Mikä pääaine minulle sopisi?

kukuku

Käytetään sitten kaikki kanavat hyödyksi. Heti aluksi sanon, etten kuvittele voivani koko työuraani työskennellä ihannetyöpaikassa, mutta sitä kohti kannattaa pyrkiä!

Eli meinaan vaihtaa yliopistossa alaa niin, että pohjana mulla olisi kasvatustieteiden kandi. En tee maisteriksi, koska motivaatio ei riitä ja ala ei tunnu oikealta.

Ongelma onsiis se, etten ole varma, minne sitten lähtisin opiskelemaan. Listataanpa asioita, joiden parissa haluaisin tehdä töitä:

- ihmisoikeudet
- lasten asema ja oikeudet
- naisten asema ja oikeudet
- kehitysyhteistyö
- ympäristönsuojelu

Ihannetyössäni olisi myös:

- kansainvälisyyttä
- yhteiskunnallista vaikuttamista
- yhteistyötä kollegojen kanssa
- suunnittelu- tai organisointityötä
- vaihtelevuutta ja etenemismahdollisuuksia

Haluan siis VAIKUTTAA. Poliitikoksi en halua, mutta ihannetyöpaikkani voisi olla jokin joitain näistä asioista ajava järjestö.

Juuri omia kiinnostuksiani vastaava pääainetta ei taida olla olemassa. Olen miettinyt kulttuurimaantiedettä, kansainvälistä politiikkaa ja valtiotieteellistä, mutta en tiedä, mikä vastaisi kiinnostuksenkohteitani parhaiten vai onko se mikään näistä.

Olen valmis muuttamaan opiskelun perässä Suomen sisällä ja työskentelemään tulevaisuudessa ulkomailla. Haluan opiskella yliopistossa.

Valtava kiitos kaikille jotka auttavat! :)

6

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2626

Saanko kysyä, miksi haluat "VAIKUTTAA"?

• 2626

Hmm... Eli ilmeisesti kysymykseni oli liian tunkeileva tai jotakin vastaavaa? Ei siis sillä, että suunnitelmasi minulle kuulusivat. Olisi joka tapauksessa ollut mukava tietää, mihin tähtäät. Vaikuttaminen kun on melko epämääräinen ja laaja käsite.

• Sos.työn opiskelija

Sosiaalityö, mutta kunnan/valtion sijasta suuntaa järjestöihin.

• tässähän näitä

Oikeudet-> Oikeistiede, Oikkis

Kansainvälisyys-> Valtio-oppi, Maailmanpolitiikan tutkimuksen linja, Valtiotieteellinen

Vaikuttaminen, järjestötyö -> Valtiotieteellinen: Valtio-oppi: Politiikan tutkimuksen linja tai Maailmanpolitiikan tutkimuksen linja, Yhteiskuntapolitiikka, Sosiologia, Poliittinen historia

suunnittelu- ja organisointityö-> Valtiotieteellinen, Valtio-oppi-> Hallinto- ja organisaatioiden tutkimuksen linja

Ympäristönsuojelu/ympäristötieteet: Bio- ja ympäristötieteiden laitos

työskentely ulkomailla -> Valtiotieteellinen-> Valtio-oppi -> Maailmanpolitiikan tutkimuksen linja

• kukuku

Kiitos neuvoistanne! Oponi meinasi niin, että järjestöihin on kyllä mahdollista päästä töihin vaikka ei olisi opiskellut järjestön kannalta aivan eksaktia alaa, että olennaisinta on yleensäkin akateeminen tutkinto joltain läheltä liippaavalta alalta. Kiinnostusteni perusteella suositteli maantiedettä ja meinasi, ettei sen pitäisi sulkea minulta mitään ovia työnhaussa vaikka haluaisin johonkin muuhunkin kuin ympäristöjärjestöön. On kuitenkin vahvasti yhteiskuntatieteellinenkin aine. Onko kellään kokemusta tai tietoja tästä?

• 1+16

Jos rahkeet riittää niin oikeustiede, tarpeeksi yleinen ja sopii mihin vaan noista. Lisäksi jos miettii, niin mainitsemiisi ominaisuuksiin liittyvästä työstä haaveilevat ovat usein lukeneet esimerkiksi sosiologiaa, valtio-oppia, kehitysmaatutkimusta jne. tällaisia pyrkijöitä on siis monta. Sen sijaan harvemppi juristi välttämättä näille aloille hakeutuu.

Lisäksi juristin tutkinto takaa loistavat etenemismahdollisuudet.

(Itse en ole OTM, vaikka tutkintoa kehunkin)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe