Nonni... nyt se sitten tapahtu....
Mulla on luukku.com-sähköposti... sain mail delivery ilmoituksen "luukun" joltain administratorilta, jossa luki että mun koneelta on lähtenyt roskapostia, eli mulla olis joku troijalainen. liitteenä oli ohjeet, miten ongelman sais hoidettua. Noh, samantien kun avasin liitteen, nortoni ilmoitti että koneessa havaittu MyDoom, eikä sitä voi poistaa!!!
Mikä neuvoksi? miten ton saa pois, ja mitä se aiheuttaa? Alkais oleen vissiin aika kiire:)
VOi S....Tana!!
7
881
Vastaukset
- Pois
Kyllä Nortti ton poistaa,ohje tuolla
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/[email protected]- Mutta....
Tein ton ohjeen mukaisesti. Rupes vaan hämäämään se, että kun mä sen virustarkastuksen ajoin nortonilla, ei se kyllä mistään mydoomista maininnut mitään... löysi vaan jotain spywarea. Kummiskin latasin uudet päivitykset ennen tarkastuksen aloittamista. Eli onkohan se nyt mun koneessa vaiko eikö? onko mitään keinoa saada selville?
Ja miksei nortoni poistanut virusta heti sen huomattuaan? ilmoitus meni silleen että mydoom havaittu, mutta objektia ei voitu poistaa. - norman
Mutta.... kirjoitti:
Tein ton ohjeen mukaisesti. Rupes vaan hämäämään se, että kun mä sen virustarkastuksen ajoin nortonilla, ei se kyllä mistään mydoomista maininnut mitään... löysi vaan jotain spywarea. Kummiskin latasin uudet päivitykset ennen tarkastuksen aloittamista. Eli onkohan se nyt mun koneessa vaiko eikö? onko mitään keinoa saada selville?
Ja miksei nortoni poistanut virusta heti sen huomattuaan? ilmoitus meni silleen että mydoom havaittu, mutta objektia ei voitu poistaa.eli matovirus on kyseessä, Nortonin kykenemättömyydestä on paha sanoa mitään.
Täällä on lista worm-luokan viruksista:
http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/index_st_worm.html
Huikea määrä eri versioita/variaatioita.
- Ahkera
..missään nimessä avaa mitään sellaisia posteja joita et varmasti tiedä!!! Vaikka viesti saattaa näyttää ihan tavalliselta ja ehkä liitetiedosto tai linkkikin niin elä avaa..neuvoksi vain....
- taitaa olla
Sinulla taitaa olla laiton käyttis ja et ole pystynyt siihen asentamaan edes kaikkia Tärkeitä päivityksiä windows UpDatesta.
Asenna aivan ensimmäiseksi kaikki koneesi Tärkeät päivitykset Windows UpDatesta.- ai jaa?
Kyllä on kuule kalliilla rahalla tää äxpee ostettu....
- Maalaisjärkinen
"...kaikkia Tärkeitä päivityksiä windows UpDatesta."
Älä nyt selitä!
Ei ole, eikä koskaan tule sellaista pävitystä joka estäisi sähköpostin liitteenä saatavan viruksen. Täytyyhän käyttäjän pystyä siirtämään ohjelmia sähköpostilla. Miten se virus on jotenkin erilainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee693110Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."341982Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2831605Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1041569Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2631218Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki271134Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin901107Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201064En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711040- 981023