SUOJAA KÄNNYSI BARCELONASSA

LUKITUS PÄÄLLE

Suomalaisilta varastetuilla kännyköillä on tehtailtu isoja laskuja etenkin Barcelonassa. Hurja summa on voitu saada aikaan hyvinkin lyhyessä ajassa.

DNA, Sonera ja Elisa kertovat, että Espanjassa tapahtuneiden kännykkävarkauksien ja puhelimien väärinkäyttöjen määrä näyttää olevan kasvussa.

- Tänä vuonna näitä tapauksia on ollut 15-20 kappaletta. On selvästi nähtävissä, että Espanjassa näitä varkauksia tapahtuu eniten, kertoo Elisan palvelujohtaja Vesa-Pekka Nikula.

Myös Soneralla on havaittu, että Espanjassa sattuneet puhelinvarkaudet ovat lisääntyneet syksyn aikana. DNA:lta kerrotaan, että ilmi on tullut alle 10 tapausta.

Laskujen loppusummat vaihtelevat tapauksista riippuen sadoista tuhansiin euroihin. Yksittäistapauksissa laskut ovat voineet olla kymmeniätuhansia euroja.

Nopeaa toimintaa

Varastetulla puhelimella pyritään tekemään mahdollisimman suuri lasku hyvin lyhyessä ajassa. Puhelimella soitetaan Espanjasta ulkomailla olevaan palvelunumeroon tai puhelimeen tehdään soitonsiirto, joka ohjaa soittajan ulkomaiseen palvelunumeroon.

3

711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa mieltä

hyvä vinkki, suosittelen!

espanjalaiset kaverinikin pitävät lukkoja päällä.

Opin tämän monta vuotta sitten että aina lukossa, vaiva on kuitenkin aika pieni
      naputella se koodi. Mun laukun oli joku käynyt kaivelemaan onnesta oli vienyt vaan setelirahat eikä puhelimella ollut soitellut laskuja NO opin sillon että lukitus!!!

oikeasti ihmiset, tehkää näin säästää paljon ketutusta :)
      jokaisen luurista löytyy se lukitus (suojakoodi) mahdollisuus, ja kannattaa laittaa automaattinen vielä että menee lukkoon vaikka
      olisi jäänyt esim tekstarin luku kesken

• ikävävaantosi

Espanjalaiset on aika paskaa sakkia.

• kontrolli pelaa

Älähän paskaa puhu. Puhelimeen tuli viesti suomesta että se lukitaan heti kun 60 euroa on mennyt. Ei sillä sen isompia laskuja voi tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1354
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      732
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60