Hei!
Olen 14vee tyttö ja olen erittäin pahassa valhekierteessä! Inhoan sitä,mikä minusta on tullut-petturi ja valehtelija! Melkein joka asiasta valehtelen,vaikken haluaisi:(
Tämän seurauksena paras ala-asteelta lähtöisin oleva ystäväni,aito ja oikea ystäväni,laittoi välit poikki kanssani.Pelkään,että myös muut kaverini suuttuvat pian minulle,kun tajuavat,etten ole puhunut kuin *askaa pitkän aikaa.
Valehtelen myös vanhemmilleni.
En uskalla kertoa enää totuuksia,kun pelkään,että siitä olisi vain haittaa ja riitaisia tunteita.
Tämä valehtelun noidankehä on lähtöisin jostain pienistä valkoisista valheista,ja sellaisten totuuksien salaamisista,jotka olisivat satuttaneet muita.
Kertokaa,miten muuttua taas rehdiksi,rehelliseksi ihmiseksi! En halua huijata,mutten osaa lopettaa! en pääse pois tästä noidankehästä!
Valehtelen jatkuvasti
3
895
Vastaukset
- Ota vakavasti
Valehtelu tulee ajan myötä pahenemaan niin ,ettet pysty enää lopettamaan vaan pilaat koko elämäsi.
Koska kaikki lopulta huomaavat millainen olet ja jättävät sinut yksin.
KUKAAN ei halua ystäväkseen valehtelijaa.
Siksi ota tämä ongelma nyt vakavasti, kun sile vielä jotakin voi, ja mene kertomaan tästä terveydenhoitajalle.
Pyydät että ongelma otetaan vakavasti ja saat siihen apua, koska joskus pakonomainen valehtelu kielii ihan persoonallisuuden häiriöstä joka on hoidettavissa. - 9+4
Näkisin asian olevan ennemminkin riittämättömyyden tunteessa, joka on ikäiselläsi ihan tavallista. Et ilmeisesti pidä itseäsi yhtä hyvänä kuin toiset ovat. Joudutko paikkaamaan alemmuuttasi tekemällä itsestäsi parempaa edes tarinoissa? Luotat vain itseesi ja omaan ainutlaatuisuuteesi, vaikka se voi tuntua vaikealta. Siitä se lähtee. Terveydenhoitajalla käynti voisi olla hyvä juttu, jos saat siellä puhuttua omista asioistasi.
- Anonyymi
Voi sinua.. pidemmän päälle jatkuva valehtelu aiheuttaa paniikkihäiriötä ja masennusta.
Kerro ystävillesi ja vanhemmillesi totuus ja kerro tunteistasi. Siitä eheytyminen alkaa kun uskallat olla oma itsesi etkä esitä muuta. Sinussa on muutakin kuin tuo valehtelu puoli. Olet vielä niin nuori. Elämästäsi tulee ilman valheita niin ihana kuin haluat. ❤
Älä myöskään liikaa mieti mitä muut sinusta ajattelee.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1825117Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813656Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers73375SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun343093SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt612977SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412316Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1042266Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?292127Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan752105Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja922059