En kerennyt hakea veronpalautustani pankista!!!

häsääääääää

Joo elikkäs, olin ulkomailla 2kk ja sinä aikana oli postiini tipahtanut kirje, että veronpalautukseni olis nyt pankissa (en ollut tyhmänä ilmottanut ees tilinumeroa), viimeinen noutopäivä olisi kuitenkin ollut jo 9.1

Mitäs nyt sitte? Häviskö ne rahat kuin tuhkana ilmaan vai olisko mulla jotain chäänssejä vielä saada niitä?

Kiitos ja kumarrus jos joku osaa sanoa :)

53

5131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jljljlj

      Ne meni hyväntekeväisyyteen.

      • iem

        Varmasti saat, jos ei muuten, niin tekee verotuksen muutosilmoituksen , valitusaika on 5v.


      • joulupukin paja

        rahat saa ainakin 5 vuotta takaperin.jos saa tehtyä veroselvityksen että on maksanut veroja liikaa.ne saa takaisin eli verovuosi 2008,verotuksen voi oikaista ja saa veropalautukset suoraan tilille omalle pankkiin,tai jos on antanut joulupukin tilinumeron ne menee joulupukin pajaan.


      • keiman ssrella

        jos rahat on tullut pankkiin johon olet osoittanut ne ne on pankissa vaikka 50 vuotta jos et itse niitä hävitä.mutta jos et ole tininumeroa antanut rahat menee keimain saarelle veroparatiisiin joka on vaikea jäljittää.


    • 1212123

      Ilmoita tilinumerosi Verohallintoon, palautus kyllä maksetaan.

    • Pakoilitko?

      Pakoilitko siellä ulkomailla velkojia?

      • iem

        Pakoilijalla on vissiin kokemusta velkojen kiertelystä, on vissiin itse ollut viikon viinavelkoja piilossa.


      • Kaneli
        iem kirjoitti:

        Pakoilijalla on vissiin kokemusta velkojen kiertelystä, on vissiin itse ollut viikon viinavelkoja piilossa.

        Tiedoksi näihin tyhmiin vastauksiin, että mikäli kysyjällä olisi velkoja, ne olisivat
        todennäköisesti ulosotossa ja ulosotto veisi veronpalautuksen.
        Niin, että jos vastaukset asialliseen kysymykseen ovat tätä luokkaa,
        kannattaa etsiä sitä kadonnutta aivokapasiteettia, jos sitä on ollutkaan.
        Kannattanee jättää vastaamatta asiallisiin kysymyksiin, jos vastaukset
        ovat tätä luokkaa.


      • rewrre
        iem kirjoitti:

        Pakoilijalla on vissiin kokemusta velkojen kiertelystä, on vissiin itse ollut viikon viinavelkoja piilossa.

        repesin


      • vero pakolainen

        olinko verokarhua paossa.tietenkin muuten olisi vienyt kaiken.


      • ampomaa

        olin pakolaisena ampomaalla.siis verokarhua paossa.


      • kroisos4
        ampomaa kirjoitti:

        olin pakolaisena ampomaalla.siis verokarhua paossa.

        Ei ulosottoa pakoon päse,ne ottaa päältä.


    • Palautus2011

      Minulla kun unohtui hakea pankista veronpalautus niin soitin lääninverovirastoon ja pyysin että lähettäisivät palautuksen uudestaan pankkiin, silloin Nordeaan. Helposti kävi ja suostuivat mielellään.

      • Muistaakseni näin.

        "Helposti kävi ja suostuivat mielellään"

        Ei me ihan mielellään sentään...siis suostuttu, mutta esimies oli silloin niin herkällä tuulella. Sanoi seuraavana päivänä -kun oli taas oma itsensä- että olisi niillä rahoilla ollut hänellekin käyttöä ja ettei tällaisia palautuksia saa alvariinsa panna menemään ties kenen tilille, kun puhelimessa vaan tilinumeronsa kertoi.


    • ne tuli mulle

      ne tuli mulle

      • ne tuli mulle

        väärä vastaus.oikeasta olisi saanut 4 viikon ilmaisen loman täydellä ylläpidolla.namibiassa.


    • Kannattaisiko kysyä asiaa pankista tai verottajalta?

      • narsku

        Jos, et halua antaa tilinumeroasi verohallintoon. Soita veronkantoon, josta selviää mitä pitäisi tehdä. Numero löytyy vero.fi:stä.


    • pölhökusti

      kandeisko kysellä ihan suoraan verottajalta

    • Täh?

      Mistä lähtien veronpalautukset on pitänyt pankista hakea? Tilille ne on tähän asti tulleet....

      • Hölmöjä ootte

        Sä olet varmaan se tyyppi joka joskus tuumasi ettei atomivoimalaitoksia tarvita kun sähköä saa pistorasiasta.

        Miten veronpalautus voi tulla tilille jos ei ole ilmoittanut tilinumeroa? Jos tilinumero ei ole Verohallinnon tiedossa, veronpalautus maksetaan maksuosoituksena Pohjola Pankin välityksellä. Eli sitä ei makseta millekään tilille vaan on nostettava em. pankista.


    • Kysy vero.fi:stä

      M i k ä l i joku t o s i s s a a n kyselee täällä niinkin tärkeistä asioista kuin "verottajan toiminnoista verovelvollista kohtaan" - on kysyjä varmasti hakoteillä. On aivan sama mitä täällä vastataan - se vastaus e i s i d o verottajaa!

      Eli kuten tuossa joku jo viisaasti neuvoi - - s o i t a verotsto:oon tai käy siellä / voinee sinne myös kirjoittaa asiasta - - mutta se oikea kyselypaikka t o s i s s a a n ei ole mikään suomi24.fi "höpö höpö" palsta näin tärkeissä asioissa.

      Vero.fi sivustoon kun menet, tuossa osoite http://www.vero.fi/fi-FI ja sieltä saattaa löytyä asiaan kuuluva paikka. Tod, näköisesti myös löytyy.

      • kysy Suomi24.fi:stä

        Olet täysin väärässä. Vero- ja lääkärikonsultoinnin lisäksi Suomi24:ssä kannattaa esittää vaatimuksia viranomaisille ja muille tahoille - erityisesti erovaatimuksia ministereille.


    • mek

      Jos sinulla on nettipankkitunnukset niin soitat pankiin niin en laittavt rahat sinun tilillesi tai verotoimsitoon ja sinne tlilinumero niin saat rahat.

      • 11+11

        Haloo hölmö, mihin ne nettipankkitunnukset muka liittyvät?!?!


    • laki ja järjestys

      Suomessa rangaistus siitä, ettei ole ajoissa ottanut vastaan veronpalautuksiaan on 8v 2kk ehdotonta vankeutta.

    • Finanssitampio

      Olen itse löytänyt itseni tällaisesti tilanteesta ja asiassa kävi seuraavasti.

      Ilmoitin tilinumeroni myöhässä verottajalle, vaihdoin pankkia ja unohdin ilmoittaa uuden tilinumeron, eikä palautuksia alkanut kuulumaan.
      Yritin kysellä asiaa mutta juuri minkäänlaista vastausta tähän ei löytynyt.

      Seuraavan veronpalautuksen yhteydessä minua kuitenkin odotti miellyttävä yllätys sillä sain kaksi veronpalautusta.

      Vähemmän miellyttävä yllätys oli se että pankki alkoi perimään tätä toista veronpalautusta takaisin, koska kahden veronpalautuksen saaminen samalla kertaa vaikuttaa kuulemma jokseenkin epäilyttävältä.
      Yritin selittää asiaa pankkiin missä odotettavasti omaa selitystäni ei otettu kovinkaan vakavasti ja koska minulla ei ollut jäljellä aiempaa veronpalaustus todistusta jossa kyseinen summa selkeästi oli aiheutti tämä jokseenkin ikävähkön ongelman.

      Jolloin minun oli haettava verovirastosta selvitys asiaan.

      Joten veronpalautukset tulet joka tapauksessa saamaan, jos et nyt niin vuoden kuluttua, mutta jos et saa asiaa järjestettyä muulla tavalla niin suosittelen kyseisen veropäätöksen säilyttämistä vastaavanlaisen hämminkin välttämiseksi.

      Toivottavasti tästä oli apua.

      • Kannatti kysyä SF24

        Mitä ihmettä pankille kuuluu se, millaisia tienestejä pankin asiakkaalla on. Ihan käsittämätöntä.

        Mutta hyvä että sait omasi.


      • ?merkkinä

        Jospa sitä kannattais soittaa kyseiseen paikkaan ,josta lappu tullut tai mennä käymään..Tämä on varmaan se viimesin paikka, josta neuvoa kannattaa kysyä että saa sen nopean ja oikean vastauksen...Ja vastaisuuden varalle kannattaa joku luotettava pyytää tarkistamaan sitä postia välillä..jos tekee pitkiä reissuja.


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!

        TRolli!


      • -------------
        Kannatti kysyä SF24 kirjoitti:

        Mitä ihmettä pankille kuuluu se, millaisia tienestejä pankin asiakkaalla on. Ihan käsittämätöntä.

        Mutta hyvä että sait omasi.

        Kylläpä se sille kuuluu, sillä laki velvoittaa pankkia pitämään silmällä epämääräisen oloisia tuloja rahanpesun estämiseksi. Jos avaat tilin, niin joudut nykyisin myös selittämään mistä sinne tuloja tulee ja minkä verran noin suunnilleen. Jos sitten saatkin yllättäin ison lottovoiton tms, niin taatusti kyselevät pankista, että mistä nämä rahat ovat tulleet. Eikä tosiaan tarvitse muuta kuin viedä kerralla pankkiin muutama tonni rahaa vaikka myytyäsi autosi käteisellä, niin joudut todennäköisesti selittämään niiden alkuperää.


      • 11+11
        Kannatti kysyä SF24 kirjoitti:

        Mitä ihmettä pankille kuuluu se, millaisia tienestejä pankin asiakkaalla on. Ihan käsittämätöntä.

        Mutta hyvä että sait omasi.

        Tottakai kuuluu pankille valvoa, ettei tule tuplakirjauksia tai muuten virheellisiä kirjauksia - joko ottoja tai panoja. Hyvä että ovat tarkkoja.


      • Keksjc
        ------------- kirjoitti:

        Kylläpä se sille kuuluu, sillä laki velvoittaa pankkia pitämään silmällä epämääräisen oloisia tuloja rahanpesun estämiseksi. Jos avaat tilin, niin joudut nykyisin myös selittämään mistä sinne tuloja tulee ja minkä verran noin suunnilleen. Jos sitten saatkin yllättäin ison lottovoiton tms, niin taatusti kyselevät pankista, että mistä nämä rahat ovat tulleet. Eikä tosiaan tarvitse muuta kuin viedä kerralla pankkiin muutama tonni rahaa vaikka myytyäsi autosi käteisellä, niin joudut todennäköisesti selittämään niiden alkuperää.

        Lottovoittoa tuskin tarvitsee selittää itse pankille. Jos tulee 1000000 euron suuruinen tilisiirto, jonka lähettäjänä on Veikkaus Oy, niin on luultavasti aika selvää, mistä ja miksi rahat ovat tulleet.


    • juuuuuuh

      Siis täh...oletkos ihan tosissasi tämän kysymyksen kanssa vai onko tämä näitä trolleja taas.

      Vastaus: Se minnekään häviä, jos et kerkiä niin sovi verottajan kanssa ja kerro se p-tilisiverottajalle niin ei tarvi tälläisiä edes kysellä.

      Niin ja postihan ei ole pankki vaan posti eli se "veronpalautukseni olis nyt pankissa" ei ihan menny kohdilleen kun se tieto on postissa ja sieltä voisi sen noutaa.

      Yksinkertaisempaa on kertoa verottajalle se pankkitili jonne palautus maksetaan.

      • postissa töissä

        Siis veronpalautus tulee noutaa pankista (Nordeasta) vaikka tilinnumeroa ei olisikkaan laitettu. Eli veronpalautusta ei noudeta nykyään postista vaan Nordeasta.


      • neuvoja1

        Myöhäistä tuon palautuksen osalta enää tilinumeroa antaa. Postiin ei mene enää kenenkään palautukset vaan kaikkien menee Nordeaan vaikkei siellä tiliä olisikaan. Sieltä ne voi nostaa, henkilötodistus mukaan vaan.


      • juuuhh
        postissa töissä kirjoitti:

        Siis veronpalautus tulee noutaa pankista (Nordeasta) vaikka tilinnumeroa ei olisikkaan laitettu. Eli veronpalautusta ei noudeta nykyään postista vaan Nordeasta.

        ok no mä jo vähän tuossa ihmettelinkin mutten ollut varma kun ennen tuli ilmoitukset postiin, tosin ei siis enää...


      • ...
        postissa töissä kirjoitti:

        Siis veronpalautus tulee noutaa pankista (Nordeasta) vaikka tilinnumeroa ei olisikkaan laitettu. Eli veronpalautusta ei noudeta nykyään postista vaan Nordeasta.

        Ei vaan veronpalautus maksetaan maksuosoituksena Pohjola Pankin välityksellä ellei ole antanut tilinumeroaan.
        https://www.pohjola.fi/pohjola?id=300000


    • Käteinen kiittää!

      Menivät Kreikan pankkiin.

    • pyhpahpöh!

      mitä sitä täältä kyselet! Soita verovirastoon!!!
      Vaikuttaa provoaloitukselta.

    • Voi elämän kevät

      Onko Suomi24:n ylläpito täysin seonnut????????? Mitä vitun järkeä on nostaa tällaisia juttuja keskustelun ETUSIVULLE? Aloitus on täysin vailla järjen hiventä ja vastauksista 90 % on vielä paskempia.

      No toisaalta tämä ketju kyllä antaa todella erinomaisen ja totuudenmukaisen kuvan Suomi24:n tasosta.

      • khsjkhjahkhj

        Niin toinen etusivulle nostettu juttu "Mitä tehdä kun nainen raivoaa". Toki raivoaa jos pettää ja jää kiinni.. En tiedä eikö todellakaan ole ihmeellisempiä juttuja nostaa etusivulle.. kai ei!!!!


      • komppaan

        Olet oikeassa, kaikki mäntit tänne kirjoittelee typeryyksiään.


    • kiukkuiita1

      Öööh, mikset soita verotoimistoon ja kysy? :D

    • Viisas Vorottaja

      Ilmoita verotoimistoon tilinumerosi, niin verottaja maksaa veronpalautuksesi suoraan pankkitilillesi. Eikä sitä sitten tarvitse itse "hakea" pankista. Käy netissä katsomassa www.vero.fi tai käy itse henkilökohtaisesti verotoimistossa asioimassa! Et sinä niitä veronpalautusrahoja menetä.

    • älä biletä

      No voi pyhä yksinkertaisuus! Etkö osaa täyttää veroilmoitusta? Pankkitilin nro annetaan verottajalle, silloin saat rahat tilillesi. Vika on siis omasi, ei kenenkänä muun. rahat löytyy joko pankin selvittämättömien maksun kasasta tai ovat palautuneet verottajalle.
      Sikamaista että jonkun muun pitäisi nyt asia selvittää.

    • sillä selvä.

      Soita veronkannon numeroon niin he kertovat miten saat rahasi.

      Asia on sillä selvä.

    • rahaakoon

      Miksi et soita verotoimistoon tai lähetä sähköpostia? Ei kai tuo asia täällä selviä. Kyllä ne rahat siellä jossain on.

    • Vero loinen

      Oliko tämä joku provo ?
      "Joo elikkäs, olin ulkomailla 2kk ja sinä aikana oli postiini tipahtanut kirje, että veronpalautukseni olis nyt pankissa (en ollut tyhmänä ilmottanut ees tilinumeroa), viimeinen noutopäivä olisi kuitenkin ollut jo 9.1"

      Millon muka verottaja on veronpalautuksia pankkiin maksanut, jollei ole ilmoittanut verottajalle tilinumeroa, johon rahat siirretään tietokoneella.
      Luuletkos, että verottaja lähtee pankkiin käteistä kuskaamaan.
      Ne on verottajan hallussa ne veronpalautus rahat siihen saakka, kunnes ilmoitat verottajalle tilinumerosi.

    • ffffffffffffffffffff

      Jyrkiboy-käteinen ja Jutta-urponainen Oy Ab on lähettänyt rahasi kreikkaan!!!!!!!!!!!!!
      Goodbye!!!!
      Money walks,bullshit talks!!!!!!!!!!!!

    • No höh

      ehkä ne kuitenkin on postissa, niin kuin ennen vanhaan. Ja varmaan siinä kirjeessä on jotain yhteystietoja....

    • sirp3
    • isopiki

      Verojen maksamisen ja palauttamisen palvelunumero
      020 697 026
      Soitapa tuonne ja kysele rahojesi perään!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe