Onko kellään huonoja kokemuksia ivt 490 Pilp:istä? Siinähän ei ole koneellista tuloa, ja kuulin, että se on huonompi kuin koneellisella tulolla oleva. Aiheuttaa lievää vedon tunnetta ja pakkasilla huono, kun sisääntulevaa ilmaa ei esilämmitetä. Jukan paketissa tämä tulee mukana, mutta kannattaako se vaihtaa laadukkaampaan peliin, vai säästää eurot muuhun????
ivt-490
5
4967
Vastaukset
- reiska
Itsellä ei ole vielä kovista pakkasista kokemusta, mutta tutulla tuo on jo ollut pitempään ja hänellä ei ole ollut ongelmia tuon korvausilman kanssa. Itse kyselin silloin kun PILP:iä valittiin myyjältä tuota ja hän myönsi että niissä tapauksissa jossa takalle ei ole hoidettu korvausilmaa on jollain ollut vedon tunnetta.
- IVT-490
Meillä on ollut käytössä n. 2 1/2 vuotta ei ongelmia. Eikä "pöpöt" pääse kasvamaan noissa tulokanavissa, kun korvausilma tulee freshien kautta, kannattaa myös tuota miettiä.
- 2003
Pian tasan vuosi kokemusta kyseisestä laitteesta. Toimii hyvin kunhan säädöt saa kohdalleen. Asentajan laittamat säädöt täysin pielessä, mutta todella helppo itse laittaa lämpökäyrät oikein. Yhden talven kokemuksella voin sanoa, ettei mitään häiritsevää vetoa kyllä tunne vaikka takassa kuinka polttaa puita. Enemmän totuttelua vaati korvausilmaventtiilien kautta hyvin kuuluvat ulkoäänet.
- jape
Mortonki.
IVT490 käytössä joulukuusta 2003. Paljon erilaisia havaintoja, tässä lyhesti:
- kova sähkönkulutus tammikuussa herätti, jälleenmyyjää ei kiinnostanut asia lainkaan, erilaisten vaiheiden jälkeen kesällä 2004 laite korjattiin maahantuojan toimesta
- korvausilmakanavissa äänenvaimenninpatruuna, ei kuulu ulkoäänet sisälle mielestäni lainkaan
- korvausilmakanavat ilman esilämmitystä epäilyttävät sähkönkulutuksen suhteen...
- vetoa...: ei suoranaisesti, mutta jotain outoa on ilmassa...säädettiin tuulettimen nopeutta pienemmäksi ja venttiilit uudestaan, saunan lämpiämisessä ongelmia...säädöt työn alla edelleen
- ilmanvaidon tehoa pitäisi pystyä itse säätämään, pilp ei tarvitse näin paljon ilmaa toimiakseen täydellä hyötysuhteella
- takan oma korvausilmakanava on tarpeeton ja tukittu, hyvin vetää ilmankin
- epäilen vahvasti pilpin sähkönsäästökykyä; esim. käyttöveden ylikuumennusta ei saa mitenkään ajastettua edullisemman yösähkön aikana tapahtuvaksi
- odotan mielenkiinnolla tulevaa talvea, ja
maahantuojan lupauksia sähkönkulutuksen määrästä (vähäisyydestä).
Täytyy laittaa newsseihin jossain vaiheessa täydellinen raportti omasta tilanteesta ;)- ruojake
saisiko pienen tarkennuksen, että kuinka paljon tuo suuri sähkönkulutus oli laitteen kohdalla. Ja jos viitsit vielä hieman tarkennusta paljonko laite kuluttaa sähköä?
Onko laitteesi 9kw vaiko 12kw ja talon tilavuus vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406345Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483786- 81953
- 52870
- 41820
- 56816
- 68800
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,135782Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14691