masennus / Citalopram Orion 20mg

Kyseinen lääke määrätty viikko sitten.Kysyisin omakohtaisista kokemuksista, niiltä joilla on pitempiaikainen käyttö.Näin alkuun se tuntuu väsyttävän ja olo on jotenkin pökkelömäinen.Risperidonin käyttö aloitettiin n. 2 kuukautta sitten.Sen piti vaikuttaa piristävästi,kun olo ei kuitenkaan parantunut,määrättiin Citalopram rinnalle Ketipinoria on syöty jo vuosia. En usko , että pelkillä lääkkeillä saadaan kohennusta.Kohellusta ehkä ennemmin.Elämä muuten suht raiteillaan.Tuntui joulun aika vaan ottaneen koville!
4201
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Mulle ei sopinut. Vielä kuukauden aloittamisen jälkeen olin ihan pihalla, väsynyt, kömpelö, tylsä enkä saanut nukuttua. Masennukseen auttoi kyllä, ei pyörinyt se musta masennusrengas pään sisällä, mutta ei pyörinyt sitten mikään muukaan. Mulla vaihdettiin Mirtazapiniin, aloin nukkumaan ja muutkin vaivat jäivät saman tien.

Äänestä
  • Joo, alussa nämä lääkkeet voivat väsyttää tai jos eivät varsinaisesti väsytä, haukotuttavat tms. Se menee yleensä ohi melko nopeasti. Jos näitä alkuoireita tulee, se ei ole huono merkki, päinvastoin lääke usein tehoaa silloin paremmin.

    Sitalopraamia voi käyttää myös mirtatsapiinin kanssa.

    Äänestä

Mulle määrättiin toi lääke yli puol vuotta sitte,en muista tarkalleen koska.Syön kans lisäksi risperidonia.Kyl ne jonkin verran auttaa,mut ei mitenkään kiitettävästi.Mulla on vakava masennus ja sen lisäksi ilmeisesti ahdistuneisuushäiriö,välillä vieläkin ahdistaa enkä saa nukuttua mut risperidon auttaa siihen suht hyvin.Enää en oo viillellytkää pitkään aikaan.Haluaisin kuitenkin käydä psykologilla,ei oikeen oo ketään kenelle voisin puhua ja puhuminen on mulle kuitenkin tärkeää,aattelin että ehkä lääkkeet ja puhuminen yhdessä auttais eniten.

Äänestä

Itselläni menee sitalopraamin 10 mg (Sepram) lisäksi bupropionia (Voxra), joka vaikuttaa ainakin itselläni piristävästi. Söin aiemmin pelkästään 20 mg sitalopraamia, mutta sillä oli ketjun aloittajan kuvaamia oireita. Pääasiallisena haittapuolena itselläni Voxrassa on katkonaisempi nukkuminen, mutta kaikenkaikkiaan olen tähän yhdistelmään tyytyväisempi kuin pelkkään sitalopraamiin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


hakati1 kirjoitti:

Kyseinen lääke määrätty viikko sitten.Kysyisin omakohtaisista kokemuksista, niiltä joilla on pitempiaikainen käyttö.Näin alkuun se tuntuu väsyttävän ja olo on jotenkin pökkelömäinen.Risperidonin käyttö aloitettiin n. 2 kuukautta sitten.Sen piti vaikuttaa piristävästi,kun olo ei kuitenkaan parantunut,määrättiin Citalopram rinnalle Ketipinoria on syöty jo vuosia. En usko , että pelkillä lääkkeillä saadaan kohennusta.Kohellusta ehkä ennemmin.Elämä muuten suht raiteillaan.Tuntui joulun aika vaan ottaneen koville!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu