137:9: Hyvin tekee se, joka tarttuu lapsiisi ja lyö ne murskaksi kallioon."
Luin tuon silloin kun lapseni olivat vielä pieniä. Minkä takia tuommoista moskaa on huolittu Raamattuun?
Juhani1965 sanoi että se kertoo mihin ihminen pystyy... massamurhaajatko sen raamattunne on kirjoittaneet? Ei kukaan tavallinen ihminen voi tuota käsittää.
Vai ihanko on"Jumalan Pyhää Sanaa"?
"
Psalmi 137
57
492
Vastaukset
- "#¤%
"massamurhaajatko sen raamattunne on kirjoittaneet?"
No en tiedä, mutta uskovaisten mielestä raamattu on Jumalan sanaa.
Siinä mielessä raamatun on siis kirjoittanut massamurhaaja.
http://www.godlessgeeks.com/LINKS/godkills.htm.- k.kiusaantunut
Niitä kohtia on siis enemmänkin...
mikä ero on saatanalla ja jumalalla? Sen saatanan tekosista Raamattu ei kerro mitään tuonkaltaista.
Sehän on Jumalaan verrattuna kiltti poika. - !"#¤
k.kiusaantunut kirjoitti:
Niitä kohtia on siis enemmänkin...
mikä ero on saatanalla ja jumalalla? Sen saatanan tekosista Raamattu ei kerro mitään tuonkaltaista.
Sehän on Jumalaan verrattuna kiltti poika.Saatana tappoi Jobin perheen ( Job 1:1-19 ), en tiedä muista.
- k.kiusaantunut
!"#¤ kirjoitti:
Saatana tappoi Jobin perheen ( Job 1:1-19 ), en tiedä muista.
Olen lukenut. Siinä saatanalta kysyttiin mitä se oli tehnyt ja saatana vastasi että kuljeskellut pitkin maita ja mantuja. Eihän se ole väärin.
Sitten he jumalan kanssa sopivat Jobin tuhosta. Jumala tietysti suostui.
Niillä on siis Raamatun mukaan jonkinlainen työtoveruus-suhde.
Ihan on Jumalan Sanaa tämäkin. Raamattu on monikerroksinen kirja. Se on opetusta, mutta myös historian kertomusta ja sen ajan ihmisten kokemuksia. Hyvän ja pahan taistelua, kerrontaa Jumalan ja vihollisen taistelusta seurakunnasta.
Mutta ennen kaikkea Raamattu on opetusta. Tässäkin Raamatun kohdassa on opetus, Hengellinen opetus.
Tässä Baabelia verrataan pahuuteen. Ja saatanahan on kaiken pahan alku ja juuri.
Sellanen sanontakin on, että jos antaa pahalle pikkusormen, niin se vie koko käden. Ja lopulta se vie koko ihmisen. Kaikki pahuus ja sielunvihollisen houkutukset on paras voittaa heti alkuvaiheessa, silloin, kun ne on vielä pieniä lapsia, niin kuin vanhemmat Raamatun käännökset sanoo. Eli heti kun tulee houkutus syntiin, niin tulisi rukoilla ja murskata se vihollisen voima heti alkuunsa, ettei se pääse kasvamaan. Ja vaikka lankeemus tulisikin, niin ei pitäisi jäädä siihen hetkeksikään kärvistelemään, vaan heti Jeesuksen syliin tehden niin parannusta, tunnustamalla oma voimattomuus, mutta ennen kaikkea Jumalan vapauttava voima, joka vain yksin voi vapauttaa houkutuksesta syntiin.
"Katso, kuinka pieni tuli ja kuinka suuren metsän se sytyttää"- sanoo Sana.
Metsäpalo on hyvä sammuttaa heti alkuvaiheessa.- !"#¤
"tässäkin Raamatun kohdassa on opetus"
Mistä tietää mikä on opetus ja mikä todellisuutta?
Miksi esimerkiksi luomiskertomus on todellisuutta mutta tämä pelkkä opetus? - Uskon myyntikikkailu
Saatan-a omaksuttiin juutalaisuuteen persialaisten uskontojen kautta.
Vanhan testamentin vanhimmissa kirjoituksissa Saata-naa ei mainita.
Saatan-a persoona keksittiin ottaa mukaan Raamatullisiin teksteihinkin että Jumalasta tulisi haluttava ja olento.
Näin Jumalalle jäivät kaikki hyvät teot ja Saatan-a sai jonkinlaisen syyttäjän ja myöhemmin "paholaisen" roolin.
Ennen tätä keksintöä Jumala oli se mikä oli, eli hyvän ja pahan alkulähde.
( lähteet kirkkohistoria, uskontojen historia(t), geologia, Lito. !"#¤ kirjoitti:
"tässäkin Raamatun kohdassa on opetus"
Mistä tietää mikä on opetus ja mikä todellisuutta?
Miksi esimerkiksi luomiskertomus on todellisuutta mutta tämä pelkkä opetus?Voi olla sekä että. Todellinen tapahtuma voi olla opetus. Luomiskertomuksessakin on muutakin, kuin vain kerronta luomisen kulusta. Pyhä Henki avaa Raamattua, muuten se ei avaudu. Ei ainakaan minulle.
- !"#¤%
jari-pek-ka kirjoitti:
Voi olla sekä että. Todellinen tapahtuma voi olla opetus. Luomiskertomuksessakin on muutakin, kuin vain kerronta luomisen kulusta. Pyhä Henki avaa Raamattua, muuten se ei avaudu. Ei ainakaan minulle.
Juu, ei minullekaan ... eikä ole pyhää henkeä näkynyt.
- k.kiusaantunut
Uskon myyntikikkailu kirjoitti:
Saatan-a omaksuttiin juutalaisuuteen persialaisten uskontojen kautta.
Vanhan testamentin vanhimmissa kirjoituksissa Saata-naa ei mainita.
Saatan-a persoona keksittiin ottaa mukaan Raamatullisiin teksteihinkin että Jumalasta tulisi haluttava ja olento.
Näin Jumalalle jäivät kaikki hyvät teot ja Saatan-a sai jonkinlaisen syyttäjän ja myöhemmin "paholaisen" roolin.
Ennen tätä keksintöä Jumala oli se mikä oli, eli hyvän ja pahan alkulähde.
( lähteet kirkkohistoria, uskontojen historia(t), geologia, Lito.Ok.
"Ennen tätä Jumala oli se mikä oli, eli hyvän ja pahan alkulähde."
Ennen oli järkevämpi uskonto. - k.kiusaantunut
Sinä keksit tuon vasta äsken. Ei tuossa Raamatunkohdassa noin lue, ei sinne päinkään.
Sinulla on kova tahto pitää uskostasi kiinni ja siksi muutat kielteiset kirjoitukset järjenvastaisesti myönteiseksi. Miten jaksat? Kiellät tosiasiat. - k.kiusaantunut
!"#¤% kirjoitti:
Juu, ei minullekaan ... eikä ole pyhää henkeä näkynyt.
Ole onnellinen.. JP:n mielestä sana"lapset"pitää lukea niinkuin siinä lukisi "synti".
Baabel pitää lukea"pahuus"...
Se pyhä henki saa jotkut näkemään harhoja... Surullista..
JP, Raamatussani puhutaan edelleen lapsista, ei synnistä. - taito sekin
Osaat tuoda asioita monipuolisesti ja selkeästi esiin ilman kiihkoilua ja turhaa provosointia, kiitos siitä.
- tammimies
k. kiusaantuneen olisi kai parasta vaihtaa sukupuolta ja ottaa vastaan uuden nimen ja jos se minusta olisi kiinni, se olisi olli.
Kun nainen on kyllästynyt hinkkaamaan haarojen väliä ei väliä ole millään.
Paholainen on olemassa ja ja jos ei ketku voi hyvin saa se nautintonsa hetkeksi, silloin kun vaikuttaa näissä naisparoissa sen, mitä tuntee Jumalaa ja uskovaisia kohtaan.
Naiset pitäisi tervata ja höyhentää ja ainakin kerran vuodessa.
Luther suositteli tottelemattomille amatsooneille tukevaa tammikeppiä ja minä myös.
ps. mies tammien laheisyydessä.- k.kiusaantunut
"Olli"? Miksi minun uusi nimeni olisi "Olli"? :))))
Oletko sinä sama kuin "Herran kosto"-nimellä tomumajallekin kirjoittanut henkilö?
jari-pek-ka, olet ymmärtänyt kyseessä olevan jakeen oikein. Se tarkoittaa vielä ajatustasolla olevia pahoja ajatuksia ja suunnitelmia, jotka on parasta vangita ja murskata Kristus-kallioon niiden vielä ollessa "keskosia."
2. Korinttolaiskirje 10
5 "Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle"
Tämän maailman ruhtinaat toimivat ja käyttävät valtaansa kirjaimellisesti Vanhan liiton mukaan, niin kuin Ps.149:5-9 jakeissa sanotaan, mutta me teemme sen saman hengellisesti omille pahoille ajatuksillemme, sillä Jeesus opetti että hänen kuninkuutensa ei ole tästä maailmasta vaan ylhäältä!
Ylhäältä saatu hallintatapa on Jumalan tahdon mukaista synnin sitomista ja vangitsemista.>> Se tarkoittaa vielä ajatustasolla olevia pahoja ajatuksia ja suunnitelmia, jotka on parasta vangita ja murskata Kristus-kallioon niiden vielä ollessa "keskosia."
- gjcaesar
ekivaari:"jari-pek-ka, olet ymmärtänyt kyseessä olevan jakeen oikein"
Millä mandaatilla voit ekivaari sanoa noin? Onko siis sinulla TIETO tästä nimenomaisesta raamatunkohdasta vai peräti koko Raamatusta?
Raamatun uskonnollinen tulkinta on mitä riemastuttavinta ja naurettavinta touhuilua.gjcaesar, sinulla on oikeus uskoa asia niin kuin tunnet sen oikeaksi sydämessäsi, sillä vain "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." [Room.10:10] Minä uskon asiat niin kuin näen sydämessäni oikeaksi asiat uskoa!
- Jumala on hyvä
Älä lue vain yhtä jaetta. Lue asiayhteys, niin ymmärät mitä tällä tarkoitetaan. Kyseisessä jakeessa ei puhuta kenenkään ihmisen lapsista vaan Baabelin lapsista.
Muuallakin Raamatussa on kuvauksia, joissa puhutaan lapseudesta ei-biologiseen vanhempaan, Perkeleeseen.
Jeesus sanoi fariseuksille: "Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."
Fariseukset eivät olleet Perkeleen biologisia lapsia, eivätkä lapsia enää ollenkaan. Jeesus tarkoitti hengellistä lapseutta. Samoin tuo psalmin kohta tarkoittaa Baabelin hengellisiä lapsia. Kaikki Perkeleen lapset ovat tuomion alaisia ja ansainneet kuoleman. Myös minä. Mutta kun luet Raamattua eteenpäin, huomaat, että Jumala itse maksoi meidän velkamme kuolemalla ristillä puolestamme. Hän otti syntimme ja vei ne ristille. Me siis jotka olimme ansainneet kuoleman, saamme lahjaksi vanhurskauden ja pelastuksen!
Halleluja!- k.kiusaantunut
Kiitos, että näit vaivaa ja kirjoitit minulle tuon vastauksen.
Olen ymmärtänyt sinun ja jaripekan että ekivaarin vastauksesta sen että Raamattu on uskoville symboliikkaa, eikä siis tarkoitettu kirjaimellisesti otettavaksi.
Jaripekan ja sinun tulkinta poikkeavat toisistaan.
Niin monta kuin on uskovaa on tulkintaakin. Sinun tulkinta on muun Raamatun kanssa yhteneväinen. Juutalainen tiedemies, fyysikko Albert Einstein ymmärsi myös tämän hengellisen puolen kelvottomien "ajatustensa lasten" kuolemasta ja toiveidensa murskautumisesta kun kirjoitti siihen tyyliin että hän joutuu valitettavasti toimittamaan niistä suurimman osan särkyneiden toiveiden hautausmaahan.
- k.kiusaantunut
ekivaari kirjoitti:
Juutalainen tiedemies, fyysikko Albert Einstein ymmärsi myös tämän hengellisen puolen kelvottomien "ajatustensa lasten" kuolemasta ja toiveidensa murskautumisesta kun kirjoitti siihen tyyliin että hän joutuu valitettavasti toimittamaan niistä suurimman osan särkyneiden toiveiden hautausmaahan.
Nyt nostat auktoriteetiksi Jumalan sijaan Einsteinin, jota ilman emme tietäisi atomeista mitään.
Hän oli matemaattisesti lahjakas, kuten asbergerin syndroomaa sairastavat usein ovat. Kummipoikani on myös autistinen ja myös hänestä lääkärit ovat sanoneet että hän on normaalia älykkäämpi.
En todellakaan käsitä mistä johtuu että kuvittelet, tai tiedät Einsteinin suhtautuneen Psalmi137:n symboliikkaan samoin kuin sinä ja Jari-pekka.:)? - Jumala on hyvä
k.kiusaantunut kirjoitti:
Kiitos, että näit vaivaa ja kirjoitit minulle tuon vastauksen.
Olen ymmärtänyt sinun ja jaripekan että ekivaarin vastauksesta sen että Raamattu on uskoville symboliikkaa, eikä siis tarkoitettu kirjaimellisesti otettavaksi.
Jaripekan ja sinun tulkinta poikkeavat toisistaan.
Niin monta kuin on uskovaa on tulkintaakin. Sinun tulkinta on muun Raamatun kanssa yhteneväinen.Itse asiassa Raamattu ei mielestäni ole olenkaan tulkinnanvarainen. Sitä pitää vain lukea kuin kirjaa. Jumalan Pyhä Henki avaa tahtonsa mukaan meille Sanaa, kun luemme Raamattua.
Raamattu opettaa itse, että uskomme perustan pitää löytyä Raamatusta, emmekä koskaan saa mennä opissa Raamatun sanomaa pitemmälle. Raamatun alkuteksteissä ei ole jakeita. Ne on myöhemmin lisätty, jotta voisimme helpommin viitata johonkin raamatunpaikkaan. Kyseinen psalmi menee kokonaisuudessaan näin:
Psalmi 137
1 Baabelin virtain vierillä-siellä me istuimme ja itkimme, kun Siionia muistelimme.
2 Pajuihin, joita siellä oli, me ripustimme kanteleemme.
3 Sillä vangitsijamme vaativat meiltä siellä lauluja ja orjuuttajamme iloa: "Veisatkaa meille Siionin virsiä".
4 Kuinka me voisimme veisata Herran virsiä vieraalla maalla?
5 Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni.
6 Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen pidä Jerusalemia ylimpänä ilonani.
7 Muista, Herra, Jerusalemin tuhopäivä, kosta se Edomin lapsille, jotka sanoivat: "Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!"
8 Tytär Baabel, sinä häviön oma, autuas se, joka sinulle kostaa kaiken, minkä olet meille tehnyt!
9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!
Kun luemme koko psalmin, ilman, että tuo viimeinen jae on irrotettu asiayhteydestään (jolloin mielikuvitus saisi vallan), ymmärrämme, että kysymys ei ole kenenkään ihmisen lapsista vaan Baabelin lapsista. Huomaamme, että Raamattua ei tarvitse tulkita yli sen mitä kirjoituksissa sanotaan.
Raamattu opettaa, että pyhät kirjoitukset (Raamattu) ja siitä löytyvät totuudet ovat ainoa tapa selvittää, mikä on Jumalan sanoma ihmisille:
Apt 17
10 Mutta veljet lähettivät heti yötä myöten Paavalin ja Silaan Bereaan. Ja kun he olivat saapuneet sinne, menivät he juutalaisten synagoogaan.
11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Raamatun tulkinta omien mieltymysten mukaan on vakava rikos, josta Raamattu varoittaa vakavasti:
Ilmestyskirja 22
18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
Gal 1.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
Aluksi saattaa tuntua hämmentävältä luottaa johonkin kirjaan sokeasti, ja etsiä sieltä totuuksia. Itsestä saattaa tuntua, että tietää kyllä paremmin kuin jokin kirja. Kyseessä onkin tämän maailman silmissä aivan pähkähullu asia, josta Raamattu itsekin toteaa näin:
1. Kor 1
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
Jumaan viisaus tuli Mooseksen lain kautta ihmisille. Kymmenen käskyä ja lisäksi muut säännökset olivat ja ovat liian vaikeita noudatettavaksi kenelle tahansa meistä. Jos rikot esimerkiksi Suomen lakia yhdessä kohdassa, olet lainrikkoja ja rikollinen. Jos esimerkiksi varastat, olet rikollinen, ja olet tällöin rikkonut Suomen koko lakia vastaan. Jos et varasta, mutta annat väärän valan, olet silti lainrikkoja. Jos et varasta, etkä anna väärää valaa, mutta raiskaat, olet siltikin lain rikkoja. Joka siis rikkoo lakia vastaan yhdessäkin kohdassa, on lain rikkoja.
Mooseksen lain kauttä kävi hyvin pian ilmi, että kaikki ihmiset rikkoivat Jumalan säätämää lakia vastaan tavalla tai toisella. Tarvittiin joku, joka ottaisi rangaistuksen päälleen puolestamme. Hän on Jeesus Kristus. Ihminen ja Jumala.
Aivan kuin yhden ihmisen kautta (Aatami) synti tuli maailmaan, niin yhden ihmisen kautta (Jeesus), me olemme vapaat synnin palkasta eli kuolemasta.
jatkuu.... - Jumala on hyvä
Jumala on hyvä kirjoitti:
Itse asiassa Raamattu ei mielestäni ole olenkaan tulkinnanvarainen. Sitä pitää vain lukea kuin kirjaa. Jumalan Pyhä Henki avaa tahtonsa mukaan meille Sanaa, kun luemme Raamattua.
Raamattu opettaa itse, että uskomme perustan pitää löytyä Raamatusta, emmekä koskaan saa mennä opissa Raamatun sanomaa pitemmälle. Raamatun alkuteksteissä ei ole jakeita. Ne on myöhemmin lisätty, jotta voisimme helpommin viitata johonkin raamatunpaikkaan. Kyseinen psalmi menee kokonaisuudessaan näin:
Psalmi 137
1 Baabelin virtain vierillä-siellä me istuimme ja itkimme, kun Siionia muistelimme.
2 Pajuihin, joita siellä oli, me ripustimme kanteleemme.
3 Sillä vangitsijamme vaativat meiltä siellä lauluja ja orjuuttajamme iloa: "Veisatkaa meille Siionin virsiä".
4 Kuinka me voisimme veisata Herran virsiä vieraalla maalla?
5 Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni.
6 Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen pidä Jerusalemia ylimpänä ilonani.
7 Muista, Herra, Jerusalemin tuhopäivä, kosta se Edomin lapsille, jotka sanoivat: "Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!"
8 Tytär Baabel, sinä häviön oma, autuas se, joka sinulle kostaa kaiken, minkä olet meille tehnyt!
9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!
Kun luemme koko psalmin, ilman, että tuo viimeinen jae on irrotettu asiayhteydestään (jolloin mielikuvitus saisi vallan), ymmärrämme, että kysymys ei ole kenenkään ihmisen lapsista vaan Baabelin lapsista. Huomaamme, että Raamattua ei tarvitse tulkita yli sen mitä kirjoituksissa sanotaan.
Raamattu opettaa, että pyhät kirjoitukset (Raamattu) ja siitä löytyvät totuudet ovat ainoa tapa selvittää, mikä on Jumalan sanoma ihmisille:
Apt 17
10 Mutta veljet lähettivät heti yötä myöten Paavalin ja Silaan Bereaan. Ja kun he olivat saapuneet sinne, menivät he juutalaisten synagoogaan.
11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Raamatun tulkinta omien mieltymysten mukaan on vakava rikos, josta Raamattu varoittaa vakavasti:
Ilmestyskirja 22
18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
Gal 1.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
Aluksi saattaa tuntua hämmentävältä luottaa johonkin kirjaan sokeasti, ja etsiä sieltä totuuksia. Itsestä saattaa tuntua, että tietää kyllä paremmin kuin jokin kirja. Kyseessä onkin tämän maailman silmissä aivan pähkähullu asia, josta Raamattu itsekin toteaa näin:
1. Kor 1
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
Jumaan viisaus tuli Mooseksen lain kautta ihmisille. Kymmenen käskyä ja lisäksi muut säännökset olivat ja ovat liian vaikeita noudatettavaksi kenelle tahansa meistä. Jos rikot esimerkiksi Suomen lakia yhdessä kohdassa, olet lainrikkoja ja rikollinen. Jos esimerkiksi varastat, olet rikollinen, ja olet tällöin rikkonut Suomen koko lakia vastaan. Jos et varasta, mutta annat väärän valan, olet silti lainrikkoja. Jos et varasta, etkä anna väärää valaa, mutta raiskaat, olet siltikin lain rikkoja. Joka siis rikkoo lakia vastaan yhdessäkin kohdassa, on lain rikkoja.
Mooseksen lain kauttä kävi hyvin pian ilmi, että kaikki ihmiset rikkoivat Jumalan säätämää lakia vastaan tavalla tai toisella. Tarvittiin joku, joka ottaisi rangaistuksen päälleen puolestamme. Hän on Jeesus Kristus. Ihminen ja Jumala.
Aivan kuin yhden ihmisen kautta (Aatami) synti tuli maailmaan, niin yhden ihmisen kautta (Jeesus), me olemme vapaat synnin palkasta eli kuolemasta.
jatkuu.......jatkuu.
Lue seuraavat jakeet rukoillen, että Pyhä Henki avaisi sinulle, mitä siinä sanotaan:
Roomalaiskirje 5
12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
Room. 5:20
Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.
Jeesus opettaa, että meidän kaikkien pitää tulla lasten kaltaisiksi, jotta voimme päästä osallisiksi Jumalan salaisuuksista ja pelastuksesta.
Markus 10
13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Kun ihminen nöyrtyy ja antautuu Jumalalle kuin pieni lapsi, hän alkaa kokemaan ja näkemään , että Jumala todellakin on olemassa ja vastaa lastensa tarpeisiin. Kyseessä ei ole pelkkä sananhelinä, vaan Jumalan voiman kokeminen arjessa.
1. Kor. 4:20 Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.
Joh. 7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
Matt. 5:8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
Kukaan meistä ei kelpaa Jumalalle. Se on tosiasia. Meidän ei tulekaan yrittää itse omilla hyvillä teoillamme kelvata Jumalalle. Jeesuksen veri riittää. Kun rukoilemme Jumalaa, että Hän pelastaisi meidät ja pesisi syntimme puhtaaksi Jeesuksen verellä, se riittää!!! Siitä alkaa hengellinen kasvu, joka johtaa iankaikkiseen elämään. Siitä kannattaa pitää kiinni ja sitä kannattaa vaalia. Jos uskonratkaisun jälkeen jää yksinään, usko kylmenee helposti, aivan kuin jos ottaa kekäleen uunista erilleen muista kekäleistä, hetken se hehkuu ja sitten jo hiipuu. Mutta muiden kekäleiden keskellä uunissa se palaa loppuun asti ja suorittaa sen tehtävän, joka sille on varattuna. Jumalaa ja Jumalan seurakuntaa ei kannata hävetä, vaan rohkeasti mennä mukaan paikallisseurakunnan tilaisuuksiin rukoillen, että Jumala osoittaa itselle sen oikean paikan.
Jos olet vilpitön, Jumala antaa löytää itsensä ja saat iloita siitä, että olet löytänyt Totuuden! Hän ei katso henkilöön.
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. - k.kiusaantunut
Jumala on hyvä kirjoitti:
...jatkuu.
Lue seuraavat jakeet rukoillen, että Pyhä Henki avaisi sinulle, mitä siinä sanotaan:
Roomalaiskirje 5
12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
Room. 5:20
Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.
Jeesus opettaa, että meidän kaikkien pitää tulla lasten kaltaisiksi, jotta voimme päästä osallisiksi Jumalan salaisuuksista ja pelastuksesta.
Markus 10
13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Kun ihminen nöyrtyy ja antautuu Jumalalle kuin pieni lapsi, hän alkaa kokemaan ja näkemään , että Jumala todellakin on olemassa ja vastaa lastensa tarpeisiin. Kyseessä ei ole pelkkä sananhelinä, vaan Jumalan voiman kokeminen arjessa.
1. Kor. 4:20 Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.
Joh. 7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
Matt. 5:8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
Kukaan meistä ei kelpaa Jumalalle. Se on tosiasia. Meidän ei tulekaan yrittää itse omilla hyvillä teoillamme kelvata Jumalalle. Jeesuksen veri riittää. Kun rukoilemme Jumalaa, että Hän pelastaisi meidät ja pesisi syntimme puhtaaksi Jeesuksen verellä, se riittää!!! Siitä alkaa hengellinen kasvu, joka johtaa iankaikkiseen elämään. Siitä kannattaa pitää kiinni ja sitä kannattaa vaalia. Jos uskonratkaisun jälkeen jää yksinään, usko kylmenee helposti, aivan kuin jos ottaa kekäleen uunista erilleen muista kekäleistä, hetken se hehkuu ja sitten jo hiipuu. Mutta muiden kekäleiden keskellä uunissa se palaa loppuun asti ja suorittaa sen tehtävän, joka sille on varattuna. Jumalaa ja Jumalan seurakuntaa ei kannata hävetä, vaan rohkeasti mennä mukaan paikallisseurakunnan tilaisuuksiin rukoillen, että Jumala osoittaa itselle sen oikean paikan.
Jos olet vilpitön, Jumala antaa löytää itsensä ja saat iloita siitä, että olet löytänyt Totuuden! Hän ei katso henkilöön.
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.Kiitos paljon että jaksoit kirjoittaa minulle noin pitkän viestin.
En ole kuitenkaan siinä tilanteessa että voisin juuri nyt tehdä uskonratkaisun.
Usko on vähän sama asia kuin luottaminen. Ei kukaan voi tehdä ratkasua"nyt minä alan luottamaan, anteeksi kun en luottanut aiemmin"Vrt.usko.
Että usko syntyy, tai luottamus, siihen vaaditaan pitkän ajan kasvu ja täytyy nähdä ne syyt miksi kannattaa alkaa uskomaan/luottamaan.
Minä olen tämän palstan varassa eikä uskovat ole antaneet minulle vielä yhtäkään todistetta esm.siitä että kristinuskon Jumala on totta.
Ateisti en silti ole, ennemminkin pohdiskeleva agnostikko. - Jumala on hyvä
k.kiusaantunut kirjoitti:
Kiitos paljon että jaksoit kirjoittaa minulle noin pitkän viestin.
En ole kuitenkaan siinä tilanteessa että voisin juuri nyt tehdä uskonratkaisun.
Usko on vähän sama asia kuin luottaminen. Ei kukaan voi tehdä ratkasua"nyt minä alan luottamaan, anteeksi kun en luottanut aiemmin"Vrt.usko.
Että usko syntyy, tai luottamus, siihen vaaditaan pitkän ajan kasvu ja täytyy nähdä ne syyt miksi kannattaa alkaa uskomaan/luottamaan.
Minä olen tämän palstan varassa eikä uskovat ole antaneet minulle vielä yhtäkään todistetta esm.siitä että kristinuskon Jumala on totta.
Ateisti en silti ole, ennemminkin pohdiskeleva agnostikko.Ymmärrän hyvin pointtisi. Voit uskoa, että paremmin kuin hyvin. Uskoontuleminen tapahtuu silmänräpäyksessä. Kuvaamasi luottamuksen rakentuminen on hengellistä kasvua. Itse asiassa, Jumala itse on luvannut kasvattaa meitä, jos tahdomme vaeltaa Hänen yhteydessään.
Jumala on säätänyt asiat sillä tavalla nurinkurisesti, että Hän ilmoittaa itsensä meille vasta sen jälkeen, kun olemme ensin nöyrtyneet ja tulleet lapsen kaltaisiksi ja ottaneet Sanan vastaan uskon varassa, ilman aikuisen ihmisen järkeilyä.
Itse asiassa, Raamattu opettaa, että jopa meissä syntyvä usko on Jumalan aikaansaamaa:
Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Kukaan ei siis voi tulla Jeesuksen tykö, ellei Isä ensin vedä. Periaatteessa jokaisen ihmisen on mahdollista missä tahansa ja koska tahansa rukoilla Jumalalta syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä. Näin käy kuitenkin vain silloin kun Isä vetää tätä ihmistä parannuksen tekoon.
Kun olemme uudestisyntyneitä, Jumala alkaa johdattamaan meitä ihmeellisellä tavalla. Raamatun sanat aukeavat aivan uudella tavalla, on kuin suomut putoaisivat silmiltä. Myös suorastaan yliluonnollisia asioita voi tapahtua (vaikkakaan näitä emme tavoittele, Jumala on silti yliluonnollinen ja ihmeellinen Jumala). Ihmeiden ja tunnusmerkkien perässä juokseminen ei kannata, vaan kannattaa säilyttää samanlainen lapsellinen ja lapsenomainen usko Jumalaan ja Raamattuun kuin aivan uskoontulon alussa. Silloin Jumala osoittaa voimansa elämässäsi, silä kuten Raamattu sanoo, Jumalan valtakunta ei ole sanoissa vaan voimassa.
Jos koet Jumalan kutsua parannuksen tekoon pelastuaksesi, älä viivyttele. Jumala vaikuttaa vetäen parannukseen, mutta vain vähän aikaa.
Heprealaiskirje3:15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
Jumala etsii meistä jokaista kahdesti tai kolmesti elämän aikana. Tuona aikana ei kannata antaa tilaisuuden mennä ohi:
Job 33
22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.
25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
Mikään ei ole niin mielenkiintoista, aktiivista ja antoisaa elämää kuin uskovaisen elämä. Tätä ei moni usko - enne kuin tulee itse uskoon. Älä anna tilaisuutesi mennä ohi. - Jumala on hyvä
Jumala on hyvä kirjoitti:
Ymmärrän hyvin pointtisi. Voit uskoa, että paremmin kuin hyvin. Uskoontuleminen tapahtuu silmänräpäyksessä. Kuvaamasi luottamuksen rakentuminen on hengellistä kasvua. Itse asiassa, Jumala itse on luvannut kasvattaa meitä, jos tahdomme vaeltaa Hänen yhteydessään.
Jumala on säätänyt asiat sillä tavalla nurinkurisesti, että Hän ilmoittaa itsensä meille vasta sen jälkeen, kun olemme ensin nöyrtyneet ja tulleet lapsen kaltaisiksi ja ottaneet Sanan vastaan uskon varassa, ilman aikuisen ihmisen järkeilyä.
Itse asiassa, Raamattu opettaa, että jopa meissä syntyvä usko on Jumalan aikaansaamaa:
Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Kukaan ei siis voi tulla Jeesuksen tykö, ellei Isä ensin vedä. Periaatteessa jokaisen ihmisen on mahdollista missä tahansa ja koska tahansa rukoilla Jumalalta syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä. Näin käy kuitenkin vain silloin kun Isä vetää tätä ihmistä parannuksen tekoon.
Kun olemme uudestisyntyneitä, Jumala alkaa johdattamaan meitä ihmeellisellä tavalla. Raamatun sanat aukeavat aivan uudella tavalla, on kuin suomut putoaisivat silmiltä. Myös suorastaan yliluonnollisia asioita voi tapahtua (vaikkakaan näitä emme tavoittele, Jumala on silti yliluonnollinen ja ihmeellinen Jumala). Ihmeiden ja tunnusmerkkien perässä juokseminen ei kannata, vaan kannattaa säilyttää samanlainen lapsellinen ja lapsenomainen usko Jumalaan ja Raamattuun kuin aivan uskoontulon alussa. Silloin Jumala osoittaa voimansa elämässäsi, silä kuten Raamattu sanoo, Jumalan valtakunta ei ole sanoissa vaan voimassa.
Jos koet Jumalan kutsua parannuksen tekoon pelastuaksesi, älä viivyttele. Jumala vaikuttaa vetäen parannukseen, mutta vain vähän aikaa.
Heprealaiskirje3:15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
Jumala etsii meistä jokaista kahdesti tai kolmesti elämän aikana. Tuona aikana ei kannata antaa tilaisuuden mennä ohi:
Job 33
22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.
25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
Mikään ei ole niin mielenkiintoista, aktiivista ja antoisaa elämää kuin uskovaisen elämä. Tätä ei moni usko - enne kuin tulee itse uskoon. Älä anna tilaisuutesi mennä ohi.Laitan tähän vielä linkin, jos haluat kuulla David Pawsonin mahtavaa opetusta Raamatusta. Opetus on englannin kielistä, joten pahoitteluni, jos kieli on liian korkealentoista. Mutta jos olet hyvä englannissa, Pawsonin raamatunopetus on hienoa kuunneltavaa: http://www.youtube.com/watch?v=A9ny_TRAsJY
- k.kiusaantunut
Jumala on hyvä kirjoitti:
Laitan tähän vielä linkin, jos haluat kuulla David Pawsonin mahtavaa opetusta Raamatusta. Opetus on englannin kielistä, joten pahoitteluni, jos kieli on liian korkealentoista. Mutta jos olet hyvä englannissa, Pawsonin raamatunopetus on hienoa kuunneltavaa: http://www.youtube.com/watch?v=A9ny_TRAsJY
Pidän yhteyttä päivittäin ihmiseen joka puhuu englantia. Mutta hän ei puhu koskaan noin pitkästi. Ei ihan riitä keskittymiskykyä tuollaiseen.
- Jumala on hyvä
k.kiusaantunut kirjoitti:
Pidän yhteyttä päivittäin ihmiseen joka puhuu englantia. Mutta hän ei puhu koskaan noin pitkästi. Ei ihan riitä keskittymiskykyä tuollaiseen.
David Pawson on tuolla nauhalla jo aika vanha. Pieni hitaus sallittakoon :-). Youtubesta löytyy hakusanalla David Pawson kymmeniä videoita. Esimerkiksi hakusanoilla: "David Pawson Psalms", löytyy psalmeja koskeva opetusosio. Itse nautin David Pawsonin tavasta opettaa, siitä ei huumoria puutu. Hän myöskin osaa selkiyttää opetuksensa aika ainutlaatuisella tavalla. Mutta makuasiahan tämä on, eikä makuasioista sovi kiistellä!
Varmin keino saada lisää tietoa Jumalasta on tulla lapsen kaltaiseksi ja ottaa uskossa Jeesus vastaan oman elämän herraksi. Rukoilen sinun puolestasi k.kiusaantunut, että Jumala siunaisi sinua kaikella taivaallisella siunauksella Kristuksessa Jeesuksessa ja antaisi sinun löytää Hänet. Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan, ja jokainen anova saa. Jeesus elää, Hän on sama eilen, tänään ja ikuisesti.
- Meijänmuija
Ettekö te osaa lukea koko psalmia??? Sehän ei ole edes kovin pitkä!
Mutta niinhän monilla on tapana tehdä, otetaan yksi lause irti Raamatusta ja ihmetellään, käännetään ja väännetään sitä, hengellistetään yksinkertaiset arkiset tilanteetkin, liitetään siihen jokin umpimähkäinen aivan toisesta asiasta kertova raamatunjae ja saadaan lopulta aikaiseksi vaikka kokonainen uusi uskonto. Jos ei muuta niin ainakin kova riita.
Kaipaatte "järkeä". Eikö siis olisi järkevää lukea psalmi ensin kokonaan ja miettiä sitten kuka, mitä kertoo, miksi ja missä tilanteessa.
Psalmit kertovat usein ihmisen syvimmistä tunnoista, rakkaudesta ja vihasta, kärsimyksestä ja pettymyksistä, hädästä. Kansan historiasta. Rukouksista ja uskosta Jumalaan.
.
Kyseinen psalmi 137 kuvaa Israelin kansan tuntoja silloin kun se oli viety pakkosiirtolaisena Babyloniaan. Laulu on tehty orjuudessa itkien ja pakotettuna: "Ne jotka vaativat meitä laulamaan, ne joiden orjuudessa me vaikeroimme, käskivät meidän iloita ja sanoivat: "Laulakaa meille Siionin lauluja..." ja jae 7"Muista Herra Jerusalemin hävityksen päivää..." jae 8: ..Hyvin tekee se, joka sinulle kostaa sen minkä meille teit. Hyvin tekee se, joka tarttuu lapsiisi ja lyö ne murskaksi kallioon."
Villit ja sotaiset arojen pakanakansat kohtelivat julmasti heprealaiskansaa joka tuli valtaamaan niiden alueita tai kulki niiden läpi, eivätkä israelilaiset itsekään lempeitä olleet.
Eivätkä Lähi-Idän kansat ole tänä päivänä niistä ajoista miksikään muuttuneet vaikka tieto ja tieteet ja tekniikka ovatkin kehittyneet eteenpäin.
Jumala pani ihmiset kirjoittamaan muistiin näitä sanoja jotta tietäisimme millainen on ihminen ja millainen Jumala on ja millainen on Jumalan ja ihmisen suhde.- k.kiusaantunut
"Meijänmuija", toin aloituksessani esiin sen mitä Juhani1965 sanoi ko.psalmista.
Hän sanoi samaa kuin sinä.
Että ihminen on kostonhimossaan sen kirjoittanut. Nämä muut ovat sitä mieltä että se on Jumalan Sanaa.
Itsekkin sanot sen kertovan siitä millainen Jumala on. Sen voi kiteyttää sanoihin äärimmäisen paha.
Jos Jumala olisi hyvä hän ei kostaisi lapsille!
- Meijänmuija
k.kiusaantunut. Sanotaanko psalmissa siis niin että Jumala kostaa lapsille? Eihän siinä sanota edes että hän kostaisi Babylonialle, ei siinä kerrota että hän ottaa sen pienet lapset ja murskaa ne kallioon.
Kerrotaanko tässä psalmissa millainen Jumala on? Missä kohtaa?
Psalmirunoilija rukoilee Jumalaa: "Muista Herra Jerusalemin hävityksen päivää.."
Se on kohta missä Jumala mainitaan. Saattaisiko hän siis olla huonomuistinen? Tuskinpa sentään. Toivooko runoilija tässä kohtaa Jumalan kostoa? Kyllä varmaan, mutta ei uskalla näköjään anoa. Miksi?
Kiihkoissaan ja vihoissaan vihollisen raakoja tekoja kohtaan runoilija huutaa "autuas se joka" tekee samoin vihollisen lapsille. Siis kuka tahansa ihminen. Jumalaa ei koskaan sanota "autuaaksi", vaan ihmisiä.
Yritin osoittaa että psalmi kertoo ihmisten tunnoista ja ajatuksista orjuuden ja sorron aikana. Ja myös siitä mitä Babylonian kansa teki laulajan kansalle.
Yritin lukea sitä niin kuin se on kirjoitettu. Jos Raamattu psykologistetaan siitä tulee jotain aivan muuta, vierasta ja väärää "uskontoa".
Otat oman käsityksesi perusteeksi uskon että Raamattu on Jumalan Sanaa.
Kaikki sekin mitä siinä kerrotaan ihmisten sanoneen tai tehneen, mitä he ovat merkinneet muistiin, kaikki siis vain kertoo mielestäsi millainen Jumala on ja kaikista pahoista kohdista voi päätellä Jumalan olevan äärimmäisen paha? Hyviä kohtia ei oteta huomioon?
Jos ihmiset sotivat tai sortavat toista kansaa ja toiset vaativat kostoa, niin se kertoo miten paha Jumala on? Psalmirunoilija itse ja orjuutettu kansansa ovat massamurhaajia koska ovat kirjoittaneet muistiin sellaista "Jumalan Sanaa"? Babyloniaa ei oteta huomioon?
Raamattu on kokoelma kirjoituksia jotka pitävät yhtä. Ne kertovat yhtäpitävästi eri aikoina, erilaisten kirjoittajien kertomina ihmisistä millaisia he ovat, mitä he ajattelevat, miten tuntevat sydämessään. Profeetat kertovat miten Jumalan Sana tuli heille eli Jumala käski kertoa kansalle millainen se on ja miten Jumala siihen suhtautuu. He kirjoittavat mukaan myös omia tuntojaan, kapinointia, tuskaansa, vihaansa ja iloaan.
Siitä Raamattu kertoo. Se on Jumalan ilmoitusta. Siellä on Jumalan omaa Sanaa joka sanoo "Minä olen", eli Hän ilmoittaa myös itsensä ja panee ihmiset kertomaan ja kirjoittamaan sen muistiin.
Hän on siis käskenyt ja Jumalan Henki on täyttänyt ihmiset ja innoittanut ja ohjannut heitä siihen. Kirjoittajat kyllä selvästi erottelevat kuka sanoo mitäkin, "minä" tai Jumala. Nuo ihmiset oli valittu työhön jonkin ominaisuutensa vuoksi. Jumala varoitti muuttamasta ilmoitustaan, lisäämästä tai jättämästä mitään pois tai puhumasta omiaan. Hän ilmoittaa valvovansa sanaansa.- Meijänmuija
Tärkeä lisäys: käsityksesi Jumalan Sanasta, mitä se on ja mitä se ilmoittaa on epämääräinen ja vihamielinen.
Parhaimman käsityksen siitä saa Uudessa Testamentissa: "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta."
Jeesus Kristus jonka elämä, työ, sanat ja kuolema ja ylösnousemus kuolleista kertovat parhaiten millainen Jumala on. Jeesus todisti Isästään kaiken aikansa minkä oli maan päällä. Hän täydensi Jumalan lauseen "Minä olen". Meijänmuija kirjoitti:
Tärkeä lisäys: käsityksesi Jumalan Sanasta, mitä se on ja mitä se ilmoittaa on epämääräinen ja vihamielinen.
Parhaimman käsityksen siitä saa Uudessa Testamentissa: "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta."
Jeesus Kristus jonka elämä, työ, sanat ja kuolema ja ylösnousemus kuolleista kertovat parhaiten millainen Jumala on. Jeesus todisti Isästään kaiken aikansa minkä oli maan päällä. Hän täydensi Jumalan lauseen "Minä olen".Jumalan armoa ja totuutta katsellaankin sydämmen silmin, mutta lihaksi tullutta Jeesusta meidän on turhaa katsella tunteaksemme hänet, sillä
2. Korinttolaiskirje 5
16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."
Johannes 8
25 'Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.'.- ymmärtäväinen
Niinpä niin nykyäänkin on paljon lapsia jotka joutuvat kokemaan tämän Jumalan sanan todellisuuden psyykkisenä epätasapainona tai seksuaalisesti häiriintyneenä sanahan sanoo että kosto tulee ensimmäiseen toiseen ja peräti kolmanteen sukupolveen sesiitä rakkaudesta
- kostoton
Ei Jumala kosta ihmiselle, sellaiseen Hän on liian suuri.
Kaikki kostopuheet raamatussa ovat osa suurempasas kokonaisuutta jota ei jokainen kirjan avaaja ymmärrä.SIIS OLET RAKENTANUT ITSELLE lellijumalan joka ei kosta sulle sun pahat teot ja synti ?? Jos et tulee valon ja otat Jeesus ja sovinnon vastaan ja hyppäät saman puolelle kun Jumala. Sun texti ja lellijumal sopii oikein hyvin jopa perceleelle--
- KTS (Ei kirj.)
Se on vaan siinä, että tietty lössi tulkitsee henkisesti jonkin kohdan aina silloin, kun se poliittiseen korvasyyhyyn sopii.
Itse muinoin tarjosin näitä henkisesti tulkittuja kohtia mm. sotien ja kansanmurhien kohdalla niin lössi alkoi vinkumaan vastaan päästäkseen fanittamaan... Tervehdys k.kiusaantunut :)
Sinä otat tänne esille hyviä ja tärkeitä asioita pohdittavaksi. Hyvä niin.
Kyseisestä kohdasta haluan vielä painottaa, että teksti on ihmisen ajatuksia ja tekstiä. Hän purkaa katkeruuttaan ja pahaa oloaan, kärsittyään hirveitä.
Raamattu kertoo myös ihmisen pahuudesta ja kyvystä pahaan, se on minusta rehellistä kuvausta. Raamattua ei ole pyritty siloittelemaan sokerihuuruiseksi, kun ei kerta ihminenkään sellainen ole. Eipä tarvitse kuin avata päivän mediat niin huomaa, ettei ihminen ole muuttunut, päinvastoin tuntuu, että pahempaan päin vain mennään.
Raamattua lukiessa ja tutkiessa onkin hyvä tarkata; kuka puhuu? ja kelle puhutaan? Yleensäkkin lukea ja tarkata asiakokonaisuuksia. Hyvää alkavaa wiikonloppua sinulle :)- Jumalan ystävä Teofi
Tietäähän jokainen, ettei Jumala opeta NYT ketään murskaamaan pieniä lapsia kallioon! Ei Raamattua voi siten tulkita.
Nyt on uuden liiton aika. Tuo ko. vanhan liiton tilanne oli oikeutettua tehdä noille baabelilaisille, Jumalan vannoutuneille vihollisille. - k.kiusaantunut
Kiitos vastauksesta juhani 1965.
Asia tuli selväksi eli kyse oli ihmisen vihasta. Aika hurjaa. Nimimerkki "Jumala on hyvä" kirjoitti 17.1.2013 21:59 mm.
>"Itse asiassa Raamattu ei mielestäni ole olenkaan tulkinnanvarainen. Sitä pitää vain lukea kuin kirjaa. Jumalan Pyhä Henki avaa tahtonsa mukaan meille Sanaa, kun luemme Raamattua."<
________________________
Raamattu on kirjoituskokoelma, jonka sisällön ymmärtämiseen tarvitaan hengellistä ymmärrystä ja sisällön selitystä, sillä Jumala on Henki ja Jumalan antama laki on hengellinen:
Roomalaiskirje 7
14 "Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen."
1. Korinttolaiskirje 2
13 "ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti."
2. Pietarin kirje 1
20 "Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;"
2. Korinttolaiskirje 4
18 "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia."
2. Korinttolaiskirje 5
16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."
Johannes 8
25 'Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille. '
Tämä Joh. 8:25 mainittu Jeesus on kanssamme joka päivä, maailman loppuun asti, [Matt. 28:20]- k.kiusaantunut
Tuollaisesta Raamatulla päähän mätkimisestä en pidä. Sitä paitsi "Jumala on hyvä" kirjoitti asiaa.
Esiinnostamani ps137:9 luetaan juuri niin kuin Raamatussa luetaan.
Sinulla on hyvä mielikuvitus ja saat sen merkitsemään jotain aivan muuta.
Minä en samaan suoritukseen yllä, ja Jumala on hyvä-nimmarin viesti oli ainakin minulle se ettei tarvitsekkaan. - k.kiusaantunut
Usko miten uskot. Ei se ole minulta pois. En vain kannata keskustelutekniikkaa jossa Raamattua apuna käyttäen pyritään halventamaan toisen tapaa ajatella.
Nimmari"Jumala on hyvä" ajattelee asiasta järkevämmin kuin te jotka keksitte symboolisia selityksiä jakeille joita ette hyväksy. Niin että asiasta tulee kokonaan toinen. k.kiusaantunut kirjoitti:
Usko miten uskot. Ei se ole minulta pois. En vain kannata keskustelutekniikkaa jossa Raamattua apuna käyttäen pyritään halventamaan toisen tapaa ajatella.
Nimmari"Jumala on hyvä" ajattelee asiasta järkevämmin kuin te jotka keksitte symboolisia selityksiä jakeille joita ette hyväksy. Niin että asiasta tulee kokonaan toinen.En pyri kirjoittamaan siitä, mistä ihmiset pitävät, vaan siitä, mitä kuulen sanan opettavan. Sinä saat vain sätkyn Jumalan selitetystä sanasta. En ole ketään sillä mätkinyt. Sydämeni lämpenee hyvistä Jumalan sanan selityksistä.
Luukas 24
32 'Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"'
Hän puhuu meille vieläkin tiellämme ja selittää kirjoituksia!- k.kiusaantunut
ekivaari kirjoitti:
En pyri kirjoittamaan siitä, mistä ihmiset pitävät, vaan siitä, mitä kuulen sanan opettavan. Sinä saat vain sätkyn Jumalan selitetystä sanasta. En ole ketään sillä mätkinyt. Sydämeni lämpenee hyvistä Jumalan sanan selityksistä.
Luukas 24
32 'Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"'
Hän puhuu meille vieläkin tiellämme ja selittää kirjoituksia!Sinä puhu ja selität.
"Sinä saat vain sätkyn Jumalan selitetystä sanasta."
En pitänyt siitä että arvostelit "Herra on hyvä"-nimimerkin vastausta minulle.
Koska mielestäni hän on oikeammassa kuin sinä.
Ja olen ymmärtänyt sinulla olevan varsin omintakeinen tapa lukea sitä Raamattua. Et näe sieltä sitä mitä muut, helluntailaiset näkevät. Että Raamatun mukaan Jeesus on Jumala. k.kiusaantunut kirjoitti:
Tuollaisesta Raamatulla päähän mätkimisestä en pidä. Sitä paitsi "Jumala on hyvä" kirjoitti asiaa.
Esiinnostamani ps137:9 luetaan juuri niin kuin Raamatussa luetaan.
Sinulla on hyvä mielikuvitus ja saat sen merkitsemään jotain aivan muuta.
Minä en samaan suoritukseen yllä, ja Jumala on hyvä-nimmarin viesti oli ainakin minulle se ettei tarvitsekkaan.Olen aina korostanut sitä että jos on samasta asiasta useita erilaisia tulkintoja ja näkökantoja, niin sellainen selitys on paras, josta on Jeesuksen Kristuksen antama selitys. Muut ovat vähempiarvoisia tai kokonaan arvottomia. Tämä oli myös apostolien mielipide:
1. kirje Timoteukselle 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa." [1.Tim. 1:10; 2.Tim. 4:3; Tit. 2:8 ]- k.kiusaantunut
ekivaari kirjoitti:
Olen aina korostanut sitä että jos on samasta asiasta useita erilaisia tulkintoja ja näkökantoja, niin sellainen selitys on paras, josta on Jeesuksen Kristuksen antama selitys. Muut ovat vähempiarvoisia tai kokonaan arvottomia. Tämä oli myös apostolien mielipide:
1. kirje Timoteukselle 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa." [1.Tim. 1:10; 2.Tim. 4:3; Tit. 2:8 ]Surullista.
Sinä jälleen käytät Raamattuasi toisen ihmisen alistamiseen. Pyrit syyllistämään siitä kun sanon että minusta Jumala on hyvä-nimmarilla on viisaampi selitys 137:9 kohtaan.
Jeesus olkoon herra" tässäkin asiassa, josta hän selvästi todisti:
Matteus 6
9 "Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen. "
Johannes 17
1 'Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: - "I s ä, - hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut; - -
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat
s i n u t, - j o k a - y k s i n - o l e t - t o t i n e n -
J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen "'
1. Korinttolaiskirje 8
6 "niin - o n - m e i l l ä - kuitenkin - a i n o a s t a a n -
y k s i - J u m a l a, - I s ä, - josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Efesolaiskirje 4
6 "y k s i - J u m a l a - ja - k a i k k i e n - I s ä, - joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."
Kuten nyt hyvin tiedämme, helluntaioppi on luopunut Jeesuksen ja apostolien opettamasta: "meillä on kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on" terveestä opista, ja siirtynyt monijumaluutta opettamaan. [Joh.5:43; 2.Tess.2:3]- k.kiusaantunut
1.Joh.5:20 Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan, Jeesuksessa Krsituksessa. Hän on TOSI JUMALA ja iänkaikkinen elämä.
Elä turhaan postaa jakeita jotka ovat RISTIRIIDASSA tuon kanssa, johtaa vain kinaan
Sinä uskot omalla tavallasi.
Pidä mun puolesta jehovalainen tapasi uskoa, ei se ole minulta pois.Jumalan kolmeen osaan jakajat repivät irti tuon 1.Joh.5:20 jakeen erilleen edellisestä, 19. jakeesta, joka puhuu Jeesuksen Isästä Jumalasta. Yhdessä jakeet todidtavat samaa kuin Jeesus Joh.17:1-3 jakeissa todisti, siitä on otettu jopa viittaus Joh.17:3 jakeeseen.
1. Johanneksen kirje 5
19 "Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa. [Joh. 17:15,16; 1. Kor. 5:10]
20 Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä." [Joh. 17:3]
Asiayhteys edellä olevissa jakeissa puhuu Isästä Jumalasta, josta Jeesus tuli todistamaan. Jeesuksella on valtakirjana Isän nimi, eikä Isällä Jeesuksen nimi: "Hän, jonka pojassa me olemme on Todellinen Jumala", eikä hän, joka on poika.
Johannes 17
26 "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
2. Korinttolaiskirje 1
3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"
Efesolaiskirje 1
17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
- k.kiusaantunut
Olet väärässä.
- YMMÄRRÄ LUKEMASI
" Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iänkaikkinen elämä.
Kenestä tuossa kerrotaan kun sanotaan HÄNEN pojassaan.
KENEN pojassa?
Kuka on tuo TOSI JUMALA jolla on poika. - k.kiusaantunut
YMMÄRRÄ LUKEMASI kirjoitti:
" Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iänkaikkinen elämä.
Kenestä tuossa kerrotaan kun sanotaan HÄNEN pojassaan.
KENEN pojassa?
Kuka on tuo TOSI JUMALA jolla on poika.Käsitit tahallasi väärin. Tuon voi ymmärtää kummin vain haluaa.
- ymmärrystä please
Raamattuun on kirjoitettu , mitä Jumalattomat kansat tekivät omille lapsilleen, uhrasivat niitä, ja polttivat Molokille, siksi ja sen tähdenhän Jumala Israelin kautta tuhosi näitä hirviökansoja..
Israelin kansahan vietiin pakkosiirtolaisuuteen Baabeliin, siellähän profeetta Danielkin oli.
" Juudan kuninkaan, kolmantena hallitusvuotena tuli Nebukadnessar, Baabelin kuningas, Jerusalemin edustalle ja piiritti sitä. Daniel 1: 1
Tämä kuningas oli raaka kunjngas... hänellä oli palveluksessaan , noitia, velhoja, jumalattomia tietäjiä jne. Daniel 2: 2
Jakeessa 5 tämä kuningas sanoi kaldealaisille, jotka kerskuivat yliluonnollisilla kyvyillään, samoin kuin tietäjät ja noidat...että teidät hakataan kappaleiksi, ja talonne tehdään soraläjiksi, jos ette ilmoita minulle unta.
Tämä kuningas kiivastui pienimmästä syystä. ja kun unen selitystä ei kuulunut, niin Baabelin kuningas käski tappaa kaikki viisaat Baabelista.
Hullun neuvohan tuollainen on! Stalinko se teki saman Venäjällä?
Jumala kuitenkin antoi yöllä Danielille unen selityksen Dan 2: 30
joka kertoo myös Euroopan Uniosta jakeet 42, 43,..ja Jeesus tulee jakeessa 44..eli EU:n kuningasten päivinä.
Vielä kerran Baabelin kuningas hermostui, ja heitti Danielin 3 toveria , tuliseen pätsiin, koska nämä eivät suostuneet kumartamaan Baabelin kuningaan tekemää jumalan kuvaa Dan 3: 21, 23
Tässä siis on selkeästi kuningas, joka kykeni heittämään lapsetkin kalliion, jyrkänteeltä alas.
On enemmän kuin todennäköistä, että tämä julma kuningas piirittäessään Jerusalemia, ja hyökätessään sinne, tappoi perheet ja lapset, mutta säästi nuorukaiset Daniel 1: 3, 4
" Herra antoi hänen käsiinsä Joojakimin" Daniel 1: 2.. Se merkitsee että, kun kuningas suojelee kansaansa, niin kansakin tapettiin ..isät ja äidit...niin eihän siihen aikaan ollut sotalapsikoteja.. vaan lapset tapettiin, heittämällä ne kalliota vasten.. sylilapsi kuolee helposti noin.
Lapsia ei siis voitu jättää yksin eloon, jos vanhemmat kerran tapettiin"
Jumala ei ole peto,.. Raamattu ainoastaan kertoo mitä merkitsee olla jumalaton, ilman Jumalaa maailmassa! terv. benedi - ml213.
KAIKKI vanhan testamentin kirjoitukset tulee ymmärtää ja huomioida ja nähdä siten, miten JUMALA on ilmoittanut ja kohdistanut ne kansalleen Israelilaisille. Tuo aika kuvaa sitä, ettei JUMALA ollut kääntynyt meidän pakanoiden puoleen ja me olime viholllisia Israelilaisille. Israelilaisille VT aikana JUMALA oli aina Herra.
Mutta, nyt aika ja tilanne on toinen kun JUMALA käänsi katseensa meidän pakanoiden puoleen ja siksi taas meille on kohdistettu uuden testamentin sanoma laajuudessaan ja JUMALA teki pakanoille Jeesuksesta Herran ja Kristuksen.
Kuten yleenä, niin tänäkään aikana ei pakanoiden tule kohdistaa itseensä niitä ilmoituksia, jotka JUMALA on säätänyt kansalleen Israelilaisille eli VT puolta. Pakanoille kohdistuu Jeesuksen Kristuksen opetus, jossa on toteutunut KAIKKI JUMALAN tahto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834433Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243098Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162635Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka422279Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132255- 132194
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142015Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717