Minulle syntyy todella helposti mustelmia. Todella pienikin kontakti jättää jäljen. Yritin katsoa netistä tietoa, jolloin aina esille nousi leukemia. Tiedän kyllä, että ei pitäisi itse tehdä mitään diagnooseja, mutta... Toisaalta tuntuu, että lääkäri pitää minua luulotautisena, jos menen mustelmien syntymistäni ihmettelemään. Pitäisikö minun huolestua? Minulla on aina ollut matala hemoglobiini (lievä anemia), voisiko se aiheuttaa nuo mustelmat?
Mustelmia
7
5772
Vastaukset
- Milla
Moi!
Minun siskoni kun sairastui vatsasyöpään,hänelle alkoi tulla jalkoihin mustelmia aivan yht"äkkiä,ihmetteli aikansa mutta oli lopulta itsekkin tietoinen.
Syöpä on ollut hänellä 5 vuotta ja morfiinia sun muuta on annettu,välillä on huonossa kunnossa ja joutuu sairaalaan.
Kannattee kysyä lääkäriltä!!
Itse kävin varta vasten kuhkokuvissa ja otettiin samalla verikokeita,koska suvussani on syöpää..ei ainakaan keuhkopuolella ollut mitään..mutta mistä sitä koskaan tietää..ota asiasta selvää..se kannattaa,ei siinä näe kuin hetken vaivaa,toivon että olet terve ihminen!! - lääkääriin
minulla todettiin keuhkosyöpä v.2000
ja jo vuonna 99 ihmettelin mustelmia joita sain
aivan ilman mitään syytä... joten mene ihmeessä
mahdollisimman pian lääkäriin/labraan !
Eihän sen tarvitse merkitä kuitenkaan syöpään sairastumista mutta varma on varmaa ja saat itse
mielenrauhan.
Nim.merk.jatkoajalla - Miia
Mustelmien syntyyn on syynä alhainen trombosyyttien määrä veressä. Siihen taas voi olla montakin syytä. Mieti esimerkiksi, mitä lääkkeitä käytät. Joillakin "mustelmaisuus" voi olla jopa perinnöllistä. Lääkäriin, jos huolettaa.
- ava
- ava
että Polysytemia vera- ja essentielli trombosytoosi-oireyhtymät aiheuttavat myös mustelmia eräille potilaista.
Ko. oireyhtymät voidaan löytää vielä oireettomassa vaiheessa, ominaista mm. veren kohonnut B-Tromb.-arvo (trombosyytit). Tietoa:
http://cc.oulu.fi/~sisawww/esit/030313.htm - Nekku
Minulla on ihan sama juttu, isoja lautasen kokoisia mustelmia ryöpsähtää iholle pienimmästäkin kolauksesta. Tutkittu on, ensin terveyskeskuksessa ja sitten Suomen Veripalvelussa. Mitään sairautta ei ollut, syynä ilmeisesti vain jokin perinnöllinen puutos hyytymistekijöissä (hyytymiaika moninkertainen "normaaliin" verrattuna). Kannattaa kyllä tutkituttaa, ottavat kyllä ihan tosissaan vaikka mitään vakavaa ei useimmiten löydetäkään.
- Nekku
Niin, lisäys vielä edelliseen viestiini: omaa vertani ruvettiin tutkimaan vasta, kun keisarileikkauksessa sekä minä että lapsi olimme hengenvaarassa valtavan verenvuodon takia. Asiasta on siis hyvä olla selvillä, että lääkärit osaavat ottaa sen huomioon jos joudut odottamatta leikkaukseen - jo pelkkä hampaanpoisto saattaa vaatia verensiirron.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733