räksyttävä koira

räksyttäjä-

minulla on kookas ajokoira ja se on sisällä rauhallinen eikä räksytä yhtään.. mutta kun pääsemme ulos niin se räksyttää jokaikisen koiran! koirani on 3v. onko enää mahdollista opettaa koira olla haukkumatta muita koiria? ja miten voin opettaa?

4

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkk:n ommaaja

      Onko koira ollut teillä aivan pennusta asti?
      Oma karjalankarhukoirani tuli meille kolmivuotiaana ja räksytti myös jokaisen koiran. Aloimme tutustuttaa koiraamme ohikulkeviin koiriin, jolloin räksyttäminen vähentyi. Jatkoimme samaa rataa, eikä koiramme enää räksytä.

    • Jämytären

      Sama juttu omalla jämyllä aikanaan kun tuli kodinvaihtajana. Murina tuntui hihnan toisessa päässä mutta loppui kun emäntä alkoi oudommin ääntelemään, välillä namipussin rapisutusta ja toisinaan ääääh, huulten päristelyä. Tehosi muutaman kerran jälkeen jo. Koiraa alkoi ihmetyttää mikä tuolle tuli :D

      Myös jalkojen tömistely maahan auttaa jos alkaa vetämään ja valmistautumaan riehumiseen. Kannattaa kotioloissa vaikka namipalojen kanssa harjoitella perus istu, maahan, seuraa.. Ei heti varmasti näitä osaa mutta ajan kanssa oppii jopa metsäviettinen. Saa paremmilla mielin sitten metsässä olla irti kun tulee vihellyksestä takaisin eikä ''kuuroudu''

      Suosittelen täältäkin lukemaan mielenkiintoista asiaa mm. hihnakäytöksestä
      http://www.koirakoulukompassi.com/hihnapulma.html
      http://www.koirakoulukompassi.com/aggressiot.html
      http://www.koirakoulukompassi.com/koirankouluttaminen.html

    • aloittaja-

      koira on ollut meillä mennusta asti. pentuna sitä on yritetty opettaa kävelemään sievästi mutta koira sattuu olemaan aika itsepäinen :/ koira on asunut melkein vuoden toisella omistajalla mutta palasi takaisin meille kesällä. mutta ei se vissiin auta ku pitää oma pää kylmänä ja alkaa kouluttaan :) mutta se tässä vielä on kun koira on nirso eikä syö makupaloja niin niistä ei ole mitään apua.. mutta pitää yrittää keksiä jotain korviketta

    • Nyt meni hermot

      Kysynpä nyt tässä samassa ketjussa eräästä pystykorvasta. Se on vielä aika nuori, alle vuoden. Se on ulkotarhassa ja haukkua räksyttää koko ajan. Tarhassa on toinen koira myös joka on rauhallinen eikä hauku joka lintua vaan kyllä joskus ohikulkijoita. Jokaista lentävää lintua se pystykorva räksyttää, niitä kun lentelee aika paljon tuossa pihassa noita talitinttejä. Kaikki liikkuva ihmisestä oravaan se haukkuu. Ja sillä on vielä sellainen kimeä kilkuttava ääni. Se ei vielä ole ollut hirvimetsällä kun se oli viime syksynä pentu. Se ei siis kai vielä tiedä mitä sen oikeasti kuuluisi haukkua vai onko nyt jokin mennyt pieleen sen kasvatuksessa? Mies kun tulee töistä niin alkaa armoton riehuminen kun tietää että saa ruokaa heti. Minulla meinaa mennä hermot, ei viitsisi edes mennä ulos kun yks vaan räkyttää. Ja jos vilahdan vaan ikkunassa niin jo vain räkyttää. Pidän koirista yleensä ja kaikista eläimistä mutta tätä kohtaan on alkanut tulla inho, siksi sanon että se räksyttää eikä hauku. En asu siellä mutta olen paljon kun on kyse miesystävästäni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe