Mustelmia

Ahdistus

Minulle syntyy todella helposti mustelmia. Todella pienikin kontakti jättää jäljen. Yritin katsoa netistä tietoa, jolloin aina esille nousi leukemia. Tiedän kyllä, että ei pitäisi itse tehdä mitään diagnooseja, mutta... Toisaalta tuntuu, että lääkäri pitää minua luulotautisena, jos menen mustelmien syntymistäni ihmettelemään. Pitäisikö minun huolestua? Minulla on aina ollut matala hemoglobiini (lievä anemia), voisiko se aiheuttaa nuo mustelmat?

7

5772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milla

Moi!

Minun siskoni kun sairastui vatsasyöpään,hänelle alkoi tulla jalkoihin mustelmia aivan yht"äkkiä,ihmetteli aikansa mutta oli lopulta itsekkin tietoinen.
      Syöpä on ollut hänellä 5 vuotta ja morfiinia sun muuta on annettu,välillä on huonossa kunnossa ja joutuu sairaalaan.
      Kannattee kysyä lääkäriltä!!
      Itse kävin varta vasten kuhkokuvissa ja otettiin samalla verikokeita,koska suvussani on syöpää..ei ainakaan keuhkopuolella ollut mitään..mutta mistä sitä koskaan tietää..ota asiasta selvää..se kannattaa,ei siinä näe kuin hetken vaivaa,toivon että olet terve ihminen!!

• lääkääriin

minulla todettiin keuhkosyöpä v.2000
      ja jo vuonna 99 ihmettelin mustelmia joita sain
      aivan ilman mitään syytä... joten mene ihmeessä
      mahdollisimman pian lääkäriin/labraan !
      Eihän sen tarvitse merkitä kuitenkaan syöpään sairastumista mutta varma on varmaa ja saat itse
      mielenrauhan.
      Nim.merk.jatkoajalla

• Miia

Mustelmien syntyyn on syynä alhainen trombosyyttien määrä veressä. Siihen taas voi olla montakin syytä. Mieti esimerkiksi, mitä lääkkeitä käytät. Joillakin "mustelmaisuus" voi olla jopa perinnöllistä. Lääkäriin, jos huolettaa.

• ava

• ava

että Polysytemia vera- ja essentielli trombosytoosi-oireyhtymät aiheuttavat myös mustelmia eräille potilaista.
      Ko. oireyhtymät voidaan löytää vielä oireettomassa vaiheessa, ominaista mm. veren kohonnut B-Tromb.-arvo (trombosyytit). Tietoa:
      http://cc.oulu.fi/~sisawww/esit/030313.htm

• Nekku

Minulla on ihan sama juttu, isoja lautasen kokoisia mustelmia ryöpsähtää iholle pienimmästäkin kolauksesta. Tutkittu on, ensin terveyskeskuksessa ja sitten Suomen Veripalvelussa. Mitään sairautta ei ollut, syynä ilmeisesti vain jokin perinnöllinen puutos hyytymistekijöissä (hyytymiaika moninkertainen "normaaliin" verrattuna). Kannattaa kyllä tutkituttaa, ottavat kyllä ihan tosissaan vaikka mitään vakavaa ei useimmiten löydetäkään.

• Nekku

Niin, lisäys vielä edelliseen viestiini: omaa vertani ruvettiin tutkimaan vasta, kun keisarileikkauksessa sekä minä että lapsi olimme hengenvaarassa valtavan verenvuodon takia. Asiasta on siis hyvä olla selvillä, että lääkärit osaavat ottaa sen huomioon jos joudut odottamatta leikkaukseen - jo pelkkä hampaanpoisto saattaa vaatia verensiirron.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6945
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe