http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013011616562802_uu.shtml
"Poliisi varoittaa huijausyrityksestä, jossa tietokoneen käyttäjiltä yritetään kiristää rahaa poliisina esiintymällä.
Ilmoitusten tehneiden mukaan heidän tietokoneensa on lukkiutunut ja ruudulle on ilmestynyt viesti. Viestissä kerrotaan suomeksi poliisin nimissä lukituksen johtuvan laittomasta aktiviteetistä internetissä. Samassa viestissä kerrotaan, että lukituksen voi poistaa maksamalla 100 euron sakko Pay Safe-palvelun kautta."
On se hyvä, että winkuroija saa rahalle vastinetta, saa omat tiedostot käyttöön.
Itsehän käytän järjestelmää, missä minulla on täysi valta tekemisiini ja omiin tiedostoihini. Tämä ihan ilmaiseksi. Kukaan muu ei hallitse konettani.
Hei windows-käyttäjä, tässä poliisi, koneesi on lukittu!
11
436
Vastaukset
- Viimeks oli sdp nyt
joku kokoomus poliisi on tyytymätön palkaansa!
”Suomen poliisia miehitetään – seuraa halvaantuminen” — Uusi Suomi
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/109170-”suomen-poliisia-miehitetaan-– seuraa-halvaantuminen”
Näpit irti poliisista — Kari Rajamäki
http://karirajamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/61166-napit-irti-poliisista - sakoista tietoa
Eivätkös idiootit tiedä, että poliisin antama sakko on ihan oikea paperi, jossa lukee täysin selvästi, että kyseessä on rangaistusvaatimus. Siksi toiseksi poliisi ei lähetä sakkoa kotiin noin vaan, koska ensin poliisi kuulee epäiltyä ihan kuulustelussa tai puhuttamisessa. Vain riidaton liikennekameran kuvan perusteella kirjoitettu sakko lähetetään postina kotiin ja siitäkin voi valittaa aina oikeuteen.
Siksi toiseksi poliisin kirjoittama sakko on tosiaan vasta rangaistusvaatimus, jolla ei periaatteessa ole lain voimaa ennen kuin valitusaika on ohi ja jos/kun asiakas valittaa sakosta käräjäoikeuteen niin sakko saa lain voiman vasta jos sakko tulee tuomituksi maksuun oikeudessa. Oikeus voi myös vapauttaa sakoista, eli poliisimiehen kirjoittama sakko kannattaa aina katsoa ensin oikeudessa, jos ei muuten niin hankalan kansalaisen periaatteen vuoksi. Itse katson poliisin kirjoittaman sakon aina oikeudessa, koska oikeus saattaa vapauttaa poliisin antamasta sakosta ja poliisi itse saa tuomion virkarikoksesta.
Joka menee tuohon "poliisin" sakotus huijaukseen windowsinsa kanssa, on yksinkertaisesti idiootti ja ansaitseekin rahojensa menetyksen. - sdfsdfdsd
Mut ne koneen tiedot jää silloin lukituksi.
- sdfsdfdsd
siis, jos ei maksa sakkoa.
Ei tuollaisia älyttömyyksiä kannata asennella koneelleen.
- tarttuva haitake
Eihän tuota haitaketta itse asennetakaan vaan se TARTTUU windowsiin kaikkien muiden pöpöjen tavoin koska Windows sallii kaiken maailman paskojen asentuvan itsekseen. Windowseissa on täysin kelvoton tietoturvakäytäntö.
tarttuva haitake kirjoitti:
Eihän tuota haitaketta itse asennetakaan vaan se TARTTUU windowsiin kaikkien muiden pöpöjen tavoin koska Windows sallii kaiken maailman paskojen asentuvan itsekseen. Windowseissa on täysin kelvoton tietoturvakäytäntö.
Vain paikkaamattoman tietoturva-aukon kautta tai jonkun Javan 0-päivän aukon kautta mutta tämähän koskee samalla tavalla kaikkia käyttöjärjestelmiä.
- tietoturva kuralla
Windows on oletuksena virusimuri.
- vois vaikka sanoa
että windows on niin niin tuota aika perseestä...
- 112
Eikös tämä ole vanha virus, eikö mse vielä tunnista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078