Oletteko joutuneet ton palvelukeskuksen hoitajalle. Mut laitettiin sinne koska valitin hiukan et selkä on kipee. Jos ei mene niin tulee karenssi ja tuet vähenee. Siis se hoitaja on aivan sekunda kamaa. mistähän kanalasta on saanut oppinsa. Ei se edes tutkinut mua ja valitin siitä jo ennen että se ei ole pätevä tutkimaan kenekään selkää. Se vähän nosti mun paitaa ja hipaisi selkää.
Tein samantien valituksen epäpätevyydestä. Voi olla myös et se on sellanen valehoitaja joten tein valituksen. Aloin sit tenttaamaan sitä hoitajaa kaikenlaisilla tyhmillä kysymyksillä et missä se on opiskellut ja käskin näyttää lääkäri lupaa. Se vaan sano ettei sen ole pakko vastata mihinkää. Voiko työkkäri pakottaa työttömiä tollasille epäpätevien hoitajien luokse. Heti uhataan tuen menetyksillä. Mä en olis edes halunnut mennä sinne koska tiesin ettei se osaa mitään
Työvoimain palvelukeskusen sekunda terveydenhoitaja
26
459
Vastaukset
- Älä mene tänne
Samanlainen kokemus TE-keskuksen terveydenhoitajasta.
Osaaminen hyvin kyseenalaista sekä muita omituisuuksia esitti käynnillä.
Mitä kirjoitit tietokantaan / mollin koneelle ko. käynnistä ?
=En voi kertoa sitä sinulle.
-Voit, koska olen ns. asiakas.
=Et saa tietää, enkä voi kertoa mitä koneelle kirjoitin. Lausunto myös työvoimavirkailijalle.
-Minulla on oikeus tietää mitä on käynnistä kirjattu papereihin!
=EI OLE !!
- 8-o
Pitäisi varmasti tietosuojavaltuutetulta pyytää papereita, joilla ne tiedot on pakko tulostaa asiakkaan katseltavaksi.
Ikinä en mene työkkärin terkkarille, ennemmin se terveys...eikun arvauskeskus pitkällä jonotusajalla. Jos rahaa on, sitten yksityiselle.
Ehkä pitäisi ottaa sairaskuluvakuutus jos kipuja on enemmän..- Palvelukeskukset
Näin työttömiä kyykytetään.Eikö ole lain vastaista toimintaa jo.Ainut asia mitä yrittävät tehdä on saada rahat katkolle.Missä on taho joka seuraa näitä vääryksien tekijöitä.Eikö riitä jo työttömien puoskarointi ja kiusaaminen.Lopetetaan tuollaiset palvelukeskukset jotka saavat vain huonoa aikaiseksi.Mitään oikeita työpaikkoja siellä ei synny ainoastaan orjatyötä ilmaista sellaista.
- kusipäitä!
No, kun se ihminen pelkää. Hän ei halua ruveta kinastalemaan kanssasi. Siksi toisekseen terveydenhoitajalla tai sairaanhoitajalla ei esim. ole mitään diagnoosinteko-oikeutta. Hän ei ole pätevä tekemään mitään merkittävämpää lausuntoa.
Mitä siellä terkkarin luona sitten pohdittiin? Kyselikö hän sinun yleistä terveydentilaa koskevia kysymyksiä tyyliin onko univaikeuksia, harrastatko liikuntaa, miten syöt, tupakoitko, alkoholin kulutus jne. Tarkastettiinko näkökykysi, kuulosi, puhuttiinko ylipainosta tms.
Siksi toisekseen terveydentilaa koskevat asiat ovat luottamuksellisia tietoja. Jos on joku työvoimaviranomaisen pyytämä lausunto esim. niin siihen kirjataan vain sellaista mitä siinä on kysytty ja työvoimaviranomainen ei esim. saa levitellä niitä tietoja.
Potilaalla on oikeus tarkastaa häntä koskevat merkinnät. Ja kun sinä asioit terkkarin kanssa, sinä olet potilas, he eivät tunnusta sellaista sanaa kuin asiakas!
Jos sinä esim. olet hakemassa terkkarista ihan mihin tarkoitukseen tahansa lääkärinlausuntoa (paitsi mielenterveysasiat) niin sinähän saatat jopa saada kopion siitä lausunnosta itsellesi, niin kuin sinä saatat saada sairauskertomuksen tai terveyskertomuksen yhteenvetotiedot itsellesi - sillä tarkoituksella, että jos sinä menet vaikkapa vuoden päästä tai vaikka viikon päästä yksityislääkärille tai toiseen hoitopaikkaan tms., niin sinulla on aikaisemman paikan tiedot itselläsi. Näin menettelee osaava ja älykäs terveydenhuollon toimija. Mutta kun siellä on niitä, jotka pelkäävät sitä, että heitä ruvetaan syyttelemään jostakin, niin siitähän se asenne tulee, että SINULLA EI OLE MITÄÄN OIKEUKSIA!
Ja muistuttaisin vain, että tässä ei ole kuin ehkä kuukausi aikaa, kun uutisoitiin että terveydenhuollossa päivittäin tapahtuu 400 läheltä piti -tilannetta ja vuosittain terkkarin virheisiin (oli ne sitten potilasvahinkoja tai hoitovirheitä) kuolee sadoista yli tuhanteen henkilöä. Niin tuota, kuinkahan monta tapausta sitten on, että ei kuollut vaikka jotain tapahtuikin! Ja yksi juttu, jos kerran käytännöissä tapahtuu virheitä, niin mitä meinaatte, mitä tapahtuu niissä kirjauksissa. Mutta kun se on niin, että kun lääkäri tai terkkarin täti jotain kirjoittaa, niin se on muka se mikä on oikein! Ja törkeimmät törpot niistä vielä nauravat ihmiselle päin naamaa ja pitävät tätä vitsinä! Minä en tosiaankaan ihan ymmärrä, mikä siinä on, kun henkilö saa jonkin ammattinimikkeen käyttöön oikeuden, niin siinä ihan sen ihmisen koko persoona muuttuu joksikin miltei jumalaksi! Mitä? Ja vielä se, että niistäkin ammattinimikkeen saamiseen johtavista koulutuksista valmistuu vähän laidasta laitaan taidoiltaan olevia ihmisiä, mutta yksi asia niillä on kyllä yhteistä: Ääretön ylimielisyys ihmistä kohtaan! - ylimieliset kusipäät
kusipäitä! kirjoitti:
No, kun se ihminen pelkää. Hän ei halua ruveta kinastalemaan kanssasi. Siksi toisekseen terveydenhoitajalla tai sairaanhoitajalla ei esim. ole mitään diagnoosinteko-oikeutta. Hän ei ole pätevä tekemään mitään merkittävämpää lausuntoa.
Mitä siellä terkkarin luona sitten pohdittiin? Kyselikö hän sinun yleistä terveydentilaa koskevia kysymyksiä tyyliin onko univaikeuksia, harrastatko liikuntaa, miten syöt, tupakoitko, alkoholin kulutus jne. Tarkastettiinko näkökykysi, kuulosi, puhuttiinko ylipainosta tms.
Siksi toisekseen terveydentilaa koskevat asiat ovat luottamuksellisia tietoja. Jos on joku työvoimaviranomaisen pyytämä lausunto esim. niin siihen kirjataan vain sellaista mitä siinä on kysytty ja työvoimaviranomainen ei esim. saa levitellä niitä tietoja.
Potilaalla on oikeus tarkastaa häntä koskevat merkinnät. Ja kun sinä asioit terkkarin kanssa, sinä olet potilas, he eivät tunnusta sellaista sanaa kuin asiakas!
Jos sinä esim. olet hakemassa terkkarista ihan mihin tarkoitukseen tahansa lääkärinlausuntoa (paitsi mielenterveysasiat) niin sinähän saatat jopa saada kopion siitä lausunnosta itsellesi, niin kuin sinä saatat saada sairauskertomuksen tai terveyskertomuksen yhteenvetotiedot itsellesi - sillä tarkoituksella, että jos sinä menet vaikkapa vuoden päästä tai vaikka viikon päästä yksityislääkärille tai toiseen hoitopaikkaan tms., niin sinulla on aikaisemman paikan tiedot itselläsi. Näin menettelee osaava ja älykäs terveydenhuollon toimija. Mutta kun siellä on niitä, jotka pelkäävät sitä, että heitä ruvetaan syyttelemään jostakin, niin siitähän se asenne tulee, että SINULLA EI OLE MITÄÄN OIKEUKSIA!
Ja muistuttaisin vain, että tässä ei ole kuin ehkä kuukausi aikaa, kun uutisoitiin että terveydenhuollossa päivittäin tapahtuu 400 läheltä piti -tilannetta ja vuosittain terkkarin virheisiin (oli ne sitten potilasvahinkoja tai hoitovirheitä) kuolee sadoista yli tuhanteen henkilöä. Niin tuota, kuinkahan monta tapausta sitten on, että ei kuollut vaikka jotain tapahtuikin! Ja yksi juttu, jos kerran käytännöissä tapahtuu virheitä, niin mitä meinaatte, mitä tapahtuu niissä kirjauksissa. Mutta kun se on niin, että kun lääkäri tai terkkarin täti jotain kirjoittaa, niin se on muka se mikä on oikein! Ja törkeimmät törpot niistä vielä nauravat ihmiselle päin naamaa ja pitävät tätä vitsinä! Minä en tosiaankaan ihan ymmärrä, mikä siinä on, kun henkilö saa jonkin ammattinimikkeen käyttöön oikeuden, niin siinä ihan sen ihmisen koko persoona muuttuu joksikin miltei jumalaksi! Mitä? Ja vielä se, että niistäkin ammattinimikkeen saamiseen johtavista koulutuksista valmistuu vähän laidasta laitaan taidoiltaan olevia ihmisiä, mutta yksi asia niillä on kyllä yhteistä: Ääretön ylimielisyys ihmistä kohtaan!Eivät tunnusta sanaa asiakas, koska asiakkaastahan sanotaan, että häntä pitää palvella ja jokainen asiakassuhde on tärkeä ja pitämisen arvoinen. Sen sijaan potilas - potilas on alistussuhteessa asiantuntijaan nähden. Asiantuntijuutta ei voi kyseenalaistaa sellainen henkilö, jolla ei ole asiantuntijan mielestä mitään tietoa mistään, potilas on asiantuntijaan nähden tyhjä ruukku!
- aha, katotaas.
ihan samalla sanoi mulle vaikkei ollut edes mistään työvoimanpalvelukeskuksen terkkarin merkinnöistä kyse, vaan ihan kävin hakemassa solisluunmurtumaa koskevat paperit terkkarista. Vastaanotossa siis siinä ajanvarauksen tiskin takana muija sanoi, kun itse erehdyin sanomaan: "Mullahan on oikeus saada ne paperit", niin muija sanoi: "Ei ole!". Joopa joo, että sillä oli itsellä heti asenne, että ollaan tappelemaan tulossa, vaikka oli ihan siis (ainoa käynti muuten koko asemalla) murtumaan liittyvistä merkinnöistä kyse!
no, sitten on tietysti se, että joku lääkäri tai terkkari kirjaa sinne papereihin sellaista tietoa, mikä ei liity millään olennaisella tavalla mihinkään. Ehkä merkintä johtuu siitä, että kyseinen kirjaaja on kokenut jotain itseensä kohdistuvaa asennevammaisuutta hoidettavalta, kuten nyt esim. mun kohdalla oli tähän murtumakertomukseen kirjattu, että "ei kättele" lääkäriä. No, mä vaan kysyn, että mikä olennainen tieto se on, kun kyseessä oli siis yläraajaan kohdistuva murtuma ja toisessa, toimivassa kädessä oli sitten muuta kantamusta kuten nyt esim. lompsa, niin millähän kädellä sitä tyyppiä olisi vielä pitänyt kätellä! Sillai. Ja kun tuo oli kirjattu tuo kättelemättömyys (mitä muuten eivät nykyään sitten hygieniasyistä itse enää tee) niin siinä vaiheessa äijällä olisi jo pitänyt olla selvillä että murtunuthan se käsi on!
jep jep! Hyvin olennaista. Mutta ehkä joskus jos joku niitä papereita koskaan edes tarvitsee, niin lukija on sen verran älykäs että moisen älykkään "ei kättele" jutun tajuaa niin että no, ei kai sitä kipeällä kätellä... Jep jep.
No, turhaan höpinää mutta siis että niillä on itsellä se asenne, että kaikki vaan hyökkää niitten kimppuun.... Aina oltais vaan niin kuin nyrkit pystyssä menossa... On ne niin raukkoja! - Anonyymi
ylimieliset kusipäät kirjoitti:
Eivät tunnusta sanaa asiakas, koska asiakkaastahan sanotaan, että häntä pitää palvella ja jokainen asiakassuhde on tärkeä ja pitämisen arvoinen. Sen sijaan potilas - potilas on alistussuhteessa asiantuntijaan nähden. Asiantuntijuutta ei voi kyseenalaistaa sellainen henkilö, jolla ei ole asiantuntijan mielestä mitään tietoa mistään, potilas on asiantuntijaan nähden tyhjä ruukku!
Kyllä minä luotan lääkärin sanaan. Fyssari oli ensin pitänyt vaivaani SI- nivelen vaivana. Mitkään jumpat ei auttaneet. Paheni. Työterveys ohjasi erikoislääkärille hakeutumaan. Ja kas. Lonkan nivelrikko. Testiin sain rankempia tulehduskipulääkkeitä. Toinen osoittautuikin melko toimivaksi, muttei sekään kipua ja liikkumisvaikeutta auta kunnolla. Hyvä että edes loiventaa.
Jos lääkäriä tarttee- lääkäriin. Minkä tahansa telkkarin pitää ohjata potilas lääkärille, jos aihetta on.
- Työtön rules
"Pitäisi varmasti tietosuojavaltuutetulta pyytää papereita, joilla ne tiedot on pakko tulostaa asiakkaan katseltavaksi"
Pyysin rekisteristä kaikki tiedot tulostettavaksi. Siellä ei ollut näkyvillä "sovittuja ehtoja" eli esim. suostumus palkattomaan työhön tai palkkatukityöhön.
Sieltä myös paljastui, kuinka tyhmiä virkailijat ovat, jossa ihan suoraan myöntävät
uhkailleensa asiakasta. Aivan sairasta.
Seuraavaksi vien lapun jossa vaadin korjauksia tietoihin. Tulostin laput tietosuojavaltuutetun sivuilta. Kannattaa skannata ja mailata myös lappu, soittaa vielä perään ja kysyä tuliko perille ja nauhoittaa kaikki, jää todisteita. - Te-toimiston natsit
Kannatan rekisteritietojen pyytämistä sähköisessä muodossa, eikä tulosteena.
Nuo tulosteet jotka sain, ei tullut te-toimiston leimalla varustettuna vaikka pyysin.
Oli myös ominpäin laitettu tietojenluovutus työnantajalle. Mollin tiedoissa lukee, että ei ole annettu, rekisteritiedoissa luki että lupa on. - jkgukgugjh
Terveydenhoitajat, lääkärit joihin TYPistä lähetetään EI ole TE-toimiston palkkalistoilla vaan kuntien tai yksityisten ja heillä ei ole pääsyä TE-toimiston asiakasjärjestelmiin.
- kusipäitä!
Aivan oikein. Ja työkkärin tyypeillä ei ole pääsyä terkkarin järjestelmiin.
Aivan samoin, kun työkkäristä voidaan lähettää työkykyselvityksiin lääkärin pakeille, niin se käynti kirjataan terkkarin kertomuksiin, työkkäriin lähtee vain lausunto. Ja siitä lausunnosta voi pyytää itselleen kopion lääkäriltä.
Kannattaisi mennä terkkariin sitten ja pyytää itselleen kopiot sairauskertomuksen kaikista teksteistä, esiintyä ihan rauhallisena, ja kun siellä terkkarin tiskin takana joku vastaanottosihteeri (lähihoitaja) urputtaa että ei sulla ole mitään oikeuksia, niin antaa urputtaa vaan, sen ihmisen pitää kuitenkin käydä lääkäriltä kysymässä lupa (siis lääkäriltä haetaan lupa, että saako niitä papereita antaa, vaikka siis potilaalla on oikeus tarkastaa omat tietonsa) niitten papereitten antamiseen. Toki siinä lääkäriltä luvan pyytämisessä on takana sekin, että jos tekstissä on jotain sellaista, mitä maallikko ei välttämättä ymmärrä, niin lääkärin velvollisuus on selittää asiat. Mutta tietysti siinä on sekin, että lääkärille tai hoitajalle annetaan vielä viime mahdollisuus tsekata onko joku kupru mahdollisesti teksteissä olemassa, että mitäs tulikaan laitettua!
Etenkin terkkarin väki on tyyppiä: Sulla ei ole mitään oikeuksia. Syy on todennäköisesti se, että terkkarissa on paljon heikkotasoisempaa taidoiltaa se porukka kuin jossakin sairaalassa - onhan se ihan selvää, että erikoislääkäri osaa enemmän kuin joku terkkarin tumpelo - toisaalta erikoislääkäri hoitaa suppeampaa alaa kuin terkkari. Terkkarissa vasta ns. arvaillaan että mikäs olis syy, erikoissairaanhoidossa aletaan olla jo perillä syistä ja seurauksista.
- pikadiagnoosi
Noin 10 minuutin juttelun jälkeen minulla todettiin kaksisuuntainen mielialahäiriö, kun kerroin, että joinain päivinä olen hyvin väsynyt,
mutta sitten taas joinain päivinä olen melko energinen, kun kysyttiin vointia.
No ei sitten ollutkaan mitään mielenhäikkää, kun kävin verikokeissa ja lääkäri totesi, että väsymykseni johtuu ihan vaan anemiasta. Terkkarin pikadiagnoosi eli "hullunpaperit" oli ihan hatusta vedetty.- kummastuttaa.
Mistähän johtuu, että varsinkin pitkäaikaistyöttömille koitetaan väkisin vääntää joku psyykkisen sairauden diagnoosi, kun monet pitkäaikaistyöttömät ovat kokeneet vastaavaa? Heille voidaan hyvinkin lyhyen vastaanottokäynnin jälkeen ja kevyin perustein määrätä psyykenlääkkeitä, joita he eivät edes tarvitse. Ainoastaan psykiatrit pystyvät tekemään diagnooseja mielensairauksista ja hekin vasta monen käyntikerran ja useiden keskustelujen jälkeen.
- TARKASTA TIETOSI!
""Pitäisi varmasti tietosuojavaltuutetulta pyytää papereita, joilla ne tiedot on pakko tulostaa asiakkaan katseltavaksi.""
Teillä on oikeus KERRAN VUODESSA pyytää veloituksetta omat tietonne tulostettuina ja kotiin lähetettyinä!
Ei siinä tarvita edes tietosuojavaltuutettua, vaan pyynnön voi lähettää suoraan rekisterin pitäjälle. Vasta sitten jollei ne suostu niitä tietoja antamaan, pitää kääntyä tietosuojavaltuutetun puoleen.
Tarkastusoikeus
Henkilöllä on mahdollisuus tarkistaa omat tietonsa veloituksetta rekistereistä kerran vuodessa.
Henkilötietolain 26 §:n mukaisesti jokaisella henkilöllä on oikeus saada tietää, mitä häntä koskevia tietoja henkilörekisteriin on tallennettu. Rekisterinpitäjän on myös ilmoitettava rekisteröidylle rekisterin säännönmukaiset tietolähteet sekä, mihin rekisterin tietoja käytetään ja säännönmukaisesti luovutetaan.
Tietojen korjaaminen
Henkilötietolain mukaan rekisterinpitäjä on velvollinen korjaamaan tietojen käsittelyn kannalta virheelliset, tarpeettomat, puutteelliset tai vanhentuneet tiedot. Rekisterinpitäjän on myös estettävä tällaisen tiedon leviäminen, jos tieto voi vaarantaa rekisteröidyn yksityisyyden suojaa tai hänen oikeuksiaan.
Mikäli havaitset tiedoissasi oikaisutarpeita, ota yhteys paikalliseen rekisterinpitäjään!- fdgfghgfhfd
oikeuksia vielä. kirjoitti:
http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/asiakkaanoikeudet/terveydenhuolto
Minulle oli työkkärin kesäsijainen tuhertanut tietoihini, että äänitän käyntejä työkkärissä. Oli ylimielisesti komentanut minua kääntämään pois mp3-soittimen, jolla avoimesti keskustelumme tallensin. Kun kieltäydyin, lakiin vedoten, hän meni ihan mykäksi ja kosti sitten noin. Siihen asti olin sallinut työnantajien nähdä tietoni, mutta nyt poistin sen ruksin; vaikka minä toimin laillisesti ja työkkärin pimu epäeettisesti, minähän siinä kärsin, jos joku lukee tahallisen ilkeästi kirjoitettuja "tietoja" minusta eikä sitten valitse haastatteluun, kun jonossa on satoja muita sopivia.
Siinä mielessä tuon hutsun yritys sabotoida työnhakuani epäonnistui, että sehän varmaan hillitsi varsinkin niiden huonojen työnantajien yhteydenottohaluja - sellaisten, jotka nimenomaan pelkäävät äänittämistä, kuten tuo työkkärin sijainenkin. Koska se on kauheaa, jos joku kurja työnantaja ottaa yhteyttä ja tarjoaa vaikka nollatuloa (odota kotona heidän "palkkalistoillaan", josko kutsuisivat töihin) tai puhelinkiusaamista. Jos kieltäydyt tai irtisanoudut, menetät tulosi kuukausiksi. Parempi itse hakea työnsä, eikä odottaa yhteyttä työnantajilta työkkärin kautta, koska ne eivät yleensä liene niitä parhaita työpaikkoja.
Niin, tosiaan sain kaikki tietoni parissa päivässä. Tarvitsi vain pyytää niitä tiskiltä. Asian joutuisuutta ehkä auttoi se, että minun tiedettiin äänittävän käyntejä. - jäkätijäkätijäkäti
fdgfghgfhfd kirjoitti:
Minulle oli työkkärin kesäsijainen tuhertanut tietoihini, että äänitän käyntejä työkkärissä. Oli ylimielisesti komentanut minua kääntämään pois mp3-soittimen, jolla avoimesti keskustelumme tallensin. Kun kieltäydyin, lakiin vedoten, hän meni ihan mykäksi ja kosti sitten noin. Siihen asti olin sallinut työnantajien nähdä tietoni, mutta nyt poistin sen ruksin; vaikka minä toimin laillisesti ja työkkärin pimu epäeettisesti, minähän siinä kärsin, jos joku lukee tahallisen ilkeästi kirjoitettuja "tietoja" minusta eikä sitten valitse haastatteluun, kun jonossa on satoja muita sopivia.
Siinä mielessä tuon hutsun yritys sabotoida työnhakuani epäonnistui, että sehän varmaan hillitsi varsinkin niiden huonojen työnantajien yhteydenottohaluja - sellaisten, jotka nimenomaan pelkäävät äänittämistä, kuten tuo työkkärin sijainenkin. Koska se on kauheaa, jos joku kurja työnantaja ottaa yhteyttä ja tarjoaa vaikka nollatuloa (odota kotona heidän "palkkalistoillaan", josko kutsuisivat töihin) tai puhelinkiusaamista. Jos kieltäydyt tai irtisanoudut, menetät tulosi kuukausiksi. Parempi itse hakea työnsä, eikä odottaa yhteyttä työnantajilta työkkärin kautta, koska ne eivät yleensä liene niitä parhaita työpaikkoja.
Niin, tosiaan sain kaikki tietoni parissa päivässä. Tarvitsi vain pyytää niitä tiskiltä. Asian joutuisuutta ehkä auttoi se, että minun tiedettiin äänittävän käyntejä.Potentiaaliset työnantajat eivät millään pysty näkemään, mitä te-toimiston kirjoihin sinusta on kirjattu.
Minä en tiedä kuinka pahoista vainoharhoista täällä eräät nauttivat oikeasti, vai ovatko tietyt kirjoitukset vain vainoharhojen lietsontaa herkkäuskoisiin, mutta pahalta kuulostaa. Kannattaisi hakeutua terveydenhuollon piiriin, jos nimittäin uskallatte sinnekään mennä, kun kaikki menee kuitenkin työnantajien tietoon ja ties minne...
Äänittämisestä on toki mainittavat toiselle osapuolelle... Mitäs meinaat miksi puhelinpalveluissa nykyään mainitaan: "Nauhoitamme keskustelun", ennen kuin asiakaspalvelija edes vastaa. Tai miksi kauppakeskuksissa tai busseissa tai junissa on kyltit "Kameravalvonta!"
- pitkäaikaistyötön
Minulle varattiin aika palvelukeskuksen terveydenhoitajalle. Menin, mutta kieltäydyin häntä edes koskemasta itseäni ja liki jokaiseen kysymykseesn vastasin hyvin ympäripyöreästi etten mä nyt tie tai muiista tai silleen. Verikokeesta kieltäydyin kun ei itsellä tarvetta sellaiseen samoin verenpaineemittauksesta, kerroin itelläni mittarin olevan. Kaiken tämän tein kohteliaasti ja kerroin ettei minulla ole tarvetta terveystarkastukseen. Eipä sen jälkeen ole aikaa varattu ja myöhemmin meni takaisin työkkäriin enkä suostunut enään palvelukeskukseen menemään. Ei sinne ole pakko kenenkään mennä.
- Epätietoinen kysyy
hei pitkäaikaistyötön: Onko nyt laki meidän pitkäaikaistyöttömien puolella sillä tavalla, että jos työtön ei suostu menemään minkäänlaiseen kuntouttavaan työhön (=orjatyö orjan palkalla eli työttömyyskorvauksen summalla 9 €/pv) työvoimavirkailijan ehdottaessa TYPiä työttömälle asiakkaalleen , koska jos oma lääkäri ja erikoislääkärikään ei ole edes sairaslomaa enää suostunut jatkamaan, vaikka olisikin jo beesaikkulomapaperilla työtön ollut sairastaessaan, ja sittemin lääkäri on todennut, että työtön, joka on sairas silti, olisi kykenevä tietynkaltaisiin töihin, mitä maailmassa on tarjolla ( ei niitä kyllä enää ole), niin eihän silloin työtön tarvitse minkäänlaista ns. työkokeilun nimikkeellä olevaa kuntouttavaa orjatyötäkään, josta ei makseta normia taulukon mukaista palkkaa, johon ammatin omaava ja työkokemusta pitkältä ajalta kokenut työtön on tottunut aikonaan ansaitsemaan aiemmissa työpaikoissaan. Niin onko työttömällä oikeus kieltäytyä ilman karenssia moisesta ehdotuksestakin työvoimavirkailijan taholta?
- fgdfgghfdh
Epätietoinen kysyy kirjoitti:
hei pitkäaikaistyötön: Onko nyt laki meidän pitkäaikaistyöttömien puolella sillä tavalla, että jos työtön ei suostu menemään minkäänlaiseen kuntouttavaan työhön (=orjatyö orjan palkalla eli työttömyyskorvauksen summalla 9 €/pv) työvoimavirkailijan ehdottaessa TYPiä työttömälle asiakkaalleen , koska jos oma lääkäri ja erikoislääkärikään ei ole edes sairaslomaa enää suostunut jatkamaan, vaikka olisikin jo beesaikkulomapaperilla työtön ollut sairastaessaan, ja sittemin lääkäri on todennut, että työtön, joka on sairas silti, olisi kykenevä tietynkaltaisiin töihin, mitä maailmassa on tarjolla ( ei niitä kyllä enää ole), niin eihän silloin työtön tarvitse minkäänlaista ns. työkokeilun nimikkeellä olevaa kuntouttavaa orjatyötäkään, josta ei makseta normia taulukon mukaista palkkaa, johon ammatin omaava ja työkokemusta pitkältä ajalta kokenut työtön on tottunut aikonaan ansaitsemaan aiemmissa työpaikoissaan. Niin onko työttömällä oikeus kieltäytyä ilman karenssia moisesta ehdotuksestakin työvoimavirkailijan taholta?
Muistattehan, että virkamiehet ovat jo avoimesti televisiohaastetteluissa myöntäneet, että nuo toimenpiteet ovat tarkoitettu vartavasten kiusaamaan ihmisiä, jotta he hakeutuisivat töihin. Ihan niinkuin töitä olisi ottavalle tarjolla, kunhan vain valkkaa! Ei niiden tarkoitus ole auttaa ihmisiä vaan kiusata heitä ja tehdä tuilla olemisesta niin sietämätöntä, että he tappavat itsensä, ryhtyvät rikollisiksi tai jäävät jonkun sukulaisen niskoille tai sitten keksivät jostain sen piilotyöpaikan.
- nvkhfgkdfjgs
Epätietoinen kysyy kirjoitti:
Eli onko Suomessa oikeus kieltäytyä vapaaehtoisesta toiminnasta, jonka ainut tarkoitus, virkamiesten mukaan, on auttaa häntä? Onko ihmisellä oikeus päättää, mikä auttaa häntä ja mikä on kiusaksi tai jopa vahingoksi? Työssä käyvillä on oikeus olla aikuisia ihmisiä, mutta menettääkö itsenäinen ihminen kaikki oikeutensa heti, kun menettää palkkatyönsäkin? Uhria rangaistaan?
- Työtön=0:n arvoinen
nvkhfgkdfjgs kirjoitti:
Eli onko Suomessa oikeus kieltäytyä vapaaehtoisesta toiminnasta, jonka ainut tarkoitus, virkamiesten mukaan, on auttaa häntä? Onko ihmisellä oikeus päättää, mikä auttaa häntä ja mikä on kiusaksi tai jopa vahingoksi? Työssä käyvillä on oikeus olla aikuisia ihmisiä, mutta menettääkö itsenäinen ihminen kaikki oikeutensa heti, kun menettää palkkatyönsäkin? Uhria rangaistaan?
Kyllä ihminen, joka joutuu syystä tai toisesta työttömäksi ja täten työvoimavirkailijoiden käsittelyyn, niin kylmääkin kylmempi totuus on, että ihminen menettää tällöin itsemäärämisoikeutensa, mitä tulenee siihen, mitä ihminen ihan oikeasti tahtoo tehdä työkseen. Karenssihan on juurikin keksitty pelotteeksi tuohon työvoimavirkailijoiden pelokkaan työttömän "yli-kävelemiseen mennen tullen", jos ja kun työtön ei tee niinkuin työvoimavirkailija toivoo työttömän tekevän siirtojaan työelämän puoleen. Ei työttömällä työnhakijalla saa olla omia tahtoja ja haluja, mihin hän haluaa työllistyä. Työvoimavirkaiija arvailee työttömän esim. iän perusteella, että onko hän mahdolliselle työnantajalle enää kelpaava työntekijäksi; ei siinä muuta tarvita, niin sitten ohjataan johonkin "kakkoslinjalle" eli tuonne työelämänvalmennuskeskukseen, jossa työtön sitten joutuu erinäisiin arviointeihin työkunnostaan, vaikka lääkärin mielestä ihminen on täysin työkykyinen. Ja sieltä sitten näihin kuntouttavan työkokeilun puitteissa oleviin ns.orjatöihin eli työttömyyskorvauksen summalla vain 9 ekua/työpv., joka saattaa olla ihan normin pituinenkin eli 8h/pv.
Sitten taasen työvoimavirkailijat taputtavat käsiään yhteen, ja keräävät irtopisteitä itselleen, koska ovat jälleen pystyneet työttömien määrää laskemaan tilastoissaan ja tuntevat tehneensä suurenkin avustavan työn työttömän ihmisen puolesta. Todellisuudessahan tuo toiminta ei auta työttömiä itseään p....n vertaa. Tuollaisten orjatyönantajien palkkakustannuksiahan tuollainen ilmaistyövoima kylläkin auttaa, kun ei tarvitse omin kustannuksin palkata ikinä ketään tekemään niitä kaikkein kurjimpia duuneja puljuissaan; ja työnantajat voivat keskittyä vain niihin hommiensa hienoimpiin osioihin mahdollisten normipalkollistensa kanssa. - Anonyymi
fgdfgghfdh kirjoitti:
Muistattehan, että virkamiehet ovat jo avoimesti televisiohaastetteluissa myöntäneet, että nuo toimenpiteet ovat tarkoitettu vartavasten kiusaamaan ihmisiä, jotta he hakeutuisivat töihin. Ihan niinkuin töitä olisi ottavalle tarjolla, kunhan vain valkkaa! Ei niiden tarkoitus ole auttaa ihmisiä vaan kiusata heitä ja tehdä tuilla olemisesta niin sietämätöntä, että he tappavat itsensä, ryhtyvät rikollisiksi tai jäävät jonkun sukulaisen niskoille tai sitten keksivät jostain sen piilotyöpaikan.
Lawetorder?
- Anonyymi
Työvoimapalveluiden terveydenhoitaja? - Valitettavasti homma ei toimi asiakkaan kannalta, vaan siellä katsotaan vain yhteiskunnan etua(?) [Mikähän se sitten mahtaa ollakin?]
Jos menet jotain vaivaasi valittamaan, et siihen apua saa. Vaan keksitään joku muu juttu, mitä aletaan syynätä. Valittamastasi vaivasta saatetaan jopa alkaa väittää, että olet kehittänyt sen korviesi väliin.
Hyvin tyypillistä on passittaminen verikokeisiin, millä tiettävästi pyritään jahtaamaan kolesterolia - jopa olematonta sellaista. Kai ne jotain suoritteita saavat moisesta toiminnasta, eli pystyvät osoittamaan Satosen ministeriölle olevansa kovastikin hyödyllisiä. (Yhdenlainen prenikkatilaus tulevien itsenäisyyspäivien varalle?) - Anonyymi
Tässä on varmaankin ollut kyseessä Etelä-Karjalan työvoiman palvelukeskus?
Siellä asiakkaan tietoihin voidaan merkitä vuosia vanhoja tilapäisiä diagnooseja ajankohtaisina. Terveystietoja on myös suoraan kopioitu EKHVA:n (ennen Eksote) tiedoista TYPPI-järjestelmään.- Anonyymi
Polttaa, polttaa... Pitää todeta, että putiikin kyseenalainen maine on kiirinyt suorastaan sen edelle...
- On myös käynyt mielessä, että onko sillä suorastaan poliisin valtuudet. Ainakin vakuutusyhtiön lääkäriin touhu on verrattavissa (sellainen kun voi tehdä "diagnoosin" vaikka satojen kilometrien päästä olematta minkään sortin yhteydessä asiakkaaseen). Kai Suomen laissa tuollaisellekin toiminnalle löytyy siunaus... vai eikö asiakkaat perää oikeuksiaan?
Putiikissa kuuluu olevan myös lääkäri. Minulle sitä ei tosin koskaan ole näytetty, vastaan ei ole tullut vielä ketään, joka sen nähnyt olisi, mutta voihan sekin olla ihan todellinen henkilö. Liekö joku otona sellaisia hommia tekevä... vaiko virtuaalinen? Mahtaneeko vaikuttaa edes paikkakunnalla?
- Anonyymi
Kumma miten jokin asia voi hirttää kiinni eliniän ajaksi kuten perutuslakimiehellä ja numeropellellä käynyt
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1402436Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961147Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1071052Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296878- 66858
- 53841
- 46829
- 87826
- 51733