räksyttävä koira

räksyttäjä-

minulla on kookas ajokoira ja se on sisällä rauhallinen eikä räksytä yhtään.. mutta kun pääsemme ulos niin se räksyttää jokaikisen koiran! koirani on 3v. onko enää mahdollista opettaa koira olla haukkumatta muita koiria? ja miten voin opettaa?

4

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkk:n ommaaja

Onko koira ollut teillä aivan pennusta asti?
      Oma karjalankarhukoirani tuli meille kolmivuotiaana ja räksytti myös jokaisen koiran. Aloimme tutustuttaa koiraamme ohikulkeviin koiriin, jolloin räksyttäminen vähentyi. Jatkoimme samaa rataa, eikä koiramme enää räksytä.

• Jämytären

Sama juttu omalla jämyllä aikanaan kun tuli kodinvaihtajana. Murina tuntui hihnan toisessa päässä mutta loppui kun emäntä alkoi oudommin ääntelemään, välillä namipussin rapisutusta ja toisinaan ääääh, huulten päristelyä. Tehosi muutaman kerran jälkeen jo. Koiraa alkoi ihmetyttää mikä tuolle tuli :D

Myös jalkojen tömistely maahan auttaa jos alkaa vetämään ja valmistautumaan riehumiseen. Kannattaa kotioloissa vaikka namipalojen kanssa harjoitella perus istu, maahan, seuraa.. Ei heti varmasti näitä osaa mutta ajan kanssa oppii jopa metsäviettinen. Saa paremmilla mielin sitten metsässä olla irti kun tulee vihellyksestä takaisin eikä ''kuuroudu''

Suosittelen täältäkin lukemaan mielenkiintoista asiaa mm. hihnakäytöksestä
      http://www.koirakoulukompassi.com/hihnapulma.html
      http://www.koirakoulukompassi.com/aggressiot.html
      http://www.koirakoulukompassi.com/koirankouluttaminen.html

• aloittaja-

koira on ollut meillä mennusta asti. pentuna sitä on yritetty opettaa kävelemään sievästi mutta koira sattuu olemaan aika itsepäinen :/ koira on asunut melkein vuoden toisella omistajalla mutta palasi takaisin meille kesällä. mutta ei se vissiin auta ku pitää oma pää kylmänä ja alkaa kouluttaan :) mutta se tässä vielä on kun koira on nirso eikä syö makupaloja niin niistä ei ole mitään apua.. mutta pitää yrittää keksiä jotain korviketta

• Nyt meni hermot

Kysynpä nyt tässä samassa ketjussa eräästä pystykorvasta. Se on vielä aika nuori, alle vuoden. Se on ulkotarhassa ja haukkua räksyttää koko ajan. Tarhassa on toinen koira myös joka on rauhallinen eikä hauku joka lintua vaan kyllä joskus ohikulkijoita. Jokaista lentävää lintua se pystykorva räksyttää, niitä kun lentelee aika paljon tuossa pihassa noita talitinttejä. Kaikki liikkuva ihmisestä oravaan se haukkuu. Ja sillä on vielä sellainen kimeä kilkuttava ääni. Se ei vielä ole ollut hirvimetsällä kun se oli viime syksynä pentu. Se ei siis kai vielä tiedä mitä sen oikeasti kuuluisi haukkua vai onko nyt jokin mennyt pieleen sen kasvatuksessa? Mies kun tulee töistä niin alkaa armoton riehuminen kun tietää että saa ruokaa heti. Minulla meinaa mennä hermot, ei viitsisi edes mennä ulos kun yks vaan räkyttää. Ja jos vilahdan vaan ikkunassa niin jo vain räkyttää. Pidän koirista yleensä ja kaikista eläimistä mutta tätä kohtaan on alkanut tulla inho, siksi sanon että se räksyttää eikä hauku. En asu siellä mutta olen paljon kun on kyse miesystävästäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6264
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3232
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2546
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2188
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1686
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1470
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      225
      1403
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1382
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      30
      1341
    Aihe