Auto joka ei ruostu

galvanoitu

Muistatteko takavuosien mainoksen. Oliko se Audi, joka mainosti? 100% galvanoitu.

Miten on käynyt, onko ruostetta vai ei?

16

3422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a(2)

      Kyllä ainakin ensimmäisen sukupolven a4 nyt 15 vuotta vanhoina, ja jopa 400tkm ajettuina ruosteettomilta näyttää. Pohjassakaan ruostetta ei näy missäänpäin.

      • pientä rajaa

        Olet vain sokea jos et noin vanhasta autosta löydä yhtään ruostetta, se olisi jo ennätysten kirjoissa jos olisi totta.


      • kielimies ammattina

        a(2)14.1.2013 23:06

        Aloittaja kirjoittaa ja vastaa heti itselleen.


    • ulihg

      Eikai mainos sentään sitä tarkoittanut, että auto kestäisi ruostumatta? Mahtaisiko edes Delorean kestää Suomessa, täällä kun on noita klorideja liikkeellä. Pitäisi tehdä happosesta.

    • sitroen.

      24 vuotta vanhaan täyssinkittyyn Pösö 205:en koriin alkaa tulla jo ruostevikaa. Ei ole puhki, mutta kyljissä on jo muutamia ruosteplänttejä maalin alla. Kilometrejä vasta vajaa puoli miljoonaa ja aina taivasalla. Enimmät ajot Etelä-Suomen suolaloskassa...
      Vasen jarrukilpi ruostui puhki, löysin varaosan toisesta vanhasta, poistin ruosteen elektrolyysillä ja sitruunahapolla ja maalasin ensin sinkkimaalilla, sitten muulla. Katsotaan mitä ruostuu seuraavaksi. Varaosien saanti alkaa tökkiä jo nyt...

      Edelliset sinkitsemättömät korit kestivät jotenkuten 11 vuotta per auto, sitten piti valita vaihto tai hitsaus. Minä vaihdoin...
      Seuraavassakin autossani (jos sellaiseen on tarvetta) on täyssinkitty kori.
      Sellainen on jo tallissa käyttöä odottamassa...

      • hapot ja elektrolyys

        Olet selkeästi keskivertoautoilja joka puunaa ja fiksaa autoaan päivittäin?!?!
        Sulla ei ole ollut vielä montaakaan autoa jos olet niitä noin pitkään pitänyt tai sitten olet ainakin 150 vuotias.


      • sitroen.
        hapot ja elektrolyys kirjoitti:

        Olet selkeästi keskivertoautoilja joka puunaa ja fiksaa autoaan päivittäin?!?!
        Sulla ei ole ollut vielä montaakaan autoa jos olet niitä noin pitkään pitänyt tai sitten olet ainakin 150 vuotias.

        Keskimäärin kolme kertaa vuodessa autoni pesen. Fairyllä, omalla pihalla. Viime vuonna taisin pestä kahdesti... Nyt odotan plussakelejä, että saisin huuhdeltua suolat pois.


      • tosi neroja
        sitroen. kirjoitti:

        Keskimäärin kolme kertaa vuodessa autoni pesen. Fairyllä, omalla pihalla. Viime vuonna taisin pestä kahdesti... Nyt odotan plussakelejä, että saisin huuhdeltua suolat pois.

        oikein hienoa, Fairyhan on mitä parasta auton pesuun jos haluaa vahingoittaa maalipintaa.


      • sitroen.
        tosi neroja kirjoitti:

        oikein hienoa, Fairyhan on mitä parasta auton pesuun jos haluaa vahingoittaa maalipintaa.

        Missä vaiheessa se Fairy alkaa vahingoittaa maalipintaa ja miten se ilmenee?
        Ainakaan 23 vuotta Fairyllä pestyssä ei mitään vaurioita ole.
        Muuten, käykö se kemikaalikauppa noin huonosti?


      • ei enää fairyy
        sitroen. kirjoitti:

        Keskimäärin kolme kertaa vuodessa autoni pesen. Fairyllä, omalla pihalla. Viime vuonna taisin pestä kahdesti... Nyt odotan plussakelejä, että saisin huuhdeltua suolat pois.

        minäkin pesin nuorena fairyllä ja ihmettelin että miten mattapintaseksi maali pinta menee,


    • alumiesaudia8

      Ainut auto joka ei OIKEASTI RUOSTU on AUDI a8 , kokonaan alumiinia koko kori.

      • 14+1

        On noita muitakin autoja jotka on alumiinista.


      • PILOT22

        Niin, eihän se Audi A8 ruostu, mutta se alumiini syöpyy ja hapettuu valkeaksi jauhoksi. Katsokaa esim.alumiinikorisia linja-autoja. Niistä on jo putoillut paloja alumiinipellistä hapettumisen tähden!


    • Puppeli auto, audi

      Sliippareita lainaten : "Hinttarit, galvanoikaa perseenne...."

    • aluliiankallistatuul

      No mitäs muita autoja on alumiinista tehtyjä kuin AUdi A8/s8 sarja ja de lorean? HARVASSA ON!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe