laitoshoito.

apua?

Minua on lähiaikoina alkanut mietityttämään millaista se laitoshoito oikein on? Minulla tälle hetkellä tutkitaan masennusta. aika selvää kumminkin on että sellainen minulla on. psykologini on puhunut minulle vähäsen jo lääkkeistä, ja laitoshoidosta. kärsin univaikeuksista, mutta unilääkkeitä ei voi määrätä alaikäisille, ilman valvomista.. olen siis 14-vuotta. muuttaisin laitokseen siis siksi koska tarvitsen unilääkkeitä, ja en voi olla kotona, koska se laskee omaa tilaani entisetään, vanhempieni takia. emme ole viellä kauheasti jutelleet millaista se laitoshoito siis on. minua tämä mietityttää ihan hirveästi mutta en ole ottanut asiaa puheeksi psykologini kanssa, haluaisin hänen ottavan asian ensin puheeksi, tai sillein. asiasta puhutaan varmaan lähempänä enemmän, melko varmaa on kyllä siis että sinne joudun. tykkään käydä joka päivä suihkussa, ja tarvitsen omaa rauhaa ja tilaa. Onhan minulla oma huone, suihku, ja wc? jos ei ole, niin en tule selviämään, nämä on minulle tärkeimpiä henkilökohtaisia asioitani. muutenkin minkälaista se laitos-elämä on ...? kokemuksia..?

4

1762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simmottist

ei ole yksityishuoneita. voi olla joku paskovan ja kuseva mummo tai sekopää huonekamuina. suihkussa voi käydä millon haluu. röökihuoneessa saa parasta terapiaa ja vertaistukea. Aamulla herätys ja aamu lääkkeet ja aamupala. Sitten jotain hönöttämistä, lounas ja päivällinen ja iltapala. Ilta lääkkeet ja hiljaisuus.
      Aika tylsää, ota jotain tekemistä mukaan. ei omaa läppäriä saa olla. Neulo, piirrä tai lue tms.

• ei pidä paikkaansa

Tuskin nuoriso-osastolla mummoja on... Muutenkaan et tunnu tietävän aiheesta.

• Mä oon ollut Harjavallan nuortenosastolla kolme kertaa,ei paha paikka.Huoneet tosin oli enimmäkseen kahden hengen,kaksi tais olla yhden hengen huoneita.Mua se ei haitannut kun huonekaverit oli niin mukavia,ei ollut niin tylsääkään kun oli seuraa.Vessa ja suihku oli jokaisessa huoneessa.Ruokailu muistaakseni viis kertaa päivässä,sapuska ei ollut huippua mut ihan syötävää.Omahoitajia oli kaks ja niiden kans juteltiin,tai no,mä en kauheest jutellu muiden kuin toisten potilaiden kans mut hoitajatkin ol suurimmaks osaks kivoja.Löytyihän sielt joukosta sitte pari tiukkapipoa mut ei paljoo.Ulkoilla sai hoitajien kans pitkiäkin lenkkejä,ulkoilulupien kans myös yksin sairaala-alueella.Lääkäri oli aika surkee mun mielest mut enhän mä muutenkaa sellasista tykkää.Telkkaria sai katella illalla yhdeksään asti.Sillon ainaki siel oli myös pleikkari jota sai käyttää tietyn aikaa päivässä,singstaria laulettin kans.Jep,mä kaipaan sitä paikkaa,menisin taas jos en olis liian vanha.Kannnattaa vaan mennä rohkeesti sinne osastolle,ilman ennakko asenteita,en tosin tiedä onko kaikki osastot yhtä kivoja.

• liisa värttinen

asumiskoti PURO, vaasan lähellä, tietääkö kukaan minkälainen paikka, ja onko mitä omakohtaisia kokemuksia, mittä oli hyvää ja mikä huonoa?

MInkälaiset rajoitteet kun taloon menee, onko0tarkistuksia, ym saako olla puhelinta?.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe