Skönt att vara pensionär och ensamboende.

GUMSKRYTTAN

Man kan lorva omkring i nattsärken hela dan.Vaka hela natten och sova hela dagen.Det här är väl den bästa och sjävständigaste tiden i en människas liv.Sedan går det utför igen när man blir tillräckligt gaggig så besluter ANDRA igen när du skall äta och sova eller dricka en liten alkoholhaltig dryck.Därför skall man njuta av IDAG.

15

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Håkan IV

      Det är samma hos oss arbetslösa: läsa böcker hela natten, sova långt och gå ut när man vill. Promenera till stranden och dra in sig frisk havsluft. Nånting som stressade arbetarna kan inte ha råd under dagen.

      Alla pensionärer och arbetslösa - förena er!

      • inga klockslag

        Så mycket pengar har man inte förstås,det finns ändå så mycket här i livet som är gratis.Friheten att just som du skriver ,göra vad som faller en in.


      • drömmare
        inga klockslag kirjoitti:

        Så mycket pengar har man inte förstås,det finns ändå så mycket här i livet som är gratis.Friheten att just som du skriver ,göra vad som faller en in.

        Synd bara att man inte mera är 18 år,då skulle man ha ork och lust att göra litet mera spännande saker också(när det finns tid,och litet pengar också ).


      • det är livet
        drömmare kirjoitti:

        Synd bara att man inte mera är 18 år,då skulle man ha ork och lust att göra litet mera spännande saker också(när det finns tid,och litet pengar också ).

        Jag njute rav att inte behöva tvätta någons skitiga kalsinger och strumpor.Jag tittar på vilka töntiga TVprogram jag vill och äter vad jag vill.


      • FB ÄR BRA
        det är livet kirjoitti:

        Jag njute rav att inte behöva tvätta någons skitiga kalsinger och strumpor.Jag tittar på vilka töntiga TVprogram jag vill och äter vad jag vill.

        Ibland saknar man förstås någon att samtala med,men det finns ju alltid nätet som man kan besöka.


    • mammoona

      synd om folk som har ingen mening med livet. vad är påängen att vända på dygnsrytmen ? vad får man ut av att inte gör a någonting ? bara vara lat ? ganska destruktivt.

      • möjligtvis

        Kanske det känns skönt att bara göra ingenting om man hela livet har skött arbete och familjen ?


    • Coitusen.

      Det går inte att göra ingenting! Om du jobbat hela ditt liv, då är det otroligt svårt att lämna allt. När min pension började rulla, då njöt ja en vecka. Efter det började ja söka efter nånting att göra. Skulle det snöa varje dag, då har man snöarbete, men vad gör man sen?

      • mårran

        Tänk nu så skönt att kunna läsa en spännande bok till slut (även om det tar hela natten )Man kan handarbeta,skriva ,måla, experimentera med nya maträtter,studera ett nytt språk och om man har barnbarn då kan man offra mera tid på dem.Jag tycker för min del att det bästa är att man kan VÄLJA om man vill göra något eller bara lata sig.


      • MUSIKÄLSKARE
        mårran kirjoitti:

        Tänk nu så skönt att kunna läsa en spännande bok till slut (även om det tar hela natten )Man kan handarbeta,skriva ,måla, experimentera med nya maträtter,studera ett nytt språk och om man har barnbarn då kan man offra mera tid på dem.Jag tycker för min del att det bästa är att man kan VÄLJA om man vill göra något eller bara lata sig.

        Jag har åtminstone ingen lust att vara så aktiv,det är skönt att bara göra vad man VILL.


    • tiden

      Det är bra men jag mår bra när hon kommer och är hos mig några dagar, då for jag bra mat.

      ---når du elsker dig selv, vil andre helt sikkert også elske dig--

      • min egen

        En till...

        --Kärleken får mig att stanna, varför resa bort när- lyckan finns här-och nu?


      • egoist
        min egen kirjoitti:

        En till...

        --Kärleken får mig att stanna, varför resa bort när- lyckan finns här-och nu?

        Särboende är en bra lösning för mig,man kan välja de bästa bitarna.


      • ensam1
        egoist kirjoitti:

        Särboende är en bra lösning för mig,man kan välja de bästa bitarna.

        Särboende är ju idealet bara man sku ha nån.När man är 65 så är det svårt att hitta någon som vill sällskapa.Ensamheten känns ganska stor då andra har program hela tiden,men för mej skulle det räcka med veckoslut.Jag sitter inte hemma och sörjer precis,går ut på promenad med hundarna,simmar osv.Gick med i en fiskeförening för två år sedan så nog har jag program.Innan min man dog så var vi mycket ute i naturen,plockade svamp och bär,var på fisketävlingar och mycket mera.Nu är det bara jag och hundarna.


    • Tjatarn

      Tja, undrar om det stämmer riktigt, att - når du elsker dig selv, så vil andre helt sikkert også elske dig - Jag har nog älskat mig själv ganska så mycket, men det tycks vara nåt fel med andra, ty de vill icke alltid förstå mig, låt bli att älska mig, hahhah!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe