alkoholi = ja rahat hukkaan.

varmasti menee...

Minulla elämäni aikana on palannut alkoholin useita tuhansia, ellei 10 tuhansia euroja. no ehkä 9tonnia. Sinänsä iso summa 6 vuodessa Siinä lopulta vähän baari juopottelua. Eikä joka vkl dokaamisista, ehkä parhaita iltoja ollut noin 10. eli loput ns paska perus känniä, ja ääliöitä. Mitä tuolla rahalla olisi saanut. about 4 thaimaan matkaa, 5 ehkä. Kummasta paremmat fiilikset :D ?

Dokaus on rahan tuhlausta. Mitä harvemmi, sen kivempaa, ja sen halvempaa. Mitä useammin, sen p.skempaa. sen kallimpaa. En suosittele. Rahalle on muutakin käyttöä kuin dokaus. matkustat. autoilu. harrastukset tms...

17

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • awreqar

      siis kirjoitin virhee eikä joka vkl :D siis olen suurimmaksi osaksi ottannut joka vkl. joskus muutamia selviä sellaisia, ja yksi melkein tipaton tammikuu aikoinaan !

    • Sukat kirjahyllyssä

      Baareista tarttuu monasti mukaan yhden illan toivo. :D

      Kyllä alkoholin kanssa hauskaakin voi pitää, mutta omilla kämpillä yksikseen juominen on pidemmän päälle ihan perceestä.

    • sepe susi

      alkoholi=rahat hukkaan onko nimesi hukka.

    • Viinat viemäriin

      Itse kaadoin äsken juuri alkosta ostamani täyden kahvilikööripullon viemäriin kun rupesi jälleen kerran vítuttamaan oma alkoholinkäyttöni. Siinä meni rahat ainakin kirjaimellisesti hukkaan, mutta josko sitä joskus jotain oppisi kun tarpeeksi noita pulloja kaatelee viemäriin...

    • rahamies ja juoppo

      Persaukisesta kaikki on kallista.

    • Sepskukka

      10 tonnilla voit olla 6 vuotta kännissä tai pari kuukautta Thaimaassa. Kummasta isompi ilo?

      Siispä viinaa kitusiin!

      • tosi on

        Miten siitä niin halvalla selviää, mulla meni 5 tonnia kahes viikos 1500 matkoihin?


    • sata tonnia

      Itse laskeskelin varovaisellakin arviolla että euroissa paloi reilussa 10 vuodessa satatuhatta euroa. Kapakkajuominen, taksit ja huorat laskettu mukaan. Ja tuntemattomille akoille ja siipiveikoille tarjoamiset pubeissa.

      Muutenkin alkoholi tuhosi elämääni ja stoppi piti tulla. AA:n avulla raittiina nyt ja se pelasti elämäni.

      Menneitä rahoja ei saa takaisin, turha surra. Aina on mahis aloittaa uudestaan, uudelta pohjalta. Nyt on vapaa olo, aiemmin alkoholi piti vankinaan. Luuli asian olevan toisinpäin, mutta juominen se vasta vankila oli kun se vangitsi ajatuksillaan eikä muuhun riittänyt mielenkiinto.

      • Voi voi

        Sata tonnia meni hauskanpitoon eikä koskaan ollut edes hauskaa. Voi voi. Jotkut eivät nähtävästi osaa pitää hauskaa, vaikka yritys olisi kuinka kova.


      • Kokemusta on
        Voi voi kirjoitti:

        Sata tonnia meni hauskanpitoon eikä koskaan ollut edes hauskaa. Voi voi. Jotkut eivät nähtävästi osaa pitää hauskaa, vaikka yritys olisi kuinka kova.

        Hmmm, luulen että kyllä sata tonnia tuhlanneella hauskaakin oli aikansa, siitä vaan tulee pakottava kierre, josta jossain vaiheessa katoaa se hauskuus, kun kaikki on vaan vanhan toistoa.
        Sitä on varmaankin vaikea ymmärtää, jos ei ole kokenut. Yksi vertaus jonka olen kuulut, ehkä vähän valaisee asiaa:
        Letut mansikkahillolla ja kermavaahdolla on hyviä, mutta jokapäiväisenä ruokana ne ei pitemmän päälle enää maistu hyviltä, vaan rupeavat tökkimään, ja ennenpitkää huomaa että inhoaa niitä, vaikka se maku ei todellisuudessa ole muuttunut mihinkään.
        Minä elin tuota samanlaista elämää, josta moni ukkomies oli kateellinen, mutta niin vain tuli pää vetävän käteen minullakin.
        Kyllä siitä paljon hienoja muistoja jäi, loppupäästä enemmänkin huonoja, jos nyt enää mitään muistikaan, kun se viinan kesto ensin nousee käsittämättömäksi ja sitten vuosien kuluessa romahtaa lähes olemattomaksi. Pystyy kyllä toimimaan kovassakin kännissä, mutta muiden on kerrottava mitä tuli tehtyä.


    • Raittiusvoittaaaina

      Alkoholi on niin turhaa ainetta että hohhohjaa. Alkoholiteollisuus hieroo käsiä yhteen ja laskee rahojaan kun yhteiskunta maksaa verorahoilla sen käytön seurauksia. Kannattaa muistaa, että monet juopot aloittivat kohtuukäytöstä. Ei kukaan synny valmiiksi juopoksi ojanpohjalle.

      Oluessa on estrogeeniä eli toisin sanoen naishormoonia. Juopon tunnistaa siis jo kaukaa. Jos haluat päätyä impotentiksi niin juo vaan olutta. Kaupan päälle saat myös miestissit ja kauniin kaljamahan. On se niin trendikästä touhua. Ja siitä saa vielä maksaa itsensä kipeäksi. Eli kuinka TYHMÄ täytyy olla että nauttii alkoholia?

      Kaupan päälle tuhoat aivojasi, itsetuntoasi siis koko ihmiskehoa. Seuraukset eivät näy välittömästi (jos ei lasketa tähän krapulaa ja kun aamulla kuset kuolleita aivosoluja pois) mutta kun ikä tulee tarpeeksi niin johan alkaa mitä ihmeellisemmät ongelmat. Eläviä esimerkkejä on pilvin pimein. Tässä vaiheessa lääketeollisuus hieroo käsiä yhteen ja laskee rahoja kun pumppaa sinut täytee vielä pillereillä, joita ilman kuolisit paljon aikaisemmin.

      Kolikolla on toinenkin puoli...

    • Tumuttelija

      Entisellä jalkapallotähdellä George Bestillä oli legendaarisia viisauksia alkoholistakin:

      "I blew hundreds of thousands of pounds on wine, women and song - the rest I just squandered."

      "In 1969 I gave up alcohol and women: it was the worst 20 minutes of my life."

    • Juopporteku.

      Itse laskenut, että joka viikko alkoholiin menee n. 150 euroa, vuositasolla siis pauttiarallaa 6500 euroa.. dokannut nyt kymmenisen vuotta perätysten. Perintö pelattu ja juotu, lainarahat pelattu ja juotu, tili näyttää lähelle nollaa, mutta aina saan jostain keploteltua rahaa alkoholiin, en esim. laskujen maksamiseen..

      Olen täysi idiootti.

    • Et ole idiootti vaan alkoholisti. Sinulla on sairaus, josta VOI toipua. Yritä jostain keplotella pitkähkö (1-2 kk.) selvä jakso, niin viinan himo katoaa ja ajatuksesi kirkastuu. Näin minä vaikeaongelmainen tein ja nyt olen vapaa himosta. Hieno olo, paitsi ettei nukuta.

      • Ääärää

        Minäkin jätin alkon. Ja ei todellakaan nukuta...


      • Lehtola E.

        Minä taas lopetin juomisen ja pascantamisen. Olo on loistava, paitsi ei nukuta ja vatsa kipeä.


    • ruusperi4

      Minä jätin alkoholin ja nukun paremmin kuin koskaan.
      On mahtava tunne mennä nukkumaan jopa jo klo 22 ja saa unta lähes välittömästi.
      Mitkään pelko- ja ahdistustilat eivät vaivaa vaan pelkkää väsymystä.

      Aamulla herää itsekseen ilman kamalaa väsymystä, aamuisin on aikaa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1785
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1382
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      72
      1382
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      25
      1150
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      115
      1122
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1039
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      967
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      889
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe