Vaatetus illalla

teikka

Olen menossa Gambiaan helmikuussa. Te ketkä olette käyneet siellä niin pidittekö illalla pitkähihaisia keveitä vaatteita? Onko illalla hyttysiä ym? Auttako off vai pitäskö olla vahvempaa myrkkyä?

5

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putipati

      Hyvä hyttyskarkote on Autan. Sitä saa ainakin apteekista puikkona ja suihkeena, tuoksu on miellyttävä.
      Hyttysiä saattaa paikoin olla paljonkin, ensimmäisellä reissullani onnistuivat eräänä iltana pistelemään pohkeeni oikein kunnolla, kutisi pari päivää aika tavalla.
      Olen sen jälkeen reissanut 3 kertaa, mutta säästynyt pistoilta joitain yksittäisiä lukuunottamatta. En ole sen kummemmin vaatetuksella varustautunut.
      Illalla kannattaa tuota karkotetta levitellä paljaisiin paikkoihin.
      Sinun kannattaa ehdottomasti hankkia ennen reissuasi malarialääkkeet lääkärin reseptillä.
      Suosittelen Malarone-kuuria, on kallis, mutta ei huomattavia sivuoireita.

      • yksi ulkomaalainen

        Näistä karkotteista tuli juuri saksalaisen testilaitoksen testi ulos (test.de/ Testi 6/2014) Sen mukaan olivat parhaita troopiselle alueelle (suluissa kuinka pitkäksi ajaksi aine pitää malaariahyttiset loidolla):

        Autan Insektenspray Protection Plus (7,5 t) arvosana gut 2,0 (paras)

        Anti Brumm Forte (8 t) arvosana gut 2,2

        Nobite Hatspray DEET 50% (8 t) arvosana gut, 2,2

        Hyttysia vastaa oli kuitenkin Nobite paras, (sehr gut, 1,3) vastoin Autan (gut, 1,7)

        Luotettavana vaikuttavana aineena pidettään DEET, mutta riittävällä pitoisuudella, yli 50% suoja ei ennen juurikaan parannee. Icaridin suojaa samakaltaisesti kuin DEET mutta vaikutusaika on hieman lyhempi. Molemmat ärsyttävät limakalvoja jonkunverran.

        K.o. parhaiten aineiden saattavuus Suomessa on kysynlainen.

        Markkinoilla on monia aineita, jotka eivät anna riittävän suojan tropisissä oloissa.


    • hyvä rusketus

      ota mukaan joku kevyt pitkähihainen pusero tai huivi, sillä pärjää.
      Juuri 2 viikkoa sitten tulleena voin kertoa, että lämmintä piisasi päivisin yli 30 ja illalla 20.
      Itse olimme ihan topissa ja kevyissä mekoissa myös iltaisin.
      Helmikuussa 2012 kun olimme viimeksi, niin silloin illalla tuuli enemmän ja käytimme huivia iltasin.

      Ota kärpäslätkä mukaan ,sillä saa hyvin tapettua hyttyset huoneesta ja offia myös mukaan.

      • yksi ulkomaalainen

        Tieto on vajanainen, ehdottomasti pitää suojata jalat nilkoihin asti ja sukat jalkaan!

        Makuuhuoneesta on hyttyset tapettava viimeistä myötä, koska se viimeinenkin saattaa olla se malarian kantaja.


    • lämpökissa

      olen ollut Gambiassa 3 kertaa ja kerran Keniassa ja lämmintä piisaa tuohon aikaan, toisin välillä voi tuulla. joten huivia ja ohutta puseroo varmuuden vuoksi. Itse olin hameessa tai shortseissa myös iltaisin. Seuraavalla kerralla kun lähdemme, otamme oman hyttysverkon sänkyyn ja viritämme sen.( saa alle 20€ ) viimeksi oli hyttysiä huoneessa ja unet jäivät vähiin. silloin tosin huone oli bumgalovi puutarhassa ja edellinen huone oli hotellin yhteydessä toinen kerros jossa ei hyttysiä ollut.

      Malaria lääkitys Lariam sopi meille ja oli helppo kun piti ottaa vaan 1 per viikko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3284
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      411
      2909
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2789
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2162
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1990
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1337
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      77
      1181
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe