Opas Gambiassa

Haddy

Jos etsit opasta Gambiassa, haluan suositella paikallista opasta nimellä Moses. Olen nuori nainen ja olin yksin matkalla Gambiassa joulukuussa 2012. Ennen matkaa otin yhteyttä kyseiseen oppaan jonka löysin hänen nettisivujen kautta. Hän oli tosi mukava ja luotettava nuori mies ja varmisti että viihdyin hänen maassaan. En olisi voinut löytää parempaa opasta! Hän on ammattilainen koska hän on opiskellut matkailua ja hänellä on paljon tietoa ja kerrottavaa Gambiasta. Hän pitää sanansa ja on aina ajoissa ja retkien hinnoista voi neuvotella. Moses on myös perustanut esikoulun kotikylässään, ja suosittelen käyntiä siellä.

Lisää tietoa retkistä ja yhteystiedot löydätte hänen kotisivuiltaan osoitteessa http://www.realgambiamoses.com

Jos otatte häneen yhteyttä, kertokaa että Heidi suositteli, niin saatte aivan varmasti hyvää palvelua :)

17

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sammuuta

      saa häneltä kaikki "palveluita"
      mitä maksoit/kerta

    • sartsa63

      Matka Gambiaan tehty ja oppaana tuo Haddyn mainitsema Moses. Voimme todella suositella häntä oppaaksi. Matka Senegaliin ja Gambia-joelle sujuivat ongelmitta. Olimme retkillä vain oman porukan kanssa (3 hlöä) ja matkasta sai paljon irti kun pystyi kyselemään vapaasti mieltä askarruttavista asioista. Suuressa porukassa, jossa vieraita ihmisiä, tuo tuskin olisi onnistunut niin hyvin. Moses kertoi paljon asioita matkojen aikana, mutta antoi meille myös omaa rauhaa. Tuli vielä lähtöpäivänä tapaamaan meitä hotelliin ja antoi tytöllemme muistoksi puisen kirahvin :) Matkan jälkeen on pitänyt kovasti yhteyttä Facebookin kautta. Oletettavasti olemme vuoden päästä lähdössä samaan paikkaan, ja silloinkin käytämme Moseksen palveluita.

      • Haddy

        Tosi kiva kuulla että olitte tyytyväisiä ja että matka sujui hyvin! Ja kiitos kirjeestä ;)


    • Haddy

      Moses lähettää kiitokset kuluneesta vuodesta kaikille suomalaisille turisteille ja odottaa innoissaan uusia asiakkaita. Eli ottakaa häneen yhetyttä jos tarvitsette opasta.

      Voitte myös ottaa yhteyttä Facebookin kautta. Real Gambia Tours:in Facebook-sivut löydätte tästä: https://www.facebook.com/RealGambiaTours

    • 28x...

      Kiitän Haddyä kauniista apinankuvista. Sitten oli myös erittäin kauniita rantakuvia (merta ei tosin näkynyt) autioista rannoista missä ei näkynyt ainoatakaan rattopoikaa. Uskonkin että bumsterit oli retusoitu pois kuvasta. Mooses on nyt käynyt kesällä suomessa ja valtion kustannuksella parannuttanut kuppansa joka olisi muutoin hoitamattomana aiheuttanut tosi pahaa jälkeä.
      Kuitenkin tämä suomi- tyttöjen Gambia- ja Turkki- matkailu on aiheuttanut sen ettei kukaan suomalainen mies enää uskalla kajota niihin naisiin jotka siellä ovat käyneet. Itsekin niitä tikulla kauemmaksi työnnän.

      • No ei oo

        ihme, että eukos jätti siut.


    • Ei tikku

      Eipä heitä taida sinun tikkusi paljon kiinnostaa kun miehiäkin tarjolla.

    • Haluaisin tietää, kannattaako yksinäisen eläkeläisnaisen lähteä Gambiaan. Mitä ongelmia? Matkaseuraa kun on joskus vaikea löytää, kun kaverit ovat vielä töissä. En ole etsimässä edellä mainittuja riemuja.

      • Jussipussi

        Tottakai yksinäisen eläkenaisen kannattaa Gambiaan lähteä, varsinkin kun eläkeläinen voi lähteä lyhyelläkin varoitusajalla ja nyt äkkilädöt Gambiaan näyttää olevan tosi halpoja. Minäkin lähtisin mutta työt vielä rajoittaa matkustamista.
        Ongelmia: ainonoina ongelmina voit kokea nämä paikallisoppaat eli ns: bumsterit. Sekin on itsestä kiini, että miten ne kokee. Minua tai meitä ( vaimoani ) ne eivät häirinneet. Kun niille sanoi että HEIDÄN APUA EI JUURI NYT TARVITSE niin kyllä he puhetta ymmäri ja jättivät ruhaan. Joiossain tilanteissa heidän apua myös tarvitsee, varsinkin jos on eka kertaa maassa.
        Sinne vaan halpaan maahan ja lämpimään.


      • Moona2
        Jussipussi kirjoitti:

        Tottakai yksinäisen eläkenaisen kannattaa Gambiaan lähteä, varsinkin kun eläkeläinen voi lähteä lyhyelläkin varoitusajalla ja nyt äkkilädöt Gambiaan näyttää olevan tosi halpoja. Minäkin lähtisin mutta työt vielä rajoittaa matkustamista.
        Ongelmia: ainonoina ongelmina voit kokea nämä paikallisoppaat eli ns: bumsterit. Sekin on itsestä kiini, että miten ne kokee. Minua tai meitä ( vaimoani ) ne eivät häirinneet. Kun niille sanoi että HEIDÄN APUA EI JUURI NYT TARVITSE niin kyllä he puhetta ymmäri ja jättivät ruhaan. Joiossain tilanteissa heidän apua myös tarvitsee, varsinkin jos on eka kertaa maassa.
        Sinne vaan halpaan maahan ja lämpimään.

        Kiitos, Jussipussi. Tieto oli todella lohduttava, minä kun niin haluaisin nähdä Gambian. Eräs ystäväni on asunut siellä muutaman vuoden ja pitänyt siellä hotelliakin. Häneltä sain kyllä aika tyrmääviä mielipiteitä, joten ostin jo Canarian matkan, turvallisesti. Siellä olen ollut paljon ja tunnen tavat.
        Hän jopa sanoi, että en kertakaikkiaan pärjäisi siellä yksin. (Olen sentään kuitenkin ollut melkoinen maailmanmatkaaja. Nyt vain vähän vanhettunut. ) Tarvitsen kuulemma jonkun paikallisen mukaani 24h/vrk. Kuulemma rannalla voi tulla poliisi tarkastamaan, onko minulla huumeita, pistää käden taskuun ja ottaessaan käden pois, laittaa sinne itse laittamansa pussin. Pyytää maksamaan rahasumman, ettei veisi kuulusteluun. No, se oli viimeinen piikki. En ottanut Gambian matkaa. Ystäväni sanoi, että turistit ovat pilanneet Gambian.
        Valitettavasti minulla ei ole kotona miehistä matkakaveria - enää.


      • jaax
        Moona2 kirjoitti:

        Kiitos, Jussipussi. Tieto oli todella lohduttava, minä kun niin haluaisin nähdä Gambian. Eräs ystäväni on asunut siellä muutaman vuoden ja pitänyt siellä hotelliakin. Häneltä sain kyllä aika tyrmääviä mielipiteitä, joten ostin jo Canarian matkan, turvallisesti. Siellä olen ollut paljon ja tunnen tavat.
        Hän jopa sanoi, että en kertakaikkiaan pärjäisi siellä yksin. (Olen sentään kuitenkin ollut melkoinen maailmanmatkaaja. Nyt vain vähän vanhettunut. ) Tarvitsen kuulemma jonkun paikallisen mukaani 24h/vrk. Kuulemma rannalla voi tulla poliisi tarkastamaan, onko minulla huumeita, pistää käden taskuun ja ottaessaan käden pois, laittaa sinne itse laittamansa pussin. Pyytää maksamaan rahasumman, ettei veisi kuulusteluun. No, se oli viimeinen piikki. En ottanut Gambian matkaa. Ystäväni sanoi, että turistit ovat pilanneet Gambian.
        Valitettavasti minulla ei ole kotona miehistä matkakaveria - enää.

        Olen ollut pari kertaa yksin Gambiassa, ei todellakaan tarvii paikallista siellä mukana joka paikkaan!! Koskaan ei ole tapahtunut mitään vaarallista saati kukaan häiriköinyt. Tietty bumsterit ja kaupittelijat juttelevat, mutta heistä pääsee helposti eroon. Jos on helposti höynäytettävä, uhriksi voi heittäytyä missä vain, ei ainoastaan Gambiassa, mutta tavallinen nainen maalaisjärjellä varustettuna voi matkustaa sinne yksin ihan hyvin.


      • Jussipussi
        Moona2 kirjoitti:

        Kiitos, Jussipussi. Tieto oli todella lohduttava, minä kun niin haluaisin nähdä Gambian. Eräs ystäväni on asunut siellä muutaman vuoden ja pitänyt siellä hotelliakin. Häneltä sain kyllä aika tyrmääviä mielipiteitä, joten ostin jo Canarian matkan, turvallisesti. Siellä olen ollut paljon ja tunnen tavat.
        Hän jopa sanoi, että en kertakaikkiaan pärjäisi siellä yksin. (Olen sentään kuitenkin ollut melkoinen maailmanmatkaaja. Nyt vain vähän vanhettunut. ) Tarvitsen kuulemma jonkun paikallisen mukaani 24h/vrk. Kuulemma rannalla voi tulla poliisi tarkastamaan, onko minulla huumeita, pistää käden taskuun ja ottaessaan käden pois, laittaa sinne itse laittamansa pussin. Pyytää maksamaan rahasumman, ettei veisi kuulusteluun. No, se oli viimeinen piikki. En ottanut Gambian matkaa. Ystäväni sanoi, että turistit ovat pilanneet Gambian.
        Valitettavasti minulla ei ole kotona miehistä matkakaveria - enää.

        Hei Moona2. Minä todella ihmettelen, miksi ystäväsi on antanut sinulle tuollaista tietoa, koska tuo ei varmasti pidä paikkaansa. Poliisit Gmbiassa olivat hyvin nuoria, sekä miehiä että naisia ja minusta he olivat tosi mukavia. Kaikkien poliisien kanssa saattoi porista ja "heittää läppää", he olivat hirveän huumorintajuisia tyyppejä. Aivan varmasti Gambiassa pärjää normaalilla järkikapasiteetilla varustettu yksinäinen naisihminen ilman mitään opasta jos niin tahtoo.


      • Moona2
        Jussipussi kirjoitti:

        Hei Moona2. Minä todella ihmettelen, miksi ystäväsi on antanut sinulle tuollaista tietoa, koska tuo ei varmasti pidä paikkaansa. Poliisit Gmbiassa olivat hyvin nuoria, sekä miehiä että naisia ja minusta he olivat tosi mukavia. Kaikkien poliisien kanssa saattoi porista ja "heittää läppää", he olivat hirveän huumorintajuisia tyyppejä. Aivan varmasti Gambiassa pärjää normaalilla järkikapasiteetilla varustettu yksinäinen naisihminen ilman mitään opasta jos niin tahtoo.

        Ei todellakaan ole muualta tullut tuollaista tietoa kuin tältä ystävältäni. Kiitos, kun palautit todellisuuteen, Jussipussi.


    • 28x...

      Tämä on aivan uskomatonta. Täällä Nimimerkki Haddy ilmoittaa julkisesti rattopojan yhteystietoja. Tämä jos mikä on laitonta sekä täysin kestämätöntä. Muistaakseni parituksesta voi saada ankarimmillaan 2:n vuoden ehdottoman vankeustuomion.
      Tämän voi suorastaan verrata siihen jos minä laitan tähän thaioppaiden yhteystietoja.
      Vai että tyytyväisen Heidin suositukset mainitessaan saa vilä paremman palvelunkin. Anna mun kaikki kestää....

      • 28x...

        Kerran haddy eli Heidi saa täällä vapaasti mainostaa rattopoikiaan voin kai minäkin linkin heittää:
        Googlatkaa vain Pattayan baaritytöt, ehkä vielä kuvahaku. Sieltä saatte myös tietoa opasbumstereista jotka nyt ovat paljon nuorempia, kauniimpia ja halvempia. Ovat taatusti kohteliaita ja vievät teitä aivan mille retkille haluatte, jopa paratiisin portille asti..... Lisäksi eivät haise vaan tuoksuvat ihanalle.


    • Ei katkera

      Taitaa vähän haiskahtaa kateus Gambian miehiä kohtaan.

      • 28x...

        Ehkäpä kateus Gambialaisiin on kuitenkin hieman väärä luonnehdinta.
        Tässähän nyt vain vertaillaan kahden maan opaspalveluiden hinnastoa sekä palvelun tasoa.
        Gambia- palstalla näyttäisi olevan otsikko missä aivan suoraan halutaan tietää oppaiden hintatasoja. Taidankin heittää höpinäni sinne. Seuratkaa jos huvittaa....

        Muistakaa etten vastusta Gambiaa maana enkä kansana vaan sen johtoklikin edustamaa raakaa sortovaltaa. Sinne matkustamalla tuette sitä ja toimitte vastoin kaikkea inhimillisyyttä.
        Näin sanoessani tiedän asettavani itseni kuolemanvaaraan. En siitä välitä koska olen jo vanha äijä mutta nyt on 1 toimittajaystäväni maassa "kadonnut". Voi olla että huoleni on aiheeton. Kuitenkaan monen päivän hiljaisuus ei hyvää lupaa..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe