Bali, Lombok, Komodo...

aniandra

Olen lähdössä ensi kesänä kuukaudeksi omatoimimatkalle Balin ympäristöön. Mistä kautta kannattaa lentää/varata lennot? Suunnitelmissa nyt ainakin Ubud Balilla, Lombok ja Komodo. Komodon varaanit haluan nähdä. Onko hyviä vinkkejä missä kannattaa käydä? Mihin muualle Balilla kuin Ubudiin? Lähinnä siis luonto ja kulttuurikohteita haeskelen sekä ruokaelämyksiä. Biletyspaikkoihin kuten Kuta en todellakaan mene.
Vinkkejä pienehköstä hotellista Ubudissa, Lombokissa? Ei luksusta, mutta perussiistit. Täällä on aika vanhoja keskusteluja joita en viitsi enää alkaa lueskelemaan.

8

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka.R88

      Moi. Olin viime talvena pari kuukautta indonesiassa. Varmaan halvimmalla lennät bangkokin kautta ja siitä denpasariin balille sitten airasia lentoyhtiöllä, hyvä ja halpa malesialainen yhtiö.
      Ubud oli loppupeleissä aika tylsä paikka ainaki omastamielestä. Jos uskallat mopolla ajaa nii suosittelen sen vuokraamista vaikka viikoks pariks balilla ja sit ajelet minne huvittaa.
      Majotuksia löytää ubudista helposti. Suosittelen ostamaan jonkun matkaoppaan vaikka markus lehtipuun BALI siitä tuli just uus painoski. Löytyy hyvin tietoa majotuksista ja mitä löytyy mistäki päin balia, mistä löytyy bussiasemat, mikä bussi menee minnekki, kulttuurista, festareista... Selkee opas hyvillä kartoilla maksaa pari kymppiä. Siinä o jotai pientä tietoa muistaakseni lombokista tai ainaki kyydityksistä sinne. Lombokissa nyt ainaki gili saarilla kannattaa käydä. Gili Trawanganille tai airille jos haluaa bailata ja gili menolle jos haluaa totaalista rentoutumista ilman muita ihmisiä. Noiltaki saarila löytää helposti majotukset. Jos liikut yksin niin kannattaa tinkiä majotuksesta ihan reilusti. 100 000rupiaa on hinta millä pitäs yhelle ihmiselle balilta sekä lombokista majotus löytyä ilman suurempaa vaivaa. Hauskaa matkaa ite ainaki tykästyin indonesiaan kovasti.

      • agagawgaga

        sen verra tuosta moposta vielä et kannattaa hommata kansainvälinenajokortti, balilla poliisit välillä ratkaa.


    • sikisiki

      Pieniä korjauksia pekan kommenttiin...
      100000rupiaa kesällä majoituksesta on aika mahdonton yhtälö, tai jonkun koiran kopin voi jostain roskiksen vierestä saada siihen hintaan Balilta. Kesä on high ja peak seasonia joten vähintään kaksinkertaiset hinnat hotelleissa. Tosin löytyy niitäkin jotka pitävät hintansa ympäri vuoden samana. 200000rupiaa on ihan realistinen ja voi saada silläkin jo ihan siistin. Balilla en ole ole itse vielä törmännyt sellaiseen hotelliin tai homestay paikkaan missä voisi reilusti tingata, hinnoista voi keskustella ja ehkä pyöristää vähän tasasummaan. Eikä varmana sesonkin aikana varsinkaan onnistu kun kaikki paikat on muutenkin täynnä. Mutta en sano ettei sellaisia paikkoja voisi olla missä voi tingata. Balilla ollaan kuitenkin sen verran hintatietoisia, vaikka kilpailu on kovaa niin asiakkaita kyllä riittää.
      Lennoista sen verran että jos Singaporeen saa edullisesti lennon niin se on kannattavampi reitti kuin Bangkok. Bangkokista lentää yksi air asian lento päivässä, Singaporesta 4 vai 5 plus tiger airways joka on usein nykyään halvempi kuin air asia, vai miltä kuulostaa 30€ edestakaisin Singaporesta Balille? Ja mitä itse olen katsellut niin tosiaan harvoin löytää Bangkokista Balille mitään halpoja.

    • sikisiki

      Vielä vähän lisää. Itse käytän Balille mentäessä finskin lentoa Singaporeen missä suora vaihto Balille. Rahallisesti voi vähän hävitä mutta nopeiten pääsee perille. Bangokissa ja Singaporessa kun muuten joutuisi yhden yön yöpymään.
      Ja Pekan mopo kommenttiin sen verran että on paikkoja missä on suht turvallista ajaa, ja sitten on paljon niitä paikkoja mitä ei edes paikalliset suosittele=)
      Se liikenne on ihan hullua joten varsinkin pitemmät matka kannattaa ottaa auto ja kuski, se on pieni hinta omasta hengestä

    • taapsa62

      Me otettiin lennot Lufthansalta HKI-FRANKF-Singapore n 620 Egee ja AIr Asia Signapore-Denpasar n50 egee.

    • Pekka.R88

      Ok. hinnat sit vissii nousee aika paljo, loka marraskuussa tuo 100 000ird o ollu itelle maksimi ja oon yhteensä reilussa 10 majotuksessa lombok ja bali alueella ollu, huoneista saa hyvän alennuksen ku vetoaa siihen että matkustaa yksin ja halpoja huoneita löytää jos jaksaa nähä vaivaa. Yleensä viimestään siinä vaiheessa ku lähtee kävelemään pois ja ettimään uutta ne huutaa perään että okok. Mopolla ajamisesta sen verran että vaikka se vaarallista onkin nii kannattaako sitä silti sen takia hylätä ideana. Se on mukavaa, jännittävää, lisää vapauksia, halpaa, eikä loppupeleissä ees niin vaarallista. Balilla on ihan hyvät tiet pääosin ja liikenneki o kaoottista pelkästään denpasarin alueella. Kuta legian pelkkää yks suuntasta helppoa ja sit ku selvii denpasarin läpi nii ruuhkat ohi.. mutta kukin tekee niinkun tykkää, kyllä se liikkuminen autollakin onnistuu, mutta mopolla voit jäädä matkanvarrelta löytyviin paikkoihin ja majotuksen ettiminen sen avulla on aika paljon mukavampaa kun kävellen rinkka selässä.

      • hannes02

        Niin. Siinä se Pekka se ero taitaakin olla että olit low seasonin aikaan, kesälla siis on high tai peak season suurimmassa osaa paikoista ja hinnat on niinkuin sikisiki sanoi vähintään sen tuplat. Ja korkea sesongilla ne ei perään kovin huutele tinkaamaan kun tietää että tod näk tulee joku muu joka sen majoituksen ottaa. Turisteja siihen aikaan on paljon. Skootterilla liikkumista itsekkin suosittelen jos on kokemusta sillä ajamisesta. Harjoittelupaikkana bali ei ole parhain mahdollinen :)


    • sikisiki

      Pekka kuules, joo eihän toi turistialueella liikkuminen skodella mikään niin paha olekkaa kun nopeudet on pieniä mutta muualla kun nopeudet nousee niin riskit vaan kasvaa, oli ruuhkaa tai ei. 750 kuollutta liikenteessä 3 kuukaudessa ei oo mikään pikku juttu. Siellä ihan yleisesti suositellaan että pitemmät matkat autolla. Ei se autokaan suojele sitä raskasta kalustoa vastaan mutta turvallisempi kuitenkin. Ja koskaan et oo turvassa, ajat missä tahansa, porukka pysähtyi liikennevaloihin, paloauto tuli takaa kun luuli että skodet menevät punaisia päin, veti 5 henkilön yli. Turvallista
      Itse kuljen skodella lauta kyljessä kun käyn surfaamassa ja muutenkin mutta jos pitää lähteä ns isoille teille otan auton

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1828
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1261
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1174
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    10. 10
      980
    Aihe