Vatsavaivoja (noro)

Jali22

Elikkäs olen nyt melkein 2viikkoa sairastanut jotain vatsavaivaa johon on liittynyt myös lievää päänsärkyä sun muuta. Vatsa oli kuralla ensimmäiset 3 päivää jonka jälkeen ripuli katosi ja ummetus alkoi. Nyt loppuajan olen pelännyt jotain vakavampaa tautia sillä välillä oikea puoli vatsasta on kipeä. Kipu on kuitenkin oudon lievää (tylppämäistä) Joka aamu suunnilleen tulee ``uusi`` oire. Esimerkiksi nyt pari päivää on jomottanut päätä, kaulan alueella on ollut pieniä kipuja, pientä väsymystä, rintakipua, . Painoa on vaikea mitata kun ei ole vaakaa' mutta kuitenkaan ruokahalu ei ole kadonnut. Kuumetta ei ole myöskään ole ollut ollenkaan.
Lääkärissä olen käynyt pariin kertaan ja ovat vain passittaneet kotiin.
Onko meneillään jotain vakavampaa vai onko se vain minun päässäni vika?
Taustatietoja olen 17v perusterve poika jolla ei ole aikaisemmin ole ollut mitään vakavaa tautia.

8

2696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noroloro?

On meneillään pitkäkestoista ja aivan outoja oireita tekevää virusta. Minulla akoi ennen joulua ja huipentui eiliseen hirveään ripuliin, paleluun ja kumeeiluun.

• Jali22

Mä en todellakaan tiedä mikä tämä on. Välillä rintaa pistää oikealta välillä vasemmalta, joskus oikealla puolella ylävatsaa tuntuu pientä särkyä. Kurkku on oudon kuiva. Eilen illalla närästi kovin kun join yhden tölkin limsaa. Väsymystä ei tunnu nyt kun olen saanut hyvät yöunet, mutta edelleen tuo vatsa mietityttää kovasti. Jos kyseessä on pitkittynyt norovirus joka oireili vain ne ensimmäiset 2-3päivää kovasti.(Kova kipu vatsassa, ripulilla käyminen useasti). Nyt sit loppuajan on esiintynyt uusia kipuja kuten se lievä päänsärky ja rintakivut. Laihtumisesta en edelleen tiedä muuta kuin että jos olen niin sekin johtuu limujen poisjätöstä ja ylimääräisten aterioiden poisjättämisestä.(napostelut).

Elän kokoajan pelossa siitä, että kyseessä on jotain vakavampaa. Olen yrittänyt olla miettimättä asiaa, mutta se ei ole helppoa. Mutta kun miettii asiaa niin en uskoisi sen olevan mitään vakavaa, koska uutenavuotena tuli juotua paljon alkoholia ja sain kaverilta tietoon että hänen pikkuveli oli juuri sairastanut vatsatautia. Kivut iski vasta uudenvuodenpäivänä kun pääsin kotiin, joka on outoa.

Vielä oudointa on se, että ruokahalu on edelleen samanlainen kuin ennen(paitsi ne ekat päivät), kuumetta ei esiinny(lämmöt ovat 36-36.6), uloste näyttää normaalilta pientä ummetusta lukuunottamatta. Oireeni vittaavat johonki yleiseen sairauteen kuten ärtyneen suolen oireyhtymään(äitini sairastaa sitä), mutta itse pelkään pahempaa.

Jos joltain löytyy vastausta niin olisin kiitollinen!! T. Jali

• noroloro?

Tällä edelleen mielettömän vaikeaa. Ei ole ikinä ollut tällaista tautia. Ja kun olen vielä sydänvikainen.

• ibsibs

Tuli vain mieleen että voisikohan olla että sairastamasi vatsatauti on jotenkin järkyttänyt suoliston bakteeritasapainoa. Viruksilla ja bakteereilla on joskus tuollainen vaikutus, jolla saattaa olla pitkäkestoisiakin vaikutuksia. Kaikkien kropat ei tokene virustartunnoista yhtä nopeasti. Kokeile vaikka napsia maitohappobakteereja? Voisikohan nuo muut oireet sitten olla vain jotain stressin ja pelon aiheuttamaa oloa? Itselle tulee ihan tosi outoja oireita jännityksestä, ahdistuksesta ja pelosta. Suuta kuivaa useasti, päätä särkee jne.

Rintakivuista sen verran että ne voi olla ihan rintalihasperäisiäkin. Itse teen aika fyysistä hommaa ja joskus tulee rintaan pistäviä kipuja, johtuen lihaksista. Toki kun mainitsit että olet sydänvikainen, niin en sitten tiedä voisiko tuo aiheuttaa nyt stressin aikoihin tuollaista?

Itsellä on ärtynyt suoli myöskin diagnosoitu ja sen oireisiin itsellä kuuluu aika usein välistä ummetust aja joskus vähän sutjakkaampaa ulostetta. Ripulia sinänsä minulla ei ole ollut kuukausiin, mutta usein muutaman päivän ummetuksen jälkeen tavaraa tulee sitten entistä enemmän ja nopeammin. Nämä suolistovaivatkin kun voivat olla perityvyiä niin en sinänsä ihmettelisi jos sinäkin sairastelisit nyt alkavaa ärtynyttä suolta, jonka käynnisti tuo virustartunta ja stressi.

• noroloro?

Olen monisairas ja eteisvärinä alkoi tammikuun alussa. Jokin virus varmaan aiheutti sen? Ylävatsaoireta ja hengityusvaikeutta oli jo ennen joulua, ja silmientakaista inhotusta. Pahoinvointi oli siis silmien takana eikä vatsassa.. Tämä kulkutauti saattoi siis itää kauan tai sitten on monta pöpöä mukana. MInulla kun on immjuunipuolustuyksessa vajetta. Kumppanilla oli vain parina päivänä vähän lämpöä ja jotain vatsamöyrimistä.

Precosaa olen vetänyt ja pahimpana päivänä ripulijuomaa, jossa maitohappobakteereita. Terveydenhoitajien neuvoina on ollut vain runsas juominen. Olen jo vähän syönyt ruokaakin. Olen Marevanilla ja odotan rytminsiirtoa. Tämä noro tai mikä rota-adeno lieneekään on kyllä elämäni pahin tauti.

• Jali22

Sama täällä kun on laukaissut niin kovan stressin itselleni. Ainoa pahempi sairaus oli tuhkarokko jonka sairastin joskus 14-vuotiaana. Silloin pukkasi yli 40 asteen kuume ja kovat kivut myös näppylät.

Mutta hassua on se, että tämä tuntuu niin pitkäkestoiselta. Ekoina päivinä kovia kipuja ja sitten loppuajan se jää jylläämään aiheuttaen stressiä sun muuta. Minä uskon omalla kohdallani, että olisin selvinnyt tästä sen ekat 3 päivää jos olisin ottanut rennosti, mutta kun meninkin lukemaan lääkärikirjoja... Siitä sitten tulikin unettomat yöt seuraaviksi päiviksi. Voiko tuo refluksi särkeä myös rintaa? Ainakin niin luki oireissa (ei saisi lukea, mutta se helpottaa minun osaltani). Koska silloinhan mahahapot pääsevät ruokatorveen jolloin se polttaa sitä ja näin ruokatorvi on kipeä ja säteilee molemmille puolille rintaa. Minulla ne kivut tulevat noin 2-5kertaa päivässä ja niiden kesto on yleensä noin 5-30min. Yleensä syönnin jälkeen rupeaa sarkemään rintaa, mutta myös jos on vähänkin tyhjä vatsa.

Myös huomasin sen, että kun keskityn muihin asioihin esim urheiluun niin kipujen tunne jää pois. Iltapäivä oli niin kiireinen niin ei tullut stressattua jolloin ei myöskään vatsaa särkenyt. Aamulla kun koulussa puhuttiin terveystiedosta niin silloin olo oli hyvin stressaantunut jolloin rintaa ja vatsaa särki.

Toivotaan, että helpotus saadaan pian kun käyn tähystyksessä varmistamassa asian!

• Jjer

Itsellä ruvennut tulemaan samoja oireita mistä lääkäristä lähettivät kotiin ja laittoi unenpuutteen piikkiin eipä ole loppunut oireet vieläkään

• eihelkuttimahaapolttaa

Varmaan liikkeellä tälläistä viirusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66