Elämä on rotta! Oon ihan lopus...

Riikus.

Emäntäni nalkuttaa mulle kokoajan. Mielekkyys elämään on tämän vuoksi mennyt täysin. En jaksa enää, eikä parisuhdeterapiastakaan ole ollut enää apua.
Elämä on täys rotta!
Ilmeisesti ainooksi vaihtoehdoksi jää, että mä eroon, vai kannattaako viel yrittää jatkaa?

9

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rattus rattus

Miksi emäntä nalkuttaa ja mista asioista?

• Riikus.

Kaikesta, mitä ikinä sille mieleen tuleekin. Milloin olen tullut väärään aikaan kotiin, milloin ostanu vääränlaisia perunoita, laittanut vessapaperirullan väärinpäin, Hänelle tehdyissä leivissä laittanut juuston ja makkaran väärinpäin, kun urheilen jne jne.
        Hänelläkin on harrastukset ja sallin sen juosta niiden perässä, mutta aina, jos minä tulen vaikka lenkiltä, sählystä tai vaikka ladulta, niin heti rupeaa sen muotoinen nalkutus, että aina sinä vain olet siellä, täällä ja tuolla ja hummaat menemään. Juon jopa väärää olut-merkkiä. Mistä se voi tietää, mikä on väärä ja mikä on oikea olutmerkki, kun hän ei ite edes oluesta pidä!

• Voihekevettisua
        Riikus. kirjoitti:

Kaikesta, mitä ikinä sille mieleen tuleekin. Milloin olen tullut väärään aikaan kotiin, milloin ostanu vääränlaisia perunoita, laittanut vessapaperirullan väärinpäin, Hänelle tehdyissä leivissä laittanut juuston ja makkaran väärinpäin, kun urheilen jne jne.
        Hänelläkin on harrastukset ja sallin sen juosta niiden perässä, mutta aina, jos minä tulen vaikka lenkiltä, sählystä tai vaikka ladulta, niin heti rupeaa sen muotoinen nalkutus, että aina sinä vain olet siellä, täällä ja tuolla ja hummaat menemään. Juon jopa väärää olut-merkkiä. Mistä se voi tietää, mikä on väärä ja mikä on oikea olutmerkki, kun hän ei ite edes oluesta pidä!

Älä nyt saaaatana akalles leipiä tee valmiiksi!

• Pirttihirmu?
      • Akoilla viiraa.

• Riikus.

Vaimoni on selkeä pirttihirmu. Olen yrittänyt keskustella hänen kanssaan ja koittaa saada asioita edes jonkinlaiselle mallille, mutta hän ei suostu keskusteluun. Hän sanoo "tietävänsä" ilman keskusteluakin.
        Ei se voi sanella, miten minun täytyy toimia. Haluaisin keskustella hänen kanssaan, onko minulla kenties jotain toimintatapoja, jotka häiritsee sitä. Haluaisin tietää syyn hänen käytökselleen, mutta hän ei halua ruveta keskustelee.
        Vaikka vaihtaisin olutmerkkini, laittaisin aina tohvelit "oikein päin" sängyn viereen, ostaisin hiilihydraatitonta leipää jne, niin tuskin hän lopettaisi jurputtamista.
        Ei. Se keksii kyllä aina uudet asiat, mistä valittaa..

• Äitivammainen?
        Riikus. kirjoitti:

Vaimoni on selkeä pirttihirmu. Olen yrittänyt keskustella hänen kanssaan ja koittaa saada asioita edes jonkinlaiselle mallille, mutta hän ei suostu keskusteluun. Hän sanoo "tietävänsä" ilman keskusteluakin.
        Ei se voi sanella, miten minun täytyy toimia. Haluaisin keskustella hänen kanssaan, onko minulla kenties jotain toimintatapoja, jotka häiritsee sitä. Haluaisin tietää syyn hänen käytökselleen, mutta hän ei halua ruveta keskustelee.
        Vaikka vaihtaisin olutmerkkini, laittaisin aina tohvelit "oikein päin" sängyn viereen, ostaisin hiilihydraatitonta leipää jne, niin tuskin hän lopettaisi jurputtamista.

Äitivammaisuus.

Psykiatri Martti Paloheimo 1915-2002 käsitteli kirjassaan Kotivammaisuuden synty – auomalaisen lapsuuden haavat. vaikeita äiti tytär suhteita, josta hän alkoi käyttämään ilmaisua “äitivammaisuus”.

Paloheimon äitivammaisuus käsite perustui hänen psykiatriselle vastaanotolleen hakeutuneiden naisten kertomuksista omasta äiti-tytär suhteesta.

Kirjassaan sivulla 155-157 osiossa Äidit hän kirjoittaa:
        Olin jo vuosia omassa praktiikassani kiinnittänyt huomiota siihen, miten usein naispotilaani kertoivat joutuneensa oman äitinsä taholta kokemaan karua ja suoranaiseen emotionaaliseen hylkäämiseen verrattavissa olevaa moitiskelua, tai piittaamattomuutta.
        Sellaista nähtiin tapahtuvan ei yksin lapsen ollessa pieni, vaan myöhemminkin, jatkuvasti pitkälle aikuisikään saakka.

Tämä havainto toistui niin tiheästi, että aloin mielessäni kutsua näitä potilaitani äitivammaisiksi. Tuon sanan keksin jo paljon ennen kuin minulle alkoi hahmottua uusi kotivammaisuus käsite.

Kun kerran oli keksinyt tämän ajatuksen, rupesin epäilemään, että ehkä juuri äidin aiheuttamat kiusat, lähinnä hänen osoittamansa rakkaudettomuus kaikkine lieveilmiöineen, saattoi olla perimmäinen syy sille, että asianomainen ylipäätään etsiytyi psykiatrin puheille.

Se ehkä selitti osittain myös, miksi psykiatrien odotushuoneissa aina istui vuoroaan odottamassa enemmän naisia, kuin miehiä.

Keskustelussa kävikin tavallisesti ilmi, että olin ollut oikeassa.
        Lopulta uskalsin mennä suoraan asiaan ja tiedustella, minkälainen potilaani suhde äitiinsä oli ollut. Ja lähes aina, epämääräisenkin sairaudenkuvan muodostaman arvoituksen selityksenä on lopulta paljastunut myrkyttynyt äitisuhde. Se säätelee aikuisen naisen elämää lukemattomin tavoin.

Yritän hahmotella, mitkä seikat olisivat luonteenomaisimpia äitivammaisten tragediassa. Pelkistän havaintoni kolmeen painajaiseen, jotka varjostivat heidän elämäänsä:

Itseluottamus ja omanarvontunne on pysyvästi vaurioitunut. En ansaitse itselleni mitään hyvää. Minun ei ole lupa olla onnellinen. Ei minusta ole siihen eikä sellaisiin tehtäviin. Ei kukaan voi minua rakastaa.

Mielen taustalla on ärtyisän vihaisen ja usein pilkallisen moitteen pelko. Pelkään jatkuvasti, niin mielettömältä kuin se kuulostaakin: Mitähän äiti sanoo?

Omaleimainen, psyvä surunkaltainen alakuloisuus. Olen jäänyt vaille jotain tärkeätä elämässä, jotain sellaista, mikä on auttamattomasti ohi ja jota en voi koskaan saada. Se on kuin tienvarrelle peruuttamattomasti jäänyt kaunis rakennus, jonne olisin ehkä voinut päästä asumaan, jos minua ei olisi estetty.

• Tykkää
        Riikus. kirjoitti:

Yhdessä tehdyt kotityöt iltasella saavat vaimon paremmalle tuulelle ja silloin myös sänkyhommat toimii , niin että vaimosikin kerkiää mukaan, niin vaimosi on aurinkoinen vielä seuraavanakin päivänä.
        Hän sa hyvän mielen, että tykkäät hänestä.

• eiSeMitäänNalkuta

Jos on hyvä itsetunto, niin ei se nalkutus tunnu miehenä missään. Lähinnä huvittaa (mut toki ei kannata hymyillä näkyvästi). Toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään. Toki kuuntelee, ja sitten antaa lopuksi pusun tai halin, ja käväsee viemäs roskat.

Varsinkin jos nainen on hoitovapaalla ja viettää koko päivän kotona, niin noista tommosista pienistä etenkin kotiin asioista tulee hänelle suhteettoman tärkeitä. Ymmärtäähän sen kun päivät pyörii niin paljon lasten ympärillä.

Miehet ovat kautta aikojen juosseet työn, ruuan ja eläinten perässä muiden miesten kanssa. Välillä tullaan kotiin ja isketään likaiset saappaat pöydälle ja syödään naiset tekemää tuoretta ruokaa. Siinä samalla toki nainen valittaa kun ei oo muille saanu valittaa, mutta se on ihan terveellistä. Mielummin valitus ja nalkutus kuin asioiden sulkeminen ja sitten räjähtäminen myöhemmin.

Kannattaa toki antaa naiselle myös tarpeeksi omaa ja vapaata aikaa. Tällöin ei pinna niin kireellä. Vaikka vuorotellen noustaan viikonloppuaamuisin ja vuorotellen käydään vapaalla. Jos toinen käy vapaalla yms. paljon toista enempi niin kyllähän se toista ärsyttää ja ilmenee tommosena nalkuttamisella. Ja seksielämä kuntoon niin ei oo nainen niin kireenä kun on saanu kunnon panot säännöllisesti.

Eikä sun naisen valitus ja nalkutus oo vielä yhtään mitään. Meeppä viikoksi asumaan minkä tahansa italialaisen tai espanjaisen perheen arkiin. Siellä kyllä vanhemmat (hyvässä sovussa) huutavat ja valittavat toisilleen kiivaasti koko ajan. Mutta rakkautta riittää ja erotilastot paljon kauniimpia kuin täällä. Siellä asiat sanotaan heti eikä niistä kukaan itseensä ota liian vakavasti.

Suomalaiset liikaakin hautovat sanomisiaan ja niellään ärsytys. Sitten se räjähtää jopa erittäin surullisella kohtuuttomalla tavalla joskus. Ja täällä jos valittaa jollekkin, niin heti kuulija ottaa sen kauheen vakavasti itteensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7715
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1935
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      879
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe