Volvo kestää!

Ei ikinä VAG!!

Volvon bensakoneet kestävät 500000 km ja dieselit 1000000 km ihan normaalihuolloilla! VAG ei taida pystyä ihan samaan?

Ainakin meiltä lähti Passatti jossa Audin 2,0 moottori 100000 km ajettuna, olisi pitänyt jo kohta moottori avata jakoketjun takia!

20

3829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gs birotor

      Kerrotko passattisi vuosimallin ja onko kyseessä bensa vai diesel.

    • Passat oli

      muistaakseni 2003-mallinen ja bensakoneella. Jakoketju "rällätti" kuuluvasti. Tuossa moottorissa hihnalla pyöritettiin toista nokka-akselia ja siitä ketjulla toista. Tämän väliketjun öljynpainetoiminen kiristin oli lähes tonnin hintainen ja merkkiliikkeen mukaan ainakin se olisi pitänyt uusia ja mahdollisesti muutakin sekä työt päälle.

      Ei ollut enää mielenkiintoa korjata kun autoon oli monta kertaa tullut sateella vedet sisälle, sitä oli lattialla todella runsaasti. Syy ei ollut akkukotelon valumisreikien tukkeutuminen vaan lämmityslaitteen ilmanottokaukalon onneton superlontiiviste. Sellaista sinne ei merkkiliikkeen mukaan kannattanut enää laittaakaan, tyyppivika heidän mukaansa.
      Ohje oli "muurata" kaukalo butyylimassalla rintapeltiin kiinni mikä saattoi toimiakin. Tosin auto ei ollut enää tuon moottorin avaamistarpeen ilmaannuttua niin kauan että olisi voinut asian varmuudella todeta.

    • DticTdi

      Volvon koneilla ajetaan tunnetusti pitkiä pätkiä, mutta kovimmat kilometrilukemat Volvojen mittareista löytyvät yleensä VAG:n moottoreilla ajettuna. (7-8-900 sarja, vanha V70 ja S80). Eli kyllä VAG pystyy samoihin lukemiin, ainakin Volvon koriin asennettuna.

    • Vesseli

      Puhut asiaa!! Itselläni on 945 -94 bensa ajettu vasta 518tkm, eikä mitään vikaa ole.

    • Moi, Volvot ovat kestäviä, mutta ovathan ne myös kalliita ostaessa, joten kestävyyttä voi vähän vaatiakin pohjoismaissa tehdyltä laatu-autolta.
      Itselläni on 940 diesel, kilometrejä 480 000, ja meno vaan paranee,,

      • siniset lasit

        No ville älä nyt sentään liiottele, ei se Volvokaan sentään parane vanhetessaan vaikka onkin parempi kuin muut.


    • Moi, nimimerkille siniset lasit haluan kertoa, että en liioittele, vaan minulle on sattunut aidosti kohtuudella ajettu dieseli, jota olen pitänyt yli 5 vuotta, ja laittanut kuluvat osat kuntoon.
      Tärkein remppa oli n.430 000km suuttimien kärkien vaihto, joka antoi volvolleni potkua, ja paransi käynnistyvyyttä talvella.
      Olen vaihtanut kuluvia osia uuteen, enkä korjannut vanhaa, esim laturin vaihdoin 400 tuhannessa uuteen enkä korjannut vanhaa, sitten turboa olen pitänyt hyvin, ja vaihtanut öljyt ajoissa, turbo on siistimmän näköinen kuin silloin kun ostin volvon 200 000km sitten.
      Ja Volvoni kori ei ole ymmärtänyt ruostua, ehkä pesemisen ja satunnaisen vahaamisen ansiosta, joten tästä on hyvä jatkaa edullista ja mukavaa autoilua.

    • Myös turvallista!

      Sillä vanhatkin Volvot ovat turvallisia autoja!

      Nykyään kaiken maailman huumehörhöt ovat välillä tien päällä, silloin on levollista istua Volvon ratin takana!

    • vanhatko turvallisia

      Siis täh? Miten niin vanhatkin Volvot turvallisia autoja?

      Mihin vertaat? Yhtä vanhaan mihin tahansa toiseen autoon vai uudempaan?

      Turvapuolella kehitys todella nopeaa. 5:ssa vuodessa tapahtuu paljon ja 10vuotias täysin eri tasolla kuin uusi. Tuossa alla Fifth Gearin tuttu Renault Modus vs Volvo 940 crash test. Tiedä tämän testin luotettavuudesta mut pointtinsa tälläkin.

      http://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs

      Ja sit 850:n turvakorin testausta. ;-)

      http://www.youtube.com/watch?v=vAeYJV5P0jk

      • eraser-08

        Kaivoitpa vanhan vertailun mikä käsitelty volvo palstalla about 100 kertaa mutta ehkä et ollu syntynyt ennen sitä...


    • AudiA5

      Valitkaa vain PARAS preemiumauto eli Audi niin loppuu huolet autojen kanssa ja kaikki ovat kateellisia !!!

      • ??????

        Audi, VW premium? Mistä lähtien?


    • pöljien kuningas

      Älä nypaskaa tyrkytä.

    • volovobra

      Kokemusta on, ostin uutena Boran vm 2002. 45000 km jälkeen alkoi jostain kumman syystä öljy maistumaan koneelle, bensa 1,4. No, ajelin ja lisäilin öljyä säännöllisesti.
      Vaihdoin uuteen kaksoisahdettuun TSI-ihmeeseen. Kiihtyi, miten sattui, ja milloin kehtasi, tosin epäsäännöllisesti. Ikävä ominaisuus etenkin motarille tultaessa kun olisi pitänyt päästä rampilla satasen vauhtiin.
      Ei saatu ikinä kuntoon tätä ominaisuutta.

      Ja arvata saattaa, oliko lämmin auto talvella. Vaimolta voi mennä kysymään, on puolueeton mielipide...

      Nykyisin alla diesel volvo, vm -09. Ei syö öljyä, tottelee kaasupolinta, on lämmin paukkupakkasellakin.
      Remontit??? Pitihän nuo ajovalopolttimot vaihtaa 80 000 km kohdalla.

    • VolvoVille

      Tuo tietohan oli oikein mieltä lämmittävää lukea, että 500000 viatonta kilometriä.

      Minulla on 13 vuotta käytetty S70, 136000km, nykyisin matkaa tulee tehtyä vain 7000km/v.

      Jos oikein laskin, niin jäljellä on vielä 52 viatonta vuotta!

      Yksi pieni ongelma tässä kuitenkin on, minulla on mittarissa vuosia jo 75, joten en itse pääse näkemään Volvoni viimeistä matkaa romuttamolle.

    • Nolvo

      Ei helveddi.
      Keitä olette te, jotka pyrkivät kyntämään yhdellä ja samalla hajulootalla 1.000.000 kilometriä samoilla öljyillä ja vaihtamalla mahdollisimman vähän osia? Mikä miehisyyskoe on motiivina?
      Kertokaa ihmeessä!

    • Katrinzki
    • Volvo 240

      Volvo Villellä on koko ajan eri auto jokaisessa kommentissa?

      Eihän siinä mitään Volvo on paras auto. Varsinkin 200 - Sarjalainen viimeinen aito Volvo.

    • Niin on

      minustakin Volvo paras auto!

    • Volvolla mennään

      täälläkin eikä tarvitse merkkiä vaihtaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2331
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      911
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe