Kissan hankkineet KISSA-ALLERGISET?

catlover

Otimme kissan.Mieheni on allerginen.oireita tulee...punaiset silmät ja vuotava nenä,hiemn yskittää.Zyrtec auttaa ja vie kaikki oireet.Kissa on ollut meillä viikon.Minkä aikaa voi kestää omalle kissalle siedättyminen?Miten teillä allergia on lievittynyt?Eli kuinka kauan kannattaa tarkkailla tilannetta, jos oireet eivät PAHENE?

15

13352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jone

      Ei sille kissalle siedäty, vaan altistus jatkuu ja allergiaoireet senkun pahenevat ja nopeutuvat. Seuraavaksi alkaa hengitysoireet.
      Hävittäkää se kissa hyvän sään aikaan!

      • arska

        Mun äidin tapauksessa kävi siten, että hän siedättäytyi " vahingossa" kissalle. Mutsini on ollut koko ikänsä astmaatikko ja allerginen- myös kissoille. Kerran meille tuli kotia etsivä kissa odottamaan uutta kotia. Äitini joutui aluksi vetämään jatkuvasti astmapiippua, mutta muutaman viikon päästä oireet loppuivat.

        Kissa jäi vanhemmilleni kun muutin pois. Otin omia kissoja. JA nyt kun äitini tulee joskus kylään, menee hän tukkoon minun kissoistani, samoin käy ystävälleni, jolla on myös omia kissoja.

        Eli kissoille voi myös " siedättyä" kotikonstein, mutta jos miehesi allergia ei ota laantuakseen, on jommankumman lähdettävä- joko miehen tai kissan...


    • kissaihminen

      Kun minulla ei ollut omaa kissaa,olin kissoille allerginen. Simät vuotivat,aivastutti ja jos kissaan koski,kädet olivat aivat vetistävällä ihotumalla ja kutina oli sietämätöntä. Otin kuitenkin koe-ajalle kissanpojan kotiini,sillä puheella, että jos tulee oireita,saan viedä kissan takaisin samaan paikkaan. Oireita aluksi oli ja Zyrtecillä nekin pysyivät ainakin kurissa. Silointällöin tuli nuhapäiviä eikä Zyrtec aina auttanut. Mutta en lannistunut ja kävi niin, että nykyään ei mitään oireita, vaikka olemme kissan kanssa joka päivä sylikkäin ja se nukkuukin kanssani yöt. Olen tosi onnellinen kisustani ja siitä, että allergiani katosi.

    • Feline75

      Munki äitini otti kissan ku asuin sen kans. Ehkä oli juoni päästä must eroon. No, allergia oireet hälveni mut ny siit on jo yli kymmenen vuotta ja astmani on joka päivästä. Silmäni ovat piloilla. Myös muut allergiat ovat pahentuneet ja lisää on tullu. Joten en suosittele leikkimistä terveyden kans. Ei oo ollu kiva kesä ku oon saanu olla kokoajan sisällä ja en voi enää jatkaa entistä työtäkään. Kuitenkin rakastan kissoja yli kaiken vaikka elämäni on helvettiä.

      • Eulalia

        Vaikea uskoa että se siitä kissasta johtuisi että allergiasi on nykyään pahempi. Käsittääkseni pidempiaikainenkaan altistus allergeenille ei jätä pysyviä vaurioita, mikäli kyse ei sentään ole HOMEESTA. Vai miten lie lääkärien mielestä???

        Allergioita voi vaan tulla itsestään lisää, ja ne voivat pahentua. Itsellänikin on vasta aikuisena kehittynyt lääkeallergioita. Koivu- ja hedelmä/vihannes-allergioita on ollut aina, ja kissallekin testissä positiivisuus, mutta ikinä en ole kissoista oireita saanut, ja minulla sentään oli niitä jokunen vuosi sitten yhteen putkeen 12 v.


      • altistua
        Eulalia kirjoitti:

        Vaikea uskoa että se siitä kissasta johtuisi että allergiasi on nykyään pahempi. Käsittääkseni pidempiaikainenkaan altistus allergeenille ei jätä pysyviä vaurioita, mikäli kyse ei sentään ole HOMEESTA. Vai miten lie lääkärien mielestä???

        Allergioita voi vaan tulla itsestään lisää, ja ne voivat pahentua. Itsellänikin on vasta aikuisena kehittynyt lääkeallergioita. Koivu- ja hedelmä/vihannes-allergioita on ollut aina, ja kissallekin testissä positiivisuus, mutta ikinä en ole kissoista oireita saanut, ja minulla sentään oli niitä jokunen vuosi sitten yhteen putkeen 12 v.

        jo olevat allergiat pahentua jatkuvasta altistuksesta. Lisäksi voi puhjeta jopa uusia, tai pahimmassa tapauksessa tulla astma.

        Keho joutuu olemaan kokoajan "puolustustilassa", jos allergeenia on ilmassa tai niitä syö tms. Siksi allergeenejä tulisi välttää eikä todellakaan leikkiä terveydellään.


      • ...
        Eulalia kirjoitti:

        Vaikea uskoa että se siitä kissasta johtuisi että allergiasi on nykyään pahempi. Käsittääkseni pidempiaikainenkaan altistus allergeenille ei jätä pysyviä vaurioita, mikäli kyse ei sentään ole HOMEESTA. Vai miten lie lääkärien mielestä???

        Allergioita voi vaan tulla itsestään lisää, ja ne voivat pahentua. Itsellänikin on vasta aikuisena kehittynyt lääkeallergioita. Koivu- ja hedelmä/vihannes-allergioita on ollut aina, ja kissallekin testissä positiivisuus, mutta ikinä en ole kissoista oireita saanut, ja minulla sentään oli niitä jokunen vuosi sitten yhteen putkeen 12 v.

        allergia voi kyllä pahentua siksi, että jatkuvasti on tekemisissä allergian aiheuttajan kanssa.


    • Eulalia

      Mieheni on astmaatikko ja allerginen vähän sille sun tälle - testien mukaan -, kesäisin varsinkin nenä jatkuvasti tukossa. Hänellä oli aikoinaan kissa, ja hän on sanonut että pentukissan karva on kaikkein pahinta, sellaisen kanssa joutuu vetämään jatkuvasti histamiinia. Mutta aikuisen kissan kanssa hän kuulema pärjäsi. Minunkin kissoihini hän tottui.

      Tosin miehelläni ei kylläkään ollut silmäoireita eikä yskää.

      • kisuli

        Olen kuullut sellaisen "tositarinan" kahdelta taholta, että kun kissalle juottaa vettä - ei lainkaan maitoa - kissasta ei aiheudu allergisia oireita. Onko kellään tällaisesta kokemuksia? Toinen ihan allergialehdestä lukemani juttu on, että kun kissaa pesee viikoittain, allergeenit vähenevät. No se onkin ihan järkeen käypä juttu.


      • Eulalia
        kisuli kirjoitti:

        Olen kuullut sellaisen "tositarinan" kahdelta taholta, että kun kissalle juottaa vettä - ei lainkaan maitoa - kissasta ei aiheudu allergisia oireita. Onko kellään tällaisesta kokemuksia? Toinen ihan allergialehdestä lukemani juttu on, että kun kissaa pesee viikoittain, allergeenit vähenevät. No se onkin ihan järkeen käypä juttu.

        Kissoista osa ei kykene lainkaan sulattamaan maitoa, joten jos kissa ripuloi, maito on ehdottomasti pannassa. (Siileillekään ei saisi antaa maitoa ollenkaan, sillä ne voivat nälkiintyä ripulin vuoksi!)

        Tuossa varsinaisessa asiassa varmaan pointti on se että proteiinit vähenevät kissassa jos se ei saa maitoa, mutta kun kissa kuitenkin syö lihaa eli proteiinia, niin tuskin asialla on merkitystä.

        Kissan peseminen voi vähentää allergeeneja sen turkissa (liekö allergisoiva ainesosa kissassa sen hilse vai karvat???) - mutta kuinkas niitä kissoja pestään...


      • mimi
        kisuli kirjoitti:

        Olen kuullut sellaisen "tositarinan" kahdelta taholta, että kun kissalle juottaa vettä - ei lainkaan maitoa - kissasta ei aiheudu allergisia oireita. Onko kellään tällaisesta kokemuksia? Toinen ihan allergialehdestä lukemani juttu on, että kun kissaa pesee viikoittain, allergeenit vähenevät. No se onkin ihan järkeen käypä juttu.

        No kyllä jutun kirjotit. Ensinnäkin kissallehan juotetaan vain vettä. Maito on pahasta. Ja vaikka kuinka useasti pesisit kissan niin silti siitä lähtee hilsettä, joka aiheuttaa sitä allergiaa eli ihan toivotonta ehottelet.


    • mimi

      Kerronpas oman tarinani:

      Minulla oli aiemmin kissa, joka ei aiheuttanut allergiaa. Kun muutin yksin asumaan niin hankin kissanpennun ja kappas kun alkoi tulemaan allergiaoireita. Silmät ja nenä vuoti ihan turkasesti ja suunnilleen raavin itseltäni silmät päästä sen kutinan vuoksi. Yritin sitten viikon verran kaikkia kikkoja jottei minun olisi tarvinnut antaa kissaa pois, mutta kaikki kävi liian raskaaksi ja oireet vain pahenivat. Oireeni eivät pahenneet vaan ne pysyivät koko ajan samana. Ajattelin myös imuroivani useammin. Lopulta oli annettava periksi ja kissa pois. Oireet häipyivät ja elämä helpottui. Myös kissa sai paremman kodin ja sitä pystyttiin ja pystytään edelleen kohteleen siellä paremmin.

      Antakaa hyvät ihmiset se kissa pois. Tuo ei parane tuosta ollenkaan. Ja onko sekään viisasta, että aina pitää syödä jotain Zyrteciä?? Pitäisi myös ajatella kissan parasta...

    • ...

      siedätys hoitoa ei voi tehdä omalla kissalla kotioloissa. edes lääkärin tekemillä siedätyshoidoilla ei yleensä saada allergioita kokonaan pois ja ne voivat palata takaisin. miehesi allergia vain pahenee kun hän joutuu olemaan kissan kanssa. miksi olette ottaneet kissan? kannattaisi luopua siitä mahdollisimman äkkiä ettei miehesi mene todella huonoon kuntoon. tuolla saatte allergian vain pahenemaan entisestään. zyrtec yms. muut lääkkeet poistavat oireet, mutta eivät allergiaa.

    • Vendie

      Hei! Olen 10-vuotias tyttö ja tiedän melkein kaiken kissoista. Minulla on kissa,ja olen allerginen. Allergiaa kannattaa seurata,paheneeko se,vai lieventyykö. Astma voi yllättää vaikka puolen vuoden kuluttua,mutta se on harvinaista.Yleensä se ilmeentyy kuukauden sisällä. Kannattaa seurata! Terveisin venla.

    • Tmies25

      Moro, muutettiin tyttöystävän kanssa yhteen noin 1kk sitten ja hänellä on kissa. Olen allerginen ollut pienestä asti kaikille karvasille elukoille. Tykkään eläimistä paljon etenkin kissoista. Siedätyin kaverin kissaan niin että kävin siellä lähes päivittäin noin 2kk ja sitten ei tullut enään oireita. Nyt kun asun likan kanssa niin tämä on helvettiä ollut koko kuukausi. kaikki oireet nenän kutina (josta johtuu järkyttävät 10 aivastuksen kohtaukset), ihon kutina, silmien kutina/vuoto ja päälle hengenahdistus. Jos oireet eivät lakkaa parin viikon sisään niin pelkään että pitää luopua elukasta. Ei sinänsä harmita mutta harmittaa tytön puolesta. :(

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      972
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      644
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe