Mistä koti Joensuussa?

sohvi121

4-henkinen perheemme muuttaa Joensuuhun. Meillä ei ole kokemusta kaupungista. Lapset ovat ylä- ja alakoulussa. Lenkkipolut ja hiihtoladut olisivat plussaa kodin läheisyydessä. Voisiko joku suositella mukavaa asuinaluetta? Kiitos.

38

4070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkialla asunut

Joensuun Normaalikoulu on Joensuun paras koulu, kokemusta on monista, joten hankkikaa Norssin oppilasalueelta asunto eli n.3km säteellä keskustasta. Etu-Noljakka on ihanaa aluetta, kuuluu osittain Norssin alueeseen, ja bussi kulkee koulun eteen ja keskustaan 3km.
      Toinen lapsiperheitten suosima Karsikko, mutta sieltä huonot bussiyhteydet keskustaan. Mutalakin ihan jees,palvelut vaan huonommat.
      Ylä-Noljakassa on hyvä koulu myös, ja asuminen edullista ja kaikki palvelut sielläkin,rauhattomampaa vähän, paljon nuoria ja lapsiperheitä.

Norssista vielä sen verran, että opettajat ovat ihania, koulu on aktiivinen ja oppimisympäristö on kannustavaa, on eri pihat isoille ja pienille.

Vuokrat edullisimpia Rantakylässä ja Utrassa (en suosittele kuitenkaan koulujen takia) ja Noljakassakin edullista. Niinivaara on yliarvostettu,
      Rakennettu liian sumppuun.

• Kaikkialla asunut

Norssissa on myös samalla alueella ylä ja alakoulu ja lukiokin lähellä, eli lapset saisivat käydä loppuun asti samaa koulua.
        Noljakassa on parhaat lenkkipolut ja pururadat kantakaupungissa, pururataa pitkin pääsee uimarannalle asti ja työmatkat keskustaan
        kulkee leppoisasti metsätietä pitkin joka kulkee maantien suuntaisesti uimahallille ja yliopistolle ja sitä kautta keskustaan.
        Linnunlahti on siinä ennen keskustaa, raviradan tuntumassa mutta asuintalot ovat vanhoja enkä itse ostas niitä lautapommeja paitsi
        purettavaksi tai uudelleen rakennettuna.

• liian kallista

Rantakylässä vuokrat on yli alueen tason
        .

• edfrgtyuyy
        liian kallista kirjoitti:

Rantakylässä vuokrat on yli alueen tason
        .

Kyllä ne on joka paikassa.
        Ei ole hullu se joka pyytää vaan se joka maksaa.

Ymmärrän kyllä jos pakko saada katto pään päälle, jaksamista niille ihmisille. :)

• parhaaksenne

Älä tuo lapsiasi Joensuuhun.
      Joensuu on lapsiperheelle paska paikka.
      Katsele asuntoa Kontiolahden tai Liperin kunnista.
      Joensuussa lasten kasvatuksen valvominen on vaikeata.

• gfrdesww

Ja jos päiväkotiin tai kouluun viet lapsesi niin homeen keskellä kasvavat.

• mä vaan, Lehmosta

Kontiolahtea suosittelisin. Esim Lehmo, Kylmäoja alue on lähellä Joensuuta, luontoa, lenkkipolut ja hiihtoladut löytyy (mutta löytyy kyllä aika monesta paikasta täältä läheltä). Sen lisäksi bussiyhteys Joensuuhun on erinomainen.

• hinnat kohdillaanh

hirmu kallista on asuminen

suosittelen ennemmin viinijärveä, liperin keskustaa tai kontiolahtea

• muuallakin asunut

Onko teillä pakkorako muuttaa Joensuuhun? Jos ei esim. työn perässä niin kannattaa katsastaa kaikki vaihtoehdot,

• Joensuulainen

Kontiolahti hyvä vaihtohto, niin voi pösöttää Kajaanintien ruuhkassa kahdesti päivässä. :) Oikein kiva jos tykkää autoilusta!

• fdrgthyjuiouy
        Joensuulainen kirjoitti:

Kontiolahti hyvä vaihtohto, niin voi pösöttää Kajaanintien ruuhkassa kahdesti päivässä. :) Oikein kiva jos tykkää autoilusta!

Kaikissa hyvät ja huonot puolet.
        Valinta kysymys.

• Sohvi121
        fdrgthyjuiouy kirjoitti:

Kaikissa hyvät ja huonot puolet.
        Valinta kysymys.

Kiitos kommenteista! Muutama suositellut Liperiä tai Kontiolahtea. Ylämylly? Olen kiitollinen kaikista vinkeistä.

• ruuhkat?
        Joensuulainen kirjoitti:

Eihän täällä mitään ruuhkia ole,vain joustamattomia autoilijoita jotka ajattelee vain että minä ensin,etkä miun eteen tule.

• jhbgfvdc
        Joensuulainen kirjoitti:

Vältä ruuhkaa ja lähde hieman aikaisemmin ajelemaan.

• ihan ok on

Ylämylly hyvä, taajaman keskustassa hyvät palvelut, Jyrinkylä syrjässä mutta taitaa kulkea bussit silloin tällöin?

• älä mee Joensuuhun

Jätä Joensuu viimeiseksi vaihtoehdoksi. Joensuun kouluissa, tapellaan,poltetaan , juopotellaa ja jopa käydähä myos pillerii kauppaa.

• Anonyymi

Ei kouluissa kyllä tuollaista täällä ole

• nniia

Kyllä täällä Joensuunkin kouluissa ihan normaaleja lapsia on :D Karsikko muuten kiva paikka mutta yläkoulun rehtori aika puolueellinen.. Ylämylly on rauhallinen ja kauniskin, luontoa löytyy, samoin palvelut ja yhteydet Joensuuhun ja autolla 15 min matka jns keskustaan. Suosittelen!

• Kateus......

Älkää tuliko liian hienolla muuttoautolla;)

• KarHuNii

Karsikossa tosiaankin sekä ylä- että alakoulu lähellä, yläkoulussa myös mahdollisuus hakea erikoisluokille (Musiikki ja LuMa- luokat).

Hukanhauta/Niinivaara ohitustien toisella puolella myös hyvin rauhallista aluetta, sieltä ohitustien ja Niinivaarantien väliset koululaiset menevät nykyisin Karsikkoon.
      Koulumatkaksi tulee sitten 1-3 km riippuen sijainnista, koulutie turvallinen sillä ohitustien ali menee erilliset kevyen liikenteen väylät.
      Hukanhaudalla on Repokallion kuntopolut lähellä

• Kiinnostaa

Kuinka moni täällä kehuva tai haukkuva on itse asunut sillä asuinalueella mistä kirjoittaa?
      Onko tietty vaan mielikuva, tai joskus ollut, huhu vai tietoa?

Kun mielipiteitä tulee kaikenlaisia.
      Yhteenvetona vois jo sanoa et älä muuta mihinkään mitkä mainittu...

• Jojensuulaine

Minä olen asunut Noljakassa, ala-Noljakassa,keskustassa monessa paikkaa,Karsikossa,Pyhäselässä ja viettänyt paljon aikaa Niinivaaralla ja
        Rantakylässä siskon luona, ja Utrassa asuu tuttuja. Kontiolahdella en ole asunut enkä asu, se on liian kaukana ja Kajaanintietä en kestäis autolla pöristää joka päivä
        tulisin hulluksi. Samasta syystä Pyhäselästä muutin pois, vaikka matka ei sikäli pitkä niin ei autoilu ole mun juttu. Ylämylly myös, jossa olen käynyt paljon kun siellä asuu tuttuja, niin autoilusta pitää tykätä ja suomalaisethan tykkää.... Noljakassa on parhaat liikenneyhteydet
        kokonaisvaltaisesti, lenkkeilymaastot,bussit, keskustaan pääsee nopsaan ja palvelut on kaikki. Eli vaikka itse en ole konkreettisesti asunut kaikkialla Joensuussa koen että melko hyvin tunnen paikat ja varsinaista verisidettä ei ole mihinkään,niin parhaat kokemukset on Noljakasta (olen asunut kolmessa eri taloyhtiössä Noljakassa). Noljakassa on paljon kaupungin asuntoja ja mulla kokemusta ala-Noljakan kaupungin asunnoista, rauhallisia taloja kaikki, Kiulutien asunnot nyt rempassa joten sieltä varmaan saa huippuasuntoja tulevaisuudessa. :) Ylä-Noljakassa on taas apteekki ja postin toimipiste, Pilkon CM lähellä ja kuntosali, ja asuminen halvempaa mutta bussiyhteys huippuhyvä ja samat lenkkimaastot mitä ala-Noljakassa,mutta pidempi matka kävellen
        keskustaan. Joten näistä mainitsemistani paikoista lapsiperheille suosittelen Noljakkaa, kriteerit: hinta/laatu/sijainti.
        Tervetuloa!!!

• Utra

Utrassa lenkkipoluille, hiihtoladuille pääsee miltei kotiovelta. Utrassa on ala-aste, ylä-asteen koulu muutaman kilometrin päässä Rantakylässä. Lähellä rantakylän ostoskeskuksessa kaikki palvelut. Kaupat, kampaamot, apteekki, kirjasto, uimahalli terveyskeskus jne. Joen rannassa uimaranta ja Utran saarten ulkoilualue, jossa laavulla voi käydä paistamassa makkaraa ja nauttimassa kauniista jokimaisemista. Utrassa asuntojen hinnat alhaisemmat, kuin muissa kaupungin osissa. Utralla on huono maine, johtunee suuresta kaupunginvuokra-asuntojen määrästä? Utra on kuitenkin mainettaan parempi asuin alue. Suosittelen.

• Joensuulainen2

Eikös Utrassakin ole ne tietyt alueet kehnompia? Utrassa vaan on myös se sumppu, ruuhka-aikana rasittavaa ajaa sitä ruuhkaista tietä.:( Itse en pidä Utrasta nimenomaan sijainnin takana, sama aika menee Ylämyllyltä kaupunkiin mitä Utrasta.
        Se on ihan mitä hakee, hintataso on Noljakassa samahko mitä Utrassa, mutta liikenneyhteydet on Noljakassa paljon paremmat.

• paluumuuttaja

Ei Joensuussa ole esimerkiksi samalla tavalla toisistaan eriytyneitä kaupunginosia ja kouluja kuin vaikkapa Helsingissä eikä yhtään oikeasti turvatonta, "huonoa" kaupunginosaa. Lapsiperheen arjen kannalta voi olla oikeasti merkittävää eroa sillä, asuuko Kontulassa vai West Endissä mutta Joensuu on niin pieni paikka, että on lopulta aika samantekevää, missä asuu.

• Joensuuhun?

Tuota tuota, mitenköhän eilisen jälkeen "ei yhtään turvatonta...." Eipä tarvitse mennä kun keskustan liepeille

• ,kmjnhbgfvcd
        Joensuuhun? kirjoitti:

Tuota tuota, mitenköhän eilisen jälkeen "ei yhtään turvatonta...." Eipä tarvitse mennä kun keskustan liepeille

Mitäs turvatonta eilisen jälkeen on keskustan liepeillä?
        Ainahan siellä jotain pientä kärhämää on niin kuin varmaan monessa kaupungissa viikonloppuna.

• Kysyn vaan
        ,kmjnhbgfvcd kirjoitti:

Mitäs turvatonta eilisen jälkeen on keskustan liepeillä?
        Ainahan siellä jotain pientä kärhämää on niin kuin varmaan monessa kaupungissa viikonloppuna.

Käydäänkö muualla kimppuun poliisin silmien alla?

• ei ole käyty...
        Kysyn vaan kirjoitti:

Käydäänkö muualla kimppuun poliisin silmien alla?

Joensuussakaan. Älä vääristele asioita. Tomittajahan nimenomaan kertoi ettei käyneet käsiksi. Lopeta jo typerä pas***n jauhaminen joka ketjussa.

• Kasi.
        ei ole käyty... kirjoitti:

Joensuussakaan. Älä vääristele asioita. Tomittajahan nimenomaan kertoi ettei käyneet käsiksi. Lopeta jo typerä pas***n jauhaminen joka ketjussa.

Onkohan kirjoittaja eräästä sensaatiolehdestä, pusikosta supistaan...

• sdrfgthyuj
        ei ole käyty... kirjoitti:

Joku kylvää hysteriaa kun itse pelkää.

Poliisin mukaan Joensuu turvallinen paikka.
        Ne oli vain yhdet hautajaiset ei muuta.

• lethalpoison3

Itse muutin marraskuussa Kouvolasta Joensuun rantakylään tietämättä millaiseen paikkaan tulin. Mutta aivan ihana kaupunki. Minulla on myös 4kk vauva ja olen todella tykännyt (: Sisarukset asuvat ylämyllyllä. Sekin kiva paikka, mutta kyllä tyksin joensuuta. palvelut lähellä ja bussit ilmaisia, kun rattaiden kanssa menee. Meillä asutaan rivitalossa ja suht kohtuullinen vuokra. Rantakylässä myös lähiötalo mistä löytää paljon ihania ihmisiä, lähinnä äitejä (:

• tyuiolll

Hyvä hyvä. Tervetuloa! :)

• tässä viesti

Multa vapautuu mökki.Muutan pois koska täältä on viety kaikki palvelut Joensuun käskystä. Saisit asunnon ilman palveluja ja kovan verotuksen,eikä tarvitsisi taistella koulun puolesta kun se lopetettiin jo.

• Noljakkalainen

Ajelin vähän aikaa sitten Rantakylässä, ja aivan ihanaa asutusta Ruuhitien ja Koillisväylän välissä! Rivareita, ok-taloja ja hinnaltaan edullisia.
        Jos mulla olisi lapsiperhe jossa pieniä lapsia, kuvittelisin asuvani myös siellä (tällä hetkellä Noljakka).
        Kannattaa rohkeasti tiedustella naapureilta millaista porukkaa asuu, onko lapsiperheitä yms. Itsellä sattui silloin kun lapsi oli pieni,
        että oltiin talon ainoa lapsiperhe ja se harmitti sitten jälkeenpäin. :)

• Teejaakoo

Sorry, mutta Rantakylä on vähän slummi aluetta!!

• Anonyymi

Eikös slummialue ole yhdyssana?

• Anonyymi

Uusin hitti on lähdesuonkatu noljakassa. Jännää piisaa...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1413
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1259
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe