Poikani 15v

Huolestunutmamma-75

Moi vaan kaikille, poikani on ysillä eli 15v.
Pituutta hänellä on 157cm.
Hänellä on myös ollu ongelmia itsetunnon kanssa ja masennusta.
Pituusennuste on sen 164cm.
Minä olen 157cm, ja pojan isä on 172cm.
Voiko poika kasvaa armeijassa koska veljeni oli Lukio aikoina ~165cm, ja kasvoi 182cm asti armeijassa.
Hänen pituusennuste oli myöskin 167cm.
Pojallani on ollut murrosikä ~2v mutta kasvupyrähdystä ei ole näkynyt.
Ja viime vuoden aikana hän kasvoi 3,5cm.
Jos joku osaisi vastata, että kasvaako poika enään vai jääkö hän "lyheksi"?
Kiitos kovasti!

3

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääketieteen kandi

      Kouluterveydenhuollossa ei ilmeisesti ole asiasta huolestuttu/ lähetetty jatkotutkimuksiin? Sinun ja isänsä pituuden perusteella hän onkin ilmeisesti perinyt lyhyen aikuispituuden. Ja todennäköisesti hän on nyt ikäisekseen lyhyt koska on ns. terve kaksoismiinusvariantti (eli perinyt lyhyen aikuispituuden ja hitaan kasvutahdin). En usko, että hurjaa kasvuprähdystä on tulosta kun murrosikä jo hyvin käynnissä. ELi tod. näk. jää about isänsä miitaiseksi.

    • Huolestunutmamma-75

      Kiitos vastauksesta :)
      Ei ole mihinkään tutkimuksiin koskaan lähetetty / Pyydetty.

    • lyhyet ja pitkät

      'Tärkeintä on, että viestitätte ympäristöstä, ettei miehen mitta ole
      yhtä kuin ruumiin pituus. Monet menestyvät miehet ovat lyhyitä, Ranskan Sarkozy, Venäjän Medevedev, Putin jne. Suomalaisista vaikkapa kaupunginjohtaja Pajunen, kansanedustaja Soininvaara ja monet muut.

      Ihmisten arvostus tulee aivan muista asioista kuin pituudesta. Ja pidän todennäköisenä, ettei tuo 164 cm tule ihan pitämään paikkaansa. Eiköhän 170 cm mene rikki ja sehän on jo aivan tavallinen miehen pituus.

      Itse olen 158 cm ja mieheni 172 eli samoilla mennään. Aikuiset pojat ovat 177 ja 182:n välillä ja tyttäret 168 ja 171-senttiset. NIin se vain geenit tekevät tepposia. Miehen enot ovat liki 190-senttisiä eli sekoittumista näin tapahtunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6680
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      3977
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2025
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1525
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe