Kuskinpuolen ovi vuotaa sadevettä. Vesi kerääntyy oven sisäpuolella alhaalla olevaan lokerikkoon. Mistä vesi tulee? Onko sadeveden poistokanavat tukossa? Onko jokin tiiviste rikki? Onko muilla tapahtunut vastaavaa? Vettä vuotaa sisäpuolelle yllättävän vesikelillä..
Kuskinpuolen ovi vuotaa sadevettä sisäpuolelle
9
3223
Vastaukset
- jjkjkjjk
Tytön autossa sama juttu, tarkistin poistokanavat irrotamalla kaiuttimen kaikki reijät oli auki. Vesi valuu oven sisäpuolella lokerikonreunaa pitkin ja siitä imeytyy lokeron sisälle, tiivistä lokero sisäpuolelta vaikka silikoonilla.
- kjikji77
Tarkoititko lokeron sisäpuolella kaijutinkotelon sisäpuolta?
- Katjaniina
Mulla sama homma.. Poika koitti korjata, tiivistää ja ei onnistunut.. No enpä säilytä "vesikulhossa" enää mitään.. Kuin limsapulloa "välskärinä"... Jossain korjaus ohjeissa joku oli ottanut sivupeilin pois tiivistänyt jonkin kolmion ja oli jeesannut ettei niin kauheasti sada sisään.. Nääkin näitä ah ihania tyyppivikoja! :)
- ex-rellu
Entisenä meganen omistajana tulee käytyä aina joskus tällä palstalla ja taas tulee tämä sama asia, josta minäkin olen joskus tehnyt aloituksen. Huolloissa ei tehty koskaan sitä, mitä pyysin, eli otettu oven verhoilut pois ja katsottu mistä se vesi sinne lokeroon tulee. Se vesi ei tullut koskaan ajon aikana, vaan aina, kun auto oli sateessa paikallaan; hiljainenkin sade riitti. Siellä oven sisärakenteissa täytyy olla joku, jota pitkin se vesi, jonka kuuluisi valua poistoreikien kautta ulos, valuukin oven lokeroon. Huollossa "ratkaisivat" tämän asian niin, että suttasivat jotain silikoonimönjää kaikki raot täyteen sieltä lokeron pohjalta, ettei vettä enää tulisi. Ei tullut enää. Mutta tippaakaan vettä ei tullut myöskään vedenpoistoaukoista!
Vaihdoin auton pois.
...rellun mainos mukaeltuna: Miksi olet näin kaukana kotoa?---- En tiedä, mutta ei sitä kotinurkilla kehtaa tällaisella..- Renaultisti
Vesi tulee ikkunatiivisteen kautta ja valuu kaiutin elementtiä pitkin. Korjaus tässä, että liimaa silikoonilla muovilipareen kaiutin elementin yläpuolelle, että valuu sen oikeaan paikkaan vedenpoistoreiästä
- Sammoomaata
Pösö 406, sama vika. Ratkaisin tekemällä reiän oven tiivisteeseen alas. Hyvin toimi, valutti vedet ulkopuolelle, eikä sisään.
- urpourputtaja
Tyyppivika renussa. Pitäisi ymmärtää vaatia äyskäri kun renun ostaa. Itse laitoin sanomalehden rullalle ovilokeroon.
- faktaaaaaaaaa
Folkkarin ja bemarin tyyppivikaa on näköjään myös relluis!
- meksurellunen
Tuleeko muilla takaluukun muoviseen pohjaan vettä. Onko jotain tehtävissä tälle vai pitääkö porailla reikiä täyteen....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446