Windows 7-ongelma, resurssienhallinta lakkasi toimimasta.

Piipi23456

Auttakaahan kätevämmät naista mäessä... Kone on Asus X53U, windows 7 home prem. Pari päivää sitten kesken tiedostokansioiden selailun, kone ilmoitti "Resurssienhallinta lakkasi toimimasta" tietyissä kohdissa, kuvakansioita selatessa tai hiiren oikeaa näppäintä käyttäessä. Mies oli pari päivää aiemmin päivitellyt javaa ja asentanut jotakin muutakin. Kone valitti myös työpöydän pienoisohjelmien toiminnan lakkaamista, vaikka en ole sellaisia kai koskaan käytellytkään. Tietokoneummikkona pengoin keskusteluja aiheesta, poistin Asus webstoragen ilman vaikutusta. Asensin shellexviewin tjsp, poistin käytöstä kaikki ei-windows-laajennukset ja ongelma poistui, palautin laajennukset vähitellen eikä ongelma palannutkaan. Hetken päästä huomasin että ongelma vain ilmeni nyt eri paikassa, kun yritin käynnistää kirjanpito-ohjelmaa. Sain tässä vaiheessa ajettua sfc scannin, mutta se ilmoitti että ongelmaa ei voi korjata. Nyt resurssienhallintakin kettuilee taas seuraavasti:

Ongelman tunniste:
Ongelmatapahtuman nimi: APPCRASH
Sovelluksen nimi: explorer.exe
Sovelluksen versio: 6.1.7601.17567
Sovelluksen aikaleima: 4d672ee4
Vikamoduulin nimi: KERNELBASE.dll
Vikamoduulin versio: 6.1.7601.18015
Vikamoduulin aikaleima: 50b8479b
Poikkeuskoodi: c06d007e
Poikkeuksen poikkeama: 0000000000009e5d
Käyttöjärjestelmän versio: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Aluekohtaisten asetusten tunnus: 1035
Lisätietoja 1: ca04
Lisätietoja 2: ca044fb356eca48783fc570646613238
Lisätietoja 3: 3597
Lisätietoja 4: 359764040704d26f58b93f9b53b99a8d

En ole tehnyt windowsin palautuslevyä... Luullakseni latasin windows 7 homen netistä, mutta tiedosto valittaa jonkin osan puuttuvan. Mitä seuraavaksi? Olisiko jollakulla vaikka vinkata kunnollinen linkki tuon käyttiksen lataamiseen? Väännättehän rautalangasta, kiitos etukäteen :)

13

2692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piipi23456

      Miten mä oon näin outoon osastoonkin saanu tän kysymyksen kirjotettua :/ Tulin jonku haun kautta...

      Windows ei anna mitään muita palautuspisteitä kuin yhden tälle aamulle, mistä se voi johtua? Levytilan vähyydestä ei ole tullut ilmoituksia eikä palautuspisteasetuksia ole sorkittu.

      • Piipi23456

        Eli "Näytä lisää palautuspisteitä" ei anna mitään.


    • Piipi23456
    • aqwsedrftgyh

      "Mies oli pari päivää aiemmin päivitellyt javaa ja asentanut jotakin muutakin."
      Juu ja ihmettelee miksi kone reistaa...

      Jos on alkuperäinen winsku7 c: ja d: osioilla niin voit palauttaa winduun alkuperäiseksi sen kun vaan naputtelet F9 nappulaa käynnistäessä, sitten vaan seurailet ohjeita. Toi tietenkin poistaa kaikki omat tiedostot...

      "Luullakseni latasin windows 7 homen netistä"
      Jos on joku windows jostain netistä ladattuna niin takuulla puuttuu kaikkea ja oot saanu kaikkea kivaa ylimääräistä örkkiä koneelles.

      Asuksen omia windu asennus levyjä et saa mistään, et edes ostamalla. Säkällä pystyt tekemään toimivat palautuslevyt.

    • Olli

      Mahtaako koneella olla spybot search&destroy ? 2 , en ole täysin varma mutta kyseisen ohjelmiston poisto tuntui auttavan asiaa.

      • jetuuuuuuuuuuu

        Tää autto! Samantien poiston jälkeen toimi.


    • jorikk

      Resurssienhallinta lakkasi toimimasta...

      Jos koneesi on Asus: Poista Asus Web Storage-ohjelma ”häntineen” koneeltasi.
      Suurella todennäköisyydellä ongelma ratkeaa.
      (Neuvo on saatu Asus-neuvonnasta ja se on luettavissa MS Community ruotsinkielisiltä sivuilta)

      • mitänytsitten

        Vanha ketju, mutta mulla sama ongelma, resurssien hallinta kaatuu jos hiiren oikeaa käyttää. Käytössä asus ja win10 joka oli koneella ostaessa. Postin ccleanerilla webstoragen muttei auttanut :(.


      • jaaggg

        ongelma?


      • kokeiletuota
        mitänytsitten kirjoitti:

        Vanha ketju, mutta mulla sama ongelma, resurssien hallinta kaatuu jos hiiren oikeaa käyttää. Käytössä asus ja win10 joka oli koneella ostaessa. Postin ccleanerilla webstoragen muttei auttanut :(.

        Joku ohjelma millä komento oikean näppäimen valikossa aiheuttaa kaatumisen. Oletko asentanut äsken uutta ihjekmaa tai päivittänyt vanhoja?

        Voi kokeilla vaikka tuolla ohjelmalla ottaa komentoja pois ellei muuten keksi missä vika.
        http://www.nirsoft.net/utils/shell_menu_view.html

        Ai kyseessä olikin kymppi, no pitäisi toimia siinäkin, vaikka vanha kuva ohjelmasta.


    • 777aaa

      Kone ei anna kopioida, siirtää. Resussienhallinta lakkaa toimimasta. Kone on Aser ja käyttis win 7. Eikä minulla ole ed. mainittua ohjelmaa??

      • hgfdsasdf

        Jos ei vikasietotilassa palautus aiempaan toimivaan palautuspisteeseen toimi, niin sitten se on uudelleenasennus (palautusosiolta tai tehdyiltä palautus-dvd:eiltä). Uudelleenasennus poistaa omat tiedostot, jos haluat ne talteen, saat ne ehkä kopioitua vikasietotilassa (tarvittaessa cmd-promptiin explorer.exe) tai linux-cd/dvd:tä tai esim hirens-boot-cd:tä käyttämällä (ennen uudelleenasennusta).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe