Moi vaan kaikille, poikani on ysillä eli 15v.
Pituutta hänellä on 157cm.
Hänellä on myös ollu ongelmia itsetunnon kanssa ja masennusta.
Pituusennuste on sen 164cm.
Minä olen 157cm, ja pojan isä on 172cm.
Voiko poika kasvaa armeijassa koska veljeni oli Lukio aikoina ~165cm, ja kasvoi 182cm asti armeijassa.
Hänen pituusennuste oli myöskin 167cm.
Pojallani on ollut murrosikä ~2v mutta kasvupyrähdystä ei ole näkynyt.
Ja viime vuoden aikana hän kasvoi 3,5cm.
Jos joku osaisi vastata, että kasvaako poika enään vai jääkö hän "lyheksi"?
Kiitos kovasti!
Poikani 15v
3
246
Vastaukset
- lääketieteen kandi
Kouluterveydenhuollossa ei ilmeisesti ole asiasta huolestuttu/ lähetetty jatkotutkimuksiin? Sinun ja isänsä pituuden perusteella hän onkin ilmeisesti perinyt lyhyen aikuispituuden. Ja todennäköisesti hän on nyt ikäisekseen lyhyt koska on ns. terve kaksoismiinusvariantti (eli perinyt lyhyen aikuispituuden ja hitaan kasvutahdin). En usko, että hurjaa kasvuprähdystä on tulosta kun murrosikä jo hyvin käynnissä. ELi tod. näk. jää about isänsä miitaiseksi.
- Huolestunutmamma-75
Kiitos vastauksesta :)
Ei ole mihinkään tutkimuksiin koskaan lähetetty / Pyydetty. - lyhyet ja pitkät
'Tärkeintä on, että viestitätte ympäristöstä, ettei miehen mitta ole
yhtä kuin ruumiin pituus. Monet menestyvät miehet ovat lyhyitä, Ranskan Sarkozy, Venäjän Medevedev, Putin jne. Suomalaisista vaikkapa kaupunginjohtaja Pajunen, kansanedustaja Soininvaara ja monet muut.
Ihmisten arvostus tulee aivan muista asioista kuin pituudesta. Ja pidän todennäköisenä, ettei tuo 164 cm tule ihan pitämään paikkaansa. Eiköhän 170 cm mene rikki ja sehän on jo aivan tavallinen miehen pituus.
Itse olen 158 cm ja mieheni 172 eli samoilla mennään. Aikuiset pojat ovat 177 ja 182:n välillä ja tyttäret 168 ja 171-senttiset. NIin se vain geenit tekevät tepposia. Miehen enot ovat liki 190-senttisiä eli sekoittumista näin tapahtunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949