa. [Ef. 2:8,9]
      17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: "Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa." [2. Moos. 9:16]
      18 Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. [2. Moos. 4:21]
      Jumalan vapaa valinta
      19 Joku teistä ehkä kysyy: "Miksi Jumala sitten moittii ihmisiä? Eihän kukaan voi vastustaa hänen tahtoaan." [Job 23:13; Dan. 4:32]
      20 Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?" [Jes. 45:9; Viis. 12:12]
      Ef. 2
      5 Ja kuin me vielä synnissä kuolleet olimme, on hän meitä Kristuksen kanssa eläväksi tehnyt; (sillä armosta olette te autuaiksi tulleet:)
      6 Ja on meidät ynnä hänen kanssansa herättänyt, ja istuttanut taivaallisiin menoihin Kristuksessa Jesuksessa,
      7 Että hän tulevaisilla ajoilla ylönpalttisen armonsa rikkauden hyvyydestänsä meidän kohtaamme Kristuksessa Jesuksessa osoittais.
      8 Sillä armosta te olette autuaiksi tulleet, uskon kautta, ja ette itse teissänne: Jumalan lahja se on:
      9 Ei töistä, ettei yksikään kerskaisi.
      10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jesuksessa hyviin töihin, joihin Jumala meidät on jo ennen vaeltamaan valmistanut.

Mutta Raamattu puhuu myöskin niistä välineistä millä tämä armo saadaan, armonvälineistä.

• lintu - la

Oisko toi Luoja parka tehny kaiken noin vaikeeksi? Aattelin vaan, kun Hän on luonut niin paljon, auringon ja kuun. Linnunradat ja miljardit valovuodet. Aatteleppa ite, valo kulkee pitkästi vuodessa ja niitä on miljardeja. Kuuhun valo menee muutamassa sekunnissa.

Niin, .... Viittaan vaan siihen, että Luojalla kun on sitä kokemusta, niin ei se ehkä tätä Raamattua noin vaikeeksi tehnyt että yöunet menettäis...

No heh, Luojalla on omat suunnitelmat ja ne ovat selvät Hänelle Itselleen, mutta ihmiselle ne ovat ja tulevat olemaan selvittämättömät - ikuisesti!

Valitettavasti!

• raamattutunti!

Raamattuhan EI PUHU mistään armovälineistä, vaan "Jumalan armo on
        ilmestynyt Jeesuksessa Kristuksessa"!

Pakanauskonnoissa on tuollaisia välineitä, jotka mekaanisesti poistavat
        syntejä. Sellaisia ovat puu, vesi tai jopa aurinko!

Jeesus ei ole mikään väline, vaan me saamme omistaa Hänet omaan elämäämme USKON KAUTTA:
        "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ."
        Joh 1:12

Tuo "Room. 9:18
        "Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. ", osoittaa sen,
        että Jumalan tahto on, että KAIKKI IHMISET PELASTUISIVAT, eikä sillä
        voi puolustaa mitään enneltammäärämisoppia tai liukuhihnaoppeja, joissa
        ulkoisilla seremonioilla voitaisiin pelastaa joku sivullinen.

• 14-2

""Huomaa, ettei Jeesusta voi ottaa sisälle, mutta Hänelle voi avata oven.""

Raamattu sanoo toisin:

Ilm. 3:20

20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan,
      ja hän minun kanssani.

• Kyllä voi.
        - Minä tulen huoneeseesi ja ruokailen kanssasi.

Kes.

• irtokahva

14-2:lle ja Kesitakselle

Kirjoitin, että Huomaa, ettei Jeesusta voi ottaa sisälle, mutta Hänelle voi avata oven.
        Vastasit,>>Raamattu sanoo toisin

• 14-2

""Ilm. 3:20

ja hän minun kanssani. "

Ymmärrän kyllä, mitä haluat sanoa, kun kirjoitat: ""Ymmärrätkö eron? Jeesusta ei voi ottaa, mutta Jeesus lupautuu tulemaan sisälle, kun hänelle avataan ovi. On harhaoppia kuvitella, että Jeesus voidaan itse ottaa noin vain milloin itse haluaa."

Niinkuin itse kirjoitit: "Jeesus lupautuu tulemaan sisälle, kun avaan oven Hänelle. Alkuperäisessä tekstissä se on vielä varmemmin sanottu, koska siinä on futuuri ja vielä muodossa, jossa se tulee varmasti tapahtumaan eli suomeksi sanottuna, kun avaan oven Jeesukselle Kristukselle, niin Hän varmasti astuu sisälle...

Näin ollen turhaan kinaamme, koska olemme samaa mieltä, että ovenkahva on ulkopuolella ja kun kuulen Jeesuksen koputtavan ja Hänen äänensä, avaan itse oven Hänelle ja Hän tulee sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan,
      ja hän minun kanssani.

• Irtokahva

pipa 16 = Puhujaveli---"ei ole ovenkahvaa ulkopuolella"
        Irtokahva = "ovi avataan Isän huoneesta"
        14-2 = "Näin ollen turhaan kinaamme, koska olemme samaa mieltä, että ovenkahva on ulkopuolella"

Tuosta pitäisi selvitä, että Emme ole samaa mieltä14-2:n kanssa!

• 14-2

""Irtokahva = "ovi avataan Isän huoneesta"""

Missä sanotaan, että ovi avataan Isän huoneesta? Kuka avaa?

Kun Jeesus koputtaa, niin kuka avaa oven? Sekö, joka kuulee vai joku muu?

ja hän minun kanssani. "

• Irtokahva

Jäiköhän sinulla keskustelun alku lukematta, jossa selitin asiaa?
        Mutta kysymykseesi.

>>Missä sanotaan, että ovi avataan Isän huoneesta? Kuka avaa?>Kun Jeesus koputtaa, niin kuka avaa oven? Sekö, joka kuulee vai joku muu?

• tästä kysymys

"Ylkä" ihmisessä on aina valmis. Mutta, olemeko me "persoonallisina minänä" valmiit?

• 77-9

Hei 14-2! Nim. "irtokahva" puhuu kahdesta eri tapauksesta:

1.) Jumalan valtakunnan ovi, , jonka ovi avataan Isän huoneesta ja sen kahva ei ole ihmisen käsissä.

2.) Sydämen ovi. Sen sydämen oven avaamisesta päättää/valitsee ihminen.

Ainoa vika tässä on se, että kun ihminen avaa sydämen ovensa Jeesukselle Kristukselle, niin silloin hän astuu myös samalla Jumalan valtakuntaan.

Loppujen lopuksi ihminen kuullessaan Jeesuksen äänen ja koputuksen, avaa itse Hänelle oven ja Jeesus käy hänen tykönsä sisälle ja aterioitsee hänen kanssaan.
      Kun Jeesus Kristus asuu ihmisen sydämessä, niin hän on Jumalan valtakunnassa.

• Hyvin ex-vl

Vl-seuroissa on tapana puheissa noukkia Raamatusta merkityksiä ennemminkin rivien välistä kuin itse riveiltä. Näin jää enemmän soveltamisenvaraa. Hyvin vaarallista touhua sinänsä. Aloittajan lainaus on hyvä esimerkki tästä.

• ei samaan paikkaan

siellä on nykyään sähkölukko ja sen saa auki kauko-ojaimella niitä saa ostaa Oulusta
      Srk toimistolta hintaa elinikäinen talkooduuni ynm sisäänpäin lämpiävä itsekehuskelu...

• pipa 16

Et ole nipo etsivä-xx ja kirjoitat asiallisesti. Niitä on kiva lukea!

Mitä kasteesta ajattelen, niin uskon, mitä Raamattu kirjoittaa. Kuka kastetaan? Se, joka uskoo,kastetaan. Ikää ei sanota! Mutta uskoa Jeesukseen Kristukseen vaaditaan. Ei ihmistä kasteta Raamatun mukaan mihinkään toiseen nimeen, sillä Raamattu sanoo:

1. Kor. 1:13
      Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

Meidät kastetaan Jeesuksen Kristuksen nimeen, joka oli edestämme ristiinnaulittu. Meitä ei myöskään kasteta seurakunnan nimeen vaikkakin liitetään seurakunnan yhteyteen, mutta niinkuin Raamattu sanoo:

Gal. 3:27
      Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

Ja jos haluamme vielä kasteen raamatullisesti suorittaa, niin se tehdään upottamalla. Mutta tärkeintä kuitenkin on usko Jeesukseen Kristukseen.

• irtokahva

>>Ja jos haluamme vielä kasteen raamatullisesti suorittaa, niin se tehdään upottamalla.

• raamattutunti!
        irtokahva kirjoitti:

>>Ja jos haluamme vielä kasteen raamatullisesti suorittaa, niin se tehdään upottamalla.

"Irtokahva " sekoittaa kasteen vedessä ja kasteen Pyhässä Hengessä!
        Ne ovat kaksi eri asiaa.

Opetuslapset kastettiin vedellä Jeesuksen toiminnan aikana mutta Pyhän Hengen kasteen he saivat vasta Helluntaina:

Ap1:4
        "Ja kun Hän oli yhdessä heidän kanssaan, käski Hän heitä ja sanoi:
        Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä,
        jonka te olette minulta kuulleet:
        Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä
        ei kauan näitten päivien jälkeen."

Jumala siis kastaa Pyhällä Hengellä!

• 14-2
        raamattutunti! kirjoitti:

Ne ovat kaksi eri asiaa.

Opetuslapset kastettiin vedellä Jeesuksen toiminnan aikana mutta Pyhän Hengen kasteen he saivat vasta Helluntaina:

Oikeassa olet nim. "raamattutunti".

• irtokahva
        raamattutunti! kirjoitti:

Ne ovat kaksi eri asiaa.

Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. (Luuk. 3:16)

22:>>Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa>:Jumala siis kastaa Pyhällä Hengellä!

• 14-2

""Jeesus EI koputa päästäkseen Jumalan valtakuntaan! Jeesus koputtaa sydämeesi, jotta SINÄ voisit ottaa Jeesuksen vieraaksesi ja asukkaaksi sydämeesi ja päästä Jumalan valtakuntaan sisälle. Ja tämän oven voit itse avata ja sen Kahva/lukko/avain on sinulla itselläsi.""

No niin ! Taas olemme samaa mieltä!

• sisään mars!

Totta.

Ja Raamattu opettaa, että OVI JUMALAN VALTAKUNTAAN ON AUKI!!!
        Ei siinä ole kahvaa lainkaan.

Ei tarvitse muuta kuin käydä sisälle:
        Ei siinä ole ovimikkoja päästämässä tai estämässä!

"Menkää sisälle ahtaasta portista..."

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      623
      2606
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      418
      2056
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      2040
    4. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1586
    5. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      67
      1554
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1498
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      126
      1262
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      23
      1090
    9. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      19
      1044
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      988
    Aihe