Hyvin pelokas!

Helppiäliuliuh

Hei! olen 15-vuotias poika ja mulla alkoi vuosi sitten outoja oireita kehossani.
Tässä luettelen oireitani: Näköhäiriöt, huimaus sekä kaikkeista pahinpana kävelyhäiriöt. Tuntuu kuin ei osaisi kävellä ja että kävely on hieman vaikeaa sekä sen päälle viellä tuo huimaus ja bäköhäiriöt niin huhhuh! Laitoin eräs päivä näitä oireitani googleen ja sieltä tuli paljon MS-tautiin viittavia linkkejä. Sittenhän minä uteliaisuutta klikkasin ja kas kummaa oireet ovat selkeästi juuri niitä mitä siellä mainittiin ;( ...mutta olenhan sentään vasta 15v ja perusterve niin miten yhtäkkiä joku MS-tauti voi tulla?
Vai voisiko nämä johtua jostain muusta. Mulla on kyllä niskat ja hartiat aika jumissa kun olen paljon tietokoneella ja pelaan sillä jännitysniskan oireisiinkin kuuluu nämä...

4

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lokki15

      Hakeudu neurologille, yleislääkärit eivät ole kovin kartalla näissä jutuissa. Msliitto.fi sivuilta löytyyy myös tietoa. Omalta kohdaltani tämä perustuu kokemukseen. Minun työterveyslääkäri oli täysin pihalla tästä taudista. Vein paperilla "vikalistan" jossa oli viisi ms:n oiretta. Tein sen monta kertaa , mutta hänellä ei sytyttänyt missään vaiheessa. Kun olin neurologin kautta saanut diagnoosin, mangneettikuvauksen selkäydinkokeen sekä poissulkevien kokeiden jälkeen,niin vielä änkäs vastaan. Vaihdoin lääkäriä välittömästi.
      Se että onko sinulla ms ja miten se etenis, tiedä ei kukaan. Arvata voi, mutta tiedä ei.
      Mutta sitä varo, ettet ole vuosia yleislääkärin pyöriteltävänä, koska hänen tietonsa voivat olla samaa tasoa, kuin naapuritalon mummon.

    • hierojalle.

      Mitähän jos rupeaisit harrastamaan liikuntaa kohtuudella joka päivä ja hoitamaan ne niskat kuntoon.

      Hieroja hieroo ne niskat.

      Muista riittävä D-vitamiini 50µg/vrk perusterveellinen ruoka.

      • Lokki15

        Neuroloogille ei pääse välttämättä aivan lennosta joten voi hieronnan aloittaa myös heti ja samoin muuten itsestä huolehtimisen. Tämän homman voi selvittää todella hitaasti tai sitten noeasti. Tarinasi on niin tutun tuntuinen, niin suosittelen neurologille menoa. Neurologi on ainut jolta saat lopullisen selvyyden tästä. Kun minä sain diagnoosin ei se maailma siihen kaatunut. Oireita minulla on ihan tarpeeksi, mutta jokaisen oireen kanssa operoin jotenkin päivittäin.


    • nose it all

      Oireesi sopivat täysin myös ns.sisäilmasairauteen, jossa ihminen on herkistynyt homeelle ja/tai ympäristön erilaisille kemikaaleille, kuten pesuaineille ja hajusteille.
      Oireet voivat olla hyvin rajuja, esim. juuri näköhäiriöitä, muistikatkoksia, yleistä hitautta tai sameutta, kilpirauhasvaivoja, jatkuvaa migreeniä, lihaskramppeja...
      Koulujen sisäilma on yleensä hyvin heikko ja sen viimeistelee toisten oppilaiden vaatteissa tulevat homeet ja hajusteet. Myös kotona voi olla hometta tai ärsyttäviä kemikaaleja.
      Osaatko yhdistää oireitasi kouluun tai kotiin? Käytetäänkö teillä voimakkaan hajuisia pesu yms. aineita? Kun olet koulussa, haistatko vaatteissasi kotisi hajun tai päinvastoin?
      Sisäilmasairaus on valtavan paljon yleisempi ja todennäköisempi riski kuin ms- tauti.
      Siitä huolimatta lääkärit eivät sitä tunnista tai hoida. Sairastuneiden määrä kasvaa nyt niin nopeasti, että jotain on kuitenkin pian pakko tehdä asian hyväksi.
      PS. itse sairastuin juuri 15- vuotiaana kotini homeongelmien takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe