Paras koiranruokamerkki Saksanpaimenkoiralle?

mertemi

Heipparallaa!

Mikä mahtaisi olla paras ruoka Saksanpaimenkoiralle? Olen ottamassa ensikuussa pentua ja haluan olla mahdollisimman etukäteen valmistautunut asialle.

Minulla itselläni on kolme merkkiä mielessä; Sciense Plan, Royal Canin ja Nutro.
Mikä esimerkiksi näistä olisi paras? Kokemuksia?

Kiitos vastauksistanne :)
- Mira

11

2424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+20

Jos nuista kolmesta olisi valittava joku niin Nutro. Vilkaisehan Hill'sin ja RC:n tuoteselosteita. Alkaa sanoilla maissijauho tai vehnä. Kumpikaan niistä ei kuulu koiran ruokavalioon.
      Applaws ja Orijen ovat laadukkaita ruokia (riippuen koirasta tietenkin) jos raha ei ole esteenä.

• mertemi

Miten niitä on sitten niin puhuttu yksiksi parhaista jos eivät ole lainkaan sopivia? :o Saako Applawsia ja Orijeniä ihan peruskaupoista vai löytyykö vain lemmikkieläinkaupoista tms?

En ole kovinkaan rikas, mutta tarjoan koiralleni mahdollisimman hyvää ruokaa, ja olen siihen varautunutkin. Voisin kyllä kysyä tässä samalla että minkälaista/merkkistä ruokaa huonompivaraisemmat omistajat tarjoavat sitten koirilleen? Onko nämä perusmerkit esim. Bedigree ja Jahti&Vahti minkätasoisia? Voiko hyvällä omallatunnolla edes rakkaalle koiralle edes syöttää?

• Viivin mamma

Meillä alkoi saksanpaimenkoira narttu (silloin 1v4kk) rapsutella itseään ja karvat lähti ihan kauheesti sekä silmät rähmi. Kokeiltiin montaa eri "laadukasta" ruokaa. Aina syötin 2-3 kk jotta nähtiin vaikutus. Mikään ei auttanut. Lopulta kävimme kalliissa verikokeissa, joissa todettin, että on todella allerginen. Yksi tuttava ehdotti kokeilemaan vielä Boosteria. Ostin Boosteria (lila säkki). Rapsutukset ym. loppu kahden viikon kuluttua. Nyt meillä syöty Boosteria 2,5 vuotta eikä rapsutella kuin satunnaisesti, karvat ei lähde eikä silmät rähmi. Turkki kiiltää ja koira on muutenkin hyvin voivan oloinen. Joulukuussa kun käytiin rokotuksella niin eläinlääkärikin kysyi että mitä koira syö kun on niin hieno turkki. Boosterista löytyy myös penturuoka. Ei voi kuin suositella !!!

• mertemi

Mistä löytyy ja minkä hintaista on tämä Boosteri?

• nappula+liha!

• Viivin mamma
        mertemi kirjoitti:

Mistä löytyy ja minkä hintaista on tämä Boosteri?

Booster-koiranruoan jälleenmyyjät löydät www.boosterpower.fi

• nappula+liha!

Kasvattaja antaa sinulle kirjalliset ruokinta ja hoito ohjeet. Pelkällä kuivamuonalla älä kuitenkaan pentuasi ruoki, anna päivittäin myös piimää, jauhelihaa ja öljyä.

• mertemi

Luetelluista merkeistä kokemuksia?

- ANF
      - Acana
      - Golden Eagle Holistic

Löytyy mm Hoidogki-sivustolta.

• nappuloita ja lihaa!

Oletko kasvattajan kanssa keskustellut ruokinnasta? Pennullehan annetaan samaa ruokaa mihin se on tottunut kasvattajan luona. Uuteen kotiin muutto uuden ruuan syöminen saattaa aiheuttaa pennulle aikamoisen ripaska rallin, joten tee kuten kasvattajan ohjeissa sanotaan. Myöhemmin voit kuivamuonaa vaihtaa jos koet sen tarpeelliseksi. Muista myös monipuolisuus ruokinnassa, vaihtelevasti eri lisukkeita niin vatsa ja suolisto pysyy kunnossa.

• Näin meillä

Meillä syötiin tätä pentuna kasvattajan kehoituksesta: http://www.mustijamirri.fi/tuote/royal-canin-maxi-junior/001404/

Nappuloita piimää kaksi ateriaa/pv, yksi ateria yrjölänpuuroa ja lihaa merilevä ja öljy.

N. nelikuisena aloin pikkuhiljaa vaihtamaan RC:n Jahtivahti kanariisiin. Sen jälkeen onkin pysytty J&V muonissa (energia keväällä ja kesällä, Extra energia syksylläja talvella). Päivän toinen ateria on raakaa lihaa/rasvaa merilevä ja öljy. Nappuloiden joukkoon laitan ruuantähteitä.

• ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe