2,5 Veekuus

Utelua

Ihan sitä tietoa vailla että onko tuo Fordin bensakone kuinka luotettava ja kilometrejä kestävä mylly? Ei tietoa onko useita variantteja tuosta olemassa, 2004 Mondeosta kyse.

Missä vuosimalleissa oli Fordeissa ne pahat kittilistaongelmat jotka lahotti ovia ts kuuluuko tuollainen noin -04 mallinen siihen ryhmään missä ongelma oli?

7

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köf

      Löytyiskö täältä herraseuraa.

    • vee6.

      Olen omistanut melkein 3v Mondeon vm. 2004 2,5 V6:sen. Koneella on hyvä maine. On kestävä koska on aliviritteinen, tehoja ei ole otettu läheskään kaikkia irti. Konehan on 170 heppanen, samat hepat otetaan huomattavasti piennemmistäkin koneista.

      Omallani on nyt ajettu n. 170 000km eikä koneen kanssa ole ongelmia ollut. Ei syö öljyäkään (hyvin, hyvin vähän) oikeastaan mitään. Miinuksena sanoisin kovan kulutuksen kaupunkiajossa. matkaajossa kulutus on jotain 8l/100km tai allekkin, kaupungissa toi kulutus tuplaantuu ainakin talvisin.

      Kittiongelmista en osaa sanoa, koska kummassakaan omistamissani Mondoissani ei ole näitä ollut. Edellinen oli vm. 2002 1,8l.

      • Utelua

        Kiitämme asiallisesta vastauksesta. Ihan hyvin että 50% vastauksista aloitukseen hyvinkin ok, tuo eka ei näemmä tajunnut että kyse V 6 :sta eikä siitä että joku 6 V rustaa iskän koneelta jotain mielestään näppärää.

        Ok. Hyvä että olet kutoseesi tyytyväinen siis. Jos noin vähän ajettu vielä niin varmaan aika tavalla vielä ajelematta viritysasteensa ja tehojensa puolesta. Nuo tehot taitaa olla aikasen samat Fordin koneessa kun aikanaan Opelin vastaavan kokoisessa mitä asenneltiin muistini mukaan myös Saabeihin.

        Tuo kulutus ei sinällään pelota, syystä että vuotuinen kilsamäärä jäisi kuitenkin aika pieneksi. Jotain pientä lisää pitää miehen olla valmis maksamaan kutoskoneen mukavasta hurinasta plootun alla. Heh.

        Mondeo kuitenkin aika edullinen käytettynä, säästyneet rahat voi sitten sijoitella hieman suurempaan bensanjuontiin.

        Eli ainakin teikäläisen mielestä ihan ongelmaton puurtaja toi kutonen, ei mitään bugeja suunnittelupöydältä tai suurempia "tyyppivikoja".

        Onko väkisinvaihdettava vai automaatti? Ei tietoa missä suhteessa noihin on noita laatikoita tyrkyllä. Vanhan auto automaatilla ei sinänsä minun mielestä mikään pommi, kunhan sitä laatikkoa on tosiaan huollettu ja tehty se (monen mielestä niiiin kallis ja sen takia turha...) öljynvaihto aina ajallaan.


    • vee6.

      Kuusivaihteinen manuaalilaatikko, eli se väkisinvaihdettava. Aika vähän tulee tääläkin kilometrejä vuodessa, välillä alle 10 000km ja joinakin vuosina vähän päälle ton. Moottoripuolelta en löydä mitään negatiivista sanottavaa, toimii nätisti ja hyvin.

      Mondeon jarrut ei ole niitä kaikkein toimivimpia. Edelliseen mondeoon tuli 700€ remppa kun takajarrulevut toinen satula piti vaihdattaa. Oli liikaa heittoa katsastuksessa. Kesällä katsastin nykyisen ja taas oli takana heittoa reilustikkin, mutta meni just ja jus läpi. Ens kesänä varmaan tähänkin tulee se jarruremontti... Mazda 6 ja Volvoissa ollut kuulemma samaa ongelmaa. Voi johtua siitäkin kun autolla ei ajeta ja jarruteta riittävästi, niin alkaa satula jumittaa.

      • Utelua

        Oma auto kuuluu myös luokkaan "takajarrujen jumiutuminen yleistä". Etummaiset levyjarrut tekee kaiken työn ns normaaliajossa ja sen seurauksena takajarrut tuppaa alkamaan "kinnaamaan" käytön puutteessa.

        Omaani jouduin myös aikanaan jumiutuneen/syöpyneen työsylinterin takia tekemään rempan, ei auttanut mikään.

        Rempasta viisastuneena aloin sitten tekemään kunnon "jarruhuoltoja" autolla ajaessani, siis aika ajoin pari kertaa kunnolla vauhdissa jarrupoljin pohjaan niin että varmana ottaa joka kulmassa levyt kunnolla kiinni.

        On ollut hyötyä,. ei ole jarruihin tullut mitään jumiutumisisa sen jälkeen ja pelanneet virheettä nyt monta vuotta. Katsastuksessa aina mennyt sen jälkeen läpi hyvin arvosanoin. Suosittelen Hoppaasi myös. Joku sopiva tyhjä tienpätkä niin ei aiheuta mitään häiriötä muille ja kunnon jarrutuksia. Voi olla että Mondeokin vetreytyy kummasti noista takajarruistaan ja pysyy kunnossa. Kokeile ihmeessä.


      • vee6.
        Utelua kirjoitti:

        Oma auto kuuluu myös luokkaan "takajarrujen jumiutuminen yleistä". Etummaiset levyjarrut tekee kaiken työn ns normaaliajossa ja sen seurauksena takajarrut tuppaa alkamaan "kinnaamaan" käytön puutteessa.

        Omaani jouduin myös aikanaan jumiutuneen/syöpyneen työsylinterin takia tekemään rempan, ei auttanut mikään.

        Rempasta viisastuneena aloin sitten tekemään kunnon "jarruhuoltoja" autolla ajaessani, siis aika ajoin pari kertaa kunnolla vauhdissa jarrupoljin pohjaan niin että varmana ottaa joka kulmassa levyt kunnolla kiinni.

        On ollut hyötyä,. ei ole jarruihin tullut mitään jumiutumisisa sen jälkeen ja pelanneet virheettä nyt monta vuotta. Katsastuksessa aina mennyt sen jälkeen läpi hyvin arvosanoin. Suosittelen Hoppaasi myös. Joku sopiva tyhjä tienpätkä niin ei aiheuta mitään häiriötä muille ja kunnon jarrutuksia. Voi olla että Mondeokin vetreytyy kummasti noista takajarruistaan ja pysyy kunnossa. Kokeile ihmeessä.

        Välillä tätä jarrujen puhdistusta on harrastettukkin. Moottoritieltä kun ajan ramppia alas, niin jätän jarrutuksen viimetinkaan jos ei ole muuta liikennettä lähellä. Tutullani oli uusi Mazda 6 muutama vuosi sitten. Kirosi kanssa kalliita jarruremppoja ja laittoi Mazdansa vaihtoon. Itselläni ei ole mahdollisuuksia availla ja herkistellä satuloita kerran vuoteen, tällä siitä ongelmasta varmaan päästäisi. Toinen vaihtoehto olisi ajella enemmän...


    • kKk

      Kun vaudissa painetaan jarruja reippaasti saadaan kulutuspintaa kulmaan ja ruostetta levystä irti. Sen sijaan männän ja sylinterin välistä herkistelyä pitäisi pystyä hoitamaan auton ollessa paikallaan painamalla jarrua pari kertaa reippaasti. Käsittääkseni kerta viikossa herkistelyyn olisi riittävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe