Uusi Mazda 6 koeajettu

hgty

Pääsin kokeilemaan uuttaa kuutosta viime viikolla Frankfurtissa. On muuten aivan mahtava peli sekä ajettavuudeltaa että muotoilultaan. Tulee olemaan varmasti vuoden 2013 myyntitilastossa korkealla.

44

4863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dieseli?

      Se oli sitten varmasti dieseli koska mazdan turbotonta bensakonetta ei parhaalla tahdollakaan voi kukaan kehua.

      • 466462634737356

        Kyllä vapaastihengittävällä on useita etuja turbobensaan verrattuna:
        -edullisempi
        -vähemmän kuluvia/hajoavia osia
        -kulutus ei nouse niin jyrkästi kierrosluvun mukaan (esim 1.4tsi kuluttaa moottoritienopeuksissa suunnilleen yhtä paljon kuin vapaasti hengittävä 2.0)

        Oli juuri juttua Auto Zeitungissa miksi Mazda keskittyy vapareihin. Haluavat ennemmin satsasta huipputekniikkaan kuin mennä mukaan tähän miniturbokone-touhuun. Esim Mazdan uudet suuttimet ovat hyvä esimerkki http://www.youtube.com/watch?v=fDFgiLrEX1o

        Kyllä minä ostaisin uuden 6:sen bensakoneella.


      • 362646452524

        Ja Mazdan uuden vapaastihengittävän bensakoneen ennätyskorkeasta puristussuhteesta puhumattakaan. Sekin on saavutettu huippuluokan tutkimus ja kehitystyöllä.


      • 463644334643
        466462634737356 kirjoitti:

        Kyllä vapaastihengittävällä on useita etuja turbobensaan verrattuna:
        -edullisempi
        -vähemmän kuluvia/hajoavia osia
        -kulutus ei nouse niin jyrkästi kierrosluvun mukaan (esim 1.4tsi kuluttaa moottoritienopeuksissa suunnilleen yhtä paljon kuin vapaasti hengittävä 2.0)

        Oli juuri juttua Auto Zeitungissa miksi Mazda keskittyy vapareihin. Haluavat ennemmin satsasta huipputekniikkaan kuin mennä mukaan tähän miniturbokone-touhuun. Esim Mazdan uudet suuttimet ovat hyvä esimerkki http://www.youtube.com/watch?v=fDFgiLrEX1o

        Kyllä minä ostaisin uuden 6:sen bensakoneella.

        Katsokaa tuolta 3min kohdalta misää näytetään kuinka paljon kulutus vähenee Mazdan uusilla moni-kuvio ruiskusuuttimilla. Ajetaan samalla kierrosluvulla yhtä pitkään ja uusi suutin kuluttaa huomattavasti vähemmän vanhaan DISI suuttimeen verrattuna.


      • mazda2012 aut 11s

        miks pitää olla u..turpo kyllä sillä ihan pääsee ilmakin ei tarvii kiihtyä 5s 100


      • Kuumaapuristusta
        466462634737356 kirjoitti:

        Kyllä vapaastihengittävällä on useita etuja turbobensaan verrattuna:
        -edullisempi
        -vähemmän kuluvia/hajoavia osia
        -kulutus ei nouse niin jyrkästi kierrosluvun mukaan (esim 1.4tsi kuluttaa moottoritienopeuksissa suunnilleen yhtä paljon kuin vapaasti hengittävä 2.0)

        Oli juuri juttua Auto Zeitungissa miksi Mazda keskittyy vapareihin. Haluavat ennemmin satsasta huipputekniikkaan kuin mennä mukaan tähän miniturbokone-touhuun. Esim Mazdan uudet suuttimet ovat hyvä esimerkki http://www.youtube.com/watch?v=fDFgiLrEX1o

        Kyllä minä ostaisin uuden 6:sen bensakoneella.

        Joo edullisempi? Alakerta on kaksi kertaa vahvempi puristussuhteen takia kuin "normaalissa" 2.0 moottorissa (kiertokanget, kampiakseli, laakeroinnit jne). Suuttimet ovat erikoistavaraa koska mitkään normaalit suuttimet eivät kestä niin kovaa kuumuutta, männät ovat täysin normaalista poikkeavat edelleen kuumuuden ja paineen takia, venttiilien ajoitusta säädetään luultavasti melko kalliilla sähkömoottorilla koska hydraulisesti ei enää kerkeä. Mazda myy noita skyactivia bensiini puolella tällä hetkellä tappiolla koska moottorin valmistaminen maksaa niin paljon. Vuosia sitten esim vw valmisti fsi moottoreita joiden resepti oli aivan sama (puristussuhde oli kuitenkin matalampi n11,5 kun mazdassa 14) ja lopputuloksena siirtyi ahdettuihin perusteluna juuri noiden moottoreiden kalleus. Ennyt erityisesti halua provoilla mutta olen kyllä ajanut mazda6 2.0 skyactiv bensiinillä ja minun mielestäni alakierroksilla vääntö on vielä aika olematonta verrattuna nykyisiin ahdettuihin moottoreihin. Kierroksilla meno maistuu mutta maistuu myös bensiini, alle 3000r/min mennään kohtuullisella polttoainemäärillä mutta ei kyllä kovin kaksisesti meno maistu. Onhan se kiva että kirjoitellaan autoista mutta olisi mielestäni järkevää perehtyä ensin ennenkuin hehkuttaa jotain. Useammassa lehdessä ollut tuo skyactiv ja ei tuo kulutus nyt mikään erikoisen minimi ole, tm talviauto 2013 vertailussa kylmällä moottorilla melkein 12l/100km ja lämpimällä jotain 8l luokkaa. Tuulilasin "kestotestin" keskiarvo kulutus 7l/100km. On tainnut tuo 1.4tsi (kin) vähemmällä kulkea esim tm 12/2012 vertailu (passat), golf kestotesti Tm jne.


      • Huvinsakullakin
        Kuumaapuristusta kirjoitti:

        Joo edullisempi? Alakerta on kaksi kertaa vahvempi puristussuhteen takia kuin "normaalissa" 2.0 moottorissa (kiertokanget, kampiakseli, laakeroinnit jne). Suuttimet ovat erikoistavaraa koska mitkään normaalit suuttimet eivät kestä niin kovaa kuumuutta, männät ovat täysin normaalista poikkeavat edelleen kuumuuden ja paineen takia, venttiilien ajoitusta säädetään luultavasti melko kalliilla sähkömoottorilla koska hydraulisesti ei enää kerkeä. Mazda myy noita skyactivia bensiini puolella tällä hetkellä tappiolla koska moottorin valmistaminen maksaa niin paljon. Vuosia sitten esim vw valmisti fsi moottoreita joiden resepti oli aivan sama (puristussuhde oli kuitenkin matalampi n11,5 kun mazdassa 14) ja lopputuloksena siirtyi ahdettuihin perusteluna juuri noiden moottoreiden kalleus. Ennyt erityisesti halua provoilla mutta olen kyllä ajanut mazda6 2.0 skyactiv bensiinillä ja minun mielestäni alakierroksilla vääntö on vielä aika olematonta verrattuna nykyisiin ahdettuihin moottoreihin. Kierroksilla meno maistuu mutta maistuu myös bensiini, alle 3000r/min mennään kohtuullisella polttoainemäärillä mutta ei kyllä kovin kaksisesti meno maistu. Onhan se kiva että kirjoitellaan autoista mutta olisi mielestäni järkevää perehtyä ensin ennenkuin hehkuttaa jotain. Useammassa lehdessä ollut tuo skyactiv ja ei tuo kulutus nyt mikään erikoisen minimi ole, tm talviauto 2013 vertailussa kylmällä moottorilla melkein 12l/100km ja lämpimällä jotain 8l luokkaa. Tuulilasin "kestotestin" keskiarvo kulutus 7l/100km. On tainnut tuo 1.4tsi (kin) vähemmällä kulkea esim tm 12/2012 vertailu (passat), golf kestotesti Tm jne.

        Missäs numerossa mazda on ollut tl kestotestissä,sky-activ moottoriila tuskin ollut edes kestotestissä


    • Zämpiön111

      Bensa on toki vapari mutta uudistunut edellisestä. Vääntöä on edellistä enemmän.

    • uusikuusi

      Eipä se paljoa vaadi, että kutosen myyntiluvut nousisivat. Kaukana ollaan niistä huippuvuosista ainakin tällä hetkellä. Ehkä uusi malli piristää lukuja.

    • SKYACTIIVI

      Saksalaiset osaavat ainakin arvostaa uutuutta sillä perheautoluokan farkkuvertailussa irtosi voitto heti kättelyssä. http://www.autobild.de/bilder/bilder-aus-auto-bild-3-2013-1944737.html

      Uusi SKYACTIV-G bensakone on luonteeltaan perin erilainen kuin nykyinen MZR. Alavääntöä on saatu parannettua aivan uudelle tasolle ja samalla kulutus on saatu pienten bensaturbojen tasolle. CO päästöt jopa alle.

      On muuten mielenkiinoista huomata, että Avensiksen perus 1.6:ssa on suuremmat CO2 päästöt kuin 2.5l 192 hv Mazda6 automaatissa:)

      • System. epäilijä

        Arvaanpa kuitenkin että käytännössä 1,6 ave kuluttaa vähemmin kuin Mazda 6 2,5 automaatti. Yksi pieni kondensaattori ei paljoa muuta tilannetta.


      • skyactiivi
        System. epäilijä kirjoitti:

        Arvaanpa kuitenkin että käytännössä 1,6 ave kuluttaa vähemmin kuin Mazda 6 2,5 automaatti. Yksi pieni kondensaattori ei paljoa muuta tilannetta.

        luulenpa, että asia on juuri toisinpäin, kun sillä toitsulla pitää yrittää vinguttaa hulluna et pysyy liikenteen seassa, niin Mazda menee pintakaasulla.

        Autobildin uudessa testissä Mazdan SKYACTIV-D oli koko joukon tehokkain, suorituskykysin ja silte testikulutus oli pienin.


    • SKYACTIV-D 175hv

      On muuten iso auto nykyään, akseliväli on jopa pidempi kuin suberbissa!

      • Jiianu

        Hatchbackin puute on paha juttu. Ehdin tottua isoon takaluukkuun nykyisessä ja nyt pitäisi tunkea työkamat persreiästä... onhan tuo kuvien perusteella väljempi kuin nykysedanissa, mutta isoon hatchiin tottuneena en ihan heti ostais tuollaista. Hatchissä oli miltei farkun tilat ilman likaantuvaa takalasia eikä katolle edes tarjottu niitä typeriä pukinsarvia :-) Farkkupoikien ei kannata vetää pesäpalloa nenään, onhan se farkkukin nätti, jos sellaista tarttee.... Tilamopiilin rinnalla :-D

        Jään
        kuuntelemaan ukkosmyrskyä
        vasemmasta kaiuttimesta....
        Alalle vihkiytyneet erikseen.


      • 3737574584

        Ihmettelen miksei farmariin voitu laittaa yhtä pitkää akseliväliä kuin sedaniin. Farmarissahan sitä tilaa nimenomaan tarvittaisiin. Nyt siinä esim takamatkustajilla vähemmän jalkatilaa.


      • cuppe
        Jiianu kirjoitti:

        Hatchbackin puute on paha juttu. Ehdin tottua isoon takaluukkuun nykyisessä ja nyt pitäisi tunkea työkamat persreiästä... onhan tuo kuvien perusteella väljempi kuin nykysedanissa, mutta isoon hatchiin tottuneena en ihan heti ostais tuollaista. Hatchissä oli miltei farkun tilat ilman likaantuvaa takalasia eikä katolle edes tarjottu niitä typeriä pukinsarvia :-) Farkkupoikien ei kannata vetää pesäpalloa nenään, onhan se farkkukin nätti, jos sellaista tarttee.... Tilamopiilin rinnalla :-D

        Jään
        kuuntelemaan ukkosmyrskyä
        vasemmasta kaiuttimesta....
        Alalle vihkiytyneet erikseen.

        Joo, outoa tosiaan on että puuttuu. Minullakin nykyinen on Hatci,
        ja oo kyllä tyytyväinen.....
        Tosin Sedan on kyllä tosi nätti autoksi............


      • tilaa on
        3737574584 kirjoitti:

        Ihmettelen miksei farmariin voitu laittaa yhtä pitkää akseliväliä kuin sedaniin. Farmarissahan sitä tilaa nimenomaan tarvittaisiin. Nyt siinä esim takamatkustajilla vähemmän jalkatilaa.

        on se farkkukin pirun iso, siis isompi kun edellinen josta ei siitäkään tilaa puutu. Kandee ehkä ensin käydä kattomassa ennen kuin tulee tänne ihmettelemään. Ja jos oikeen tilaa tarvii, ni ainahan voi pakun hommata


      • 3737574584
        tilaa on kirjoitti:

        on se farkkukin pirun iso, siis isompi kun edellinen josta ei siitäkään tilaa puutu. Kandee ehkä ensin käydä kattomassa ennen kuin tulee tänne ihmettelemään. Ja jos oikeen tilaa tarvii, ni ainahan voi pakun hommata

        En väittänytkään pieneksi mutten kyllä usko että olis mitenkään erityisen tilava takamatkustajille, ihan lehtitestien perustella mitä olen lukenut. Ihmettelen vaan miksei siihen voitu laittaa samaa akseliväliä kuin sedaniin, eihän lisätilasta mitään haittaa ole vaan se tuo lisää ylellisyyttä. Ja olisi ollut farmarille kilpailuetu muihin merkkeihin verrattuna. Kummallista kun sedanissa on takamatkustajilla selvästi enemmän tilaa kuin farmarissa. Ja tuskin se tulee halvemmaksikaan valmistaa kahta erimittaista alustaa.


      • Jussi!
        3737574584 kirjoitti:

        En väittänytkään pieneksi mutten kyllä usko että olis mitenkään erityisen tilava takamatkustajille, ihan lehtitestien perustella mitä olen lukenut. Ihmettelen vaan miksei siihen voitu laittaa samaa akseliväliä kuin sedaniin, eihän lisätilasta mitään haittaa ole vaan se tuo lisää ylellisyyttä. Ja olisi ollut farmarille kilpailuetu muihin merkkeihin verrattuna. Kummallista kun sedanissa on takamatkustajilla selvästi enemmän tilaa kuin farmarissa. Ja tuskin se tulee halvemmaksikaan valmistaa kahta erimittaista alustaa.

        Tätä ihmettelinkin itsekin kun kävin liikkeessä katsastamassa. Menin farkun takapenkille ja polvet otti kiinni etuistuimeen. Piti oikein mennä uudestaan säätämään etupenkki itselle sopivaksi ja takaisin takapenkille, mutta eipä paljon auttanut. Nykyisessä kutosessa kun etupenkin laittaa aivan taakse niin siltikään en saa takapenkillä polvia etupenkkiin kiinni.

        Muuten kyllä vaikutti hienolta peliltä tämä uusi kutonen. Täytyy mennä vielä koeajamaankin...


    • cuppe

      Eilen olin kutsuvieras tilaisuudessa jossa tekivät tarjouksia ja tarjoilivat
      pientä purtavaa, en silti syttynyt.
      Nykyisellä on ajettu vasta 25000km, eiköhän sillä satkunkin saa menemään....

    • ei japsi

      No vaikea uskoa että mikään myyntimenestys tulee........Japsit on pilannut maineensa jo .

    • ahdistaa uusi 6

      vanhassa 6 mazassa on tänäpäivänä ankeaa, kun köyhyys siinä näkyy !!!
      On niin noloa ajaa vanhalla 6 mazalla, kun velkavetoiset uudet maza 6 autot hurahtaa ohi !
      Köyhyys ei ole pop !

    • cuppe

      Miten tää liittyy köyhyyteen, sillehän on omat fooruminsa............

      • köyhyys näkyy

        köyhän tunnistaa vanhasta maza 6 autosta ! - bongaa köyhä vanhassa 6 mazassa !!


    • äm6

      Se farkku ei todellakaan ole mikään "pirun iso" takajalkatiloiltaan. Akselinväli on lyhyt ja sen kyllä huomaa takana istuessa. Toki taakse mahtuu istumaan mutta ei mitään kovin väljää ole.

    • Audi A4

      Pitkä se on . Sitä on turha kiistää.
      Myyntitilaston huonoa sijoitusta ihmettelen.

    • cuppe

      Ihmisillä on outo pelko Mazdaa kohtaan, en minäkään ymmärrä miksi.

      • cuppe

        Tosin se onkin hyvä ettei niitä hirveesti ole.
        Löytääpähän omansa helpommin.........


      • ruoste pelottaa

        ne edelliset mazat ruostu käsiin ! siinä se syy


      • Kälviän kupee

        Vanha kuutonen oli ominaisuuksiinsa ja kilpailijoihinsa nähden hele-vetin kallis. Oltakoot VW:stä mitä mieltä tahansa, mutta eihän vanhaa kuutosta ja passattia voinut edes verrata keskenään kun toinen oli 1980-lukua ja toinen uusinta uutta.

        Karu varustevalikoima, samat vanhat esitteet vuodesta toiseen. Tuore ruostumisongelma, jonka jälkihoito oli heikolla tasolla. Lattialla istuminen. Välinpitämättömät myyjät. Kauppaa pyrittiin tekemään apteekin hinnoilla.


    • M6 08

      En ymmärrä noita mazdan ruoste juttuja, itse olen ajanut
      15 vuotta mazdoilla eikä ole juurikaan ruostetta näkynyt.

      • k0upp3

        no kyllähän se ensimmäinen M6 oli aivan ruostepommi


    • 10v/200000

      Suojauttakaa ja teettäkää vuositarkastukset.

      Teillä on autoa, kun uuden hankitte, 10 vuodeksi.

      • Andexx

        Haluaisin kovasti hankkia 6 Matsdan, muttaarvellutti tämä ruostuminen. Sen takia valintani kohdistui Avensikseen-kaikilla puolella parempaan autoon. Ja aknahan Mazda oli laadulraan heikompi kuin Toyota ja Nissan. OPaitsi jälkimmäiseksi mainittu merkki ol joutunut jyrkään alamäkeen vuosituhannen vaihdon jälkeen. Ei noilla Quaschailla ja Notella mitään muuta yhteistä N15 Almeran (edellinen autoni) kanssa kuin logo. Mutta onhan muita malleja Nissanillaja varmaankin 350Z ja Patrol ihan hyviä ovat. Mutta se paras on Toyota silti.
        Mazdaan en suhtaudu missään nimessä negatiivisesti, ja onhan uusi kuutonen ihan hieno.


    • masimän

      Joo, pysy vaan siellä Tojopalstalla,kiitos kun kävit..............

    • näillä mennään

      kohta10 vuotta olen ajanut matukalla enkä kadu. toyotaan verrattuna luonne on aivan erilainen. toyota sopii minulle eläköitymisen jälkeen johon on vielä 30v. Tähän uuteen 6:seen olen ollut pirun tyytyväinen,hiljainen kone tyylikäs sisältä ja ulkoa, tarpeen vaatiessa tottelee hyvin kaasua, todella vääntävä kone, mukava alusta. Pari kuukautta sitten testasin kyllä muitakin merkkejä mutta samaan päädyin.2005-2007 malleissa kyllä oli paljon yksilöitä jotka lahosivat käsiin, jouduin silloisesta hankkiutumaan alle 3 vuotta vanhasta kiireellä eroon.

    • Skyactiv-d

      Uuden kutosen diesel on yllättäen hypännyt dieselteknologian kärkeen. Monesti valmistajat ovat optimoineet voimalinjan joko suorituskykyä tai taloudellisuutta silmällä pitäen. Mazda lähti omille poluilleen ja 2.2 litrainen diesel tarjoaakin parempaa suorituskykyä kuin kilpailijoiden 2 litraiset ja yhtä hyvän taloudellisuuden kuin 1.6 litraiset. Tämä on todettu jopa kaikkien saksalaisten autolehtien vertailussa. Tässä voidaan puhua jo todellisesta läpimurrosta dieselteknologiassa samalla kun vw konsernin tdi:t ovat polkeneet kehitysessä täysin paikoillaan.

    • Silmäteräni mun

      Tiedoksi vaan.
      Oranssi i-stop valo vilkkui jo 400km ajokilometrin kohdalla.Ei kuitenkaan syytä huoleen.Valo nollautuu itsestään.Nyt ei ole enää oranssista valoa näkynyt.Ajettu kohta 800km.
      "I-stop" valo syttyy helposti jos:akun jännite laskee,auto käynnissä ja avaa turvavyön,avaa oven ,avaa konepellin, avaa akaluukun,Ajaa kukkulalla,ilmastointi air con asennossa,sisälämpö rajusti eroava ulkolämpötilaan nähden, jne,,,jne,,,siiss kaikki mikä kuluttaa sa valon syttymään,kai.
      Asia kuitenkin korjaantuu aivan itsestään,kertoi Delta auto.Soitin ja kysyin.
      Mazda6 nyt ruosteestokäsitelty,huomenna roiskeläpät saapuvat.
      Hieno auto,oikea silmäterä.

      Korjatkaa jos olen väärässä,kiitos.

      • -kevättä-

        Taisi sinulla vähän lipsahtaa tuo silmäterä hehkutus överiksi ja toivottavasti oletkin jo päässyt takaisin maanpinnalle leijumasta uuden mastasi kanssa. Autohan se vaan kuitenkin on. Ei siihen rakastua tarvitse, se on vähän perverssiäkin sitäpaitsi. Kannattaa ne silmäterä huomion-osoitukset suunnata niihin lähimmäisiin. -Ei siinä muuten mitään, kyllähän Mazda kelpo ajopeli on. Itselläkin useammasta kokemusta, ei tosin tällä hetkellä.


    • Hapa

      Nyt viikon alla ollut uus kutonen 145hepoa ja bensa siis. Vaihdossa meni 2011 vuoden mondeo titaniumwagon saman tehoisena sekin. Mut ei voi ees verrata autoja keskenään. Mazda vetää puolet paremmin ja vähintään 2 litraa on kulutus pienempi kaikilla osa-alueilla. Lisäksi montut ja katkeamat tiessä masi nielee täydellisen eleettömästi, vaikka on tuntuvasti jäykempi alusta. Rengasmelu ainut mii us, kesärenkailla tietysti.

    • Hapa

      No nii tankattiin äskettäin 49,5L ja 811 km eli 6,1 sataselle ja tosi sekalaista ajoa.
      Kaasuakin on tullu paineltua normaalia enempi. Ajotietokone näytti 6,3.

      • Mika83_

        Kulutus on kyllä tosissaan hämmästyttävän matala tässä uudessa kutosessa. 2.0-litrainen bensakone kyseessä (ja ihan komeasti ehtii silläkin). Äskettäin tankkasin viidennen tankillisen (kilometrejä mittarissa viittä vaille 4000 km) ja keskikulutus oli nyt sekä mittarin mukaan, että laskimella laskettuna 5,3 litraa/100 km. Noin 80% maantieajoa, eli alle vitosen heilahtaa kevyesti pelkässä maantieajossa. Ajotapa on pääsääntöisesti kuitenkin rauhallinen, enkä esimerkiksi motarilla välttämättä nosta nopeutta yli sen 87-89 km/h mikä nyt vakkarissa sattuu milloinkin olemaan. Kyllä tuohon tankilliseen hieman mahtui reippaampaakin ajoa, mutta suurelta osin mentiin ilman kiirettä. Tasaisella ajaessa vajaat 90 km/h taulussa hetkellinen kulutus näyttää lukemaa 4,3-4,5 litraa per 100 km.

        Rengasmelukaan ei ole järin paha kun valitsee renkaansa oikein. Itselle osui onneksi Bridgestonen Turanza T001:t alle (talvipyörinä Hakkapeliitta 8:t, joiden melusta en vielä osaa sanoa kun ovat vielä luonnollisesti iskemättömät). Ne on inhimilliset ääneltään, ja vielä hiljaisempiakin löytyy. Jos alle on osunut Toyon Proxes R1:t niin ne ovat todella kamalat. Pitävät aivan järkyttävää jurinaa. Kannattaakin koeajossa katsoa minkälaiset renkaat siellä alla pyörii, koska noilla on tosiaan suuri ero eikä autoa kannata noiden Toyojen tuottaman melun takia hylätä. Myyjän kanssakin asiasta keskusteltiin ja ihmeteltiin, että mikä idea auton alle on tuollaisia edes laittaa. Ei se hyvää mainosta ainakaan ole. Ero on tosiaan sitä luokkaa, että oma ruostesuojattu Kutonen tuntui käytännössä ihan eri autolta kuin Toyoilla varustettu.

        Mutta joo. Hyvältä tämä uusi Kutonen näyttää ja tuntuu. Ei ole hankinta harmittanut vaikka toki halvemmallakin olisi itseään päässyt luotettavasti liikuttamaan.


    • Miguel111

      Ostakaa bensa versio, on varmasti kestävämpi kuin diesel. Dieselistä koneet hajoaa alta aikayksikön,johtuu dpf:stä ja vuotavista injector sealistä. lopputulos et öljyn joukkoon tulee dieseliä ja sen jälkeen öljyn koostumus muuttuu ja öljypumpun sihti menee aivan tukkoon jolloin kone on aivan tuusan paskana.

      Ja tämä ei ole trolli,koskee näitä uusiakin jollain tavalla, ongelma ei ihan niin paha tässä uudessa skyactiv mallissa, mutta jos ostat dieselin niin muista vaihdattaa öljyt vaikka 5000 kilsan välein niin kestää kyllä maailmanloppuun asti

      • mistänäitäsikiää

        Jaa...paljonko olet ajanut uudella skyactiv-d mallilla kun tietämyksesi on noin huikealla tasolla.
        Ehkä sinun kannattaisi hankkia elämä itsellesi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

      "Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

      Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

      kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

      Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

      Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

      Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

      Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

      Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe