Olen kokeillut ihan kaiken... Aknevoiteet, antibiootit (akne levisi T-alueelta koko naamaan ja selkään!), Roaccutanx4 enkä ole saanut mistään näistä pysyvää apua vaivaani. Mä olen niin helvetin loppu että ei mitään järkeä. Mitä helvettiä tässä enää voi tehdä? Mulla on ihohuokoset tukossa (komedoakne) koko kasvojen, selän ja rintakehän alueella mutta ei sisäisiä patteja tai tulehtuneita finnejä. Sanoisin siis että lievä mutta laaja akne.. Mitä mä voin enää tehdä? Olisiko vähähiiliydraattinen ja maidoton ruokavalio?
Hormonaalinen ehkäisy auttoi pitämään aknen jotenkin kontrollissa mutta se saa pääni sekaisin, kuivattaa alapään ja tekee haluttomaksi enkä suostu itseeni enää hormoneja lykkimään..
Parantaisiko ruokavalio akneni?
22
457
Vastaukset
- Ei vielä roalainen
Mitä? Ei roakaan auttanut? En usko tuohon, että ruokavalio parantaisi, koska se on laaja. Muutamaan näppyyn se voi auttaa, mutta ei enää pitkäaikaiseen akneen.
- Ei vielä roalainen
Ja piti kysyä miten pitkiä roa kuureja olet syönyt?
- Puss-
3 viikkoa gluteenitonta takana ja kystiset finnit hävinneet, vaikka toki pieniä tulee vielä välillä. Siitä kannattaa aloittaa.
Lopettakaahan se ruokavalion merkityksen vähättely, ruokavalion muutos parantaa aina, ihan aina.
Mikä on lopussa se joka aknen vie on kokeilujen varassa. - helpless..
Jokainen kuuri 6kk annostuksella 2tbl/päivä. Akne palaa kuurin jälkeen enkä voi sitä enää syödä - lääke aiheutti maksakasvaimen.
- Eiakneeenää
Lueppas tämä saattaa löytyy sinullekkin apua http://keskustelu.suomi24.fi/node/10512145
Maito aiheutti itsellänikin finnejä kunnes siirryin arlan luomu täysmaitoon. Viljat pois. Täysjyväriisiä ja täysjyväleipää saa välillä syödä. Perunaakin kannattaa vältellä. Täysjyväriisi on paras vaihtoehto jos vertailaan perunaa, viljaa, riisiä. Lisää juttua tulossa jossain vaiheessa ihan omana ketjuna. - better food for all
juu mulla autto todellaki ruokavalion muutos kans ja sillä just on väliä!! itselle ihon kannalta haitallisia tuotteita oikeestaa kaikki maitotuotteet. et joutuin luopumaan rakkaistani; mm maitorahkat, raejuustot yms.. ja näin paljon salilla käyvänä ja lihaksia kasvattavana pitääki miettiä sit mistä sitä protskuu hankin. Ja sit tietty toisena pahimmista pahin- sokeri.. kaikki herkut sun muut jätin pois ja huhhuh ku parani iha silmissä iho! ja myös näitä viljatuotteita oon kans vähentäny, mutta silti harkitusti edelleen käytän.
Lisäksi oli vielä nää rasvat, mitä usein suositellaa nautittavan terv.ruokavalion rinnalla, esim. erilaiset öljyt, ja sit myös pellavasiemenrouheet, jne... pähkinöistäki muka saatavat hyvät rasvat, nii ne aiheutti mulle kans ongelmia! heti ku lopetin/vähensin rajusti nii alko taas paranee iho.
Eli loppujen lopuksi ruokavaliolla on kuin onkin se suurin vaikutus, ainakin minulla :) ja olen kuitenkin syöny useamman antibioottikuurin ja roanki akneeni, että voin näin allekirjoittaneena sanoa et tää ruokavalion muutos on mulla se ratkasemin :) mut katsii kokeilla ja (varmasti) yllättyä!!! - Eiakneeenää
better food for all, kokeile arla ingmanin vanhanajan luomu täysmaitoa. Ehkä se sopii sinulle. Oikein maukasta maitoa. Valitettavasti sitä voi olla välillä vaikea löytää.
- Myrkkyyyyyyyyyyy
Täh, miten niin sait maksakasvaimen roasta?
Tuntuu ihan hullulta, ettei noin pitkät kuurit auttaneet?
Itse olen roa kuurilla 5kuukautta ja hirveät sivarit. Jokahetki potuttaa syödä tällaista myrkkyä.
Vuosia kärsin aknesta, kokeilin pitkiä aikoja ruokavaliojuttuja USKOEN aina, että parannun gluteiinittomalla, maidottomalla yms ruokavaliolla. En parantunut.
Itse syön edelleen gluteiinitonta ruokaa, en syö sokeria, enkä maitotuotteita muutakuin kermaa ja juustoa. Luomua kaikki mitä voi olla, paljon kalaa ja riistaa koska mies kalastaa ja metsästää. Päivittäin olen ulkona 4-6tuntia, on fyysinen työ jossa ollaan ulkona. Ei auta.
D vitamiinia mennyt 124mikrog, sinkkiä syöty sama määrä, ei vaikutusta. Omega 3 ja 6suhde on kunnossa, ei auttanut.
Mutta uskon yhä, että joitain auttaa kyllä! Minua ei auttanut mikään, niin joudun tällaista hevonpaskaa syömään.- Eiakneeenää
Myrkkyyyyyyyyyyyyyyy, no et todellakaan ole kaikkea kokeillut... Noilla en itsekkään saa apua ellen lisää hyviä rasvoja ja luontaistuotteita.
- lrkjrljq
No mua ei kyllä oo auttanu yhtään mikään ja ihan kaiken oon kokeillu. Kohta 50 v mittarissa. Mutta toivotaan että löydät jotain.
- hjjg
Ei vaan maksakasvain ROASTA!
- Myrkkyyyyyyyyyyyyy
Että mua sitten raivostuttaa nää tällaiset tyypit, joille ruoka on kuin uskonto. Uskomattomia fanaatikkoja jotka vain väittää typerinä joka keskustelussa tota fanaattista väitettään, että JOKAINEN PARANTUU RUOALLA. Mistä sinäkään tiedät mitä kaikkea olen tehnyt älyhoi?
Minä syön kokoajan rasvoja! Avokado, camelina, oliiviöljy ja muutoin voita. Margariinia en käytä. Kuhaa, muikkuja, ahventa syön joka viikko koska meillä verkot järvessä. Luomukanamunia syön, möllerin kalaöljyä.
Kyllä kuule mulla on ruokavalio varmaan paremmassa kunnossa kuin sinulla. Olen käynyt myös prohealt ruokavalmentajalla jossa todettiin ihan sama mitä itekin tiedän, ruokavalio on kunnossa.
Kävin myös homeopatialla ja akupunktiossa. Söin kaksi pitkää antibioottikuuria. Kokeilin kaikki skinorenit yms. Söin pitkään maitohappovalmisteita, koska ajattelin suoliston kunnon olevan huono jne jne... Eipä auttanut.
Marjoja (mustikka, tyrni, mansikka, puolukka) syön jokapäivä aamupalaksi.
Minkä hiton takia te fanaatikot täällä AKNEpalstalle edes pyöritte vinkumassa, jos kerta lärvi on jo kunnossa? Menkää jonnekin muualle.
Akne on sairaus, reuma on sairaus, syöpä on sairaus. Ihminen on fyysispsyykkinen kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Miksi joku paranee syövästä jollain havupuutejuomalla ja toinen ei? Miki joku paranee syövästä syöpähoidoilla ja toinen ei???
Miksi jonkun reuma paranee lopettamalla viljat ja sianlihan syömisen ja toinen ei parane?
Joku parantuu kakkostyypindiabeeteksestä vhh-ruokavaliolla, joku ei silti voi jättää lääkettä pois.
Entä verenpainetauti! Joku parantuu elintapojen muutoksella ja joku ei.
Onko jotenkin vaikeaa tällaisten päästään vialla olevien tajuta, että ihmiset ovat yksilöitä. Ei meitä ole samoista geeneistä tehty.
Sinäkin siinä edellä voisin kirjoittaa tänne mitä syöt TARKALLEEN. Voin vaikka vannoa, että syön paremmin. Olen näiden aknevuosien aikana kuule selvittänyt niin tajuttomasti tietoa ruoasta, lisäaineista, vitamiineista sun muista, että et varmana ole sen viisaampi.
Nämä rääkyjät on varmaan jotain teini-ikäisiä jotka ei vielä vain ymmärrä tätä elämää. Kapeakatseisia reppania. No, kyllä se elämä opettaa.
Oikeastaan tällaisiin viesteihin ei kannattaisi edes kommentoida mitään. Mitä sitä rautalangasta vääntämään omalla ajallaan kun ei ne mitään tajua kuitenkaan. - Joitain vinkkejä
Moikka!
Ekaa kertaa kirjottelen tänne,et jos on epäselvää tekstiä ni pahottelen! :/
Tiedän millaista on elää aknen kanssa...Koko nuoruus (n.20 v asti) meni sen kanssa (keskivaikea akne) taistellessa mutta nykyään iho on todella hyvässä kunnossa :)
Muutamia juttuja tulee mieleen, joista vois olla (toivottavasti!)apuu:
-Etkai pese ihoasi liian vahvoilla/kuivattavilla pesuaineilla?Minulla oli todella rasvainen iho ja pesin sen kaksi kertaa päivässä enkä käyttänyt kosteusvoidetta,koska se ei imeytynyt kunnolla ihoon.Huomasin,että kaksi pesukertaa oli liikaa ja vähensin sen yhteen,vaihdoin puhdistusainetta ja aloin käyttämään todella kosteuttavaa kasvovoidetta.Yksi mitä ehdottomasti suosittelen on Estee Lauderin puhdistusvaahto norm/sekaiholle,huippukamaa!Sen jälkeen kuivalle iholle tarkoitettu saman sarjan kasvovesi ja kosteuttava voide Hydrationist (EL)
Aamuisin pyyhin kasvot sellasella puhdistuspyyhkeellä ja laitan samaa kosteuttavaa voidetta päälle.
-Ihon kuorinta kerran viikossa!!!!Muistan kun itsellä oli ihan tukossa iho,tosi epätasainen.Sokoksen Estee Lauderin esittelijä kysy multa että kuorinko koskaan ihoa.Sanoi,että todellakin kannattaa,poistaa kuollutta ihosolukkoa sun muuta.
-Ihon koskettelu lisää epäpuhtauksia.Välillä ei edes itse huomaa että esim.nojaa leukaan kädellä ja sen kautta ne bakteerit voi levitä kasvoihin.
-Etkai käytä vanhentuneita meikkejä tai esim.pesemättömiä siveltimiä?Niissä on hirveesti bakteereita!
-Juo vettä!Ainakin sen 2 l/pvä ja urheile (pistää aineenvaihdunnan käyntiin ja liat liikkeelle!)Ja munkin mielestä ruokavaliolla on merkitystä,miksei olisi??Mulla ainakin suklaa ja rasvaiset ruuat ovat pahimpia, maitotuotteista ei tule mulle ainakaan mitään finnejä mut veikkaan et sekin on yksilöllistä.
-Älä stressaa!Minulla pisti ihon kukkimaan.
-Myös ihon höyryttäminen voi auttaa...Puhdistaa ihoa.
-Et tainnut mainita ikääsi?Veikkaan,että itsellä akne parani iänkin takia.Olen siis 21 v,et en nyt silleen vanha mut kuitenkin.Tää kohta ei varmaan lohduta hirveesti mut monesti oon lukenu että iän myötä ihmisillä on akne mennyt ohi...- Eiakneeenää
Myrkkyyyyyyyyyyy, rauhotu nyt, ota chill pill. Vai että mansikkaa jamuita marjoja vedät päivittäin.. No siinä ainakin yksi aknen mahdollinen aiheuttaja. Ja et vedä yhtään tyydyttyneitä rasvoja? Siinäkin sulle vinkki.
- Aloe-ekspertti
Kokeileppa 1kk Aloe Vera geeliä juotavana, saatat tarvita hieman isomman annoksen, ehkä 60-90ml päivässä aamulla tyhjään vatsaan 10min ennen ruokaa. Voin taata, että tuloksia näkyy, löydät minut ja jälleenmyyjiä osoitteesta [email protected]
Tarjoan laadukkaita Aloe Vera juomia 90 tyytyväisyystakuulla. Ellei Aloe Vera tehoa iho ongelmiisi, saat kaikki rahat täyttä hyvitystä vastaan. Useimmat tarvitsevat 1-2kk optimaaliseen tulokseen, mutta suurin osa asiakkaistani saa tuloksia jo ensimmäisen viikon aikana.
Aloe Vera on vanha lääkekasvi, joka tekee hyvää sekä sisäisesti, että ulkoisesti. Aloe Vera poistaa kuonaa elimistöstä ja tekee hyvää iholle, limakalvoille ja erityisesti vatsalle. Kun vatsa ja sen PH-tasapaino on kunnossa, voi ihosi ja koko kehosi hyvin. Forever Living Products tarjoaa laadukkaita luomuviljeltyjä Aloe Vera tuotteita, toivon, että otat yhteyttä, niin keksitään sinulle oma menetelmä aknen hoitoon [email protected] - myrkkyyyyyyy
Ei auta aloe verakaan. Olen sitäkin juonut kun tuttu jälleenmyyjä. Kokeilin forever kaikki juomat: persikka, karpalo ja se tavallinen. Puoli desiä päivä, mitään ei tapahtunut.
Ja syönhän tyydyttyneitä rasvoja, oletko vähän vajaa päästäsi?
Syön lihaa, en ole mikään kasvissyöjä. Voita käytän myös. Kookosöljyäkin menee.
Olet ihme tyyppi. Sano sinä mitä syöt, äläkä kaivele toisten ruokavalioita. Sunkin tietos taitaa olla aika surkeita, arvasinhan sen. Hyvä huudella kun ei mistään mitään tiedä. - myrkkyyyyyyyyyyy
Itse en oikein ymmärrä mistä nämä kokemukset aloeverasta tulevat? Minullekin sanottiin samat jutut, kuinka asiakkaiden aknet parantuneet ja kuinka ovat kokeilleet jättää juoman pois ja akne on alkanut taas.
Minä join 8kk aloeveraa. Ensin sitä keltaisessa kanisterissa olevaa, sitten persikkaa, koska se auttaa tulehduksiin jota paha akne on. Lopulta siirryin karpaloon. Join ainetta puoli desiä päivä, tyhjään mahaan.
Samalla kokeilin sitä aloe gellya ja propolisrasvaa naamalle, koska niitä kehutaan. Lainasin sen kirjankin, joku aloevera luonnon aarreaitta tjs... Ja siinäkin luki niin vaikuttavia asioita. Olin varma, että tällä iho parantuu, koska aloe parantaa myös suolistoa.
Mutta ei ikävä kyllä parantunut. En huomannut mitään muuta tehoa, kuin sen, että hiukset muuttuivat pehmeimmiksi ja iho ei ollut niin kuiva enää.
Käytössä on nykyisin kyllä foreverin hammastahna, siitä en luovu. Se on hyvää hampaille ja suulle, mutta akne ei vaan parantunut.
Söin kaksi pitkää antibioottikuuriakin akneen, vaikka olen antibiootteja hyvin paljon vastaan. Oli vain lopulta pakko, kun mikään mitä tein ei auttanut. Toinen antibioottikuurikaan ei enää vaikuttanut ja olin pattitilanteessa. Skinoren, epiduo yms kaikki ihotautilääkärin määräämään voiteet kokeilin, mutta iho vain ärtyi ja kuoriutui irti, vaikka miten varovasti yritti käyttää.
Viljat olin jättänyt jo aikaa sitten enkä edelleenkään syö niitä, koska maha voi paremmin ilman gluteiinia. Tattaria menee välillä. Vatsa toimii säännöllisesti, juon vettä paljon päivässä. Liikun työkseni ulkona ja painoa 50kiloa.
Minulla ei ollut koskaan iho-ongelmia, kunnes lopetin e-pillerit ja sen seurauksena puhkesi aikuisiän akne. Sen piti mennä ohi kun oma hormoonitoiminta palautuu normaaliksi. Ei mennyt vaikka odotin 6 vuotta. Naama oli suhteellisen ok, kunnes kuukautiset lähestyi ja niiden myötä leukaperät ja posket tulivat täyteen syvällä olevia, kipeitä, isoja patteja, jotka turvottivat lisäksi koko kasvot.
Kävin homeopaatilla, maksoin yli 200 euroa silmätutkimuksesta ja homeopaattisista valmisteista, ei mitään vaikutusta. Kävin ravintovalmentajalla vain kuulemassa, että ravintoni oli täysin kunnossa. Onneksi sain alennusta käynnistä, sillä epäilin itsekin, ettei ravinnossani ole mitään vialla.
Tartuin jokaiseen vinkkiin mitä kuulin toiveikkaana. Sinkki, d-vitamiini, b-5 vitamiini, maitohappobakteerit, aloevera, karppaus, hyvähiilihydraattinen ruokavalio, jooga.....
Kyllä se avun saaminen akneen on aikamoista hakuammuntaa. Mikä auttaa toiselle, ei auta toiselle yhtään. Minullakaan ei ollut ylipainoa, eikä huonoa ruokavaliota. En istunut sisätiloissa työkseni ja vapaa-ajakseni. Olin aina ulkona. Bactosanit myös kokeilin, ei auttaneet. Miten voi enempää korjata elintapojaan jos ne ovat jo kunnossa? Ei mitenkään, kun en tiedä mistä akneni johtuu? Millä voisi vaikuttaa hormoonitasapainoon? Ehkä se olisi voinut olla ratkaisu, mutta kun ei tiedä mikä siellä on vikana niin vähän vaikeaa on.
Ehkä akne on monen tekijän summa. Tarvitaan varmaan joku geneettinen taipumus, ihotyyppi ja sitten jokin syy mikä laukoo aknea. Eikö maksa toimi kunnolla? Vuotaako suolisto? Tekeekö sitä hormoonit? Kärsiikö vitamiinien puutoksista? Vai saako joku finnejä stressistä, aivan kuin joku saa siitä löysän vatsan tai päänsäryn? Kun ei tiedetä, kukaan ei tiedä mistä akne tulee. Syitä on kai sitten monia, aivan kuten migreenissäkin.
Kyllä minä kaikkeni tehneenä, paljon pettyneenä ja köyhtyneenä suosittelen kaikkia JO ruokavalion muuttaneita, d-3vitamiinin ja sinkin testanneita siirtymään suosiolla roaan niin ei tarvitse enää stressata ihoaan.
Pienet pinnalliset finnit saa varmasti talttumaan ihotautilääkärin voiteilla säännöllisellä käytöllä, mutta jos akne on sellaista muotoa, että ihoon tulee syviä, tulehduksellisia patteja, niin tarvitaan varmaan usein lääkitystä.
Roa on aika kova lääke, joten eka kannattaa kokeilla muut konstit, kuten se viljattomuus, mahdollisesti maidottomuus, sokerittomuus, omega 3/6 tasapaino, sinkki, d3vitamiini, laihduttaminen jos tarvetta, liikunnan aloittaminen jos tarvetta ja lääkevoiteet. Jos mitään ei tapahdu muutamassa kuukaudessa niin sitten kannattaa siirtyä roaan ja päättää akne toivon mukaan siihen.- Aloe-vera-auttaa
Hei, ymmärrän huolesi.
Olet juonut aika pitkän ajan Aloe Veraa, ja siinä ajassa tuloksia olisi pitänyt jo näkyä. Toivon, että palaamme asiaan sähköpostitse, niin teen Sinulle 3kk yksilöllisen kuurin, ja lupaan tuloksia jo ensimmäisen kuukauden aikana. 3kk kuluttua huomaat kuitenkin ihossasi todella suuren muutoksen.
Kuuriin sisältyy myös muita tuotteita ja neuvoja, kuin pelkkiä Foreverin tuotteita. Todella pahat aknetapaukset on myös hoidettu näillä menetelmillä yleensä 1-2kk. Kannattaa kokeilla, et menetä mitään, mutta apu jonka saat, voi olla todella suuri.
Löydät minut ja jälleenmyyjiä osoitteesta [email protected] - Tezzzh
Hei! Kysyn vielä tämän - onko sinulle tehty laaja kilpirauhashormonien ja kortisolin kartoitus? Siis se, jossa esim. kilpirauhashormonin perustutkimuksen lisäksi tehdään myös sen eri alamuotojen testaus? Perusterveydenhuollossa harvoin mitataan tuota eriteltyä hormonitasoa. Kilpparin ja kortisolin epätasapainotilat voi vaikuttaa dominoefektin lailla kehon muihin hormoneihin, ja joskus syy hormoniperäisiin ongelmiin (esim. akne, lapsettomuus) löytyy vain sieltä.
- epäilevä kokeilija
Mulla on auttanut tilkka suuvettä veteen ja vanulla naamaan, sitten huuhdon vielä 5min jälkeen pois. Suuvesihän tappaa kaikki liat ja bakteerit ja oma akne on kokonaan pois. Kuivattamisesta en tiedä, mutt itse 27 ja ihoa ei uskoisi enää samaksi kuin 4 vuotta sitten akne ihoni oli 12 vuoden ajan. Itse myös pyyhin kookosöljyllä iltaisin ihon vanun avulla jottei tule liikaa, joten voi olla senkin takia ettei ihoni ole kuivunut :D voitte kuvitella kuinka epätoivoinen olin mutta suuvesi oli mun pelastus :D tämä todistaa että melkein kaikkea kannattaa ainakin kokeilla
- epäilevä kokeilija
ja lisäyksenä vielä että 24 ikävuoteen asti oli ollut 2x3kk roa kuuria takana ja 1x6kk roa takana ja oma ruokavalio on kanssa kunnossa. Ei hiilareita, hyvää rasvaa, vähän sokeria (ainostaan joskus tummaa suklaata muutama pala) ja liikun suht säännöllisesti
- myrkkyyyyyyyyyyyyy
Kilpparitestejä on otettu useita vuosien aikana koska olen vaatinut niitä, sillä arvoni eivät mielestäni ole hyvät ja mulla on voimakas sukurasite. (äiti, sisko, mummo ja 2 tätiä) Viimeisimmät arvot olleet tsh 3.8 ja tälläkertaa ei t4v otettukaan. (jes hyvä homma)
Muutoin t4v pyörinyt siinä 14 lukemilla.
Jostain oon lukenut, että valtaosalla ihmisistä, joiden kilppari toimii hyvin tsh on alle 2.5.
Mutta kun on viiterajoissa, niin siellä ne on ja ei auta itku markkinoilla. Itsekin oon miettinyt, että jos itselläni kilppari aiheuttaa tän iho-oireilun kun kaiken olen jo tehnyt ja syön täysin käsisydämellä hyvin ja olen ottanut vuosien saatossa erittäin paljon selvä ruokavaliosta ja kuten sanoin, ravintovalmentajallakin kävin vain kuulemassa, että syön kuten kuuluu ja olen jo tehnyt kaiken aknen suhteen mitä voi tehdä. omega 3/6suhde, luomuruokaa, riistalihaa, kalaa, kasviksia, öljyjä päivittäin, margariinia en käytä, en syö leipiä enkä viljoja. Vetta juon yli 2 litraa päivässä ja se menee ihan helposti fyysisen työn vuoksi. Ulkona olen useita tunteja töidenkin vuoksi päivässä.
D3 tasot mitattu ja on hyvät. Sinkkiä syöty valtavia määriä, ei tehoa. Valkosipulia olen syönyt valtavasti. Msm rikki testattu....kuten olen sanonut, kaikki tehty, homeopatiat, meditaatiot....
Kaikki ruokavaliomuutokset. Olen ollut ilman juustoa, ilman maitotuotteita, ilman mansikkaa, ilman kanamunaa ja lässynlää...kaikki vaan on kokeiltu.
Nyt sitten roakuurilla mennään ja oli oikee ratkaisu kun alkoi hermo mennä ja mieli masentua jo. Mihinkään ei kehdannut mennä, aina hävetti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011785- 591160
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4421129- 1701043
- 58821
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän130814Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49766- 84763
- 51708
- 57681