Hiihtolatujen vieressä olevat "luisteluradat"

mitämitä1

Saako siis kaupungin ylläpitämien hiihtolatujen vieressä olevilla luisteluradoilla kävellä? Itse olen kävellyt koska muuten en voi kotini lähellä olevalla kuntoradalla ollenkaan talvella ulkoilla. Mielestäni on ihan kohtuullista jos siellä joku hiihtäjä on että ohittaa ladun kautta. Osaan myös itse väistää sivumpaan jos siinä joku luistellen minut ohittaa, Mäethän hiihtäjät laskevat aina latuja pitkin, joten törmäysvaaraa ei ole. Haluaisin kuitenkin tietää mitä laki asiasta sanoo/mitä mieltä ihmiset asiasta on?

11

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lättysyöttö

Raipe moro tuu kiekkokaukaloon vaan mutta lustimet jalassa!

Sama se on suolijärven hiihto lenkillä sukset jalassa!

Ei pitäs olla liian vaikeeta?

• 8+3=9

Osta sukset pölvästi, niin voit kuntoilla kotisi lähellä olevalla kuntoradalla.
      On sellaisia mäkiä, joita ei lasketa latu-uraa pitkin, joten törmäysvaara on.

• Silloin kun lain mukaan siellä ei saa kävellä ja tulee kolari, niin viulut maksaa se joka menee sääntöjä vastaan. Toisilla latu-urilla on kiertosuunta ohjeistettu ja mäissä laskijat eivät osaa odottaa kävelijöitä.

Noista on joskus käyty oikeutta ja maanomistajan luvalla ylläpidetyllä ladulla ladulla kävelijä on joutunut kärsimään itse sairaalakulunsa. Kannattaa käyttää tervettä järkeä laduilla liikkuessa.

• Ella

"ladut eivät ole kevyenliikenteen väylillä, vaan kuntoilureiteillä. Kesällä ko reittejä pitkin voi kävellä, talvella ne ovat hiihtokäytössä."

Ja pyh, puolet vuodesta pelkästään hiihtäjien käytössä ja puolet kaikkien muiden. Ei kuulosta reilulta minun korvaani. Totta, laki sanoo ettei saa kävellä, mutta kaikkien tulisi muistaa että laki ei ole aina oikeassa.

• latukone

Paitsi jos jäät hiihtäjän jyräämäksi tai toisinpäin. Sinä maksat.

On se kumma että nämä "ammatti" kävelijät ja valittajat ei muita väyliä löydä kun hiihtoladut. Minäkin käyn hiihdon lisäksi kävelemässä ja löydän aina muita reittejä.

• rotta3

Ihmeen turhista asioista ihmiset jaksaa riidellä.

• Näkökulmia

Juuri niin.

Taitavat asiat olla tässä maassa tosi hyvin, kun tuollaisesta kinastellaan.

• zz-zz

Tosi on, mielestäni pitäisi saada kävellä myös ajoradalla. Ainakin moottoritiellä, kun siellä on kaksi kaistaa. Kyllä muiden pitäisi kävelijöitä väistää, molemmat on veron maksajia.

• Jamppasen Tiska

Just noin, on se kumma että sinne hiihtoväylälle pitää päästä suorittamaan sitä kävelylenkkiä vaikka teitä ja kevyen liikenteen väyliä on pilvin pimein!!

• joka talvi

Aina tästä väännetään, joka talvi. Talvella on niin helvetisti innokkaita kävelijöitä. Kun huhtikuussa luemt sulaa ja ulkoilutiet vapautuu kävelijöiden käyttöön on sitten hiljaista, melkein yksin saa lenkkeillä. Mistähän johtuu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1334
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      863
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73